25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Тема: Іван Франко "Лисичка і Журавель".

Про матеріал
Мета. Ознайомити учнів із жанром літературної казки; навчити само¬стійно визначати дійових осіб; Інсценізувати частини казки; удосконалювати вміння читати, аналізувати, порівняти з українською народною казкою.
Перегляд файлу

Тема: Іван Франко "Лисичка і Журавель".

Мета. Ознайомити учнів із жанром літературної казки; навчити само­стійно визначати дійових осіб; Інсценізувати частини казки; удосконалювати вміння читати, аналізувати, порівняти з українською народною казкою.                                  

Хід уроку

І.Організаційний момент

Нумо ,діти , підведіться !                                                                                     Всі приємно посміхніться.                                                                             Продзвенів уже дзвінок,                                                                                      Починаємо урок !

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Cьогодні  я пропоную вам подорож країною , а саме ви її мені підкажете?(слайд 2)

 

Тож гаразд часу не  гаєм

 і в мандрівку вирушаєм .

 

Зупинка Гра «Додайте останнє слово»(слайд 3 )

 

Чистомовка до казки «Лисичка і Журавель»

ця-ця-ця — жила собі лисиця

лем-лем-лем — зустрілася з журавлем

ни-ни-ни — запросила на гостини

ла-ла-ла — каші наварила

ила-ила-ила — по тарілці розмастила

ав-ав-ав — журавель дзьобом стукав

ївсь-ївсь-ївсь — кашки не наївсь

му-му-му — пішов додому

щу-щу-щу — наварив борщу

чик-чик-чик — насипав у глечик

ку-ку-ку — покликав лиску

зив-зив-зив — носик до глечика не влазив

ась-ась-ась — лиска розсердилась.

 

А зараз ми попрацюємо в парах

«Збери прислів’я» ( слайд 4)

 


• На язиці медок              а на думці льодок.

 • І на хитру лисицю          капкан знайдеться.

• Лисиця спить,                 а курей бачить.

 • Лис старіє,                         але не добріє.


 

Казка народилась у сиву давнину. Вона виникла значно раніше, ніж люди навчилися писати. Тому їх не могли записувати, а переказували один одному. Згодом ім'я автора забувалось. Казка ставала народною. На від­міну від народних, є казки авторські написані певною людиною, автори яких відомі. Тому ці казки називають авторськими, або літературними.

 -Яку авторську казку ми будемо читати ви напевне вже здогадалися, але давайте відгадаємо загадки і переконаємося.

Читання загадки, надрукованої на дошці.(слайд 5 )

 

Сьогодні на уроці  ми ознайомимося з авторською казкою І. Я. Франка « Лисичка і Журавель».Це перша казка ізрозділу "Казки українських письменників"

 

Ш. Опрацювання казки Івана Франка "Лисичка і Журавель".

Хто Франко? Ми всі цезнаєм!

Всі Франка ми величаєм

- Він великий наш  казкар, поет,

 Гляньте — ось його портрет.

Іван Франко писав не тільки казки , а й вірші  та оповідання. Він

написав дуже багато творів для   дітей.

У селі Нагуєвичі Дрогобицького повіту 27 серпня 1856 року, у родині, відомого на всю округу коваля, народився рудоволосий, ясноокий хлоп­чик. Який згодом став великим українським письмен­ником Іваном  Яковичем Франком.

 Батьки не могли натішитися сином. Хлопчик зростав розумною, допитливою дитиною. Цілими днями він бігав по полю, по луках, понад гірською річечкою з  високими берегами і кам'янистим дном.                                 

Його цікавило все: чому сонце маленьке, ко­ли казали, що воно велике?

 Про що шепоче листя на осиці?                              

Про що розмовляють між собою лісові звірі?

Над усім задумувався хлопчик.

На ці та інші питання хлопчик міг одержати відповідь у батьківській кузні, що стояла на околиці села понад шляхом.

 У літературній спадщині Франка помітне місце посідають казки для дітей. Деякі із них о’бєднані у збірці ,, Коли ще звірі говорили ,, . До сбірки ввійшли казки : ,,Коли ще звірі говорили ,, , ,,Фарбований лис ,, , ,, Лис і дрізд ,, , ,, Заєць і їжак ,, , ,, Ворона і гадюка ,, .

Слухання казки .стр…….

Перевірка первинного сприймання змісту :

  • Чи сподобалась вам казка ?
  • Скільки дійових осіб у казці ?
  • Назвіть їх .
  • Хто із героїв сподобався ?
  • Хто не сподобався?

Повторне мовчазне читання.

  • Чим пригощали друзі один одного ?

Словникова робота 

Гра ,,Закінчи речення ,,.

  1. Лисичка з Журавлем  дуже ….(заприятелювали)

Поясніть , що це вони зробили ?

  1. – Призволяйся , не …..(погордуй )

Поясніть прочитане ?

  1. –Спасибі  й за те , …(пісним голосом промовив журавель )

Пісний голос – це який ?

     4.- Вибач , любоньку ,  - каже …(випорожнивши глечика )

  Що зробив Журавлик із глечиком ?

  1. Як ви розумієте вислів ,, Чим хата багата , тим і рада ?,,
  2.  – Вона , бачите , думала….(що на цілий тиждень наїсться )

З чим ішла Лиска додому ?

  1. Відтоді і зареклася Лисичка …( з Журавлем приятелювати )

Що зробила Лисичка ?

Фізкультхвилинка

Вибіркове читання

Гра ,,Підпиши малюнок ,,

http://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/039-fox_and_crane.jpghttp://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/035-fox_and_crane.jpghttp://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/038-fox_and_crane.jpg

http://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/041-fox_and_crane.jpghttp://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/036-fox_and_crane.jpg

http://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/035-fox_and_crane.jpgЧитання казки в особах

  1. Характеристика дійових  осіб

Винахідливість                                                 

Щирість

Чемність

http://www.fantasy-c.narod.ru/russian-tales/fox-and-crane/041-fox_and_crane.jpgПідступність

Довірливість 

Ввічливість

Нещирість

Улесливість

  1. Вибіркове читання
  • Прочитайте спочатку тільки слова Лисички ,а потім тільки Журавля
  • Яким голосом  говорить Лисичка ? Журавель ?
  1. Читання в особах

Підсумок   уроку

Робота над прислів’ями

Роз’єднайте слова і прочитайте прислів’я :

  • Нетойдруг,хтомедоммаже,атой,хтоправдукаже.

(Не той друг , хто медом маже , а той ,хто правду каже .

  • Якечастування,такейчастування.

(Яке частування , таке й частування.)

 

Гра ,,Так чи ні ?,,

Казка вчить  нас бути гостинними ?

Ми повинні бути такими , як Лисичка ?

Казка засуджує порядність ?

У кожного повинні бути друзі?

З друзями потрібно бути доброзичливими , чуйними ?

 

Домашне завдання

  • Вдома придумайте своє закінчення до казки , щоб герої були гостинними.
  • Намалюйте ілюстрацію до казки .

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 травня
Переглядів
153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку