Тема уроку: ХАРАКТЕРИСТИКА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ МАЛИХ ПЕРІОДІВ ЗА ЇХНІМ МІСЦЕМ У ПЕРІОДИЧНІЙ СИСТЕМІ Й БУДОВОЮ АТОМА

Про матеріал
Цілі:  Формування ключових компетентностей: o саморозвитку й самоосвіти — створення проблемних ситуацій, уміння самостійно отримувати знання; o інформаційної — відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; o соціально-трудової — вміти оперувати знаннями, розвивати гнучкість отриманих знань.  Формування предметних компетентностей: навчитися характеризувати хімічні елементи малих періодів за їхнім місцем у періодичній системі й будовою атома; закріпити набуті знання про періодичну систему хімічних елементів, будову їхніх атомів, взаємозв’язок будови і властивостей елементів; закріпити навички написання електронних схем і формул будови атомів хімічних елементів, складання рівнянь реакцій, що характеризують їхні хімічні властивості. Обладнання: Періодична система, таблиця «Будова електронних оболонок атомів І–ІІІ періодів». Тип уроку: ВНМ (Д). Форми роботи: самостійна робота по варіантах, робота в гетерогенних групах, прийоми «Творча лабораторія», складання схеми-шпаргалки, фронтальна робота біля дошки.
Перегляд файлу

Тема уроку: ХАРАКТЕРИСТИКА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ МАЛИХ ПЕРІОДІВ ЗА ЇХНІМ МІСЦЕМ У ПЕРІОДИЧНІЙ СИСТЕМІ Й БУДОВОЮ АТОМА

Цілі:

  •  Формування ключових компетентностей:
  •  саморозвитку й самоосвіти — створення проблемних ситуацій, уміння самостійно отримувати знання;
  •  інформаційної — відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення;
  •  соціально-трудової — вміти оперувати знаннями, розвивати гнучкість отриманих знань.
  •  Формування предметних компетентностей: навчитися характеризувати хімічні елементи малих періодів за їхнім місцем у періодичній системі й будовою атома; закріпити набуті знання про періодичну систему хімічних елементів, будову їхніх атомів, взаємозв’язок будови і властивостей елементів; закріпити навички написання електронних схем і формул будови атомів хімічних елементів, складання рівнянь реакцій, що характеризують їхні хімічні властивості.

Обладнання: Періодична система, таблиця «Будова електронних оболонок атомів І–ІІІ періодів».

Тип уроку: ВНМ (Д).

Форми роботи: самостійна робота по варіантах, робота в гетерогенних групах, прийоми «Творча лабораторія», складання схеми-шпаргалки, фронтальна робота біля дошки.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1) Які речовини називають оксидами? На які групи вони поділяються?

2) Які речовини називають кислотами?

3) Які речовини називають основами?

Самостійна робота (5–6 хв)

Завдання: запишіть положення у Періодичній системі, повну будову атома (з протонами й нейтронами) наведеного хімічного елемента. Складіть формули його вищого оксиду й гідроксиду, що йому відповідає, вкажіть їхній характер.

І варіант: елемент № 12.

ІІ варіант: елемент № 7.

ІІІ варіант: елемент № 11.

IV варіант: елемент № 6.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Творчі лабораторії» (30 хв)

Учні сідають групами. Кожна група отримує картку з алгоритмом характеристики елемента.

Навчальний матеріал, який охоплює цей алгоритм, учні вже вчили. Отже, на цьому уроці ми його повторимо, розвинемо, узагальнимо й навчимося застосовувати на практиці в характеристиці хімічних елементів.

1) Бесіда за питаннями

Все повторене можна узагальнити в схемі-шпаргалці.

Наприклад: треба записати рівняння реакцій, які характеризують кислотний оксид. Дивимось у схему й бачимо, куди ведуть стрілки від кислотного оксиду — до основного оксиду й основи. Тобто записуємо рівняння реакцій за стрілками.

2) Алгоритм характеристики елемента

Діти використовують його на уроці, не переписують у зошит з метою економії часу. Його можна повісити у класі на стенді підготовки до уроку.

І. Місце елемента в ПС:

ІІ. Будова атома:

  •  знак хімічного елемента, протонне, нуклонне число;
  •  електронна схема, формула, графічний розподіл електронів по комірках;
  •  протони, нейтрони;
  •  кількість неспарених електронів;
  •  кількість електронів на зовнішньому шарі.

ІІІ. Властивості елемента і його сполук:

Зразок характеристики елемента № 3

Літій, Ar (Li) = 7, ІІ період, малий, І група, головна підгрупа.

  •  протонів 3, нейтронів 4
  •  неспарений електрон 1
  •  на зовнішній оболонці 1 електрон

Літій, проста речовина літій, метал, вищий оксид Li2O, вищому оксиду відповідає основа LiOH, леткої водневої сполуки не утворює.

Рівняння реакцій складаємо, користуючись схемою-шпаргалкою.

1) 2Li + Cl2 → 2LiCl

2) 4Li + O2 → 2LiO2

3) Li2O + H2O → 2LiOH

Використовуючи цей алгоритм, пропонуємо учням дати характеристику елемента з протонним числом 6. Одночасно викликаємо до дошки сильного учня для виконання цього завдання з метою перевірки й корекції знань.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
21 червня 2021
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку