24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Тема: Моя рука ніколи і нікому ні кривди, ні біди не принесе. Д. Павличко «Птиця», «Мрія».

Про матеріал
Мета: розкрити красу дитячих людяних вчинків; сприяти вихованню людяності; удосконалювати уміння інтонувати вірші відповідно до зобра- жених почуттів; визначати головну думку. Обладнання: картки, малюнки
Перегляд файлу

Тема: Моя рука ніколи і нікому ні кривди, ні біди не принесе. Д. Павличко «Птиця», «Мрія».

Мета: розкрити красу дитячих людяних вчинків; сприяти вихованню

людяності; удосконалювати уміння інтонувати вірші відповідно до зобра-

жених почуттів; визначати головну думку.

Обладнання: картки, малюнки

                                      Хід уроку

               І. Організація класу

Продзвенів дзвінок,

Тож почнемо наш урок!

               ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання ( вірш на пам’ять, на вибір )

             ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Як приємно вранці прокидатись

Серед чародійної краси,

Серед співу птиці,

Шелесту трави, шепоту пшениці,

Дзюркоту води.

— Мабуть, немає більшого щастя, ніж прокинутись вранці у рідній до-

мівці, де мама й тато, сестричка й братик. У рідному краю, де кожна пташи-

на тобі пісню співає, де мати-природа від лиха оберігає, дарує красу і цвіт,

щоб у серці юному кожен цю любов зберіг.

             IV. Удосконалення читацьких навичок

1. Читання чистомовки.

Ку-ку-ку — чути пісню у ліску.

Ців-ців-ців — і я до вас сюди прилетів.

Тьох-тьох-тьох — ми співаємо удвох.

Кра-кра-кра — веселая пора!

2. Читання скоромовки.

Летів горобець, сів на хлівець.

А як вийшов стрілець, утік горобець!

— Хто так весело для нас співав?

(Птахи)

3. Птахи в лісі все літали,

Тут і там вони бували.

Переплутали склади,

Назви птахів з них склади.

жу     го      зо        вель        си         ра      ка      по      ни

бець      чап        со        ця     зу      ку      ро       ля     лис

— Як, на вашу думку, чи веселі ці пташки? А чому ви так вважаєте?

 V. Опрацювання вірша Д. Павличка «Птиця»

— А чи будуть вони такими веселими, якщо потраплять у неволю?

— Відповідь на це питання дає нам поет Д. Павличко. Мовою серця птахів

він говорить у своєму вірші, бо добре розуміє, що неволя — це зло. І своїми добрими, щирими словами він намагається відігнати зло від кожної людини.

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Чому затріпотіло серце пійманої птиці?

— Що відчувала пташина?

2. Словникова робота.

читання колонок слів знизу вверх, зверху вниз.

Птиці

пшениці

доброти

крилець

воду

свободу

вітрець

зеренець

гомінкому

нікому

3. Самостійне читання вірша.

— Як хлопчик ставився до пташки?

4. Аналіз змісту прочитаного.

— З якими словами хлопчик звернувся до птиці?

— Що здивувало пташину?

— З якими словами прохання звернулася птиця до хлопчика?

— Що для пташини означає воля?

— Чи зрозумів це хлопчик?

5. читання вірша за особами.

6. Творча робота.

Продовжити думку хлопчика:

Моя рука ніколи і нікому

Ні кривди, ні біди не принесе!

Моя рука... (насипле зерен, посадить квітку, деревце).

     VІ. Робота над віршем Д. Павличка «Мрія»

1. Самостійне читання вірша.

2. Аналіз змісту прочитаного.

— Від імені кого ведеться розповідь?

— Про що мріє хлопчик?

3. Виразне читання вірша.

— Для чого хлопчик приб’є колесо на хаті?

— Кого він там поселить?

— Як ви думаєте, чому саме лелечу сім’ю?

— Які крилаті мрії є у вас?

          VІІ. Підсумок уроку

Читання вірша.

Бережіть природу, любі діти,—

Я до цього все життя вас закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,

Той у грудях серденька не має.

А якщо його немає в грудях,

До природи він байдужий буде.

Пам’ятаймо це і я, і ти:

Маймо в серці зерна доброти,

Ці зернятка будуть проростати.

Спів почуєте душі своєї,

Про природу станете ви дбати

Вірним другом будете для неї!

-- З якими віршами ми ознайомилися сьогодні?

-- Чи сподобалися вони вам?? Чим саме?

docx
Додано
28 травня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку