Урок "Подорож з Круглячком. Українська народна казка "Круглячок"."

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 3 класу на тему "Подорож з Круглячком. Українська народна казка "Круглячок"."
Перегляд файлу

Тема: Подорож з Круглячком. Українська народна казка "Круглячок".

Мета: Вдосконалювати в учнів навички читання; формувати навички читання як виду мовленнєвої діяльності; формувати в учнів соціальні, морально-етичні цінності за допомогою художніх образів літературних творів; формувати уміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного; розвивати мовлення учнів; художнє мислення; почуття гуманності; розвивати творчу літературну діяльність школярів; виховувати потреби у систематичному читанні як засобі пізнання світу, самопізнання та загальнокультурного розвитку; інтерес до усної народної творчості.

Тип уроку: комбінований урок

Методи навчання:

  • за характером керівництва розумовою діяльністю учнів: пояснювально-ілюстративний.
  • за джерелом знань: наочні, словесні, практичні;
  • за напрямом діяльності: практичні, теоретичні.

Інтерактивні методи та прийоми: вправа " Лист побажань", вправа "Скринька гарного настрою", вправа " Речі для уроку", вправа "Що спільне? ", кросворд, ребуси, Асоціативний кущ.

Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка.

Міжпредметна інтеграція: українська мова, природознавство.

Інформаційні ресурси:

1. Скоромовка

2. Аудіокнига "Круглячок"

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

- Добрий день, діти, мене звати Надія Сергіївна і сьогоднішній урок ми проведемо разом.

2. Емоційне налаштування. ("Лист побажань")

- А перед тим, як ми почнемо урок, давайте напишемо один одному чудові побажання. Зараз перед вами є порожній лист, натисніть на олівець, який знаходиться у нижньому лівому куточку та напишіть, що ви бажаєте один одному.

- Я почну: Хочу щоб у нас був гарний настрій на протязі всього уроку.

(Діти пишуть побажання).

- Тепер подивимось, що ви написали.

3. Вправа "Скринька гарного настрою".

- Ой, діти, погляньте. Перед нами скринька гарного настрою, але речі в ній переплутались. Давайте розсортуємо, що ж нам потрібно для гарного настрою, а що не потрібно.

- Друзі, погляньте. Ми розібрали речі, а під ними лежить лист. Думаю він нам знадобиться, давайте його збережемо і потім прочитаємо.

4. Вправа "Речі для уроку".

- Ось, відклали ми лист і я замислилась. Гарний настрій в нас є і ми знаємо, що потрібно щоб він у нас був, а ось чи готові ми до уроку?

- Дізнатись про це нам допоможе гра " Речі для уроку" . Перед нами речі, які потрібні для уроку і які не потрібні. Нам треба обрати речі, які ми обов'язково візьмемо на урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Скоромовка

- Зараз трохи розімнемо наші ротики.

Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

2. Ребуси.

- Ой, погляньте, в ребуси заховатись персонажі із казки, яку ми сьогодні будемо читати. Давайте розгадаємо їх та дізнаємось з якими героями ми сьогодні зустрінемось.

Відповідь: відьма, хлопчик, дівчинка.

3. Вправа " Що спільне? "

- Хоч ми дізнались, що героями казки є відьма, хлопчик і дівчинка, але ми так й не знаємо назву нашої казки.

- Погляньте ж нумо на малюнки, що в них спільного?

- Правильно, вони всі круглі. Насправді головний герой нашої казки, також кругленький, а звати його Круглячком.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

- Отже ми дізнались, що героями в нас є відьма, дівчинка, хлопчик та загадковий чоловічок Круглячок. Тепер давайте відкриємо знайдений нами лист і дізнаємось, що ж у ньому.

- Друзі в листі вказано, що ми можемо погукати Круглячка, давайте спробуємо. Повторюйте за мною.

Лист появлення круглячка.

Круглячок в круглій хатинці

Прийди до нас наодинці

Прийди до нас цим часом

Ми будемо гратись разом.

К: "Привіт любі діточки! Мене звати Круглячок і я завітав до вас на урок щоб розповісти свою історію".

- О цікаво її послухати, тим паче, що тема нашого уроку пов'язана з твоєю історією, а саме " Круглячок" українська народна казка.

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1. Словникова робота

Дзиґа — іграшка, яка підтримує рівновагу на гострому кінчику за рахунок швидкого обертання навколо своєї осі.

Міх- це те ж саме що і мішок.

2. Фізкультхвилинка

3. Опрацювання казки "Круглячок"

К: "А зараз, я розповім вам історію, яка трапилась одного разу зі мною і неслухняними дітьми".

- Слухайте уважно дітки, бо Круглячок може щось запитати вас.

(Прослуховування аудіокниги)

- Тепер давайте прочитаємо казку в ролях. (Розподілення ролей, читання казки)

4. Бесіда. (Асоціативний кущ)

- Скільки героїв в казці? Назвіть їх.

(4. Хлопчик, дівчинка, відьма, Круглячок)

- Якою постає відьма?

(Злодійкою, боягузливою, впертою, невічливою)

- Яким постає Круглячок?

(Сміливим, розумним, хитрим, винахідливим, добрий, цілеспрямований)

- Якою постає сестричка? (Неслухняна, довірлива, непокірна)

-Яким постає хлопчик? (Слухняний, відважний, довірливий, діяльний, добрий)

V. Узагальнення та систематизація знань.

1.Кросворд

- Ми з вами гарненько опрацювали історію. Тепер круглячок хоче перевірити, як ви запам'ятали матеріал. І поки ми слухали казочку, він зробив для нас кросворд. Давайте вирішимо його і знайдемо таємне слово, яке загубилось серед відповідей.

2. Творче завдання

- Чому нас вчить ця казка?

- Щоб краще запам'ятати давайте складемо пам'ятку "Поведінка з незнайомцями". Ось перед вами порожній аркуш, зараз я по середині напишу слово "пам'ятка", а ви беріть олівець в лівому нижньому куточку і напишіть, чому нас навчила казка. Наприклад: слухатися дорослих.

VI. Підсумок уроку

К: "Таких розумних і активних дітей в мене ще не було. Сподіваюсь, що ви будете дотримуватись правил з пам'ятки. Мені, на жаль, час йди, тому будем прощатися. Бережіть себе, до побачення".

- Давайте скажемо круглячкові допобачення. А в нас залишилась лише рефлексія.

1. Рефлексія

  • На уроці я дізналась...
  • Мені сподобалось...
  • Мені не сподобалось...

- Ми з вами дуже весело провели урок але нам треба прощатися. Тому допобачення, діти, була рада з вами всіма попрацювати.

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку