Тема уроку. КРАПКОВИЙ МАЛЮНОК. ПУАНТИЛІЗМ (Творче завдання. Гра кольору)

Про матеріал

Мета: продовжувати надавати відомості про техніки живопису; фор­мувати вміння аналізувати та змішувати кольори; навчати міркувати; формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати комбінаторні здібності; стимулювати розвиток до­питливості; виховувати уважність.

Оснащення.

Зоровий ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників у техніці пуантилізму; навчальні роботи з мето­дичного фонду; матеріали для демонстрування послідовності й техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малю­вання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ватяні палички; ємність для води; серветки для витирання рук і пен­злів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Перегляд файлу

Тема уроку. КРАПКОВИЙ МАЛЮНОК. ПУАНТИЛІЗМ

Творче завдання. Гра кольору

 

Мета: продовжувати надавати відомості про техніки живопису; фор­мувати вміння аналізувати та змішувати кольори; навчати міркувати; формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати комбінаторні здібності; стимулювати розвиток до­питливості; виховувати уважність.

 

Оснащення.

 

 Зоровий ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників у техніці пуантилізму; навчальні роботи з мето­дичного фонду; матеріали для демонстрування послідовності й техніки виконання роботи.

 

Обладнання: альбом для малю­вання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ватяні палички; ємність для води; серветки для витирання рук і пен­злів; палітра.

 

Тип: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда за питаннями

 (Учитель пропонує учням уважно розглянути зображення спектрального (колірного) кола, пригадати основні поняття.)

 Червоний, жовтий і синій кольори художники називають основними кольорами. Їх не можна одержати змішуванням. Для того, щоб намалювати будь-який малюнок, вистачить лише цих трьох кольорів.

  • Який колір можна отримати, якщо змішати червону й жовту фарби?
  • Жовту й синю?
  • Синю й червону?

 Оранжевий, зелений і фіолетовий кольори художники називають кольорами змішаними, або похідними, тому, що їх можна одержати, змішуючи основні кольори.

  1. Мотивація навчальної діяльності
  •   Вміння «бачити» кольори, «керувати» ними потрібне нам для більш яскравого і насиченого світосприйняття. Гра кольору, яку ми сьогодні з вами продемонструємо, це лише малюсінька частинка всеохоплюючої Гри кольору, в якій постійно задіяний наш Всесвіт.
  1. Вивчення нового матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Слово вчителя

Тривожне очікування шторму, що насувається; сяйво спекотного соняч­ного полудня...

♦ Скільки знадобиться кольорів, щоб пе­редати їх на картині? (Відповіді дітей.)

Лише три! Так, трьох основних кольорів достатньо для створення будь-якого зобра­ження. Коли ми бачимо два кольори поряд, наші очі самі створюють уяву змішування.

(Учитель пропонує учням роздивитися репродукції картин, виконаних у техніці пуантилізму. Коротко ознайомлює учнів з особливостями техніки. Учні мають ви­значити, якими кольорами скористалися художники для створення своїх картин.)

Складіть невеличку розповідь за кож­ною з картин.

Намагайтеся передати свої враження від картини.

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання

Пояснення до творчого завдання

Учитель. Якщо зображення створюється окремими мазками правильної форми,

крапками або прямокутниками, це — пуантилізм (від французького роіпtiller — писати крапками). Ця техніка живопису з'явилася на початку XX століття, але ху­дожники дотепер полюбляють використо­вувати її для передавання стану природи і створення настрою в живописі. Візьміть за основу чорно-білу репродукцію картини або фотографію і відтворіть її в малюнку за допомогою гуашевих фарб.

Малюйте крапками за допомогою ва­тяного тампона або пензля окремими маз­ками. Почніть роботу з основних кольо­рів — червоного, жовтого й синього. Щоб одержати оранжевий колір, змішайте чер­воні й жовті крапки, зелений — блакитні й жовті.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учи­тель надає індивідуальну допомогу.

  1. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт 

Під час обговорення учнівських робіт потрібно акцентувати увагу учнів на пере­даванні стану та настрою.

Учні аналізують роботи своїх товаришів, обґрунтовуючи свої точки зору

Коментар. Під час уроку учні мають засвоїти початкові відомості про колір як засіб виразності, демонструвати навички й уміння передавати настрій.

 

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

М. де Вламінк «Ресторан у Буживалі» (1907)

 

Ж. Брак «Пейзаж в Естакі» (1906)
C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg

П. Синьк «Сен-Тропе, шторм» (1895)

А. Дерен «Порт у Колліурі» (бл. 1906)

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image3.jpeg

 

Поетапна схема виконання крапкового малюнка 24



 

 

 

 


Пуантилізм

(від французького роіпtiller — писати крапками) це техніка живопису, за допомогою якої зображення створюється окремими мазками правильної форми, крапками або прямокутниками та використо­вується для передавання стану природи і створення настрою в живописі.


 


C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
4 травня 2018
Переглядів
5372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку