Тема уроку. Узагальнення, перевірка та контроль знань з теми «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період».

Про матеріал
Узагальнення, перевірка та контроль знань з теми «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період».
Перегляд файлу

Тема уроку. Узагальнення, перевірка та контроль та знань з теми «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період».  

 Мета уроку.                                                                                                              Навчальна мета: повторення та узагальнення знань учнів з теми  «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період».  

Розвивальна мета:   розвивати історичне, критичне та творче мислення, здатність розуміти загальний хід історичного процесу, проблеми, що стоять перед країною та світом; сприяти формуванню політичної та правової культури політичної нації; розвивати громадянську самосвідомість, пошану до державної символіки України в гармонійному поєднанні із національними та загальнолюдськими цінностями; розуміти історію України в контексті всесвітньої історії.                                                                                                                                                                      Виховна мета: формування в учнів національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції,  почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь.

Обладнання уроку:                                                                                                             

  •          контурні карти «Західноукраїнські землі в 1921-1939 рр»
  •            підручники для 10 класу О. В. Гісем, О. О. Мартинюк «Історія України»;

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань

Форми роботи: історичний диктант; робота з контурними картами; робота з таблицею.                                                                                                                              Очікувані результати:

Після цього уроку учні повинні знати:

  •          зміст понять і термінів з даної теми;
  •          мотиви і наслідки політики Польщі, Чехословаччини та Румунії на західноукраїнських землях;

вміти:

  •          встановлювати послідовність подій історії України у складі Другої Речі Посполитої, Чехословаччини та Румунії
  •          представити власну оцінку ролі УГКЦ, ОУН, УНДО на західноукраїнських землях
  •          вказати на карті розташування Східної Галичини, Буковини та Закарпаття між двома світовими війнами у складі іноземних держав

Структура уроку:

  1. Організаційний момент – 2 хв.

II.    Мотивація освітньої діяльності – 5 хв.

III.   Застосування знань, формування умінь і навичок – 35 хв.

IV.    Підведення підсумків, домашнє завдання – 3 хв.

Хід уроку.

I.      Організаційний момент – 2 хв.

      - вітання з учнями;

- перевірка присутніх у класі учнів;

- перевірка підготовки учнів-консультантів до уроку

II.    Мотивація освітньої діяльності – 5 хв.

     Учителька готує учнів до виконання роботи з перевірки та контролю знань:      

  1. Робота з контурними картами.
  2. Історичний диктант.
  3. Складання таблиці-порівняння політики іноземних держав між двома світовими війнами щодо Східної Галичини, Буковини та Закарпаття.

III.   Застосування знань, формування умінь і навичок – 35 хв.                                     

  1. Робота з контурними картами: позначити на картах кордони Буковини, Східної Галичини та Закарпаття, а також міста, які були центрами даних територій.
  2. Історичний диктант.

 

  1.     які землі України входили до Чехословаччини, Румунії, Польщі між двома світовими війнами;
  2.     який характер мала економіка укр. земель між двома світовими війнами; (колоніальний характер);
  3.     які обмеження у сфері освіти та культури існували на західноукраїнських землях між двома світовими війнами         (мовні);
  4.     коли Рада послів Франції, Англії, Італії, Японії остаточно затвердила суверенітет Польщі над Східною Галичиною? (1923 р.);
  5.     як називали відставних солдатів та офіцерів польської армії, членів їхніх родин, цивільних переселенців, яким  роздавали землі з метою полонізації українських і білоруських територій? (осадники);
  6.     як називалась польська політика, за якої назву Східної Галичини змінено на Східну Малопольщу (полонізація);
  7.     назва двомовних польсько-українських шкіл (утраквістичні);
  8.     як називався єдиний вищий укр. навчальний заклад?  (Греко-католицька богословська академія);
  9.     як по-іншому називалась політика «умиротворення» - придушення страйків і селянських виступів за допомогою поліції та армії, запровадження колективної відповідальності громади за дії окремих її членів?  ( пацифікації);
  10.            коли відбулось Татарбунарське повстання? (1924р.);
  11.            як назвали українців у законі 1924 р. про шкільну систему? (румунами, які «забули рідну мову»);
  12.            на якій території західноукраїнських земель у 1921 році було засновано Український вільний університет (Закарпаття);
  13.            коли уряд Чехословаччини надав Підкарпатській Русі автономію? (11 жовтня 1938 р.);
  14.            коли відбулись вибори до сейму Карпатської України? (січень-лютий 1939 р.);
  15.            яка подія відбулася на Закарпатті 15 березня 1939 р.? (проголошено незалежність);
  16.            кого було обрано Президентом Карпатської України? (обрано А. Волошина);
  17.            до якого часу тривала партизанська боротьба Карпатської Січі? (до середини квітня);
  18.            які факультети були у таємному Українському університеті? (філософський, правничий, медичний);
  19.            якою діяльністю займалося товариство «Рідна школа»? (створило власну мережу приватних шкіл);
  20.            назва нового обряду для вірян греко-католицької церкви, який польська влада намагалась запровадити на Волині («новий обжондик»).
  1. Складання таблиці-порівняння політики іноземних держав між двома світовими війнами щодо Східної Галичини, Буковини та Закарпаття за наступними критеріями: політичне життя, соціально-економічна становище, культурне життя.

   IV.   Домашнє завдання – 3 хв.

Повторити матеріал  підручника  для 10 класу О. В. Гісем, О. О. Мартинюк «Історія України» §28-32.

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Струкевич О.К., Дровозюк С.І., Котенко Л.В.)
Додано
13 жовтня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку