Урок з математики НУШ. Тема тижня "Весняні свята. Великдень". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата ____________ № _________ Математика 1 клас
Тема тижня Весняні свята. Великдень
Тема уроку: Усна і письмова нумерація чисел 11-20. Читання й запис чисел 11-20
Мета тематичного дня: закріплювати знання з новою лічильною одиницею –
десятком, з числами другого десятка. Продовжити роботу з формування поняття числа й послідовності натуральних чисел. Пояснити спосіб утворення чисел від 10 до 20. Виробляти навички написання двоцифрових чисел. Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість. Вчити працювати у парах, у групах. Виховувати позитивне ставлення до предмета.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно)
Лічить до 20 у прямому порядку
Читає та записує натуральні числа в межах 20 словами і цифрами
Утворює натуральні числа (11 – 20) з одного десятка та кількох одиниць під час виконання практичних вправ (з використанням паличок, намистинок, кубиків тощо)
Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки
Здійснює вимірювання величин, маючи доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, годинник) та різного роду нестандартних мірок/ підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо)
Будує відрізки заданої довжини
Порівнює об’єкти навколишнього світу за довжиною, масою, місткістю (об’ємом)
Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками
Конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо)
Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Психолого-емоційне налаштування
Перегляд відеоматеріалів
https://www.youtube.com/watch?v=tt36kHI9OSs
ІІ. Етап цілепокладання
Сьогодні ми з вами розпочнемо підготовку до Великодня. Великдень – це велике свято воскресіння Ісуса Христа – сина Божого. Сьогодні ми з вами будемо прибирати нашу оселю, а ще навчимося виготовляти великодній вінок, який буде прикрашати вашу оселю. Також сьогоднішній урок подарує нам нові знаннями. Ми вивчимо усну і письмову нумерацію чисел другого десятка.
Оголошення теми уроку
ІІІ. Етап цілереалізації
Щоб зібрати всі необхідні матеріали виконаємо кілька вправ.
Математичний диктант
Виготовити замість числового віяла ось такі кольорові крашанки з цифрами. Вчитель зачитує завдання діти усно обчислюють і показують відповідь кольоровою крашанкою.
1. До 3+2, до 4+3;
2. Від 5-1, від 9-4;
3. 2 збільшити на 4, 6 збільшити на 1;
4. 8 зменшити на 5, 4 зменшити на 2;
5. Показати число попереднє 2, 5, 7; наступне 3, 6, 8;
6. Назвати «сусідів» числа 4, 6, 9.
Щоденні 3. Математика письмово. Каліграфічна хвилинка
Діти обирають будь-яку цифру від 1 до 10 і пишуть її в зошитах каліграфічно.
Матеріали: клей, картон, шаблон яйця, ножиці, кольоровий папір або гофропапір, папір для обгортання, кольорові стрічки, паєтки.
У давнину десяток називали «дцять», тому легко зрозуміти, як утворилися числа другого десятка.
Як називається число, яке йде за числом 10? (одинадцять)
Викласти на набірне полотно 10 крашанок, з тих, що зібрали і обміняли діти.
Якщо ми додамо ще одну крашанку – вийде число 11.
Вчитель прописує число на дошці і під ним вивішує назву. Всі разом повторюють назву. Так з кожним число до 20.
Скільки десятків і скільки одиниць утворило число 11?
Як утворити наступне число? (Покласти ще одну крашанку)
Запис числа.
Як утворити наступне число?
Яка назва цього числа? (У назві числа спочатку вказується кількість одиниць)
Аналогічно з наступними числами.
Запис і читання чисел другого десятка. Це двоцифрові числа.
Після того як всі числа опрацьовані
Ось ми з вами заклали основу другого десятка. Тож отримуйте основу і для нашого вінка. Вчитель кожній команді роздає великі картонні основи під вінок.
А зараз ви потренуєтесь працювати з числами другого десятку.
Гра «Задумане число»
Я задумала число
У ньому 1 дес. 6 од.,1 дес. 9од.,1 дес.4од.
Його сусіди 13 і 15, 17 і 19
Воно більше за 15, але менше за 17
Молодці ви справилися з завданням
Щоденні 3. Математика з другом. Порівняти числа в парах
Перевірка-зачитати більше число з кожної пари.
Намалювати усмішку у кого все правильно.
Шоденні 3. Математика самостійно
Фізкультхвилинка під гаївку
https://www.youtube.com/watch?v=K7IlFXBqCr0
Веселі задачі
1.Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,
А скільки собі узяла?
2. Скільки фарб тут — не скажу,
Відгадай, не покажу.
Якщо три до них додать,
От тоді їх буде п'ять.
3.П'ять берізок, дві смерічки
Зеленіють біля річки.
Поряд з ними є ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но?
А зараз настав час виготовити прикраси для нашого вінка.
За шаблонами діти вирізають з картону основу для яйця, а з обгорткового паперу таке ж яйце і приклеюють їх одно до одного. З гофро паперу можна виготовити бантики, чи спіральні стрічки.
Робота з геометричним матеріалом
В кожної дитини набір геометричних фігур.
Вправа «Визнач геометричну фігуру»
Вчитель демонструє великодні атрибути, а діти мають показати картку з геометричною фігурою. Наприклад, яйце – овал, ковбаса – прямокутник, пасха – п’ятикутник і так далі.
Потім можна роздати дітям по одному пасхальному зображенню, а вони його відтворять геометричною фігурою у зошиті.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
На основу приклеїти прикраси, вчепити бант з стрічки.
Робота з лего
З деталей виготовіть літери ХВ
1