Учні мають навчитися:
– пояснювати та доречно вживати поняття «античність», «Еллада», «елліни» ;
– показувати на карті територію Балканського півострова, Егейського та Іонічного моря, острови Егейського та Іонічного моря, острови Егейського моря, Пелопоннесу, Лаконіки, Аттики;
– характеризувати природно-географічні особливості Давньої Греції;
– визначати вплив природних умов на життя людей та їхні релігійні вірування на Балканському півострові та островах Егейського моря;
– розповідати про заняття давніх греків, використовуючи речові пам'ятки.
ТЕМА УРОКУ : «ПРИРОДА Й НАСЕЛЕННЯ ДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ»
(Історія всесвітня, історія України. Інтегрований курс, 6 клас)
Мета.
Дати уявлення про природно-кліматичні умови Греції та їхній вплив на розвиток господарської діяльності і населення Еллади.
Учні мають навчитися:
– пояснювати та доречно вживати поняття «античність», «Еллада», «елліни» ;
– показувати на карті територію Балканського півострова, Егейського та Іонічного моря, острови Егейського та Іонічного моря, острови Егейського моря, Пелопоннесу, Лаконіки, Аттики;
– характеризувати природно-географічні особливості Давньої Греції;
– визначати вплив природних умов на життя людей та їхні релігійні вірування на Балканському півострові та островах Егейського моря;
– розповідати про заняття давніх греків, використовуючи речові пам’ятки.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
1. Перевірка готовності класу до уроку
ІІ. АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
На цьому етапі уроку доцільно об’єднати аналіз контрольної роботи і повторення найзагальніших питань курсу.
Запитання на повторення.
1) Що таке цивілізація?
2) Де виникли перші цивілізації?
3) Які природні умови цьому сприяли?
4) Назвіть основні заняття людей у давнину.
Розглянувши запропоновані питання, учні з допомогою вчителя дійдуть висновку: найдавніші цивілізації виникли в Єгипті та Месопотамії, потім з’явилися цивілізації в Індії та Китаї. Виникненню перших цивілізацій сприяли природні умови, що, з одного боку, позитивно впливали на розвиток рільництва та скотарства, а з іншого – були поштовхом до постійного вдосконалення організації суспільства, поліпшення знарядь праці, розвиток ремесел. Учитель повідомляє, що найдавніша цивілізація на території Європи виникла на острові Крит.
Учитель витлумачує учням поняття «античність», а далі, використовуючи асоціації, розповідає, вивчатимуть на уроках історії Давньої Греції.
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Оголошення теми, мети, визначення очікуваних результатів уроку, мотивація пізнавальної діяльності учнів.
2. Природа та географічне положення Балканського півострова й островів Егейського моря.
Коментоване читання.
Прочитайте текст параграфа та складіть схему.
«Особливості географічного положення Греції».
МОРЕ |
Середземне, Іонічне, Егейське |
МОРЕПЛАВСТВО |
ГОРИ |
|
|
ГРУНТИ
|
|
|
РІЧКИ |
|
|
Перший стовпчик схеми містить перелік відомих учням природних факторів, що тією чи іншою мірою впливали на розвиток розглянутих раніше цивілізацій. Другий стовпчик має містити характеристику зазначених факторів у Греції. Третій стовпчик має показати як природні фактори вплинули на розвиток господарської діяльності в Греції.
3. Населення Давньої Греції та довколишніх земель.
Робота за підручником
Прочитайте текст параграфа і випишіть у зошити назви грецьких племен.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Історичний диктант
1) Греція розташована на….. півострові.
2) Півострів омивають три моря: Середземне, Егейське та…..
3) найвища гора Греції……
4) Природні умови сприяли розвитку рибальства і…..
5) Південна частина Греції називається….
6) Давні греки називали себе….
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Учитель вибірково перевіряє роботи, указує на типові помилки.
Учитель пропонує учням висловити міркування про значення античності в історії Стародавнього світу.
1. Оцінювання навчальної діяльності учнів
2. Коментарі до виконання домашнього завдання
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацювати текст параграфа
2) Виконати завдання на контурній карті.
3) Завдання групам: підготувати інсценування (або прочитати за ролями) грецьких міфів «Дванадцять подвигів Геракла», «Міфи про Персея», «Міф про аргонавтів».