Тема уроку. Духовне життя на західноукраїнських землях між двома світовими війнами.

Про матеріал
Зміст уроку про духовне життя на західноукраїнських землях між двома світовими війнами.
Перегляд файлу

 Тема уроку. Духовне життя на західноукраїнських землях між двома світовими війнами. 

Мета уроку.                                                                                                                 Навчальна мета: порівняти суспільно-політичне життя українського населення у складі Румунії, Другої Речі Посполитої та Чехословаччини;  охарактеризувати культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування та політичне і культурне життя українських емігрантів.                                                                                                Розвивальна мета: поглиблювати інтерес учнів до історії, як сфери знань і навчального предмета; давати можливість учням отримувати та засвоювати системні знання про факти, події, явища, які були характерні для українських земель у складі Другої Речі Посполитої, Чехословаччини та Румунії між двома світовими війнами; показати історію України в контексті всесвітньої історії.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Виховна мета: формування в учнів національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції, почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті світового історичного процесу.

Обладнання уроку:                                                                                                             

  •          атласи з історії України для 10 класу;
  •          настінна карта України «Західноукраїнські землі в 1921-1939 рр»;
  •            підручники для 10 класу О. В. Гісем, О. О. Мартинюк «Історія України»;
  •            проектор, ноутбук
  •            електронний ресурс: презентація «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період»https://images.app.goo.gl/vEyYozZZA3qvHfP77 , слайди 1-50

Тип уроку: комбінований

Форми роботи: вивчення нового матеріалу з використанням проектної технології

Очікувані результати:

Після цього уроку учні повинні знати:

  •          зміст понять і термінів:
  •          причини, мотиви і наслідки
  •          основні методи полонізації

вміти:

  •          встановлювати послідовність подій історії України у складі Другої Речі Посполитої;
  •          визначати причини та наслідки політики пацифікації, яку проводила польська влада на території українських земель;
  •          вміти висловлювати аргументовані судження щодо діяльності ОУН, УНДО та інших політичних організацій, що діяли у Східній Галичині між двома світовими війнами
  •          представити власну оцінку ролі УГКЦ на західноукраїнських землях

Структура уроку:

I.      Організаційний момент – 3 хв.

II.    Актуалізація опорних знань – 5 хв.

III.   Повторення матеріалу попереднього уроку – 12 хв.

IV.   Мотивація освітньої діяльності – 5 хв.

V.    Формування нових знань – 15 хв.

VI.   Підведення підсумків, домашнє завдання – 5 хв.

Хід уроку.

I.      Організаційний момент – 3 хв.                                                                                   - вітання з учнями;

- перевірка присутніх у класі учнів;

- перевірка підготовки учнів-консультантів до уроку

II.    Актуалізація опорних знань – 2 хв.

  1. Охарактеризуйте становище українських земель після I світової війни.
  2. Які зміни відбулися після завершення I світової війни щодо статусу територій Східної Галичини, Буковини та Закарпаття.
  3. Покажіть на карті України землі Східної Галичини, Буковини та Закарпаття у складі Польщі, Румунії та Чехословаччини.
  4. Яку політику проводила влада іноземних держав щодо українців?

III.   Повторення матеріалу попереднього уроку – 12 хв.

Учні повторюють матеріал попередньої теми уроку, відповідаючи на запитання учителя:

  1. У чому полягала політика Чехословаччини щодо Підкарпатської Русі між двома світовими війнами?
  2. Розкрийте суть і напрямки діяльності українських політичних течій на Закарпатті .
  3. Охарактеризуйте етапи боротьби за автономію Закарпаття у другій половині 30-х рр. XX ст.

III.   Мотивація освітньої діяльності – 5 хв.                                                         учителька готує учнів до сприйняття нового матеріалу, зосереджуючи їхню увагу на проблемному питанні, на яке вони повинні дати відповідь наприкінці уроку. Проблемне питання (протягом уроку разом із темою уроку написане на дошці): Населення якої території західноукраїнських земель було найбільш активним у культурному і політичному плані між двома світовими війнами і чому?

IV.   Формування нових знань – 15 хв.

Пояснення матеріалу нової теми. Учителька розкриває суть даного питання з використанням презентації «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період»

  1. Культурне життя українців Польщі.

Навчальні та наукові заклади: 1921-25 рр. у Львові діяв таємний Український університет, який мав 3 факультети: філософський, правничий, медичний та 15 кафедр; 1928 р. Львівську греко-католицьку семінарію перетворено на Богословську академію; за сприяння емігрантського уряду УНР засновано                                  Український науковий інститут, очолюваний О. Лотоцьким; інститут займався активною видавничою справою; тривала діяльність Наукового товариства ім. Т. Г. Шевченка (НТШ); товариство «Рідна школа» створило власну мережу приватних укр. шкіл.

 2.     Громадські організації: продовжували діяти товариства «Просвіта», які нараховували до 11 тис. членів; організація «Союз українок» охопила значну частину укр. жіноцтва;існувало близько 3,5 тис. кооперативів, які налічували 660 тис. членів.

3. Церковна політика: зберігалася провідна роль греко-католицької церкви, у якій протистояли прибічники злиття з католицькою церквою та національно орієнтовані сили на чолі з А. Шептицьким; А. Шептицький засуджував політику пацифікації, теракти ОУН та виступи комуністів; польська влада спробувала запровадити на Волині «новий обжондик» - новий обряд для вірян греко-католицької церкви, наближений до католицького; зазнавши поразки, поляки почали конфісковувати церковні землі та руйнувати храми; православних насильно навертали у католицьку віру: з чинних                                          у 1914 р. 389 православних церков у 1939 р. залишилася лише 51.

V.    Застосування знань, формування умінь і навичок – 15 хв.

Робота учнів з матеріалом підручника методом складання кластерів.

VI.   Підведення підсумків, домашнє завдання – 5 хв.                                                           Учителька акцентує увагу учнів на повторенні основних дат, термінів та участі у житті краю визначних особистостей. Учні дають відповідь на проблемне питання.

Домашнє завдання: підручник для 10 класу О. В. Гісем, О. О. Мартинюк «Історія України» §32;               атлас з історії України для 10 класу ст. 20,22, 25; підготувати повідомлення, реферати, презентації про життя та діяльність

 

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Струкевич О.К., Дровозюк С.І., Котенко Л.В.)
Додано
13 жовтня
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку