18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Додавання і віднімання чисел 3 і 4 з переходом через розряд. Вирази зі змінною. Позначення змінної буквою"

Про матеріал
Розробка уроку математики на тему "Додавання і віднімання чисел 3 і 4 з переходом через розряд. Вирази зі змінною. Позначення змінної буквою".
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання чисел 3 і 4 з переходом через розряд. Вирази зі змінною. Позначення змінної буквою

Мета: актуалізувати знання з теми «Таблиці додавання і віднімання одноцифрового числа з переходом через десяток»; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; сприяти розумінню школярами понять «літери латинського алфавіту»; вдосконалювати вміння складати та розв’язувати задачі та вирази; розвивати логічне мислення; розширити знання учнів про природу рідного краю (овочі); розвивати здатність екологічно мислити, повагу до людей, які вирощують овочі.

Тип уроку: комбінований

План уроку:

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (з використанням методу «Мозковий штурм»)

ІV. Вивчення нового матеріалу

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

Хід уроку:

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Усна лічба

  А заняття у нас таки незвичне. Сьогодні ми будемо збирати урожай, адже ви розумні діти і знаєте, що зима вже не за горами. А для того, щоб дізнаватися, що саме ми будемо збирати, треба відгадувати загадки.

  У землі вона зростає,

  І брунатний колір має.

  Її смажать і печуть,

  Її варять і товчуть.

  Овоч цей всі люблять дуже,

  Як же він зоветься, друже?

(Картопля)

  Перше завдання  -  зберемо картопельку! Необхідно вставити пропущені числа.

       

  Борщ із нього варить ненька,

  У нього шкурочка тоненька,

  Солодкуватий він на смак,

  Фіолетовий … (Буряк)

  Друге завдання – зібрати бурячки. Треба перевірити, чи правильно стоять знаки додавання та віднімання.

  1. Каліграфічна хвилинка

  Він овальну форму має,

  На городі виростає.

  Його часто консервують,

  І рагу смачне готують.

  Фіолетовий цей пан –

  Тонкошкурий … (баклажан)

   Подивіться на екран, ось наш баклажанчик. А щоб зібрати його, нам потрібно розв’язати завдання.

Відповідь: у ряду всі числа, крім 100, двоцифрові. Отже, 100 – «зайве» число. – Число 100 – герой нашої каліграфічної хвилинки (Учні пишуть рядок числа 100).

  ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (з використанням методу «Мозковий штурм»)

 

  • Діти, що ви бачите на екрані? (Пряму та точки)
  • Що дивного ви помітили? (Точки підписані літерами)
  • Як ви вважаєте, якою може бути тема нашого уроку?

   Так, діти, сьогодні на уроці ви познайомитеся з літерами латинського алфавіту, а ще ми будемо виконувати приклади на додавання та обчислювати значення виразів, продовжуючи збирати наш урожай. Тож будьте активними та уважними.

   ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь учителя

  На сьогодні на Землі існує дуже багато мов, і поступово якісь із них зникають, але з’являються нові, інші. Цікавим є той факт, що більше половини світових мов використовують латинський алфавіт, використовується він і в математиці для позначення чисел, величин, геометричних фігур.

  1. Робота з підручником №109

А зараз відкрийте підручник на сторінці 21 та погляньте на номер 109. Але перед цим відгадайте, що ми будемо збирати.

  Помаранчева і гарна,

  У землі сиджу немарно:

  Соковита, солоденька.

  Вже я стала чималенька.

  Собою пригощу дитину,

  Хай корисну з’їсть … (Морквину)

  У першій колонці у нас записане позначення друкованої букви, а у третьому – рукописної. А читати ми будемо середню колонку, адже там записана назва букви.

  1. Робота з підручником №110

  А зараз погляньте на номер 110. Та давайте спробуємо назвати точки, які лежать вище від прямої, а які – нижче.

 Ось ми з вами і зібрали моркву. Відгадайте, з яким овочем «дружить» морква.

    Той, хто їсть її, той знає –

    Всіх мікробів повбиває.

    Овощ цей корисний дуже,

    Та від нього слід калюжа. (Цибуля)

  А щоб зібрати нашу цибульку, ми будемо розв’язувати приклади в колонках з номера 111.

  1. Робота з підручником №111 (усне виконання)

  1. Робота з підручником №112

  1. Робота з підручником №113

  1. Робота з підручником №114

      

  Ось ми й зібрали 4 цибулинки. А тепер перепочинемо.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Робота з підручником №115

  Зараз ми зберемо ще один овоч, а який, діти, ви зараз дізнаєтеся.

    З мене листя обдирають,

    Мене квасять, в борщ кидають,

    Пироги зі мной печуть,

    І в салат мене січуть! (Капуста)

Для цього, ми розв’яжем задачі з номера 115.

  Діти, уважно прочитайте 1 задачу.

  • Що нам відомо в цій задачі?
  • А що необхідно знайти?
  • За допомогою якої дії ми це дізнаємося? (Віднімання)
  • Що від чого будемо віднімати?
  • Запишіть дію на дошці.

(Далі аналогічно)

  • Що спільного ви помітили у задачах?
  • А що відмінного?
  1.  Робота з підручником №116

Нам залишилося зібрати лише один овоч діти.

  На городі виріс дужий,

 Круглий, жовтий і байдужий

До червоних помідорів,

 До капусти і квасолі.

 Хто цей гордий карапуз?

 Здогадалися?… (Гарбуз)

  І щоб його зібрати, розв’яжемо задачу.

Давайте прочитаємо умову задачі.

  • Яка маса єнота? (5 кг)
  • А яка маса лисеняти? (Невідомо)
  • Яка маса обох звірів? (8 кг)
  • Яке запитання задачі? (На скільки кг маса єнота більша за масу лисеняти)
  • Якщо ми знаємо, що маса єнота 5 кг, а обох звірів 8 кг, то чи можемо ми знайти масу лисеняти? (Так)
  • За допомогою якої дії? (Віднімання)
  • Що від чого будемо віднімати? (Від маси обох звірів масу єнота)
  • Якщо ми знатимемо масу єнота та масу лисеняти, то чи зможемо ми знайти, на скільки маса єнота більша за масу лисеняти? (Так)
  • За допомогою якої дії? (Віднімання)
  • Що від чого будемо віднімати? (Від маси єнота масу лисеняти)
  • На скільки дій задача? (На 2)
  • Якою буде 1 дія (2 дія)?

Розв’язання:

  1. 8 – 5 = 3 (кг) – маса лисеняти
  2. 5 – 3 = 2 (кг)

Відповідь: на  2 кілограми.

V. Підсумок уроку

Погляньте, скільки овочів ми з вами зібрали діти, а це значить, що ми дуже гарно сьогодні працювали.

  • Що ви навчилися на уроці?
  • Що вам найбільше сподобалося?

VІ. Домашнє завдання

№ 118

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку