Позакласний захід "Математичні змагання"

Про матеріал

Позакласний захід для учнів 5-7 класів загальноосвітніх шкіл, мета якого:

  • розвивати увагу, кмітливість, цікавість до математики; навички роботи в команді;
  • виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі, прагнення до перемоги.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИЧНА ГРА ДЛЯ УЧНІВ 5-7 КЛАСІВ

Мета:

  • розвивати увагу, кмітливість, цікавість до математики, її історії; навички роботи в команді;
  • виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі, прагнення до перемоги.

Обладнання: мультимедійний екран, проектор, картки із завданнями.

Словесне ткання казки народилося у сиву давнину: різнобарвні шовкові нитки його простяглися по всій землі, вкривали її словесним килимом дивовижної краси.

Вед. 1. День добрий всім отут присутнім!

День добрий всім , хто тут зібрався!

Хто у безмежний, в  незабутній

У вир до математики попався!

Вед. 2. Хто дружить з ромбом і квадратом.

Кому давно вже сниться куб!

Кому трикутник вже за брата,

Хто на відрізок « має зуб»!

Вед.1. Хто чув уже про Ейлера,

           Про інтеграли й похідну,

           Хто користується шпаргалками

           Хто знає формулу ( і не одну).

Вед. 2 Для кого призма справжня краля,

           А піраміда – «вищий клас».

           Тих ми вітаємо у залі

           І дякуємо, що прийшли до нас

Вед.1. Добрий день, дорогі вчителі,

           А також, друзі, дівчата й хлопята!

          Ми раді у залі вас нині вітати.

          Покликала гра нас сюди на змагання.

         Знавцям й глядачам особливі вітання!

Вед.2. Відомо усім (тут немає секретів) –

           У школі різні вивчають предмети.

          Наук у нас різних вивчають багато.

         Яку з них ми будемо нині вітати?

        Тобі, математико, наші вітання,

         Це ти нас зібрала усіх на змагання.

Ведучий 1. А змагання у нас незвичні, казкові та ще й математичні.

Ведучий 2. Мова дійсно піде про казку. Чому саме про казку –  запитаєте ви…

Ведучий 1. Казка – це жанр творчості, який кожен любить із дитинства. Казки бувають різні – соціально-побутові, героїчні, фантастичні, про людей і тварин. Сьогодні ознайомимося з незвичайною казкою – математичною. Чим вона відрізняється від інших? А тим, що поряд із життєвою мудрістю в ній присутня ще й мудрість наукова, математична. Отже, ласкаво просимо до казки.

Ведучий 2.

Вам казка чарівна підкаже пораду,

В ній знайдете завжди утіху і відраду,

Давайте ж на хвильку заглянемо в казку.

Чарівні казки, тут з’явіться, будь ласка.

Ведучий 1. Сьогодні ми не лише почуємо математичні казки – ми зможемо визначити найкращих знавців і казок, і математики серед команд, які зараз з’являться на сцені.

Ведучий 2. Дозвольте представити вам команди: _______________, __________________.

Ведучий 1. Кожна з команд намалювала свій фірмовий знак – емблему.

(За назву та емблему команда отримує максимум 3 бали.)

 

Конкурс 1. Відгадай назви казок

(На екрані – сюжет відомої казки. Команди пишуть її назву на аркуші. Після того як усі казки відгадано, потрібно відповісти на запитання: «Що об’єднує всі ці казки?».)

  1. Казка про друзів, двоє з яких недбало поставилися до побудови своїх будинків і потім вимушені були проситися до третього, чий будинок був збудований міцно та якісно.
  2. Казка, мораль якої така: діти не відчиняйте двері невідомим особам, навіть якщо вони говорять маминим голосом.
  3. Двоє героїв цієї казки лише співали та танцювали, а третій, працьовитий, спік пиріжків та, перш ніж пригощати, нагадав цим двом, хто все зробив.
  4. У цій казці дівчинка спочатку зіпсувала всі меблі, потім з’їла обід господарів будинку, а потім лягла на їхні ліжка та й заснула.
  5. У цій казці одна дуже примхлива особа захотіла взимку пролісків, а зла мачуха відправила по них до лісу пасербицю.

Відповіді: 1. «Троє поросят»; 2. «Семеро козенят»; 3. «Півник і двоє мишенят»; 4. «Три ведмеді»; 5. «Дванадцять місяців».

Усі ці казки об’єднує те, що в їх назвах є числа.

(За правильну відповідь команда отримує 6 балів.)

 

Конкурс 2. Поверни до казки

(Учасникам пропонується кілька предметів, які мають форму геометричних фігур. Потрібно всі предмети повернути до своїх казок, вгадавши і сам предмет, і назву казки, до якої його потрібно повернути.)

Предмет перший

Їстівна куля, діаметром не більша за сантиметр, яка дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на горошині».)

Предмет другий

Пара зрізаних конусів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберка з казки «За щучим велінням».)

Предмет третій

Плетений паралелепіпед, у якому сховалась дівчинка з пиріжками. (Короб із казки «Маша й ведмідь».)

Предмет четвертий

Куля, яка втекла з дому. (Колобок із казки «Колобок».)

(За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу (0,5 за предмет, 0,5 – за назву казки); максимум – 5 балів.

 

Конкурс уболівальників

Ведучий 2. Назвіть казки, назви яких містять числа.

(«Три ведмеді», «Троє поросят», «П’ятеро з одного стручка», «Алі-баба і сорок розбійників», «Вовк і семеро козенят», «Дванадцять місяців», «Тисяча і одна ніч» та інші)

(За правильну назву команді нараховується 1 бал)

Літературна хвилинка (учні читають математичні вірші)

1 учень. 122  128
              516  25
              1  17  9  8
              147  4  5

               2012  9
              501  143
              6  0  12  29
              100.010  7  0  3


2 учень.
17  30  48
140  10  0  1
126  138
140  3  501

3 учень
2  46  38  1
116  14  20!
15  14  21
14  0  17!

4 учень
14  126  14
132  17  43
16  42  511
704  83
170  16  39
514  700  142
612  349
17  114  0  2

5 учень
2  15  42
42  15
37  0  8  5
20  20  20!
7  14  105
2  0  3  13
37  0  8  5
20  20  20!!!


 

Конкурс  3 «Анаграми»

Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв.

Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами, або прізвища математиків.

Мапря

(Пряма)

Тасови

( Висота)

Чотка

(Точка)

Пецітрая

(Трапеція)

Дарох

(Хорда)

Ретамід

(Діаметр)

Форігап

(Піфагор)

Лочис

(Число)

Зінько

(Корінь)

 

Конкурс 4 «Ребуси»

Вед. :Хто швидше розгадає ребуси на яких зашифровані математичні терміни.

 

Музична пауза. (пісня «2*2=4»)

 

Конкурс уболівальників

Ведучий 2. Назвіть пісні, назви яких містять числа.

Конкурс 5. Казкові задачі.

Ведучий 2.  У цьому конкурсі потрібно роз­в'язати задачі, які складені за ма­теріалами відомих казок.

Задача 1. Згадаємо казку «Лисичка-Кума». Лисичка, прикриваю­чись тим, що її нібито на хрести­ни кличуть, потай від Ведмедя їла день за днем його мед. Припусти­мо, що першого дня вона з'їла восьму частину меду, другого — четверту частину, третього — по­ловину. Запитання: на який день вона з'їла увесь мед, якщо не змінювала швидкості поїдання солодощів?

Відповідь. На четвертий.

Задача 2. Згадайте казку про Сір­ка. Вигнав хазяїн Сірка, бо ста­рий той став. Щоб допомогти йому, вовк запропонував нібито вкрасти дитину, яку Сірко має відняти. Ось схопив вовк дитину, а через 12 с за ним погнався Сір­ко. Через який час він наздогнав вовка з дитиною, якщо вовк біг зі швидкістю 3 км/год, а Сірко — 4 км/год? (Не забудьте секунди перевести в години.)

Відповідь. Через 36 с від початку свого руху.

 

Конкурс 6. Художній.

Вед. :Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.

          «НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

 (Підбиття підсумків гри, нагородження переможців.)

Гра була цікава в нас,

І знання міцні у вас.

Тож в житті, як накрутись,

Без математики не обійтись!

Щоб в житті все ладналось, кипіло,

Щоб не знали ви збоїв, невдач,

Вивчайте науку сміливо,

Розвязання шукайте задач!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку