Сприяти цілісності процесу навчання. Учити учнів усвідомлювати себе частиною світу природи; формувати інтерес до навколишнього середовища; розвивати увагу, спостережливість, бажання допомогти довкіллю. Удосконалювати навички свідомого та виразного читання; розвивати критичне мислення учнів. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, почуття відповідальності за дії і поведінку людини в природі, почуття захоплення красою природи.
Тема: Милуємося красою природи. Збережемо цей прекрасний світ. В.Сухомлинський «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»
Мета: Сприяти цілісності процесу навчання. Учити учнів усвідомлювати себе частиною світу природи; формувати інтерес до навколишнього середовища; розвивати увагу, спостережливість, бажання допомогти довкіллю. Удосконалювати навички свідомого та виразного читання; розвивати критичне мислення учнів. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, почуття відповідальності за дії і поведінку людини в природі, почуття захоплення красою природи.
Обладнання : міні- підручники,таблиця «Шульте»,мультфільм «екологічний мультфільм для дітей»,відео-караоке «Метелик»,картки з слоганами,розрізний англійський алфавіт,ноутбук, музичні записи.
Хід уроку-
І. Етап орієнтації
Пісня «Дивоалфавіт»
Учитель:
Я рада вітати вас на уроці навчання грамоти
(Діти роблять реверанс.)
- Подивилися на мене,
Посміхнулися усі.
Чи готові до роботи?
Всі: Так
Молодці! Запрошую вас сісти.
ІІ Етап ціле покладання
Щоб урок наш був змістовним, як ви будете працювати?
ІІІ. Етап проектування.
План уроку
ІV. Етап організації виконання плану проектування
Учитель. Тож часу не гаймо і розминку починаймо
Діти: Провести дихальну гімнастику.
- Молодці. Чудово!
2. Таблиці Шульте
- Пропоную підготувати наші очі для читання. Для цього попрацюємо з таблицями Шульте. До дошки запрошую двох учнів
- Назвіть і покажіть цифри у порядку зростання.
- Тепер у порядку спадання
19 |
11 |
4 |
13 |
2 |
6 |
15 |
1 |
17 |
20 |
3 |
10 |
8 |
9 |
7 |
12 |
5 |
16 |
18 |
14 |
Вчитель: Чудова робота.
- Діти, скажіть, яке найбільше число в цій таблиці?
- Яке це число?
- Охарактеризуйте його?
- Назвіть попереднє число ,числа 20.Наступне(21)
- Як число 21 пов’язане з сьогоднішнім днем?
- А знаєте, що саме 21 квітня відзначають Міжнародне свято «День Землі» Це свято потрібне нам щоб ми пам’ятали, що люди відповідають за стан природи . Передивіться, будь ласка мультфільм, і скажіть про що ми будемо говорити на уроці?
Летіла |
сова |
світить |
під |
совенят |
сиділа |
лелека, |
затьохкав |
за |
кошенят |
ходила |
ведмідь |
заклекотіла |
у |
шпаченят |
гарний |
ґава |
закувала |
до |
ластівок |
співала |
шпак |
защебетала |
від |
лелеченят |
Прочитайте і обведіть слово, що записані у першому рядочку перше, у другому друге, у третьому – третє і т.д. Прочитайте, яка скоромовка у вас отрималась.
Читання різними темпами.
Пропоную вам, працюючи у парі, скласти прислів’я, прочитавши слова за стрілочками (З природою живі у дружбі, буде вона тобі в службі)
Вчитель. Як ви розумієте прислів’я? Учні висловлюють свої думки
А що таке природа? (це всі предмети і живі істоти навколишнього світу, що не були створені руками людини ) Яка буває природа?
Увага! На екрані за хмаринками заховалися певні предмети живої або неживої природи. Пропоную своїм помічникам описати один з них, не називаючи його. Якщо ви відгадаєте, то він з’явиться на екрані.
Деякі люди люблять мене підкорювати. Їх називають альпіністами. У мене є снігові шапки, а бувають навіть снігові лавини. Впізнай мене.
Я велика розпечена куля. Я дарую тепло і світло усій Землі. Хто я?
Я красива запашна весняна квітка. Мої квіточки маленькі, білого кольору, схожі на дзвіночок. Здогадайтеся, хто я?
- Подивіться, будь ласка, на ці квіти мабуть немає людини,байдужої до чарівної краси цих ніжних, витончених, дуже ароматних рослин.
6. Робота над казкою «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»
Дискусія «Чи хотіли б ви мати великий букет цих квітів?»
ТАК НІ
учн. учн.
- Дякую вам за відповіді. Саме про квіти конвалії розказав В. Сухомлинський у казці «ХЛОПЧИК І ДЗВІНОЧОК КОНВАЛІЇ»
- А щоб успішно прочитати цю казку пропоную вам попрацювати зі словами, що у ній зустрінуться.
вразила зітхнув
визирнула прихилився
паросточок дзвіночок
зачарований з’явився
Вразила - викликати почуття подиву, захоплення тощо; дивувати.
Визирнула - виглядаючи звідки-небудь, із-за чогось.
Паросточок - молоде стебло рослини
Зачарований - справляючи надзвичайно приємне враження
Передбачення за заголовком.
- Як ви гадаєте, про що буде йтися у цьому тексті?
Читання 1 ч. (читає вчитель)
Бесіда.
- Чи справдилися ваші очікування?
- Як з’явився на світ Дзвіночок Конвалії?
- Які почуття охопили Хлопчика під час зустрічі з Дзвіночком?
- Що зробив Хлопчик ?
- Для чого Хлопчику квітка?
- Чи сподобається це Дзвіночку?
Самостійне перечитування 1 частини (гра «Бджілочка»)
Вибіркове читання за поданим початком (4 речення)
- А квітка йому шепоче
( читає учень )
Робота над змістом 2 частини (поетапне читання діалогу)
Бесіда
Учитель Дуже хочеться думати, що квітка квітне лише для тебе. Мабуть, так і уявляв собі маленький Хлопчик.
Далі читає учитель
Роздуми дітей.
Діти читають речення з метою перевірки правильного передбачення
Читання 2 частини за особами.
- Прочитайте мовчки, і намагайтеся уявити, з якою інтонацією їх треба читати.
- Повторне читання за особами. 2 пари
(робота в парах)
Прогнозування
- Чому хлопчик не зірвав квітку?
- Яким був Хлопчик ?
Повернення до дискусійної сітки.
ТАК НІ
-А якщо ми не будемо рвати квіти ми цим збережемо природу?
- Як люди використовують цю квітку
6.Робота в групі
Перша група: отримала завдання , створити плакат і обрати слоган із запропонованих:
Конвалії білі Землі ми даруємо. Її дуже любим, її ми шануємо!!
Ліс для Землі - легені наче. Його шануй - так буде краще!
Тільки об’єднавшись ми спасемо Землю!
Друга група: отримала завдання створити плакат, обрати слоган та перекласти його англійською мовою
Третя група : отримала завдання,зробити композицію і обрати слоган
Конвалії білі Землі ми даруємо. Її дуже любим, її ми шануємо!!
Ліс для Землі - легені наче. Його шануй - так буде краще!
Тільки об’єднавшись ми спасемо Землю!
Четверта група: отримала завдання, озвучити мультфільм за допомогою поданих речень:
Економно використовуй воду
Не сміти та не пали багаття.
Сади дерева, адже це легені нашої планети .
Не використовуй автомобіль без потреби,більше ходи пішки.
Розповідайте всім про те, що треба берегти природу.
ІV Підсумковий етап
- Так чому потрібно берегти Землю?
Закінчити урок пропоную піснею
Пісня «Дивосвіт дитинства»