Позакласний захід для учнів 5-7 класів загальноосвітніх шкіл, мета якого:
МАТЕМАТИЧНА ГРА ДЛЯ УЧНІВ 5-7 КЛАСІВ
Мета:
Обладнання: мультимедійний екран, проектор, картки із завданнями.
Словесне ткання казки народилося у сиву давнину: різнобарвні шовкові нитки його простяглися по всій землі, вкривали її словесним килимом дивовижної краси.
Вед. 1. День добрий всім отут присутнім!
День добрий всім , хто тут зібрався!
Хто у безмежний, в незабутній
У вир до математики попався!
Вед. 2. Хто дружить з ромбом і квадратом.
Кому давно вже сниться куб!
Кому трикутник вже за брата,
Хто на відрізок « має зуб»!
Вед.1. Хто чув уже про Ейлера,
Про інтеграли й похідну,
Хто користується шпаргалками
Хто знає формулу ( і не одну).
Вед. 2 Для кого призма справжня краля,
А піраміда – «вищий клас».
Тих ми вітаємо у залі
І дякуємо, що прийшли до нас
Вед.1. Добрий день, дорогі вчителі,
А також, друзі, дівчата й хлоп’ята!
Ми раді у залі вас нині вітати.
Покликала гра нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам особливі вітання!
Вед.2. Відомо усім (тут немає секретів) –
У школі різні вивчають предмети.
Наук у нас різних вивчають багато.
Яку з них ми будемо нині вітати?
Тобі, математико, наші вітання,
Це ти нас зібрала усіх на змагання.
Ведучий 1. А змагання у нас незвичні, казкові та ще й математичні.
Ведучий 2. Мова дійсно піде про казку. Чому саме про казку – запитаєте ви…
Ведучий 1. Казка – це жанр творчості, який кожен любить із дитинства. Казки бувають різні – соціально-побутові, героїчні, фантастичні, про людей і тварин. Сьогодні ознайомимося з незвичайною казкою – математичною. Чим вона відрізняється від інших? А тим, що поряд із життєвою мудрістю в ній присутня ще й мудрість наукова, математична. Отже, ласкаво просимо до казки.
Ведучий 2.
Вам казка чарівна підкаже пораду,
В ній знайдете завжди утіху і відраду,
Давайте ж на хвильку заглянемо в казку.
Чарівні казки, тут з’явіться, будь ласка.
Ведучий 1. Сьогодні ми не лише почуємо математичні казки – ми зможемо визначити найкращих знавців і казок, і математики серед команд, які зараз з’являться на сцені.
Ведучий 2. Дозвольте представити вам команди: _______________, __________________.
Ведучий 1. Кожна з команд намалювала свій фірмовий знак – емблему.
(За назву та емблему команда отримує максимум 3 бали.)
Конкурс 1. Відгадай назви казок
(На екрані – сюжет відомої казки. Команди пишуть її назву на аркуші. Після того як усі казки відгадано, потрібно відповісти на запитання: «Що об’єднує всі ці казки?».)
Відповіді: 1. «Троє поросят»; 2. «Семеро козенят»; 3. «Півник і двоє мишенят»; 4. «Три ведмеді»; 5. «Дванадцять місяців».
Усі ці казки об’єднує те, що в їх назвах є числа.
(За правильну відповідь команда отримує 6 балів.)
Конкурс 2. Поверни до казки
(Учасникам пропонується кілька предметів, які мають форму геометричних фігур. Потрібно всі предмети повернути до своїх казок, вгадавши і сам предмет, і назву казки, до якої його потрібно повернути.)
Предмет перший
Їстівна куля, діаметром не більша за сантиметр, яка дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на горошині».)
Предмет другий
Пара зрізаних конусів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберка з казки «За щучим велінням».)
Предмет третій
Плетений паралелепіпед, у якому сховалась дівчинка з пиріжками. (Короб із казки «Маша й ведмідь».)
Предмет четвертий
Куля, яка втекла з дому. (Колобок із казки «Колобок».)
(За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу (0,5 за предмет, 0,5 – за назву казки); максимум – 5 балів.
Конкурс уболівальників
Ведучий 2. Назвіть казки, назви яких містять числа.
(«Три ведмеді», «Троє поросят», «П’ятеро з одного стручка», «Алі-баба і сорок розбійників», «Вовк і семеро козенят», «Дванадцять місяців», «Тисяча і одна ніч» та інші)
(За правильну назву команді нараховується 1 бал)
Літературна хвилинка (учні читають математичні вірші)
1 учень. 122 128
516 25
1 17 9 8
147 4 5
2012 9
501 143
6 0 12 29
100.010 7 0 3
2 учень.
17 30 48
140 10 0 1
126 138
140 3 501
3 учень
2 46 38 1
116 14 20!
15 14 21
14 0 17!
4 учень
14 126 14
132 17 43
16 42 511
704 83
170 16 39
514 700 142
612 349
17 114 0 2
5 учень
2 15 42
42 15
37 0 8 5
20 20 20!
7 14 105
2 0 3 13
37 0 8 5
20 20 20!!!
Конкурс 3 «Анаграми»
Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв.
Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами, або прізвища математиків.
Мапря |
(Пряма) |
Тасови |
( Висота) |
Чотка |
(Точка) |
Пецітрая |
(Трапеція) |
Дарох |
(Хорда) |
Ретамід |
(Діаметр) |
Форігап |
(Піфагор) |
Лочис |
(Число) |
Зінько |
(Корінь) |
Конкурс 4 «Ребуси»
Вед. :Хто швидше розгадає ребуси на яких зашифровані математичні терміни.
Музична пауза. (пісня «2*2=4»)
Конкурс уболівальників
Ведучий 2. Назвіть пісні, назви яких містять числа.
Конкурс 5. Казкові задачі.
Ведучий 2. У цьому конкурсі потрібно розв'язати задачі, які складені за матеріалами відомих казок.
Задача 1. Згадаємо казку «Лисичка-Кума». Лисичка, прикриваючись тим, що її нібито на хрестини кличуть, потай від Ведмедя їла день за днем його мед. Припустимо, що першого дня вона з'їла восьму частину меду, другого — четверту частину, третього — половину. Запитання: на який день вона з'їла увесь мед, якщо не змінювала швидкості поїдання солодощів?
Відповідь. На четвертий.
Задача 2. Згадайте казку про Сірка. Вигнав хазяїн Сірка, бо старий той став. Щоб допомогти йому, вовк запропонував нібито вкрасти дитину, яку Сірко має відняти. Ось схопив вовк дитину, а через 12 с за ним погнався Сірко. Через який час він наздогнав вовка з дитиною, якщо вовк біг зі швидкістю 3 км/год, а Сірко — 4 км/год? (Не забудьте секунди перевести в години.)
Відповідь. Через 36 с від початку свого руху.
Конкурс 6. Художній.
Вед. :Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.
«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»
(Підбиття підсумків гри, нагородження переможців.)
Гра була цікава в нас,
І знання міцні у вас.
Тож в житті, як накрутись,
Без математики не обійтись!
Щоб в житті все ладналось, кипіло,
Щоб не знали ви збоїв, невдач,
Вивчайте науку сміливо,
Розв’язання шукайте задач!