12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Тема: Милуємося красою природи. Збережемо цей прекрасний світ. В.Сухомлинський «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»

Про матеріал

Сприяти цілісності процесу навчання. Учити учнів усвідомлювати себе частиною світу природи; формувати інтерес до навколишнього середовища; розвивати увагу, спостережливість, бажання допомогти довкіллю. Удосконалювати навички свідомого та виразного читання; розвивати критичне мислення учнів. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, почуття відповідальності за дії і поведінку людини в природі, почуття захоплення красою природи.

Перегляд файлу

Тема: Милуємося красою природи. Збережемо цей прекрасний   світ. В.Сухомлинський «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»

Мета: Сприяти цілісності процесу навчання. Учити учнів усвідомлювати себе частиною світу природи; формувати інтерес до навколишнього середовища; розвивати увагу, спостережливість, бажання допомогти довкіллю. Удосконалювати навички свідомого та виразного читання; розвивати критичне мислення учнів. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, почуття відповідальності за дії і поведінку людини в природі, почуття захоплення красою природи.

Обладнання :  міні- підручники,таблиця «Шульте»,мультфільм «екологічний мультфільм для дітей»,відео-караоке «Метелик»,картки з слоганами,розрізний англійський алфавіт,ноутбук, музичні записи.

 

                                   Хід уроку-

І. Етап орієнтації

Пісня «Дивоалфавіт»

Учитель:

Я рада вітати вас на уроці навчання грамоти

(Діти роблять реверанс.)

-​ Подивилися на мене,

Посміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

Всі: Так

Молодці! Запрошую вас сісти.

ІІ Етап ціле покладання

Щоб урок наш був змістовним, як ви будете працювати?

  • Уважно слухати!
  • Виразно читати!
  • Творчо міркувати!
  • Активно відповідати!
  • Швидко читати!
  • Дружно працювати!

ІІІ. Етап проектування.

План уроку

  1. Дихальна гімнастика.
  2. Таблиці Шульте
  3. Робота над скоромовкою
  4. Робота в парах
  5. Гра «Світ природи»
  6. Робота над казкою «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»
  7. Робота в групах

ІV. Етап організації виконання плану проектування

Учитель. Тож часу не гаймо і розминку починаймо

  1. Дихальна гімнастика
  •                  Пропоную Вам підготувати наші органи дихання до вправного читання, а як саме ви мені скажете

Діти: Провести дихальну гімнастику.

  1. Уявіть, що у вас на долоні лежить пір’їнка. Здуйте її.
  2. Уявіть, що ви тримаєте свічку задуйте її;
  3. Уявіть, що перед вами торт з великою кількістю свічок задуйте їх (повільний вдих носом, повільний сильний видих ротом).
  4. подихайте як їжачок (як сопе: швидкий короткий вдих носом, швид-кий короткий видих ротом).
  5. продзижчати, наче жук
  6. погудіти, наче пароплав;

- Молодці. Чудово!

2. Таблиці Шульте

- Пропоную підготувати наші очі для читання. Для цього попрацюємо з таблицями Шульте. До дошки запрошую  двох учнів

- Назвіть і покажіть цифри у порядку зростання.

- Тепер у порядку спадання

19

11

4

13

2

6

15

1

17

20

3

10

8

9

7

12

5

16

18

14

Вчитель:  Чудова робота.

- Діти, скажіть, яке найбільше число в цій таблиці?

- Яке це число?

- Охарактеризуйте його?

- Назвіть попереднє число ,числа 20.Наступне(21)

- Як число 21 пов’язане з сьогоднішнім днем?

- А знаєте, що саме 21 квітня відзначають Міжнародне свято «День Землі» Це свято потрібне нам щоб ми пам’ятали,  що люди відповідають за  стан природи . Передивіться, будь ласка мультфільм, і скажіть  про що ми будемо говорити на уроці?

  1. Робота над скоромовкою (на індивідуальних картках та дошці)
  • Пропоную вам попрацювати за таблицею слів

 

Летіла

сова

світить

під

совенят

сиділа

лелека,

затьохкав

за

кошенят

ходила

ведмідь

заклекотіла

у

шпаченят

гарний

ґава

закувала

до

ластівок

співала

шпак

защебетала

від

лелеченят

  •    Прочитайте хором слова кожного стовпчика, визначте яке слово зайве, поясніть чому?

Прочитайте і обведіть слово, що записані у першому рядочку перше, у другому друге, у третьому – третє і т.д. Прочитайте, яка скоромовка у вас отрималась.

Читання різними темпами. 

  •    Хлопці, прочитайте скоромовку як равлики. Дівчата, прочитайте як сороки.
  •    Давайте прочитаємо скоромовку в парах навипередки.
  •    Які ви розумні діти. Я пишаюся вами
  •    Ми з вами читали скоромовку. До я кого жанру літератури вона відноситься. (усна народна творчість)
  •    Що ще ми можемо віднести до усної народної творчості?
  1. Робота в парах

Пропоную вам, працюючи у парі, скласти прислів’я, прочитавши слова за стрілочками (З природою живі у дружбі, буде вона тобі в службі)

C:\Users\Оксана_Николаевна\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Презентация1.jpg

Вчитель. Як ви розумієте прислів’я?  Учні висловлюють свої думки

А що таке природа? (це всі предмети і живі істоти навколишнього світу, що не були створені руками людини ) Яка буває природа?

  1.     Гра «Світ природи» (3 учні)

Увага! На екрані за хмаринками заховалися певні предмети живої або неживої природи. Пропоную своїм помічникам описати один з них, не називаючи його. Якщо ви відгадаєте, то він з’явиться на екрані.

Деякі люди люблять мене  підкорювати. Їх називають альпіністами. У мене є снігові шапки, а бувають навіть снігові лавини. Впізнай мене.

 

Я велика розпечена куля. Я дарую тепло і світло усій Землі. Хто я?

 

Я красива запашна весняна квітка. Мої квіточки маленькі, білого кольору,  схожі на дзвіночок. Здогадайтеся, хто я?

  •    А тепер визначимо де предмети неживої природи, а де живої.
  •    Чим відрізняється жива природа від неживої? (Нежива природа не змінюється, або змінюється, але настільки повільно, що це не помітно оку.)
  •    Який малюнок зайвий?
  •    Фізкультхвилинка
  •    Ви стомились і я пропоную відпочити.

- Подивіться, будь ласка, на ці квіти мабуть немає людини,байдужої до чарівної краси цих ніжних, витончених, дуже ароматних рослин.

6. Робота над казкою «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії» 

Дискусія «Чи хотіли б ви мати великий букет цих квітів?»

               ТАК                                НІ

                        учн.                    учн.

- Дякую вам за відповіді. Саме про квіти конвалії розказав В. Сухомлинський у казці  «ХЛОПЧИК І ДЗВІНОЧОК КОНВАЛІЇ»

- А щоб успішно прочитати цю казку пропоную вам попрацювати зі словами, що у ній зустрінуться.

  1. Словникова робота (різні види)

вразила                             зітхнув

визирнула                         прихилився

паросточок                       дзвіночок

          зачарований                     з’явився      

 

     Вразила -     викликати почуття подиву, захоплення тощо; дивувати.

     Визирнула -     виглядаючи звідки-небудь, із-за чогось.

     Паросточок -    молоде стебло рослини

     Зачарований  - справляючи надзвичайно приємне враження   

Передбачення за заголовком.

- Як ви гадаєте, про що буде йтися у цьому тексті?

Читання  1 ч. (читає вчитель)

Бесіда.

- Чи справдилися ваші очікування?

- Як з’явився на світ Дзвіночок Конвалії?

-  Які почуття охопили Хлопчика під час зустрічі з Дзвіночком?

-  Що зробив Хлопчик ?

- Для чого Хлопчику квітка?

- Чи сподобається це Дзвіночку?

Самостійне перечитування 1 частини (гра «Бджілочка»)

 Вибіркове читання за поданим початком (4 речення)

  • Знайдіть ще раз останнє речення

 -        А квітка йому шепоче

   ( читає учень )

Робота над змістом 2 частини (поетапне читання діалогу)

  • Як ви гадаєте, що могла прошепотіти квітка Хлопчикові?
  • А тепер послухайте : Хлопчику, навіщо ти мене хочеш зірвати?
  • А ти мені дуже подобаєшся. Ти дуже гарний, каже Хлопчик.

Бесіда

  • Для кого квітнуть квіти ? (відповідь дітей)

Учитель Дуже хочеться думати, що квітка квітне лише для тебе. Мабуть, так і уявляв собі маленький Хлопчик.

              Далі читає учитель

  • Добре,- зітхає Дзвіночок.
  • Зривай. Тільки перед тим, як зривати, скажи…
  • Що сказав Дзвіночок?

    Роздуми дітей.

Діти читають речення з метою перевірки правильного передбачення

Читання 2 частини за особами.

- Прочитайте мовчки, і намагайтеся уявити, з якою інтонацією їх треба читати.

- Повторне читання за особами. 2 пари

        (робота в парах)

       Прогнозування

  • Як ви гадаєте, що відбудеться далі
  • Читання  3 частини

- Чому хлопчик не зірвав квітку?

- Яким був Хлопчик ?

Повернення до дискусійної сітки.

  • Чи змінив хто-небудь свою думку? Чому?
  • Чи хотіли ж ви мати великий букет квітів?

   ТАК                           НІ

-А якщо ми не будемо рвати квіти ми цим збережемо природу?

- Як люди використовують цю квітку

 6.Робота в групі

  • Ви дуже гарно попрацювали. Молодці! На ранковій зустрічі ви об’єдналися у групи, пропоную вам попрацювати в них. Разом з вами будуть працювати консультанти... Перед початком роботи не забудьте повторити правила роботи в групах. На роботу у вас є 5 хв. Сигналом закінчення роботи буде  роботи закінчення музичного  супроводу.

Перша група: отримала завдання , створити плакат і обрати слоган із запропонованих:

Конвалії білі Землі ми даруємо. Її дуже любим, її ми шануємо!!

Ліс для Землі - легені наче. Його шануй - так буде краще!

Тільки об’єднавшись ми спасемо Землю!

Друга група: отримала завдання створити плакат, обрати слоган та перекласти його англійською мовою

Третя група : отримала завдання,зробити композицію і обрати слоган

Конвалії білі Землі ми даруємо. Її дуже любим, її ми шануємо!!

Ліс для Землі - легені наче. Його шануй - так буде краще!

Тільки об’єднавшись ми спасемо Землю!

 

Четверта група: отримала завдання, озвучити мультфільм за допомогою поданих речень:

Економно використовуй воду

Не сміти та не пали багаття.

 

Сади дерева, адже це легені нашої планети .

Не використовуй автомобіль без потреби,більше ходи пішки.

Розповідайте всім про те, що треба берегти природу.

ІV Підсумковий етап

- Так чому потрібно берегти Землю?

  • Ви – молодці, я пишаюся вами! На уроці трудового навчання ми висадимо чарівні конвалії на нашому подвір’ї, щоб милуватися ними.

Закінчити урок пропоную піснею

Пісня «Дивосвіт дитинства»

docx
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
2144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку