ТЕМА УРОКУ: «АХЕЙСЬКА ПАЛАЦОВА ЦИВІЛІЗАЦІЯ»

Про матеріал

Учні мають навчитися:

– пояснювати та доречно вживати поняття «ахейська палацова цивілізація»;

– називати час розквіту Мікенської цивілізації, дату Троянської війни, час відкриття археологами Мікенської цивілізації, основні грецькі міфи Троянського циклу, їхніх героїв, основні заняття греків, характерні риси Мікенської цивілізації;

– показувати на карті міста-столиці найбільших ахейських царств;

– показувати на карті територію Ахейської цивілізації, напрями морських походів ахейців та вторгнення дорійців; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття «тиранія»;

– наводити приклади культурних досягнень у Мікенах, розквіту і занепаду давньогрецьких держав;

– визначати вплив природних умов на життя людей та їхні релігійні вірування;

– висловлювати міркування про місце ахейської цивілізації в історії Греції.

Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: «АХЕЙСЬКА ПАЛАЦОВА  ЦИВІЛІЗАЦІЯ»

(Історія всесвітня, історія України. Інтегрований курс, 6 клас)

 

 Учні мають навчитися:

– пояснювати та доречно вживати поняття «ахейська палацова цивілізація»;

– називати час розквіту Мікенської цивілізації, дату Троянської війни, час відкриття археологами Мікенської цивілізації, основні грецькі міфи Троянського циклу, їхніх героїв, основні заняття греків, характерні риси Мікенської цивілізації;

– показувати на карті міста-столиці найбільших ахейських царств;

– показувати на карті територію Ахейської цивілізації, напрями морських походів ахейців та вторгнення дорійців; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття «тиранія»;

– наводити приклади культурних досягнень у Мікенах, розквіту і занепаду давньогрецьких держав;

визначати вплив природних умов на життя людей та їхні релігійні вірування;

– висловлювати міркування про місце ахейської цивілізації в історії Греції.

Тип уроку. Комбінований  урок.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Перевірка готовності класу до уроку.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

Фронтальне опитування

1) Назвіть імена грецьких героїв. Передайте зміст одного з міфів

2) Як відбувався  економічний і політичний розвиток у найдавніший період історії Греції?

 

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перекази про ахейців.

Робота з підручником.

Опрацювати відповідний текст параграфа і дати відповіді на запитання.

1) Коли на території Греції зявилися ахейські племена?

2) Як вплинула на розвиток ахейських племен культура острова Крит?

3) Де виникли перші держави на території Давньої Греції?

4) Хто стояв на чолі держави?

5) Кому належала земля?

6) Які ремесла розвивалися в ахейців?

7) Назвіть причини занепаду ахейських держав?

Питання про Троянський цикл учні опрацьовують за підручником самостійно.

 

Самостійна робота за підручником

Опрацювати відповідний текст параграфа і дати відповіді на запитання.

1) Які події описуються в міфах троянського циклу?

2) Поясніть значення виразу «яблуко розбрату».

3) Що означає вираз «троянський кінь»?

У разі браку часу питання теми: «Троянський цикл» може бути залишене на самостійне вивчення.

 

2. Археологічне відкриття Ахейської цивілізації, її основні центри.

Розповідь учителя.

До подій, викладених у поемах Гомера, не завжди ставилися як до історично вірогідних фактів. У другій половині ХІХ ст. сумніви в реальному існуванні Гомера переносилися й на відомості, які дійшли до нас у його творах. Але була в ті часи людина, яка свято вірила у правдивість усього, про що писав Гомер. Цю людину звали Генріх Шліман. Коли він був семирічним хлопчиком, то пообіцяв батькові: «Коли я виросту, я знайду Трою і скарби царя».

Із цією вірою мільйонер Генріх Шліман вирушив на сорок шостому році життя у свою подорож до царства ахейців. У 1870 р. почалися розкопки на пагорбі Гіссарлик у Малій Азії, під час яких археологи знайшли кілька культурних шарів поселень на місці Трої. Шліман уважав, що Троя була в другому знизу культурному шарі. І лише незадовго до його смерті було доведено, що він припустився помилки. Троя була не в другому шарі, а значно вище. Коштовності, які знайшов Шліман під час розкопок, теж належали не цареві Пріаму (як думав археолог), а цареві, який жив за тисячу років до Пріама.

У галузі археології Шліман досяг трьох вершин – відкрив «скарби царя Пріама», царські поховання в Мікенах, поселення в Тірінфі. Завдяки розкопкам Шлімана, а також відкриттям, які зробив на Криті через десят років англійський археолог Артур Еванс, поступово почали вимальовуватися обриси давньої цивілізації, поширеної колись в усьому Середземномор’ї.

 

3. Розквіт і занепад Ахейської палацової цивілізації.

Робота з підручником

Прочитайте відповідний текст параграфа і складіть план.

ПЛАН (зразок)

1) Період розквіту мікенської культури.

2) Поховання царів.

3) Памятки архітектури: Левина брама; царський палац.

4) Основні заняття мікенців.

5) Участь мікенців у війнах.

6) Причини загибелі мікенської культури.

 

4. Занепад Ахейських держав і прихід дорійців.

Евристична бесіда

1) Які причини викликали загибель відомих вам могутніх держав давнини?

2) Як ви вважаєте, чи існували причини для протиріч у мікенському суспільстві?

3) Чи були в мікенців зовнішні вороги?

4) Якими, на вашу думку, були причини занепаду ахейських  держав?

Учитель допомагає сформулювати висновки: на межі ХІІІ – ХІІ ст. до н.е. Мікенська цивілізація зазнала страшного удару – величезні маси варварських племен ринули на південь, у багаті й квітучі області Середньої Греції та Пелопоннесу, а також у Малу Азію. Швидкий розпад найбільших мікенських держав, що настав за цією катастрофою,  пояснюється не стільки силою натиску північних племен, скільки слабкістю внутрішньої структури самого мікенського суспільства.

 

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УДОСКОНАЛЕННЯ УМІНЬ

 

Учитель пропонує учням відповісти на запитання або виконати завдання з робочого зошита з друкованою основою.

 

Фронтальне опитування.

1) Назвіть і покажіть на карті центри перших державних утворень у Греці.

2) Як підтвердилася вірогідність існування Трої?

3) Чию долю нагадує вам історія життя Г. Шлімана? Чим вони схожі?

4) Розкажіть про Мікенську цивілізацію.

5) Як вплинуло на розвиток Греції переселення дорійців?

 

V. ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП

 

1. Підведення підсумків уроку

Учитель пропонує учням висловити свої міркування про місце ахейської цивілізації в історії Греції.

2. Заключне слово учителя.

- Після занепаду критської культури найбільш яскравим прикладом розвитку цивілізації стала Мікенська культура, часом розквіту, якої заведено вважати ХV – ХІІІ ст. до н.е.

- Мікенська культура загинула в результаті завоювань дорійців.

- Незважаючи на занепад і застій в ХІ – ІХ ст. до н.е. грецьке суспільство внутрішньо готувалося до нового злету, багато в чому цьому сприяло поширення заліза (завдяки дорійцям).

 

2. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

3. Коментарі до виконання домашнього завдання

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Опрацювати текст параграфа

2) Виконати завдання на контурній карті.

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
5050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку