Тема: Яке частування – таке й дякування. Українська народна казка «Лисичка та журавель»

Про матеріал
Тема: Яке частування – таке й дякування. Українська народна казка «Лисичка та журавель» Мета: вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, спостерігати за структурою і сюжетом казки, формувати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос. Збагачувати словниковий запас учнів, виховувати гостинність, порядність.
Перегляд файлу

Тема: Яке частування – таке й дякування. Українська народна казка «Лисичка та журавель»

Мета: вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, спостерігати за структурою і сюжетом казки, формувати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос. Збагачувати словниковий запас учнів, виховувати гостинність, порядність.

 

Хід уроку

  1. Мовна розминка.
  1. Гра «Слово навпаки»

- Я читаю слово зліва-направо, а ви мені – справа наліво

Куж, куж, куж -… (жук, жук,жук)

Жув, жув, жув - … (вуж, вуж, вуж)

Риж, риж, риж - … (жир, жир, жир)

Абаж, абаж, абаж - … (жаба, жаба, жаба)

- Який звук є у кожному слові?

2. «Слова граються у віднімання»

- Що залишиться, коли зробити віднімання?

Жабка – жаба = (б)

Їжак – к = (їжа)

Жирафа – афа = (жир)

Журавель – вель = (жура0

3.Читання деформованого тексту.

- Що ви знаєте про журавля?

- Прочитайте текст про цього птаха.

ЖУРАВЕЛЬ

еЦ векийли нийраг тпах. Він ганадує лекуле. В гоньо гідов яши і дзьоб. р’яПі у ражквля ірес. Хіств, часнати говило і яши – рнічо. рилаК кінзачуються чорними напір’їми.

- Як в народі називають журавлів?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми прочитаємо казку, героєм якої є журавель. А хто друга дійова особа – здогадаєтесь самі, прочитавши назву казки.

- Чи дружили ці тварини?

-З цієї казки ми дізнаємось, чому лисичка не приятелює з журавлями.

ІІІ. Опрацювання казки «Лисичка та журавель».

  1. Читання казки вчителем

- Які дійові особи у цій казці?

- Хто автор казки?

2. Словникова робота

Вгощу – пригощу, нагодую, почастую.

Призволяйся – пригощайся, їж.

Погордувати – поставитись до когось зверхньо.

3.Читання хором багатоскладових слів, які є в тексті.

4.Мовчазне читання казки.

- Подумайте, на що сподівався кожен із гостей, прийшовши до приятеля.

5. Аналіз казки з елементами вибіркового читання.

- Прочитайте в казці місця, де лисичка і журавель запршують один одного до себе на гостину.

- Прочитайте, яким було частування у лисички.

- Як їла лисичка? А журавель?

- Чим закінчилась їхня дружба?

6. Спостереження за особливостями побудови казки.

Робота над образними висловами. Творча робота.

- Знайдіть зачин і кінцівку казки.

- Як по-іншому могла б початися казка?

- Подумайте, як можна подружити лисицю з журавлем?

- Поясніть вислови:

*я для тебе – як для себе                    (Зроблю все, як собі)

*узялась до страви                              (почала їсти)

*не гуляє: все дзьобом у глечик        (не очікує, а їсть)

*до смаку припала                               (сподобалась)

 

7. Фізкультхвилинка

8. Читання казки в особах

- перед тим, як виступати, артисти обов’язково проводять репетиції, щоб знати, коли, хто і як говорить.

- Подумайте, яким голосом говорить лисичка? А яким – журавель?

Виразне читання в особах

9. Гра «Мікрофон»

- А зараз уявіть собі, що ви вийшли з театру і вас зустрів репортер. Він хоче дізнатися вашу думку про прочитане і побачене. Дайте відповіді на запитання:

*Хто з героїв вам більше сподобався?

*Чим сподобався вам журавель?

*Чим сподобалась, чи не сподобалась, лисичка?

10. На дошці записані слова.

- Знайдіть риси характеру лисички і журавля.

(нещирість, підступність, хитрість, доброта, довірливість, щирість, чемність, ввічливість, улесливість)
IV. Підсумок уроку

- Від чого застерігає народ у цій казці?

- Як ви розумієте таке прислів’я: «Яке частування, таке і дякування»

V. Домашнє завдання

Вміти усно описати одного героя з казки, переказувати казку.

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку