5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Тема. Олена Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила»

Про матеріал
Мета. Поглибити знання учнів про творчість Олени Пчілки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення, творчу уяву, здатність уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; виховувати любов до природи, поетичного слова.
Перегляд файлу

Тема. Олена Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила»

Мета. Поглибити знання учнів про творчість Олени Пчілки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення, творчу уяву, здатність уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; виховувати любов до природи, поетичного слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

 

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромокою.

Під горою хвойний ліс ,за горою хитрий лис.

(промовити разом з вчителем декілька разів).

2. Послухайте і додайте слово!


Да-да-да — стоїть у глечику... (вода).

Ди-ди-ди — дай напитися... (води).

Жа-жа-жа — ми знайшли... (вужа).

Жи-жи-жи — ти мені... (допоможи).


III. Перевірка домашнього завдання

  • Як називався вивчений розділ?
  • Чому він так називався ?
  • Які вірші ви читали ?
  • Про що він?
  • Вірші яких письменників ви читали ?
  • А чи вчили ви напамять якісь вірші?

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

-Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву.(Поетична збірка).

Відкриває поетичну збірку відома письменниця ,псевдонім ,якої означає пестливу назву комахи-трудівниці.(Учні дають відповідь)

Що таке псевдонім? ( ім'я, використовуване людиною замість справжнього  у тій або іншій публічній діяльності.)

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

 

Самостійне читання учнями біографічної довідки.

- Яке справжнє прізвище Олени Пчілки?

- Що вона писала для дітей?

-           У якій книжці можна прочитати ці твори?

- Яку відому доньку виховала Олена Пчілка?

-           Якою матір'ю була Олена Пчілка?

1. Біографічна довідка

Олена Пчілка народилася 29 червня 1849 року в м. Гадячі на Полтавщині.

Ольга Петрівна (мама Лесі Українки та ще п’ятьох дітей) вчила своїх дітей малюванню (у неї самої був хист живописця), музиці, історії. З гордістю і вдячністю Леся Українка називала свою матір найкращою, найрозумнішою, найталановитішою жінкою світового рівня.

1886 року в Києві виходить її збірка поезій «Думки-Мережанки». З початку 1880-х років регулярно друкується в журналі «Зоря».

4 жовтня 1930 року Олена Пчілка померла. Поховано її у Києві на Байковому кладовищі.

Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

2.Опрацювання вірша Олени Пчілки

Виразне читання вірша вчителем

 

Діброва смутная вже листячко ронила,

додолу у журбі клонилася чолом;

 зима, скрадаючись, повіяла крилом

і снігом — біллю білою її покрила.

Дібровонька тоді, шумлячи, зголосила:

 — О зимо! Не лякай безрадісним кінцем!

Не покривай мене холодним тим вінцем,

нехай моя пишає  ще краса і сила!

Най гордим поглядом іще я подивлюсь,

нехай в промінні багряниця ще палає,

нехай востаннє світлом сонячним уп’юсь,

— І перший сніг на вітті розтопивсь,

неначе слізьми гіркими поливсь...

 

- Чи сподобався вам вірш?

- Що найбільше запам’яталося?

 

 Словникова робота.

Діброва — ліс, у якому переважає дуб.

Лишати — тут: розквітати.

Най — нехай, хай.

Багряниця — тут: багряне листя.

Зголосила — тут: заплакала.

Вінець — прикраса, яку носили на голові

 

— Доберіть синонім до слова чоло (лоб); біллю (білизною); ронила (скидала).

 Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша .

— Які картини ви уявляли, слухаючи вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

Виразне читання вірша учнями.

Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

- Чому діброва засумувала?

- Як про це говориться у вірші?

- Про що діброва просить зиму? Як вона до неї звертається?

- Прочитайте рядки, які свідчать про те, що зима відступила.

- Який пейзаж змалювала письменниця?

 

- Розгляньте картину Василя Полєнова «Ранній сніг» (с. 111).

- Що художник зобразив на картині?

- Які фарби обрав?

-            Що він намалював у центрі картини? Удалині?

-             Які фарби обрав художник для своєї картини?

-            Який настрій вони створюють?

-           Чи співзвучні настрій картини і вірша? Чому?

 

2. Підсумок уроку.

 Гра «Закінчи речення»

- Сьогодні  на уроці  я вчився…

- Найбільше мені сподобалось…

3. Домашнє завдання.

- Дібрати заголовок до вірша Олени Пчілки

- Підготуватись до виразного читання

 

.

doc
Додано
23 червня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку