Тема: У подорож до матінки-землі.

Про матеріал
Тема: У подорож до матінки-землі. Мета: формувати уміння учнів визначати особливості кожної пори року, помічати сезонну красу природи; удосконалювати навички орієнтуватися в змісті твору; уміння добирати необхідний текст до малюнків, виразно його читати; розвивати творчу уяву, образне мислення.
Перегляд файлу

Тема:  У подорож до матінки-землі.

Мета: формувати уміння учнів визначати особливості кожної пори року,

помічати сезонну красу природи; удосконалювати навички орієнтуватися

в змісті твору; уміння добирати необхідний текст до малюнків, виразно його

читати; розвивати творчу уяву, образне мислення.

Обладнання: картки зі словами, загадки.

                                            Хід уроку

       І. Організаційна частина

Засміялось сонечко привітне,

Все кругом цвіте і квітне —

То буяє зеленню рясною,

То іскриться з снігу,—

І дивується щоднини,

Як же все це донести дитині.

• лід на річках, сніг на полях,

Віхола гуляє. Коли це буває?

• Голі поля, мокне земля,

Дощ поливає. Коли це буває?

• Сонце пече, липа цвіте,

Жито доспіває. Коли це буває?

• Тільки сонечко пригріло —

І розтанув килим білий,

Клен радіє, певно, зна —

В гості йде до нас... (весна)

       ІІ. Розминка перед читанням

читання складів на таблиці, об’єднання їх у слова.

 

зем      кра      ра     ття      чи       бут

дість    роз     лю     са      доб      ди

стал     по       ва     ро      бов      ля

                                                                               

      ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

— Приваблює, милує, чарує, кличе у подорож матінка-земля. Співає,

дзвенить, бринить, квітує, звеселяє, пригощає. Дарує поетам можливість

описати її словами. А кожен бачить її по-різному, чарівну й привабну.

Ми сьогодні можемо у цьому переконатись самі.

Ось послухайте.

     VI. Опрацювання вірша н. Забіли «Чотири пори року»

1. Читання вірша вчителем.

Відповіді на запитання.

— Які пори року описує поетеса у своєму вірші?

— Що ж то за молодиця вийшла в поле залюбки?

— З якими словами звернулася бабуся до діток?

2. Самостійне читання.

— Прочитайте вірш і зверніть увагу на основні ознаки кожної пори.

3. Розвиток мовлення. Поетична хвилинка.

Продовжити останні рядки вірша (за власним спостереженням, за власни-

ми симпатіями).

І все спочине... .

І зраділо... .

Зустріне дівчину-Весну... (яку?)

А потім гляне: та це літо,

І раді ми його зустріти... (яке?)

4. Словникова робота.

Слідкує                                           плантацій

цукроварні                                   додому

буйно                                             плещуться         

турботи                                          залюбки                  

спочине                                         йде на лад                                    

шурхотом                                     по усіх усюдах                               

         — Знайдіть і зачитайте слова, які описують кожну пору року в дії, у праці.

Весна                                    літо                                осінь                            зима

Біжить                               збирає                       гуділи                               бродить

Сміється                           слідкує                        хилить                             вкриває

Сіє                                      гріє                              виходить                         ховає

Пробуджує                     плещуться                  збирає                             ллється

 

• Як поховаєм у комори щедрі дари, тоді зима прийде до дітвори.

• Як тільки заколоситься золота пшениця — завітає щедра осінь-трудів-

ниця. 

5. Читання вірша в особах  

6. Питання до вірша

- Якою зображено у вірші Весну? Знайди в описі Весни слова, які відображають її основні ознаки.

 - Про яку пора року сказано, що вона працьовита й щедра? Чому?

- Якою зображено Зиму?

- З ким порівнюється кожна пора року? Як їх зображено на малюнках?

- Чим закінчується вірш?

      V. Підсумок уроку

— Плідно сьогодні всі ви працювали! чи сподобався вам твір Н. Забіли? чим

він вас зацікавив?            

                               

 

docx
Додано
12 березня 2020
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку