В програмі конкурсу досить гармонійно поєднані різноманітні за своєю формою і змістом конкурсні тури: розминка, роздуми, брейн-ринг, поміркуємо логічно, конкурс капітанів, гра з глядачами, логіка. Підібрані цікаві завдання та запитання розвиваючого характеру, багато завдань мають практичний зміст.
Враховані вікові особливості студентів, що забезпечувало посильність запропонованих завдань. Використано принципи заохочення та стимулювання роботи студентів у вигляді пам'ятних призів за участь та перемогу у змаганнях.
Конкурс дозволяє розкрити інтелектуальні можливості студентів, що дає можливість далі працювати над їх розвитком. Подібні заходи сприяють вихованню у студентів почуття справедливості, колективізму та взаємодопомоги, волі до перемоги.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
МОГИЛІВ – ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО – ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ
ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Відкрите засідання інформаційно – технічного гуртка
«Фізико - математичний калейдоскоп»
2018
Тема: «Фізико - математичний калейдоскоп»
Мета:
Обладнання: проектор, екран, ноутбук, аркуші паперу, призи переможцям.
І. Організаційна частина
Викладач 1: Сьогодні у нас зустріч незвичайна. Ми вітаємо в цьому залі веселих, винахідливих, кмітливих ерудитів, які люблять точні науки. Зустрічайте! (представлення команд)
Викладач 2: В.Г.Бєлінський говорив, що «Людина боїться того, чого не знає, знанням перемагається будь-який страх». Як бачите, сьогодні гратимуть люди цікаві, мужні, які старанно вивчають математику, фізику та астрономію. Команди змагатимуться до останнього. Переможе найсильніша команда. Шановні вболівальники, ви теж можете допомогти своїм командам, беручи участь у конкурсах. Будьте уважними, зібраними, активними. Але яка ж гра без журі? Наше журі суворе, справедливе і безкомпромісне.
(оголошується склад журі)
ІІ. Вступна частина.
Викладач 1
Правила гри
відділення по 5 студентів.
цього необхідно правильно і швидко відповідати на питання.
ІІІ. Основна частина
Хід гри.
Викладач 2 Як говорить українське прислів`я : «Знання збираються по краплині, як вода в долині». Тож уперед.
Перший конкурс «Розминка»
Запитання ставляться командам по черзі. Кожне питання оцінюється в один бал. На роздуми по 5с.
Команда 1
1. Які числа називаються простими? (діляться на себе і на 1)
2. Чи пише на космічному кораблі ручка з пером? (так)
3. Як називаються прямі, що не перетинаються? (паралельні)
4. Скільки дм3 ввійде у банку на 1 л? (1)
5. Як називається кут менший 90?… (гострий)
6. Що було б з планетами, якби сила притягання Сонця раптово зникла? (планети відлетіли б від Сонця)
7. Як називається чотирикутник, в якого протилежні сторони паралельні? (паралелограм)
8. Міра взаємодії тіл. (сила)
9. Як називається частина прямої, що має початок і немає кінця? (промінь)
10. В якому стані знаходиться джин, який, то вилазячи із пляшки, то залазячи назад, увесь час змінює свою форму і об`єм? (у газоподібному)
11. Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою
протилежної його сторони? (медіана)
12. Яка сила зупиняє автомобіль, коли вимикають двигун? (сила тертя)
Викладач2
Команда 2
1. Які числа називаються „складеними”? (більше 1 і не є простим)
2. Чи відчуває біль космонавт, який ударився об предмет у кабіні корабля? (так) 3. Як називається кут, що дорівнює 180? (розгорнутий) 4. Що важче тонна соломи чи тонна заліза? (вони одинакові)
5. Як називається чотирикутник, в якого тільки дві сторони
паралельні? (трапеція)
6. Що утримує штучний супутник Землі на орбіті? (притягання Землі)
7. Число при множенні на яке добуток не змінюється? (1)
8. Як називається найбільш поширена речовина в природі? (вода)
9. Як називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом? (перпендикулярні)
10. Назвіть прилад для вимірювання серед знаків Зодіаку. (Терези)
11. Як називається перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до
протилежної його сторони? (висота)
12. Яка тварина орієнтується в середовищі за допомогою ультразвуку? (кажан, дельфін)
Викладач2: Отже, наша розминка завершилась. Просимо наше журі підрахувати результати першого конкурсу.
Викладач1: Поки журі рахує бали, ми трішки пограємось з уболівальниками. Назвемо гру «Поїздка в автобусі». Вболівальники обох команд уявляють себе пасажирами автобуса. Вам потрібно показати рухом пластики як змінюється положення тіла пасажирів відносно сидіння, тобто відносно Землі, в наступних ситуаціях:
Просимо журі оголосити результати першого конкурсу
( оголошуються оцінки )
Викладач2:
Наступний конкурс „Роздуми”.
Ви уважно слухаєте роздуми про об’єкт. Якщо з першого роздуму зрозуміло про який предмет іде мова, відповідаєте і отримуєте 3 бали. Якщо ви незрозуміли або відповіли неправильно, слухаєте другий роздум. Кажете відповідь і отримуєте 2 бали. А якщо ви відповіли на роздум номер три, то отримуєте 1 бал.
Команда 1
1. Вони такі непомітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без них неможливо.
2. Вони зустрічаються не тільки в геометрії, Але і у всіх книжках.
3. Іноді, коли учень не вивчив урок і погано відповідає, вчитель ставить її в журнал і каже: «Підготовишся краще на другий раз, будеш відповідати»
(Крапка)
1. Цей вчений жив у Англії;
2. В 25 років він відкрив закон, який назвали його іменем;
3. Закон звучить: «сила пружності, яка виникає при деформації чи стиску, прямо пропорційна його видовженню».
( Роберт Гук )
Викладач1:
Команда 2
1. Вони бувають великі і маленькі, різного об’єму і однакової форми, вони оточують нас всюди.
2. Вони… як сік Джаффа , як пачка печива, морозиво таке також буває.
3. Майже всі приміщення мають таку форму. І зараз ми знаходимося всередині такого приміщення.
(Паралелепіпед)
1. Ще зі школи цікавився механікою;
2. В 26 років став професором Кембриджського університету;
3. За допомогою яблука відкрив добре відомий вам закон.
(Ісаак Ньютон)
Викладач2: Як ми бачимо, наші команди справилися із завданнями. Просимо наше журі підвести підсумки за два конкурси і переходимо до третього конкурсу „Брейн-ринг”. Як же оцінюється даний конкурс: кожне запитання оцінюється в один бал. Відповідає та команда, учасники якої перші підняли руку.
Конкурс „Брейн-ринг”
1. Якщо квадрат і ромб мають однакові сторони, то площа якої фігури
більша? (Площа квадрата більша, оскільки висота ромба менша за його сторону)
2. Чому не можна гасити палаючу нафту водою? (густина нафти менше, ніж густина води, нафта підніметься над шаром води і продовжить палати)
3. Вітрина, актриса, тритон. Яке число об’єднує всі ці слова? (Три)
4. Як можна підвищити температуру тіла, не нагріваючи його? (виконати над ним роботу: вдарити або натерти)
5. Що більше cos 400 чи sin 500 ? (cos 400 = sin (900 – 500) = sin 500)
6. Які живі істоти першими побували в космосі? Це відбулося 3 листопада 1957р на борту першого космічного супутника. (собаки)
7. Поясніть переклад і походження слова «геометрія».
(«Гео» - земля, «метрейн» - виміряти)
Викладач1:
Наступний конкурс «Поміркуємо логічно»
Умови конкурсу: гравцям буде запропоновано 3 запитання з логічним навантаженням, отримує бал той, хто правильно за відведений час виконає завдання.
|
9 |
4 |
|
|
3 |
6 |
|
|
Відповідь:
2 |
9 |
4 |
7 |
5 |
3 |
6 |
1 |
8 |
Викладач2: А поки наші гравці працюють над третім завданням, ми проведемо вікторину для вболівальників.
Вікторина для вболівальників
Викладач1: Конкурс капітанів
Капітани команди відповідають почергово на запитання. За кожну правильну відповідь 1 бал. Якщо один капітан дав неправильну відповідь хід переходить до суперника. Якщо жоден з капітанів не дав правильну відповідь, відповісти можуть вболівальники.
1. Чому дорівнює 2-2? (1/4.)
2. Чому дорівнює (-18)0? (1.)
3. Перший український космонавт, який у 1997 році у складі міжнародного екіпажу здійснив космічний політ на кораблі багаторазового використання «Колумбія» (Л.Каденюк)
4. 20 липня 1969 року на кораблі «Аполлон-11» вперше людина висадилася на Місяць. Хто це був? (американський астронавт Нейл Армстронг)
5. Назва цього чотирикутника в перекладі з грецької звучить як обідній стіл. Форму цієї фігури мають вітрила на невеликому судні під назвою трабоколо. (трапеція)
6. Усі знають, що два в квадраті це чотири, три у квадраті – дев`ять. А чому дорівнює кут у квадраті? (90º)
7. Буває відносною, абсолютною при наближених обчисленнях і вимірюваннях. (похибка)
8. Найменша неподільна частинка речовини (атом)
9. Основні поняття стереометрії? (Точка, пряма, площина.)
Викладач2: Конкурс «Логіка»
Отже останній на сьогодні та вирішальний конкурс.
Команда 1
1. Скільки пальців на двох руках? (10). А на десяти руках? (50)
2. Лупа дає 4-кратне збільшення. Яким буде кут величною 2,5º, якщо його роздивлятися через цю лупу? (2,5º)
3. Швачка має кусок сукна довжиною 18 м. І щодня відрізає по 3 м. На який день вона одріже останній раз? (На п’ятий)
Викладач1:
Команда 2
1. Скільки кінців у трьох палок? (6) У чотирьох з половиною? (10)У двох з четвертю?(6)
2. Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3? (Кому)
3. Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись? (Було три особи: батько, син, внук.)
ІV. Підбиття підсумків
Викладач2:
Гра була дуже цікава,
І знання у вас міцні.
Хоч заплутать намагались,
Але ви не піддались.
Викладач1: Ви всі молодці! Ви всі сьогодні виграли. Хтось виграв, перемігши страх перед сценою, хтось – перед товаришами, хтось – перед собою. Ви здобули чергову перемогу над собою. Це головне! Спасибі вам за свято науки, що ви нам подарували!
Викладач2: Слово для оголошення результатів цього туру і гри в цілому надається голові журі ...
(Виступ журі. Нагородження учасників і переможців)
Великий російський письменник Л. Толстой сказав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре , що він думає про себе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші. Чим більший чисельник, тим більший самий дріб. Бажаємо всім, щоб щастя додавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання ділилося.
Дякуємо за увагу!
1