Тема: Подорож з Круглячком. Українська народна казка "Круглячок".
Мета: Вдосконалювати в учнів навички читання; формувати навички читання як виду мовленнєвої діяльності; формувати в учнів соціальні, морально-етичні цінності за допомогою художніх образів літературних творів; формувати уміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного; розвивати мовлення учнів; художнє мислення; почуття гуманності; розвивати творчу літературну діяльність школярів; виховувати потреби у систематичному читанні як засобі пізнання світу, самопізнання та загальнокультурного розвитку; інтерес до усної народної творчості.
Тип уроку: комбінований урок
Методи навчання:
Інтерактивні методи та прийоми: вправа " Лист побажань", вправа "Скринька гарного настрою", вправа " Речі для уроку", вправа "Що спільне? ", кросворд, ребуси, Асоціативний кущ.
Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка.
Міжпредметна інтеграція: українська мова, природознавство.
Інформаційні ресурси:
1. Скоромовка
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
- Добрий день, діти, мене звати Надія Сергіївна і сьогоднішній урок ми проведемо разом.
2. Емоційне налаштування. ("Лист побажань")
- А перед тим, як ми почнемо урок, давайте напишемо один одному чудові побажання. Зараз перед вами є порожній лист, натисніть на олівець, який знаходиться у нижньому лівому куточку та напишіть, що ви бажаєте один одному.
- Я почну: Хочу щоб у нас був гарний настрій на протязі всього уроку.
(Діти пишуть побажання).
- Тепер подивимось, що ви написали.
3. Вправа "Скринька гарного настрою".
- Ой, діти, погляньте. Перед нами скринька гарного настрою, але речі в ній переплутались. Давайте розсортуємо, що ж нам потрібно для гарного настрою, а що не потрібно.
- Друзі, погляньте. Ми розібрали речі, а під ними лежить лист. Думаю він нам знадобиться, давайте його збережемо і потім прочитаємо.
4. Вправа "Речі для уроку".
- Ось, відклали ми лист і я замислилась. Гарний настрій в нас є і ми знаємо, що потрібно щоб він у нас був, а ось чи готові ми до уроку?
- Дізнатись про це нам допоможе гра " Речі для уроку" . Перед нами речі, які потрібні для уроку і які не потрібні. Нам треба обрати речі, які ми обов'язково візьмемо на урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Скоромовка
- Зараз трохи розімнемо наші ротики.
Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
2. Ребуси.
- Ой, погляньте, в ребуси заховатись персонажі із казки, яку ми сьогодні будемо читати. Давайте розгадаємо їх та дізнаємось з якими героями ми сьогодні зустрінемось.
Відповідь: відьма, хлопчик, дівчинка.
3. Вправа " Що спільне? "
- Хоч ми дізнались, що героями казки є відьма, хлопчик і дівчинка, але ми так й не знаємо назву нашої казки.
- Погляньте ж нумо на малюнки, що в них спільного?
- Правильно, вони всі круглі. Насправді головний герой нашої казки, також кругленький, а звати його Круглячком.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
- Отже ми дізнались, що героями в нас є відьма, дівчинка, хлопчик та загадковий чоловічок Круглячок. Тепер давайте відкриємо знайдений нами лист і дізнаємось, що ж у ньому.
- Друзі в листі вказано, що ми можемо погукати Круглячка, давайте спробуємо. Повторюйте за мною.
Лист появлення круглячка.
Круглячок в круглій хатинці
Прийди до нас наодинці
Прийди до нас цим часом
Ми будемо гратись разом.
К: "Привіт любі діточки! Мене звати Круглячок і я завітав до вас на урок щоб розповісти свою історію".
- О цікаво її послухати, тим паче, що тема нашого уроку пов'язана з твоєю історією, а саме " Круглячок" українська народна казка.
ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
1. Словникова робота
Дзиґа — іграшка, яка підтримує рівновагу на гострому кінчику за рахунок швидкого обертання навколо своєї осі.
Міх- це те ж саме що і мішок.
3. Опрацювання казки "Круглячок"
К: "А зараз, я розповім вам історію, яка трапилась одного разу зі мною і неслухняними дітьми".
- Слухайте уважно дітки, бо Круглячок може щось запитати вас.
(Прослуховування аудіокниги)
- Тепер давайте прочитаємо казку в ролях. (Розподілення ролей, читання казки)
4. Бесіда. (Асоціативний кущ)
- Скільки героїв в казці? Назвіть їх.
(4. Хлопчик, дівчинка, відьма, Круглячок)
- Якою постає відьма?
(Злодійкою, боягузливою, впертою, невічливою)
- Яким постає Круглячок?
(Сміливим, розумним, хитрим, винахідливим, добрий, цілеспрямований)
- Якою постає сестричка? (Неслухняна, довірлива, непокірна)
-Яким постає хлопчик? (Слухняний, відважний, довірливий, діяльний, добрий)
V. Узагальнення та систематизація знань.
1.Кросворд
- Ми з вами гарненько опрацювали історію. Тепер круглячок хоче перевірити, як ви запам'ятали матеріал. І поки ми слухали казочку, він зробив для нас кросворд. Давайте вирішимо його і знайдемо таємне слово, яке загубилось серед відповідей.
2. Творче завдання
- Чому нас вчить ця казка?
- Щоб краще запам'ятати давайте складемо пам'ятку "Поведінка з незнайомцями". Ось перед вами порожній аркуш, зараз я по середині напишу слово "пам'ятка", а ви беріть олівець в лівому нижньому куточку і напишіть, чому нас навчила казка. Наприклад: слухатися дорослих.
VI. Підсумок уроку
К: "Таких розумних і активних дітей в мене ще не було. Сподіваюсь, що ви будете дотримуватись правил з пам'ятки. Мені, на жаль, час йди, тому будем прощатися. Бережіть себе, до побачення".
- Давайте скажемо круглячкові допобачення. А в нас залишилась лише рефлексія.
1. Рефлексія
- Ми з вами дуже весело провели урок але нам треба прощатися. Тому допобачення, діти, була рада з вами всіма попрацювати.