Тема тижня Весняні свята. Великдень Тема уроку: Утворення чисел 11-20. Додавання одноцифрових чисел до 10.

Про матеріал

Урок з математики НУШ. Тема тижня "Весняні свята. Великдень". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата  ____________ № _________        Математика 1 клас

 

Тема тижня Весняні свята. Великдень      

Тема уроку: Утворення чисел 11-20. Додавання одноцифрових чисел до 10.

Мета тематичного дня:  закріпити знання нумерації чисел в межах 20; вчити

знаходити різницю двоцифрового та одноцифрового чисел; розв’язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць; формувати вміння визначати попереднє та наступне число, порівнювати одиниці вимірювання; розвивати логічне мислення, пам'ять, математичне мовлення; виховувати любов і цікавість до українських звичаїв та традицій.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно)

Лічить до 20 у прямому порядку

Читає та записує натуральні числа в межах 20 словами і цифрами

Утворює натуральні числа (11 – 20) з одного десятка та кількох одиниць під час виконання практичних вправ (з використанням паличок, намистинок, кубиків тощо)

Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки

Здійснює вимірювання величин, маючи доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, годинник) та різного роду нестандартних мірок/ підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо)

Будує відрізки заданої довжини

Порівнює об’єкти навколишнього світу за довжиною, масою, місткістю (об’ємом)

Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками

Конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо)

Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми

Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори

«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Хлібний настрій»

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\istockphoto-519213457-1024x1024.jpg

 

ІІ. Етап цілепокладання

Великдень – це найулюбленіше свято українців. Всі готуються до нього ретельно: прибирають у хаті, купують нові речі, телефонують до давніх знайомих, з якими уже давно не спілкувались. 

Майже по всій Україні Великодній хліб називають "паска", у деяких регіонах побутують щ е назви: "баби", "колачі" і "золоті баби". Паски мають різні розміри і форму. Вони бувають круглі, прямокутні, овальні, шестигранні. Давніше випікали паски у печах, — у глиняних пасківниках, "бабинцях", кухликах та металевих формах-"бляхах". 

Випікають паски з найкращих сортів пшеничного борошна. До тіста додають масло, олію, молоко, яйця, цукор, різні спеції (гвоздику, імбир). Звичайно, що кожна господиня випікає паску по-своєму. З покоління в покоління сотні років передаються секрети приготування паски. При випіканні її використовують переважно однакові продукти, але в різних пропорціях, кожна господиня має свій спосіб приготування, що робить їх неповторними. 

У кожному домі перед тим, як випікати паску, господиня білила і прибирала хату. Сама вона чистенько вбиралася, одягала білу сорочку. З чистими і світлими думками, з веселим настроєм перед змішуванням паски молилася і просила Бога, щоб допоміг випекти добру паску. Пізніше замішувала тісто . Спекти добру паску вважалося найважливішою подією н а Великдень, бо з того, якою вона спечеться, судили про долю всієї сім  ї. Тому цього дня господиня хвилюється і кожна дотримується всіх приписів , які різняться в різних регіонах України. На Львівщині господиня ніколи нічого в цей день не позичає, бо вважає, що позичає чужі негаразди і лиху долю. На Полтавщині у цей день господиня не пускає нікого в хату, щоб її паску не обговорювали. Щоб паска не була горбата, не можна сидіти на печі, так вважається на Хмельниччині. На Київщині ставлячи паску пектись примовляють: «Паска в піч, а таргани, цвіркуни та мокриці – геть із хати». «Христос Воскрес» кажуть ставлячи і виймаючи паску з печі на Покутті, Снятинщині. Якщо дівчина була в хаті, то на Гуцульщині бажали: «Щоби була файна, як на Великдень паска», а на Закарпатті, якщо в хаті були діти, то бажали, щоб були такі пишні і здорові, як паска. 

Паски, як правило, випікали в чистий четвер, i кожна господиня дотримувалась всiх усталених звичаїв: піч розпалювала полінами, які відкладала кожного четверга Великого Посту, підпалювала їх галузками освяченої верби, саджаючи паски, промовляли спеціальну молитву.

Отже сьогодні ми з вами також спечемо паску, а ще будемо вчитися додавати і одноцифрове число до двоцифрового. 

ІІІ. Етап цілереалізації

Всі етапи випікання паски вчитель ілюструє з-за допомогою фотозображень.

Отже, починаємо випікати паску

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\kakim-dolzhno-bit-sito-dlya-proseivaniya-muki_4.jpg

Математичний диктант

Виготовити замість числового віяла ось такі кольорові крашанки з цифрами. Вчитель зачитує завдання діти усно обчислюють і показують відповідь кольоровою крашанкою.

 

Картинки по запросу математичний диктант 1 клас

Відбираємо свіжі яйця

Щоденні 3. Математика письмово.

Відповіді запишіть каліграфічно

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\image057.jpg

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\eggs_896526583.jpg

Готуємо тісто

-Які числа ми з вами вже знаємо?( одноцифрові, двоцифрові…)

-А що таке цифра?(Це знак, яким позначають число на письмі)

- Що таке система числення?(Це правила позначення числа на письмі.)

десяткова система числення?

Десяткова система числення - це система числення, у якій числа позначають десятьма арабськими цифрами. Арабських цифр усього десять: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9.
Правильно, для того, щоб вміти вірно записати число, потрібно знати певні правила.

Вправа. «Будиночок чисел»

 

                                      

Шістнадцять

 

 

1 дес.6 од.

 

Сімнадцять

17

 

1 дес.7 од.

10+7

Вісімнадцять

18

 

1 дес.8 од.

10+8

Дев’ятнадцять

19

 

 

10+9

Двадцять

 

 

2 дес.0 од.

10+10

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\великодня-паска-14.jpg

Поки тісто підходить виконаємо завдання

Щоденні 3. Математика з другом. Вправа. Розташуй числа в порядку зростання.

13; 18; 11; 14; 16; 15; 20; 19.

Додавання одноцифрових чисел до 10.

Ось наше тісто підійшло. Тепер розкидаємо тісто по формах

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\b226.jpgG:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\pechemo-pasku21.jpg

Доки тісто підходить у формах ми трішки відпочинемо

Фізкультхвилинка .

Час настав для відпочинку,

проведем фізкультхвилинку.

А тепер форми ставимо у піч

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\101757.jpg

Щоденні 3. Математика самостійно. Робота з прикладами

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\15742.gif

Розв’язування задачі

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\4f31472d2cdc472219ad8f32eb85e563.jpg

Паска готова витягуємо її з печі

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\58f06a3a17a8e-qyvly45jnhe--1-.png

Залишилося прикрасити паску глазур’ю.

Робота з геометричним матеріалом

Накресліть відрізок довжиною 3 см, 5 см, 12 см.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Робота з лего

З деталей виготовіть паску

Дякую вам за допомогу. Ось яка гарна Паска у нас вийшла.

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №103\gr_10.04.17_pasha.jpg

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую, вам, друзі!   

 

Список використаних джерел

  1. http://tamada.lviv.ua/article/478/
  2. https://naurok.com.ua/library/konspekt-uroku-z-matematiki-1-klas-numeracia-dvocifrovih-cisel-cisla-16-20-poradkova-licba-v-mezah-20-4414.html

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 лютого
Переглядів
396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку