21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Тематична контрольна робота №2. Словосполучення і речення (тестування).

Про матеріал

: Тематична контрольна робота №2. Словосполучення і речення (тестування).

Мета: перевірити теоретичні знання та практичні вміння та навички учнів з теми «Словосполучення та речення»;

розвивати вміння учнів виконувати тестові завдання, працювати самостійно;

виховувати любов до мови, зацікавлення результатами власної праці.

Перегляд файлу

Урок № 32

Тема уроку: Тематична контрольна робота №2. Словосполучення і речення (тестування).

Мета: перевірити теоретичні  знання та практичні вміння та навички учнів з теми «Словосполучення та речення»;

 розвивати вміння учнів виконувати тестові завдання, працювати самостійно;

виховувати любов до мови, зацікавлення результатами власної праці.

Тип уроку: перевірка знань та навичок учнів.

Обладнання: тестові завдання

Хід уроку

 

І. Етап орієнтації.

ІІ. Етап цілепокладання.

Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

ІІІ. Етап проектування..

1. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань.

2. Проведення інструктажу щодо їх виконання.

3. Виконання роботи за варіантами.

ІV. Етап організації виконання плану

1.Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань.

Кожне завдання – 1 бал.

Загальна оцінка – від 1 до 12 балів.

2.Проведення інструктажу щодо їх виконання.

  •                    Уважно прочитати завдання.
  •                    Записати № завдання.
  •                    Проаналізувати відповіді на завдання.
  •                    Знайти правильний варіант.
  •                    Під відповідним номером вказати відповідь цифрою.

3. Виконання тестових завдань.

I варіант

1.Вкажіть словосполучення, в якому виділене слово є головним.

1.Вечірня дорога. 2. Холодна весна.3.Розкішне гніздо. 4. Червона косинка.

2. Вкажіть словосполучення, в якому, граматичний зв’язок здійснюється за допомогою лише закінчення.

1.Працювати з комп’ютером. 2. Літати на планері. 3. Ходити по гриби.4. Писати олівцем.

3. Знайдіть і виділіть  синонімічні словосполучення.

1. Книжка з бібліотеки. 2. Подорожувати країною. 3. Подорожувати потягом. 4. Позичати книжку. 5. Бібліотечна книжка. 6. Повертати книжку.

 4. Указати на словосполучення, в якому головне слово виражене дієсловом:

1.Фігури з дерева;

2. Широкий степ;

3. Потребувати  допомоги.

5. Визначити, в якому ряді всі сполучення слів належать до словосполучень:

1. Веселе свято; на півдні; лунає музика;

2.Ріка й море; цінні рослини; ніжно пахнути;

3.Сторони горизонту; ботанічний сад; відгадати загадку.

6. Визначити словосполучення, в якому допущено граматичну помилку:

1. Дійти до берега;

2. Відвідати музей;

3. Грати в музичні інструменти.

7. Виписати речення, до складу якого входить фразеологічне словосполучення. Підкреслити його.

1. Мого товариша постійно переслідували невдачі, і він опустив руки.

2.У своїх спогадах ми згадували щире ставлення класного керівника до нас.

3. Цю логічну задачу ми розв’язали дуже швидко.

8. Виписати речення, що складається з одного головного члена. Підкреслити граматичну основу.

1. Людина завжди поважала землю, оберігала і плекала людське життя.

2. Земля не любить лінивих і байдужих.

3. Працю на землі завжди вважали святим обов’язком людини

9. Виписати з речення словосполучення, що відповідає схемі «іменник+ іменник». Назвати головне і залежне слово; визначити, якими частинами мови  вони  виражені; указати на те, як  зв’язане  залежне слово з головним (за змістом чи за  змістом і граматично).

Українська мова є мовою великого і гордого народу.

10. Визначити, в якому рядку знаходиться спонукальне речення за метою висловлювання.

1. Одрізаного не приставиш.

2. Не криви писка коло чужої миски.

3. Покора стіну пробиває. 4. Мовчанка гнів гасить.5. Від добра добра  не шукають. (З народної творчості).

11. Визначити, який член речення тут виділений. Язик до Києва доведе (Нар. творчість).

1 Підмет.

2. Присудок.

3. Додаток.

4. Означення.

5. Обставина.

12. Знайдіть речення, в якому граматична основа виражена одним головним членом – присудком.

1. З переляку душа в п’ятки втекла.

2. Не підливай масла у вогонь.

3.На похиле дерево і кози скачуть. (З нар. творчості).

II варіант

1. Вкажіть словосполучення, в якому виділене слово є залежним.

1. Художня вишивка.

2. Полтавські рушники.

3. Золота медаль.

4. Вишивати гладдю.

2. Знайдіть з – поміж словосполучень слова, які не є словосполученням.

1. Понад берегом.

2.  Гарно причесана.

3. Зоряна ніч.

4. Місяць у небі.

3. Визначте, яке за порядком слово виступає у реченні в ролі додатка.

На охочого робочого все найдеться діло.(Народна творчість).

1. Перше.

2. Друге.

3. Третє.

4. Четверте.

5. П’яте.

6. Шосте.

4. Назвати вид другорядного члена речення, що вказує на ознаку предмета й найчастіше виражається прикметником:

1. Додаток;

2. Означення;

3. Обставина.

5. Указати на словосполучення, в якому головне слово виражене іменником:

1.Лісова галявина;

2. Відвідати бібліотеку;

3.Вирощувати картоплю.

6. Визначити, в якому рядку всі сполучення слів належать до словосполучень:

1.Зошити і книжки; після занять; високі гори;

2. Зустріти друга; перед уроками; відпочивати вдома;

3. Старовинне місто; збирати врожай; мій брат.

7. Визначити словосполучення, в якому допущено граматичну помилку:

1.Зошит по математиці;

2. Сміятися з товариша;

3. Побачити літак.

8. Виписати речення, до складу якого входить фразеологічне словосполучення. Підкреслити його.

1. Цілу низку народних пісень проспівав увечері наш дідусь.

2. Розповідь учителя всіх взяла за душу.

3. Наша земля ніколи не була обділена талантами.

9.  Виписати речення, що складається з підмета і присудка. Підкреслити граматичну основу.

1. Українці споконвіку любили батьківський край.

2. В Україні завжди засуджували нероб.

3. Хліб цінували більше за золото.

10. Виписати з речення словосполучення, що відповідає схемі «іменник + іменник». Назвати головне і залежне слово; визначити, якими частинами мови вони виражені; указати на те, як зв’язане залежне слово з головним (за змістом чи за змістом і граматично).

Людина завжди має знати історію свого народу, його мову (Б. Харчук).

11.Знайдіть речення, в якому є обставини.

1. Справжнє щастя завжди попереду.

2. Свиня полудня не знає.

3. Свинячі очі болота не бояться.

4. Дурний собака і на хазяїна бреше. (З народної творчості).

12.Знайдіть речення, в якому є всі три другорядні члени речення – додаток, означення і обставина.

1. Вола в’яжуть мотуззям, а людину словом.

2. Грудень землю грудить,  а хатинки студить.

3. До першого грому земля не розмерзається.

4. Згаяного часу в молодості потім не надолужиш. (З народної творчості).

ІV. Контрольно-оціночний етап

Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал з теми «Словосполучення та речення».

 

 

docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
5373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку