Тема уроку. Українські землі у складі Румунії.

Про матеріал
Українські землі у складі Румунії: статус українських земель; політика румунської влади щодо українців.
Перегляд файлу

Тема уроку. Українські землі у складі Румунії.                                                       Мета уроку.                                                                                                               Навчальна мета: охарактеризувати правовий статус українських земель у складі Румунії; пояснити причини, хід і наслідки Татарбунарського повстання; порівняти суспільно-політичне життя українського населення у складі Румунії та Другої Речі Посполитої;  охарактеризувати діяльність Української національної партії.                                                                                               Розвивальна мета: поглиблювати інтерес учнів до історії, як сфери знань і навчального предмета; давати можливість учням отримувати та засвоювати системні знання про факти, події, явища, які були характерні для українських земель у складі Румунії між двома світовими війнами;  показати історію України в контексті всесвітньої історії.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Виховна мета: формування в учнів національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції, почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.

Обладнання уроку:                                                                                                             

  •          атласи з історії України для 10 класу;
  •          настінна карта України «Західноукраїнські землі в 1921-1939 рр»;
  •            підручники для 10 класу О. В. Гісем, О. О. Мартинюк «Історія України»;
  •            проектор, ноутбук
  •            електронний ресурс: презентація «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період» https://images.app.goo.gl/vEyYozZZA3qvHfP77 , слайди  20-30

Тип уроку: комбінований

Форми роботи: повторення матеріалу попередньої теми і вивчення нового матеріалу; використання методу «кластер»

Очікувані результати:

Після цього уроку учні повинні знати:

  •          зміст понять і термінів:
  •          мотиви і наслідки політики румунізації на території Буковини

вміти:

  •          встановлювати послідовність подій історії України у складі Румунії
  •          визначати причини та наслідки політики румунізації, яку проводила румунська влада на території українських земель;
  •          представити власну оцінку діяльності релігійних конфесій на західноукраїнських землях

 

Структура уроку:

I.      Організаційний момент – 3 хв.

II.    Актуалізація опорних знань – 5 хв.

III.   Повторення матеріалу попереднього уроку – 12 хв.

IV.   Мотивація освітньої діяльності – 5 хв.

 V.   Формування нових знань – 15 хв.

VI.   Підведення підсумків, домашнє завдання – 5 хв.

Хід уроку.

I.      Організаційний момент – 3 хв. - вітання з учнями;

- перевірка присутніх у класі учнів;

- перевірка підготовки учнів-консультантів до уроку

II.    Актуалізація опорних знань – 5 хв. Учителька проводить з учнями фронтальну бесіду:

  1.               Охарактеризуйте становище українських земель після I світової війни.
  2.               Які зміни відбулися після завершення I світової війни щодо статусу територій Східної Галичини, Буковини та Закарпаття.
  3.               Покажіть на карті України землі Східної Галичини, Буковини та Закарпаття у складі Польщі, Румунії та Чехословаччини.
  4.               Яку політику проводила влада іноземних держав щодо українців?

III.  Повторення матеріалу попереднього уроку – 12 хв.:  виступ учнів із підготовленими наперед повідомленнями «Життя та діяльність Є. Коновальця», «Степан Бандера та його роль в ОУН», «Діяльність УГКЦ та Андрея Шептицького між двома світовими війнами».

IV.   Мотивація освітньої діяльності – 5 хв.: учителька готує учнів до сприйняття нового матеріалу, зосереджуючи їхню увагу на проблемному питанні, на яке вони повинні дати відповідь наприкінці уроку. Проблемне питання (протягом уроку разом із темою уроку написане на дошці): Чому румунська влада акцентувала увагу у своєму ставленні до приєднаної Буковини на використанні українцями української мови?

V.   Формування нових знань і умінь – 15 хв. Пояснення матеріалу нової теми.

  1. Характер політики румунського уряду щодо українства.                         Учителька розкриває суть даного питання з використанням презентації «Західноукраїнські землі у міжвоєнний період»

Етапи румунської політики щодо укр. населення:

I етап 1918-1928 рр. - утвердження румунської влади, колоніальна експлуатація укр. земель: на укр. землях запроваджено воєнний стан; закрито підприємства і майстерні, обладнання вивозили до Румунії; земельні володіння укр. селянства скоротилися майже втричі; зросла оренда та плата за землю; землі роздавали румунським офіцерам; жорстоко придушувався визвольний рух та селянські виступи:1919 р - Хотинське, 1924р. - Татарбунарське повстання; румунізація краю: 1924 р. законом про шкільну систему українців оголошено румунами, які «забули рідну мову»; закрито всі укр. школи; ліквідовано укр. кафедру Чернівецького університету; почалося переслідування укр. церкви; імена та прізвища, назви міст і сіл змінювали на румунські; Буковина втратила автономію.

 II етап 1928 - 33 рр. - пошук внутрішньої підтримки в умовах кризи; відносне послаблення режиму внаслідок економічної та політичної нестабільності в умовах Великої депресії.

III етап 1933 - 40 рр. - забезпечення стабільності політичного режиму: 1933 р. - на укр. землях знову введено надзвичайний стан; підсилено поліцію та службу безпеки; 1938 р. встановлено особисту диктатуру короля Кароля II, заборонено всі політичні партії.

  1. Українські політичні партії та організації в Румунії.  Учителька розповідає з допомого таблиці, яка висвітлена на екрані

партія,

дата заснування

лідери

програмні засади

Комуністична

 партія Буковини

1918 р.

С. Канюк

В. Гаврилюк

Ф. Стасюк

- возз’єднання з Радянською Україною;

- 1926 р. - входження до Комуністичної партії Румунії

Українська національна партія (УНП)

1927 р.

В. Залозецький

«Органічна робота», компроміс із чинним режимом;

Парламентська партія

товариства «Мазепа», «Залізняк»

1930-ті рр.

О.Зиба-чинський,                             Д.Квітковський

націоналістичні організації на кшталт ОУН

Учні занотовують у зошити назви політичних партій у Буковині та їх програмні засади.

3. Політика УСРР та СРСР щодо українських земель у складі Румунії .  Учні самостійно вивчають дане  питання, використовуючи  матеріал підручника

V.    Підведення підсумків, домашнє завдання – 5 хв.

Учителька акцентує увагу учнів на повторенні основних дат, термінів та участі у житті краю визначних особистостей. Учні дають відповідь на проблемне питання: мова є душею нації, зникає мова – перестає існувати нація

Домашнє завдання: підручник для 10 класу О. В. Гісем, О. О. Мартинюк «Історія України» §29-30;               атлас з історії України для 10 класу ст. 20, 22, 25; підготувати повідомлення, реферати, презентації про життя та діяльність Августина Волошина.

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Струкевич О.К., Дровозюк С.І., Котенко Л.В.)
Додано
13 жовтня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку