Тематична контрольна робота № 6
9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)
Складні речення з кількома підрядними
Різнорівневі завдання
І варіант
Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.
1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щупленьку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як голубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось ласкаве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілунком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розступалася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти дорогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.
Благаю бога, щоб печаль тебе довіку не збудила, щоб у палатах не найшла...
3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.
1. Усі історики сходяться на тому що Нестор був надзвичайно освіченою людиною добре знався і в давньоруських і в іноземних літописах які читав в оригіналі (М. Слабошпицький). 2. Якщо ж уважно читати стародавні письмена з’ясовується що наші предки подекуди успішно перемагали різні хвороби і що вони навіть робили складні хірургічні операції (О. Єфімов).
4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.
Люди б сонце заступили, якби мали силу,
Щоб сироті не світило, сльози не сушило.
5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:
[ ... ] , (що , (коли ...) , ...) .
6. Зробити синтаксичний розбір речення.
Людина, Яка не вміє зрозуміти іншу людину, яка приписує їй тільки лихі наміри, яка завжди ображається на інших, збіднює своє життя й заважає жити іншим.
Тематична контрольна робота № 6
9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)
Складні речення з кількома підрядними
Різнорівневі завдання
ІІ варіант
Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.
1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щупленьку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як голубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось ласкаве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілунком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розступалася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти дорогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.
Море знає, де мій милий, бо його носило...
3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.
1. Розмовляй рідною мовою свого народу скрізь де її розуміють з усіма хто її розуміє (І. Огієнко). 2. Відомо що коштовний камінь діамант це лише камінь і він не може служити прикрасою доки не має відповідної оправи (О. Корніяка).
4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.
Отож-то дивіться та кайтесь, дівчата,
Щоб не довелося москаля шукать, як Катря шукає...
5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:
[ ... ] , (бо (якщо ...) , то ...) .
6. Зробити синтаксичний розбір речення.
Коли розмова закінчилася й люди знову стали до роботи, німий поцікавився, хто я й за чим приїхав (В. Земляк).
Тематична контрольна робота № 6
9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)
Складні речення з кількома підрядними
Різнорівневі завдання
ІІІ варіант
Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.
1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щупленьку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як голубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось ласкаве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілунком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розступалася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти дорогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.
...Плачте очі, поки не заснули, голосніше, жалібніше, щоб вітри почули.
3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.
1. Грімр налив у ківш меду й подав щоб усі пили й кожний сказав би свою найкращу волю (М. Реріх). 2. Отямилася Марійка тільки тоді коли човен ударило об гострий камінь і він перевернувся й почав тонути (Із кн. «Савур-могила»).
4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.
Утни, батьку, щоб нехотя на весь світ почули,
Що діялось в Україні, за що погибала,
За що слава козацькая на всім світі стала!
5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:
(Коли ...) і (...) , [ ... ] .
6. Зробити синтаксичний розбір речення.
Дикун гадав, ніби природа живе за тими самими законами споріднення, що й він, і немов між ним та природою існують особливі зв’язки (З часопису).
Тематична контрольна робота № 6
9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)
Складні речення з кількома підрядними
Різнорівневі завдання
І варіант
Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.
1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щупленьку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як голубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось ласкаве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілунком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розступалася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти дорогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.
Благаю бога, щоб печаль тебе довіку не збудила, щоб у палатах не найшла...
3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.
1. Усі історики сходяться на тому що Нестор був надзвичайно освіченою людиною добре знався і в давньоруських і в іноземних літописах які читав в оригіналі (М. Слабошпицький). 2. Якщо ж уважно читати стародавні письмена з’ясовується що наші предки подекуди успішно перемагали різні хвороби і що вони навіть робили складні хірургічні операції (О. Єфімов).
4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.
Люди б сонце заступили, якби мали силу,
Щоб сироті не світило, сльози не сушило.
5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:
[ ... ] , (що , (коли ...) , ...) .
6. Зробити синтаксичний розбір речення.
Людина, Яка не вміє зрозуміти іншу людину, яка приписує їй тільки лихі наміри, яка завжди ображається на інших, збіднює своє життя й заважає жити іншим.
Тематична контрольна робота № 6
9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)
Складні речення з кількома підрядними
Різнорівневі завдання
ІІ варіант
Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.
1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щупленьку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як голубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось ласкаве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілунком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розступалася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти дорогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.
Море знає, де мій милий, бо його носило...
3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.
1. Розмовляй рідною мовою свого народу скрізь де її розуміють з усіма хто її розуміє (І. Огієнко). 2. Відомо що коштовний камінь діамант це лише камінь і він не може служити прикрасою доки не має відповідної оправи (О. Корніяка).
4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.
Отож-то дивіться та кайтесь, дівчата,
Щоб не довелося москаля шукать, як Катря шукає...
5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:
[ ... ] , (бо (якщо ...) , то ...) .
6. Зробити синтаксичний розбір речення.
Коли розмова закінчилася й люди знову стали до роботи, німий поцікавився, хто я й за чим приїхав (В. Земляк).
Тематична контрольна робота № 6
9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)
Складні речення з кількома підрядними
Різнорівневі завдання
ІІІ варіант
Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.
1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щупленьку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як голубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось ласкаве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілунком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розступалася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти дорогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.
...Плачте очі, поки не заснули, голосніше, жалібніше, щоб вітри почули.
3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.
1. Грімр налив у ківш меду й подав щоб усі пили й кожний сказав би свою найкращу волю (М. Реріх). 2. Отямилася Марійка тільки тоді коли човен ударило об гострий камінь і він перевернувся й почав тонути (Із кн. «Савур-могила»).
4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.
Утни, батьку, щоб нехотя на весь світ почули,
Що діялось в Україні, за що погибала,
За що слава козацькая на всім світі стала!
5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:
(Коли ...) і (...) , [ ... ] .
6. Зробити синтаксичний розбір речення.
Дикун гадав, ніби природа живе за тими самими законами споріднення, що й він, і немов між ним та природою існують особливі зв’язки (З часопису).