Тема. Додавання і віднімання чисел 3 і 4 з переходом через розряд. Вирази зі змінною. Позначення змінної буквою
Мета: актуалізувати знання з теми «Таблиці додавання і віднімання одноцифрового числа з переходом через десяток»; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; сприяти розумінню школярами понять «літери латинського алфавіту»; вдосконалювати вміння складати та розв’язувати задачі та вирази; розвивати логічне мислення; розширити знання учнів про природу рідного краю (овочі); розвивати здатність екологічно мислити, повагу до людей, які вирощують овочі.
Тип уроку: комбінований
План уроку:
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (з використанням методу «Мозковий штурм»)
ІV. Вивчення нового матеріалу
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання
Хід уроку:
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
А заняття у нас таки незвичне. Сьогодні ми будемо збирати урожай, адже ви розумні діти і знаєте, що зима вже не за горами. А для того, щоб дізнаватися, що саме ми будемо збирати, треба відгадувати загадки.
У землі вона зростає,
І брунатний колір має.
Її смажать і печуть,
Її варять і товчуть.
Овоч цей всі люблять дуже,
Як же він зоветься, друже?
(Картопля)
Перше завдання - зберемо картопельку! Необхідно вставити пропущені числа.
Борщ із нього варить ненька,
У нього шкурочка тоненька,
Солодкуватий він на смак,
Фіолетовий … (Буряк)
Друге завдання – зібрати бурячки. Треба перевірити, чи правильно стоять знаки додавання та віднімання.
Він овальну форму має,
На городі виростає.
Його часто консервують,
І рагу смачне готують.
Фіолетовий цей пан –
Тонкошкурий … (баклажан)
Подивіться на екран, ось наш баклажанчик. А щоб зібрати його, нам потрібно розв’язати завдання.
Відповідь: у ряду всі числа, крім 100, двоцифрові. Отже, 100 – «зайве» число. – Число 100 – герой нашої каліграфічної хвилинки (Учні пишуть рядок числа 100).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (з використанням методу «Мозковий штурм»)
Так, діти, сьогодні на уроці ви познайомитеся з літерами латинського алфавіту, а ще ми будемо виконувати приклади на додавання та обчислювати значення виразів, продовжуючи збирати наш урожай. Тож будьте активними та уважними.
ІV. Вивчення нового матеріалу
На сьогодні на Землі існує дуже багато мов, і поступово якісь із них зникають, але з’являються нові, інші. Цікавим є той факт, що більше половини світових мов використовують латинський алфавіт, використовується він і в математиці для позначення чисел, величин, геометричних фігур.
А зараз відкрийте підручник на сторінці 21 та погляньте на номер 109. Але перед цим відгадайте, що ми будемо збирати.
Помаранчева і гарна,
У землі сиджу немарно:
Соковита, солоденька.
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину,
Хай корисну з’їсть … (Морквину)
У першій колонці у нас записане позначення друкованої букви, а у третьому – рукописної. А читати ми будемо середню колонку, адже там записана назва букви.
А зараз погляньте на номер 110. Та давайте спробуємо назвати точки, які лежать вище від прямої, а які – нижче.
Ось ми з вами і зібрали моркву. Відгадайте, з яким овочем «дружить» морква.
Той, хто їсть її, той знає –
Всіх мікробів повбиває.
Овощ цей корисний дуже,
Та від нього слід калюжа. (Цибуля)
А щоб зібрати нашу цибульку, ми будемо розв’язувати приклади в колонках з номера 111.
Ось ми й зібрали 4 цибулинки. А тепер перепочинемо.
Зараз ми зберемо ще один овоч, а який, діти, ви зараз дізнаєтеся.
З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
Пироги зі мной печуть,
І в салат мене січуть! (Капуста)
Для цього, ми розв’яжем задачі з номера 115.
Діти, уважно прочитайте 1 задачу.
(Далі аналогічно)
Нам залишилося зібрати лише один овоч діти.
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?… (Гарбуз)
І щоб його зібрати, розв’яжемо задачу.
Давайте прочитаємо умову задачі.
Розв’язання:
Відповідь: на 2 кілограми.
V. Підсумок уроку
Погляньте, скільки овочів ми з вами зібрали діти, а це значить, що ми дуже гарно сьогодні працювали.
VІ. Домашнє завдання
№ 118