Тема. Рослинний і тваринний світ Південної Америки. Множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Розв’язування задач.
Мета.
Хід уроку
– Сьогодні ми урок розпочнемо не за партами, а в колі. Запрошую вас усіх створити велике коло і взятися за руки. Погляньте один на одного і повторіть за мною такі слова:
Тепло своїх долоньок я друзям віддаю.
Урок новий цікавий
Я з радістю почну.
З цієї хвилини ми стали друзями, а тому можемо поділитися один з одним найзаповітнішими мріями. Розкажіть , про що ви мрієте? ( кілька дітей відповідає)
Ваша мрія буде почута і обов’язково здійсниться, бо наше коло не просте, це коло справжньої дружби.
Бажаю, щоб ваші мрії збулися якнайшвидше. ( Діти сідають)
Запрошую вас усіх зайняти свої робочі місця.
Сьогодні на уроці діють п’ять правил:
Я очікую , що ви будете на уроці
У- уважними,
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
– А чого ви очікуєте від уроку?
Щоб розпочати нашу роботу ми повинні дізнатися які погодні умовичекають нас. Тому заслухаємо повідомлення учня-синоптика.
Фонологічні спостереження
Гра «Інтерв’ю про погоду» ( з мікрофоном)
( Один з учнів виконує роль кореспондента, ставить запитання однокласникам. Відповідає той до кого підходить кореспондент.)
Запитання :
– Яка зараз пора року?
– Який сьогодні день?
– Яке число і місяць?
– Яка температура повітря?
– Який стан неба?
– Чи є вітер? ( Діти записують погоду в календар спостережень)
Усний рахунок. Математична розминка.
Порівняти температуру яка була у вівторок із сьогоднішнім днем
— температура 15 січня - 2
— температура сьогодні +2
— Погодні умови нам сприяють працювати. Сідайте зручно і до праці.
У мене теж є мрія. Я хочу побувати на одному з найвологіших материків планети. Спробуйте відгадати назву цього материка , розмістивши числа від найменшого до найбільшого і підставивши замість чисел відповідну букву.
Каліграфічна хвилинка.
515 |
1824 |
4249 |
32036 |
20456 |
24036 |
6020 |
832 |
1040 |
З549 |
924 |
30525 |
1616 |
602 |
525 |
П |
а |
м |
а |
р |
и |
е |
д |
н |
А |
е |
к |
н |
в |
і |
515 |
525 |
602 |
832 |
924 |
1040 |
1616 |
1824 |
3549 |
4249 |
6020 |
20456 |
24036 |
30525 |
32036 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Південна Америка)
– Що вам відомо про цей материк? (Розповіді учнів)
– Покажіть на карті , де він знаходиться ?
– В якій півкулі? (Західній)
– Що вам відомо про розмір цього материка? (Посідає четверте місце за площею)
– Якими океанами він омивається ? (Атлантичним та Тихим)
– Форму якої геометричної фігури має цей материк? (Трикутника)
Цікаві факти (розповіді учнів):
Південна Америка — це великий континент, який розташований в Західній і Південній півкулях Землі, а невелика його частина знаходиться в Північній. Тихий та Атлантичний океани омивають його береги. Історія, культура і навіть цивілізація розвивалися тут по-своєму.
1. Частину території Південної Америки відкрив іспанський мореплавець Колумб. Про наявність великого материка він дізнався першим. Теорія Христофора Колумба про те, що вода стає більш прісною тільки в тому випадку, якщо річка впадає в море, знайшла підтвердження в 1492 році.
2. Найбільша країна Південної Америки — Бразилія. Вона славиться пишними карнавалами та виступами різних шкіл самбо.
3. Анхель — так називається найвищий водоспад у світі. Він знаходиться в південноамериканській країні Венесуела. Висота водоспаду складає більше 979 метрів. Знаходиться це диво природи у важкодоступних місцях, тому не кожному може пощастити його побачити....
4. Найбільша річка в світі протікає по цьому континенту. Амазонка має понад півтисячі приток.
Розповідь вчителя (відео)
Фізкультхвилинка «Дощик»
Південна Америка, це місце, де найбільше випадає опадів
Підняли голову верх, до неба, повернули вправо , вліво,
вправо , вліво подивились на хмари
А ось…
— В горах піднявся вітер (ведучий тре долоні).
— Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
— Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).
— Починається справжня злива (плескання по стегнах).
— А ось і град та справжня буря (тупіт ногами).
— Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).
— Дощ стихає (плескання долонями по плечах).
— Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)
— Тихий шелест вітру (потирання долонь).
— Ура! Сонце! (руки догори).
– Чому найбільше рослин у вологих тропічних лісах?
Знайдіть правильну відповідь.(Робота по рядах)
– Обчисліть вираз і ви дізнаєтесь скільки тисяч видів рослин є в тропічних лісах?(40 000)
7 600 ·6 -5 600 = 40 000
– А в пустелі? (Приблизно10 000)
240 000·4-950 000=10 000
– Скільки заповідників і національних парків створено на материку? (200)
38 000·6-227 800=200
Яке найбільше високогірне озеро знаходиться в Південній Америці?
Озеро Тітікака
Найбільша глибина -284 м
Розв’язати задачу.
Від двох протилежних берегів озера одночасно припливли назустріч один одному два човни.Перший човен плив зі швидкістю 7 км/год, а другий- 8 км/год. Човни зустрілись через 3 год. Знайди відстань між берегами озера.
V=7 км/год t=3 год V= 8 км/год
Ѕ = ? км
І спосіб
1) 7·3=21(км)-відстань, яку проплив перший човен;
2) 8·3=24(км)- відстань, яку проплив другий човен;
3) 21+24=45(км)-відстань між берегами озера.
ІІ спосіб
1)7+8=15(км/год)- швидкість двох човнів;
2)15·3=45(км)- відстань між берегами озера.
Відповідь: 45км відстань між берегами озера
Гра «Впізнай число»
979 м Водоспад Анхель
40 000 Видів рослин
25-30 см Найбільший метелик у світі
10- 12 см Павук – птахоїд
+14Температура води озера Тітікака
6992 км Довжина Амазонки
28 6700км Довжина берегової лінії материка Південна Америки
Пів тисячі Притоки Амазонки.
Вікторина «Так чи Ні» (Сигнальні картки)
– Чого нового дізналися на уроці?
– Які завдання сподобалися на уроці?
– Чи справдилися ваші очікування?
Усміхніться усім навколо,
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День для вас веселим буде.
Всі ви, діти, молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав.
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати.
Оцінювання
Сьогодні моїми помічниками на уроці були ваші правильні та змістовні відповіді.
1