Тема: «Робота з папером. Виготовлення писанки.» Мета заняття: розширити знання дітей про один із видів декоративно-ужиткового мистецтва – писанкарство, удосконалювати навички роботи з папером, учити виготовляти писанки за допомогою кольорового паперу; розвивати уяву, фантазію, пам’ять, мислення, творчість та естетичні почуття; виховувати любов до народної творчості, ціннісне ставлення до культури побуту рідного народу, інтерес і повагу до збереження та збагачення культури українського народу; прищеплення шанобливого ставлення до звичаїв і традицій.
Тип заняття: формування практичних умінь і навичок. Обладнання та матеріали: демонстраційний матеріал,зразки,шаблони, клей ПВА, кольоровий папір, картон, олівці, ножиці.
Хід заняття
I. Організаційна частина
-Яке свято наближається?
- Що роблять на це свято?
- Що ви запам’ятали з попереднього заняття?
II . Основна частина
1. Повідомлення теми і мети заняття
- Сьогодні ми почнем готуватися до Великодня, виготовимо з паперу ось такі писанки. Дещо дізнаєтеся нового про це свято.
2. Ознайомлення з новим матеріалом
Серед традиційних свят в українській культурі є свято Великодня. Воно вважається найсвітлішим, найважливішим святом весни й пов’язують його з Воскресінням Христовим, яке розкриває радість перемоги Божого Сина над смертю й вічним забуттям.
Пасха – свято дуже давнє. Українці відзначали його ще задовго до встановлення християнства в Київській Русі, і називалося воно «Великий День». День весняної перемоги над зимою, світла над темрявою, торжества життя над смертю. Також наші предки пов’язували це свято з весняними польовими роботами. Зазвичай пекли великодні «бабки» та прикрашали різноманітними способами яйця, які ми знаємо сьогодні як паски, писанки і крашанки.
Традиції писанкарства розвивалися в Україні здавна. Мотиви й елементи тут тісно пов’язані з життям, побутом, звичаями та фольклором народу. Цим видом мистецтва займалися переважно жінки.
Кольори писанки символічні:
червоний символізує радість, життя та любов, для молодих – це надія на одруження; жовтий колір уособлює місяць і зорі, а в господарстві – врожай;
блакитний – це небо, повітря, здоров’я;
зелений колір символізує весну, воскресіння природи;
бронзовий – це матір-земля, її врожай, щедрість до людини;
червоний з білим – родинне свято, мир і щастя; чорний з білим – пошана духів.
Символи в писанкарстві:
– сонце – джерело світла, символ життя;
– риба – символ здоров’я і води;
– квіти зображають жінці, яка хоче мати дітей;
-бджола – символ працьовитості, чистоти душі;
– павук – символ наполегливості, терплячості та художнього промислу; – метелик символізує радісне, безжурне дитинство;
– ластівка – символ весни, врожаю, щастя.
( Розгляд демонстраційного матеріалу)
3.Аналіз зразка виробу
- Подивіться уважно на писанки, що оздоблені кольоровим папером. Ці писанки виготовлені з використанням рослинних елементів та геометричних візерунків.
4. Послідовність виготовлення . Інструктаж
а. Обведіть за шаблоном писанку.
б. Виріжте її, рівно по лінії.
в. Із кольорового паперу виріжте візерунки:рослинні елементи, геометричні фігури.
г. Наклейти їх на писанку.
5. Практична робота
(Діти виготовляють писанки. Керівник допомагає під час вирізування елементів)
Фізкультхвилинка
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири —
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
III. Заключна частина
1.Виставка дитячих робіт.
(Керівник аналізує помилки, що були допущені учнями, відмічає найкращі роботи для виставки)
2. Прибирання робочих місць.