Дана розробка уроку дозволить вчителю разом з учнями поринути в цікавий світ математики, а саме: у подорож до Міжнародного дитячого центру «Артек Буковель». Урок формує вміння працювати в групах, приймати участь в інтерактивних іграх,конкурсах,розвиває логічне мислення,вдосконалює обчислювальні навички,виховує почуття взаємоповаги та самооцінки. Приємного всім перегляду!
Тема уроку: «Визначення числа сотень і десятків у трицифрових числах. Віднімання від трицифрового числа одиниць певного розряду. Розв’язування задач, що містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів»
Мета: навчати учнів визначати загальну кількість одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі; формувати вміння розв’язувати складені задачі, що містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів; розвивати логічне мислення; вдосконалювати обчислювальні навички, виховувати почуття взаємодопомоги та самооцінки.
Хід уроку
I.Ранкова зустріч. Вітання.
1. Створення емоційного настрою( у колі)
Привітайтесь один з одним і подаруйте гарну посмішку та приємний комплімент ( звертаю увагу на кличну форму звертання учнів одне до одного).
2.Обмін інформацією.
- Діти, яке число було вчора?
- Який це був день?
- Розкажіть як пройшов вихідний?
- Де були і що цікаве побачили, запам’ятали? ( плескаємо дітям)
3. Обговорення дати, місяця і пори року.
4. Щоденні новини.
Вчитель: Вірш привітання.
Сядьте, діти, всі рівненько.
Посміхніться всі гарненько.
Настрій гостям подаруйте
І у класі не сумуйте!
Математика в цей час
У подорож відправить вас!
То ж не гаймо з вами час
До роботи 3 клас!
Вчитель:
- Як ви, діти, вважаєте, яку мету я ставлю на сьогоднішньому уроці?
- навчальну……………………. ( за табличкою)
розвивальну…………………логічне мислення, обчислювальні навички
- виховну…………………….. взаємоповага, самооцінення
( відповіді дітей обґрунтовую)
- Яким, на ваш погляд, має бути урок, вчитель, учні?
У успішним
Р розвивальним
О оригінальним
К корисним
В винахідливим
Ч чарівним
И інтелектуальним
Т творчим
Е емоційним
Л лагідним
Ь
У уважним
Ч чесним чемним
Е ерудованим енергійним емоційним
Н надійним навченим
Ь
Чи ваші припущення вірні, чи будете ви саме такими, як сказали то побачимо наприкінці уроку. А зараз я нагадую вам під яким девізом буде проходити наш урок:
« ХТО ШУКАЄ ТРУДНОЩІ, ТОЙ НАХОДИТЬ МУДРІСТЬ».
Сьогодні у нас на уроці працює система самооцінення, відшукайте на парті ЛИСТОК САМООЦІНЕННЯ, розгляньте його. Це і буде план нашого з вами уроку. А якою буде тема нашого уроку– визначите ви самі в процесі роботи.
Вчитель: Наш урок і справді буде незвичайним.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Уявна подорож до Міжнародного дитячого центру «Артек Буковель».
- Чи доводилось вам бувати в таборах?
Сьогодні попрацює наша уява. Я пропоную відправитись до мальовничого куточку України – Карпатський край. Це те місце, де мають бажання відпочивати діти вашого та старшого віку. Не здогадались?
Міжнародний дитячий центр « Артек Буковель».
То ж у вас є можливість перевірити свої знання, знайти друзів та відпочити.
А перепусткою до літака, який прямує рейсом НОВА – ОДЕСА – БУКОВЕЛЬ буде квиток – завдання « Знайди 9 предмет» (бажаючий учень розв’язує)
( звучить запис двигуна літака)
2. Каліграфічна хвилинка. Заходячи до літака ми повинні не забувати про правила поводження в транспорті. УВАГА НА ДОШКУ!
- Які посадочні місця пропущені?
101 103 105 … 109 … … 115
- Що ми можемо сказати про ці числа? ( непарні, трицифрові).
- А чи є в літаку парні посадочні місця? Перечисліть які пропущені.Запишіть.
102 104 106 108 110 112 114 116
Так, як нас в класі 21, то які місця ми пропустили? ( діти називають 117, 118, 119, 120, 121).
- Які розряди має число 117?
- Що означає в числі перша 1? А друга? Число 7?
- Скільки в числі одиниць кожного розряду?
( 1 бал за попередню роботу)
Всі сіли? В путь!!!!!!
Розкажіть, що перше повинні зробити діти, коли потрапили на місце прибуття?(учні називають, в тому числі і познайомитись з новими товаришами).
1 день перебування.
Якщо ви правильно розв’яжете логічну задачу, то не тільки дізнаєтесь, які нові друзі на вас чекають, а й отримаєте 3 бали.
3. Технологія « МОЇ ДУМКИ» (малюнок)
Задача.
За перше місце у турнірі з тенісу серед юнаків змагалися Євгеній, Максим та Артем.
Вони приїхала з Нової Одеси, Києва та Донецька. Першу партію грали Артем і спортсмен з Нової Одеси. Другу партію грав Євгеній із тенісистом киянином, тим часом Артем спостерігав за зустріччю. З якого міста прибув кожний? Хто був нашим земляком?
( на дошці)
|
Донецьк |
Нова Одеса |
Київ |
Артем |
+ |
|
|
Максим |
|
|
+ |
Євгеній |
|
+ |
|
То ж хто був нашим земляком? ( Євгеній ).
( оцініть свою роботу в 3 бали)
2 день перебування.
Цей день допоможе нам перевірити свої знання з попередніх вивчених тем. А нам запропонували в таборі провести інтелектуальну гру. Яку? Зараз ви здогадаєтесь. Закрили очі.
( звучить музика гри « Що? Де? Коли?)
4. Гра « Що? Де? Коли?»
Сіли і приготувались приймати завдання з інших шкіл України.
Відкриваємо перший лист, який надійшов від учнів міста Миколаєва, школи № 22, учні 3 – а класу.
До розмови запрошується стіл № 1 - команда « Інтелектуал».
Завдання оцінюється 3 балами. ( читаємо, приступаємо до роботи)
Логічна задача.
Дві подружки сиділи в кафе та спостерігали за пташками. Спочатку на гілці сиділо декілька пташок. Коли на гілку прилетіло 15 птахів, а полетіло 18 птахів, то дівчатка нарахували 16 пташок. Скільки ж сиділо на гілці спочатку? ( Х + 15 – 18 = 16, Х = 16 + 18 – 15, Х = 19 ( пт.)
Відкриваємо лист, який надійшов від учнів 3 – а класу, школи №2, міста Нова Одеса.
До розмови запрошується стіл №2 – команда « Ерудит».
Теж оцінюється 3 балами ( читаємо, приступаємо до роботи)
Логічна задача.
Миколка, Василько, Петрик та Івасик зайняли перші чотири місця на змаганнях по набиванню м’яча. Коли друзі хлопчаків запитали про зайняті місця, хлопці відповіли так:
Миколка – не на першому місці і не на останньому. Василько на другому. Петрик не був на останньому. Яке місце було у кожного хлопця? ( 1 – Петрик, 2 – Василько, 3 – Миколка, 4 – Івасик).
Третя команда « Розумники, розумниці»
№ 435. ( з перевіркою)
119 888 440 404 414 200
( 1 бал)
Перевірка робіт. Оцінення 3 балами.
ЗАПРОШУЄМО ДО ГРИ КАПІТАНІВ КОМАНД.
( якщо капітан не відповідає, то команда допомагає)
5. 1 група « Інтелектуал» ( дівчатка). Конкурс капітанів.
Хвилинка логіки.
1. 1 яйце вариться 4 хвилини. За скільки хвилин звариться 5 яєць? ( 4 хв.)
2. Тато старший за сина на 22 роки. На скільки він буде старший за сина через 5 років? ( на 22 роки).
3. Брат з’їв 6 цукерок, а сестра на 2 цукерки більше. Скільки цукерок з’їла мама? ( - ).
4. На яблуні 10 яблук, на вербі на 2 менше. Скільки яблук на деревах?
5. Щоб перемогти в районному турі математичної олімпіади необхідно… ( підготуватись добре, а також зайняти 1 місце в шкільній)
6. Для того, щоб навчатись в 5 класі, необхідно… ( підрости, закінчити 4 клас, та здати ДПА).
( 2 бала )
група « Ерудит» ( хлопчики). Конкурс капітанів.
1. Росли 2 верби, на кожній по 2 гілки. На кожній гілці по 2 груші. Скільки всього груш?
2. Віз запряжений трійкою коней проїхав 15 км. Скільки проїхав кожен кінь? ( 15 км).
3. Якщо людина матиме крила, то…
4. Якщо риба не матиме плавників, то…
5. Якщо мухомор не був би отруйним, то…
6. Якщо в парках посадили б плодові дерева, то…
( 2 бала )
Фізкультхвилинка. Дискотека в таборі.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Робота з підручником.
1 команда « Інтелектуал»
Задача №441, розв’язати самостійно, відшукати помилку в моєму записі.
1) 6 – 2 = 4 ( уч.)
2) 8 : 4 = 2 ( д.) не вірно
3) 4 + 2 = 6 ос.)
1) 2 + 6 = 8( уч.)
2) 8 : 2 = 4( д.) вірно
3) 8 + 4 = 12 (ос.)
Відповідь: 12 осіб лагодили шпаківні.
2 команда « Ерудит»
Задача № 440.
1) 8 * 3 = 24 ( к.) - малини
2) 24 : 4 = 6( к.) – смородини
3) 24 + 6 = 30 ( к.)
Завдання: скласти вираз до задачі (8 * 3: 4) + 24 = 30 ( к.)
3 команда « Розумники та розумниці» Задача 440 ( картка - підказка, працюють з учителем)
2. 3 завдання: за картками
3 група ( з учителем)
( 1 бал)
3 день подорожі.
Подорож по мальовничих Карпатах.
Закрили очі, вдихнули чисте повітря. Прохолодно. Відкрили очі. Увага! Питання.
- Що нам треба, щоб зігрітись? ( тепло вдягнутись, розпалити багаття).
- Чи достатньо для цього мати тільки сірники? ( ні, треба зібрати хмиз, знайти зручне місце).
- А чи достатньо мати тільки воду, щоб зварити обід? ( ні, треба мати посуд, сіль, крупу…
- Про що повинні пам’ятати коли виходимо на природу? ( не смітити, загасити багаття)
- А якщо захочемо пограти у футбол, чи достатньо одягнути спортивну форму? ( ні, треба мати м’яч та знати правила гри у футбол).
( 1 бал за роботу)
ІІІ. Підсумок. « Мікрофон».
3 дні ми відпочивали у таборі. Давайте повернемось веселими та щасливими.
- Згадайте початок уроку. Чи такими ви були в процесі роботи як бажали?
- А ваш вчитель? Чи справдились ваші припущення щодо уроку?
- ЛИСТОК – ПІДСУМОК.
- Кому розповісте про урок? Ви сьогодні були справжні МОЛОДЦІ.
- Давайте подивимось на листок самооцінення і назвемо хто скільки балів отримав.
ІV. Домашнє завдання.№ 442, 443.
Додатково: скласти вираз до задачі №442, для 1 і 2 групи .