Інтегрований урок з природознавства і математики
у 4 класі
Тема: Корисні копалини України.
Розв’язування задач на зустрічний рух.
Мета: закріпити знання учнів, отримані у третьому класі, про корисні копалини, які
добувають в Україні, їх види та способи видобутку.
Формувати розуміння значення корисних копалин для господарської діяльності
людини.
Удосконалювати вміння здійснювати аналіз змісту задачі на зустрічний рух та
моделювати описану в ній ситуацію за допомогою схеми.
Формувати комунікативну і соціальну компетентність.
Розвивати увагу, логічне мислення, вміння співпрацювати в групі.
Виховувати бережливе ставлення до речей, які нас оточують та бажання
економно і раціонально використовувати корисні копалини.
Очікуванні результати:
Після уроку учні зможуть:
Обладнання: предметні малюнки, мікрофон, фізична карта України, загадки про
корисні копалини, презентація з методичним забезпеченням уроку.
Хід уроку
1.Організаційний момент. Підготовка учнів до активного, свідомого засвоєння знань.
Девіз уроку:
Зібратись разом - це початок,
Триматись разом – це прогрес
Працювати разом – це успіх.
І нехай наші мрії здійсняться.
Учні: Кожен урок для нас завжди важливий.
Будемо на ньому активні й кмітливі.
( учні обирають серед переліку слів найбільш влучні і прикріплюють на пелюстках квіток)
Повчальний. Цікавий. Наполегливі. Уважні.
Навчальний. Продуктивний. Зібрані. Активні.
Смішний. Результативний. Працьовиті. Сумні.
2.Актуалізація опорних знань. Вправа «Мікрофон»
- На якому материку розташована Україна?
- Яка столиця нашої держави?
- Назвіть держави – сусіди України.
- Які форми земної поверхні переважають в Україні?
- В якій частині України ми живемо? В якій області?
- Яка найбільша річка України?
- Дніпро має довжину 2201 км. Територією України Дніпро протікає 981 км. Якою є - довжина Дніпра на території інших держав?
- В Україні 458 міст, а селищ на 426 більше. Скільки селищ в Україні?
3. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності. Прогнозування очікуваних результатів.)
- Що об’єднує всі зображені предмети?
( Виготовлені з заліза)
(пишемо маркером на білому папері, що прикріплений на плакат)
4.Сприймання і осмислення нового матеріалу.
- Усний рахунок ( математика).
Природничий диктант
-Україна багата на різні корисні копалини. У нашій країні добувають майже 100 видів корисних копалин . Завдяки наявності корисних копалин в Україні розвинута промисловість.
-Зараз ми прослухаємо доповіді про корисні копалини в Україні. Слухайте уважно , тому що буде завдання .
1група. Пісок, глина.
2 група. Вапняки і крейда.
3 група. Кам'яне вугілля і торф.
4 група. Нафта і газ
5 група. Залізна руда.
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Фізкультхвилинка.
6.Закріплення отриманих знань.
Зараз будемо розгадувати загадки під кожною загадкою є приклад , який нам потрібно буде розв’язати . Тож почнімо .
А)Відгадування загадок.
+ У шахтах, кар’єрах її добувають.
З неї у печах чавун виплавляють.
З неї ллють сталь,
Роблять речі сталеві.
Ну а основа речей металевих –
Буро – червона, важка і тверда –
Це – залізняк, чи…. (залізна руда)
44824 : 8
+ Він завітав із – під землі
І по трубі забіг у хату.
І щоб жили ми у теплі
Він обігрів нам всі кімнати. ( Природний газ)
34521 : 3
+ Масляниста рідина темно – бурого кольору з різким запахом, що легша за воду. (Нафта)
36240 : 6
Хто дасть правильну відповідь , той і виконає завдання від цієї корисної копалини
Вибрати в кожному рядку "зайву" корисну копалину, пояснити свій вибір.
Приклади 733
24708 * 4 – 24708 :4
(24708 * 4 - 24708): 4
Задача 734
Робота над задачею. (№ 734 , с.118 , підручник «Математика» М.В.Богданович ,
4 клас)
З двох аеродромів , відстань між якими 2 560 км, одночасно назустріч один одному вилетіли два літаки і зустрілися через 2 год. Перший літак летів зі швидкістю 620 км/год. Знайди швидкість другого літака.
Про що задача? З чого виготовляють літаки? Яким пальним заправляють літаки? З чого його виготовляють?
Як рухалися літаки: в одному напрямку, в протилежних напрямках чи назустріч один одному? Змоделюй дану ситуацію за допомогою схеми.
Що нам потрібно знайти у задачі?
Як знайти швидкість? (v=s: t)
620* 2=1 240(км) – відстань, яку пролетів перший літак;
2 560- 1 240=1 320 (км) – відстань, яку пролетів другий літак;
1 320: 2= 660 (км/год) – швидкість другого літака.
Кар’єри – вапняк, глина, пісок
Шахти – кам’яне вугілля, руда
Свердловини – нафта, природний газ
Задача 736
Відстань між двома селами 48 км. З одного села виїхав велосипедист. Одночасно йому з іншого села виїхав гусеничний трактор. Швидкість велосипедиста 14км/год, а трактора 10 км/год. Через скільки годин вони зустрінуться?
Відповідь : через 2 години вони зустрінуться.
Закінчи фразу:
1. Мені було цікаво…
2. Ми сьогодні розібралися в…
3. Я сьогодні зрозумів…
4. Мені було важко…