Тема: Ділимо багатоцифрове число на одноцифрове, використовуючи письмовий прийом

Про матеріал
Ділимо багатоцифрове число на одноцифрове, використовуючи письмовий прийом
Перегляд файлу

Тема: Ділимо багатоцифрове число на одноцифрове, використовуючи письмовий прийом

Мета: формувати навички письмового ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Дидактичні задачі. Вдосконалювати навички усних обчислень. Актуалізувати прийом ділення з остачею, в тому числі й у випадках, коли ділене менше за дільник; спосіб міркування при перевірці ділення з остачею та при письмовому діленні трицифрового числа на одноцифрове, коли число найвищого розряду діленого менше за дільник; спосіб утворення першого неповного діленого. Перенести спосіб міркування при письмовому діленні трицифрового числа на одноцифрове на випадки письмового ділення багатоцифрового числа на одноцифрове; виконання дії в матеріалізованій формі; у формі голосного мовлення; формувати обчислювальні навички. Формувати під час розв’язування задач уміння знаходити однакову величину за двома сумами. Вдосконалювати уміння розв’язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розв’язувати рівняння. Розвивальна задача: розвивати варіативне та розвиток логічне мислення.

ХІД УРОКУ

 І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Сьогодні ви продовжите вправлятися у письмовому діленні багатоцифрового числа на одноцифрове, пригадаєте випадки ділення трицифрового числа на одноцифрове, коли число одиниць найвищого розряду менше за дільник й перенесете цей спосіб міркування при визначенні першого неповного діленого на випадки ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Для кожного з вас дуже важливо все вчасно зрозуміти не залишати питання, в яких ви сумніваєтесь і чітко не розумієте як слід діяти.. У таких випадках звертайтесь по допомогу до вчителя або до товаришів по класу. Наприкінці уроку ви розкажете про результати власних навчальних досягнень.

 ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА СПОСОБІВ ДІЇ

  1. Усна лічба. Завдання виконується учнями самостійно
  2. Актуалізація способу міркування при діленні з остачею, в тому числі й у випадках ділення меншого числа на більше.

Завдання № 2 виконується учнями з коментарем

 ІУ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

 Перенесення способу міркування при визначенні першого неповного діленого, коли число одиниць найвищого розряду діленого менше за дільник на випадки ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове.

Завдання № 3 виконується колективно. 158 : 2. Ділення починаємо з найвищого розряду: в найвищому розряді 1 сотня, 1 сотню не можна поділити на 2, щоб одержати хоч би одну сотню, тому переходимо до наступного розряду – 15 десятків – перше неповне ділене . І далі за алгоритмом зі с. 46 підручника. Зіставляємо другу частку з першою, з’ясовуємо, що змінилося ділене – справа до нього приписали ще одну цифру, і у такий спосіб змінився вищий розряд діленого – вже не сотні, а тисячі, тому зміниться і вищий розряд частки – не десятки, а сотні; в частці буде не дві, а три цифри. Учні пояснюють подане у підручнику розв’язання: ділення починаємо з найвищого розряду – в найвищому розряді 1 тисяча, тисячу не можна розділити на , щоб одержати хоч би одну тисячу, тому переходимо до наступного розряду - 15 сотень – перше неповне ділене

Завдання № 4 виконується учнями самостійно.

 

УІІ. ПОЯСНЕННЯ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ Завдання №5 – розв’язати задачу, записавши її коротко схематично – по тексту задачі; визначити її вид та пригадати спосіб розв’язування.

 

УІІ. ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Розкажіть про результати власних навчальних досягнень: що вам вдалося легко, чим ви задоволені у своїй роботі; що у вас викликає труднощі; як їх можна подолати.

docx
Додав(-ла)
Строй Яна
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
29 січня 2023
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку