Тема уроку: «Визначення числа сотень і десятків у трицифрових числах. Віднімання від трицифрового числа одиниць певного розряду. Розв’язування задач»

Про матеріал

Дана розробка уроку дозволить вчителю разом з учнями поринути в цікавий світ математики, а саме: у подорож до Міжнародного дитячого центру «Артек Буковель». Урок формує вміння працювати в групах, приймати участь в інтерактивних іграх,конкурсах,розвиває логічне мислення,вдосконалює обчислювальні навички,виховує почуття взаємоповаги та самооцінки. Приємного всім перегляду!

Перегляд файлу

Тема уроку: «Визначення числа сотень і десятків у трицифрових числах. Віднімання від трицифрового числа одиниць певного розряду. Розв’язування задач, що містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів»

Мета: навчати учнів визначати загальну кількість одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі; формувати вміння розв’язувати складені задачі, що містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів; розвивати логічне мислення; вдосконалювати обчислювальні навички, виховувати почуття взаємодопомоги та самооцінки.

Хід уроку

I.Ранкова зустріч. Вітання.

1. Створення емоційного настрою( у колі)

Привітайтесь один з одним і подаруйте гарну посмішку та приємний комплімент ( звертаю увагу на кличну форму звертання учнів одне до одного).

2.Обмін інформацією.

 - Діти, яке число було вчора?

 - Який це був день?

 - Розкажіть як пройшов вихідний?

 - Де були і що цікаве побачили, запам’ятали? ( плескаємо дітям)

3. Обговорення дати, місяця і пори року.

4. Щоденні новини.

 

Вчитель: Вірш привітання.

Сядьте, діти,  всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Настрій гостям подаруйте

І у класі не сумуйте!

Математика в цей час

У подорож відправить вас!

То ж не гаймо з вами час

До роботи 3 клас!

 

Вчитель:

-         Як ви, діти, вважаєте, яку мету я ставлю на сьогоднішньому уроці?

-         навчальну……………………. ( за табличкою)

розвивальну…………………логічне мислення, обчислювальні навички

-         виховну……………………..      взаємоповага, самооцінення  

( відповіді дітей обґрунтовую)

 

-         Яким, на ваш погляд, має бути урок, вчитель, учні?

У           успішним

Р           розвивальним

О           оригінальним

К           корисним

 

В           винахідливим
Ч           чарівним
И           інтелектуальним
Т            творчим
Е            емоційним
Л            лагідним
Ь

 

У            уважним

Ч            чесним    чемним
Е            ерудованим енергійним емоційним

Н            надійним   навченим

Ь

Чи ваші припущення вірні, чи будете ви саме такими, як сказали то побачимо наприкінці уроку. А зараз я нагадую вам під яким девізом буде проходити наш урок:

« ХТО ШУКАЄ ТРУДНОЩІ, ТОЙ НАХОДИТЬ МУДРІСТЬ».

 

Сьогодні у нас на уроці працює система самооцінення, відшукайте на парті ЛИСТОК САМООЦІНЕННЯ, розгляньте його. Це і буде план нашого з вами уроку. А якою буде тема нашого уроку– визначите ви самі в процесі роботи.

 

Вчитель:  Наш урок і справді буде незвичайним.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.    Уявна подорож до Міжнародного дитячого центру «Артек Буковель».

-         Чи доводилось вам бувати в таборах?

Сьогодні попрацює наша уява. Я пропоную відправитись до мальовничого куточку України – Карпатський край. Це те місце, де мають бажання відпочивати діти вашого та старшого віку.                     Не здогадались?

Міжнародний дитячий центр « Артек Буковель».

  То ж у вас є можливість перевірити свої знання, знайти друзів та відпочити.

А перепусткою до літака, який прямує рейсом НОВА – ОДЕСА – БУКОВЕЛЬ буде квиток – завдання « Знайди 9 предмет» (бажаючий учень розвязує)

( звучить запис двигуна літака)

2.     Каліграфічна хвилинка. Заходячи до літака ми повинні не забувати про правила поводження в транспорті. УВАГА НА ДОШКУ!

-         Які посадочні місця пропущені?

101    103     105         109                    115

-         Що ми можемо сказати про ці числа? ( непарні, трицифрові).

-         А чи є в літаку парні посадочні місця? Перечисліть які пропущені.Запишіть.

102   104     106     108     110       112      114      116

Так, як нас в класі 21, то які місця ми пропустили? ( діти називають 117, 118, 119, 120, 121).

-         Які розряди має число 117?

-         Що означає в числі перша 1? А друга? Число 7?

-         Скільки в числі одиниць кожного розряду?

 ( 1 бал за попередню роботу)

 

 

 Всі сіли? В путь!!!!!! 

Розкажіть, що перше повинні зробити діти, коли потрапили на місце прибуття?(учні називають, в тому числі і познайомитись з новими товаришами).

 

1 день перебування.

 

Якщо ви правильно розвяжете логічну задачу, то не тільки дізнаєтесь, які нові друзі на вас чекають, а й отримаєте 3 бали.

 

3.     Технологія « МОЇ ДУМКИ» (малюнок)

Задача.

За перше місце у турнірі з тенісу серед юнаків змагалися Євгеній, Максим та Артем.

Вони приїхала з Нової Одеси, Києва та Донецька. Першу партію грали Артем і спортсмен з Нової Одеси. Другу партію грав Євгеній із тенісистом киянином, тим часом Артем спостерігав за зустріччю. З якого міста прибув кожний? Хто був нашим земляком?

( на дошці)

 

 

Донецьк

Нова Одеса

Київ

Артем

+

 

 

Максим

 

 

+

Євгеній

 

+

 

 

 То ж хто був нашим земляком? ( Євгеній ).

( оцініть свою роботу в 3 бали)

 

2 день перебування.

Цей день допоможе нам перевірити свої знання з попередніх вивчених тем. А нам запропонували в таборі провести інтелектуальну гру. Яку? Зараз ви здогадаєтесь. Закрили очі.

( звучить музика гри « Що? Де? Коли?)

4.     Гра « Що? Де? Коли?»

Сіли і приготувались приймати завдання з інших шкіл України.

Відкриваємо перший лист, який надійшов від  учнів міста Миколаєва, школи № 22, учні 3 – а класу.

До розмови запрошується стіл № 1  - команда « Інтелектуал».

Завдання оцінюється 3 балами. ( читаємо, приступаємо до роботи)

Логічна задача.

Дві подружки сиділи в кафе та спостерігали за пташками. Спочатку на гілці сиділо декілька пташок. Коли на гілку прилетіло 15 птахів, а полетіло 18 птахів, то дівчатка нарахували 16 пташок. Скільки ж сиділо на гілці спочатку? ( Х + 15 – 18 = 16, Х = 16 + 18 – 15, Х = 19 ( пт.)

 

 

Відкриваємо лист, який надійшов від учнів 3 – а класу,  школи №2, міста Нова Одеса.

До розмови запрошується стіл №2 – команда « Ерудит».

 Теж оцінюється 3 балами ( читаємо, приступаємо до роботи)

Логічна задача.

Миколка, Василько, Петрик та Івасик зайняли перші чотири місця на змаганнях по набиванню м’яча. Коли друзі хлопчаків запитали про зайняті місця, хлопці відповіли так:

Миколка – не на першому місці і не на останньому. Василько на другому. Петрик не був на останньому. Яке місце було у кожного хлопця? ( 1 – Петрик, 2 – Василько, 3 – Миколка, 4 – Івасик).

 

Третя команда « Розумники, розумниці»

 № 435. ( з перевіркою)

119   888   440   404   414   200

 ( 1 бал)

Перевірка робіт. Оцінення 3 балами.

ЗАПРОШУЄМО ДО ГРИ КАПІТАНІВ КОМАНД.

( якщо капітан не відповідає, то команда допомагає)

 

5.    1 група « Інтелектуал» ( дівчатка). Конкурс капітанів.

Хвилинка логіки.

1.     1 яйце вариться 4 хвилини. За скільки хвилин звариться 5 яєць? ( 4 хв.)

2.     Тато старший за сина на 22 роки. На скільки він буде старший за сина через 5 років?      ( на 22 роки).

3.     Брат зїв 6 цукерок, а сестра на 2 цукерки більше. Скільки цукерок з’їла мама? ( - ).

4.     На яблуні 10 яблук, на вербі на 2 менше. Скільки яблук на деревах?

5.     Щоб перемогти в районному турі математичної олімпіади необхідно…       ( підготуватись добре, а також зайняти 1 місце в шкільній)

6.     Для того, щоб навчатись в 5 класі, необхідно… ( підрости, закінчити 4 клас, та здати ДПА).

 

( 2 бала )

 

 

група « Ерудит» ( хлопчики). Конкурс капітанів.

1.     Росли 2 верби, на кожній по 2 гілки. На кожній гілці по 2 груші. Скільки всього груш?

2.     Віз запряжений трійкою коней проїхав 15 км. Скільки проїхав кожен кінь? ( 15 км).

3.     Якщо людина матиме крила, то…

4.      Якщо риба не матиме плавників, то…

5.      Якщо мухомор не був би отруйним, то…

6.      Якщо в парках посадили б плодові дерева, то…

( 2 бала )

Фізкультхвилинка. Дискотека в таборі.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота з підручником.

1 команда « Інтелектуал»

 Задача №441, розв’язати самостійно, відшукати помилку в моєму записі.

 

1)    6 – 2 = 4 ( уч.)

2)    8 :  4 = 2 ( д.)                не вірно

3)    4 + 2 = 6 ос.)

 

1)    2 + 6 = 8( уч.)

2)    8 : 2 = 4( д.)                     вірно

3)    8 + 4 = 12 (ос.)

Відповідь: 12 осіб лагодили шпаківні.

 

 

2 команда « Ерудит»

Задача № 440.

1)    8 * 3 = 24 ( к.) - малини

2)    24 : 4 = 6( к.)  – смородини

3)    24 + 6 = 30 ( к.)

Завдання: скласти вираз до задачі  (8 * 3: 4) + 24 = 30 ( к.)

 

3 команда « Розумники та розумниці»   Задача 440 ( картка  - підказка,  працюють з учителем)

 

 

 

2. 3 завдання: за картками

3 група ( з учителем)

( 1 бал)

 

3 день подорожі.

Подорож по мальовничих Карпатах.

Закрили очі, вдихнули чисте повітря. Прохолодно. Відкрили очі. Увага! Питання.

-         Що нам треба, щоб зігрітись? ( тепло вдягнутись, розпалити багаття).

-         Чи достатньо для цього мати тільки сірники? ( ні, треба зібрати хмиз, знайти зручне місце).

-         А чи достатньо мати тільки воду, щоб зварити обід? ( ні, треба мати посуд, сіль, крупу…

-         Про що повинні памятати коли виходимо на природу? ( не смітити, загасити багаття)

-         А якщо захочемо пограти у футбол, чи достатньо одягнути спортивну форму? ( ні, треба мати мяч та знати правила гри у футбол).

( 1 бал за роботу)

ІІІ. Підсумок. « Мікрофон».

3 дні ми відпочивали у таборі. Давайте повернемось веселими та щасливими.

-         Згадайте початок уроку. Чи такими ви були в процесі роботи як бажали?

-         А ваш вчитель? Чи справдились ваші припущення щодо уроку?

-         ЛИСТОК – ПІДСУМОК.

-         Кому розповісте про урок? Ви сьогодні були справжні МОЛОДЦІ.

-         Давайте подивимось на листок самооцінення і назвемо хто скільки балів отримав.

ІV. Домашнє завдання.№ 442, 443.

Додатково: скласти вираз до задачі  №442, для 1 і 2 групи .

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку