Тематична контрольна робота № 6 9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення) Складні речення з кількома підрядними Різнорівневі завдання

Про матеріал
Тематична контрольна робота № 6 9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення) Складні речення з кількома підрядними Різнорівневі завдання у трьох варіантах Варіант І 1 - 2,5 речення Варіант ІІ 1 - 4,6,7 речення Варіант ІІІ 1 - 1,3 речення
Перегляд файлу

Тематична контрольна робота № 6

9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)

Складні речення з кількома підрядними

Різнорівневі завдання

І варіант


Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.

1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щуплень­ку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як го­лубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось лас­каве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілун­ком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розсту­палася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти до­рогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)

  • Укажіть (два) складні речення з кількома підрядними з неоднорідною супідрядністю:

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.

Благаю бога, щоб печаль тебе довіку не збудила, щоб у палатах не найшла...


D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image1.jpeg

D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image3.jpeg


3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.

1. Усі історики сходяться на тому що Нестор був надзвичайно освіченою людиною добре знався і в давньоруських і в іноземних літописах які читав в оригіналі (М. Слабошпицький). 2. Якщо ж уважно читати стародавні письмена з’ясовується що наші предки подекуди успішно перемагали різні хвороби і що вони навіть робили складні хірургічні операції (О. Єфімов).

4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.

Люди б сонце заступили, якби мали силу,

Щоб сироті не світило, сльози не сушило.

5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:

[ ... ] , (що , (коли ...) , ...) .

6. Зробити синтаксичний розбір речення.

Людина, Яка не вміє зрозуміти іншу людину, яка приписує їй тільки лихі наміри, яка завжди ображається на інших, збіднює своє життя й заважає жити іншим.

Тематична контрольна робота № 6

9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)

Складні речення з кількома підрядними

Різнорівневі завдання

ІІ варіант

Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.


1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щуплень­ку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як го­лубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось лас­каве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілун­ком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розсту­палася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти до­рогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)

  • Укажіть (три) складні речення з кількома підрядни­ми з однорідною супідрядністю.

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.

Море знає, де мій милий, бо його носило...

D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image2.jpeg                    D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image2.jpeg

3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.

1. Розмовляй рідною мовою свого народу скрізь де її розуміють з усіма хто її розуміє (І. Огієнко). 2. Відомо що коштовний камінь діамант це лише камінь і він не може служити прикрасою доки не має відповідної оправи (О. Корніяка).

4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.

Отож-то дивіться та кайтесь, дівчата,

Щоб не довелося москаля шукать, як Катря шукає...

5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:

[ ... ] , (бо (якщо ...) , то ...) .

6. Зробити синтаксичний розбір речення.

Коли розмова закінчилася й люди знову стали до роботи, німий поцікавився, хто я й за чим приїхав (В. Земляк).

 

 

 

Тематична контрольна робота № 6

9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)

Складні речення з кількома підрядними

Різнорівневі завдання

ІІІ варіант

Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.


1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щуплень­ку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як го­лубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось лас­каве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілун­ком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розсту­палася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти до­рогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)

  • Укажіть (два) складні речення з кількома підрядни­ми з послідовною підрядністю.

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.

...Плачте очі, поки не заснули, голосніше, жалібніше, щоб вітри почули.

D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image4.jpeg            D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image4.jpeg

3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.

1. Грімр налив у ківш меду й подав щоб усі пили й кожний сказав би свою найкращу волю (М. Реріх). 2. Отямилася Марійка тільки тоді коли човен ударило об гострий камінь і він перевернувся й почав тонути (Із кн. «Савур-могила»).

4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.

Утни, батьку, щоб нехотя на весь світ почули,

Що діялось в Україні, за що погибала,

За що слава козацькая на всім світі стала!

5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:

(Коли ...) і (...) , [ ... ] .

6. Зробити синтаксичний розбір речення.

Дикун гадав, ніби природа живе за тими самими законами споріднення, що й він, і немов між ним та природою існують особливі зв’язки (З часопису).

 

Тематична контрольна робота № 6

9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)

Складні речення з кількома підрядними

Різнорівневі завдання

І варіант


Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.

1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щуплень­ку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як го­лубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось лас­каве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілун­ком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розсту­палася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти до­рогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)

  • Укажіть (два) складні речення з кількома підрядними з неоднорідною супідрядністю:

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.

Благаю бога, щоб печаль тебе довіку не збудила, щоб у палатах не найшла...


D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image1.jpeg

D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image3.jpeg


3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.

1. Усі історики сходяться на тому що Нестор був надзвичайно освіченою людиною добре знався і в давньоруських і в іноземних літописах які читав в оригіналі (М. Слабошпицький). 2. Якщо ж уважно читати стародавні письмена з’ясовується що наші предки подекуди успішно перемагали різні хвороби і що вони навіть робили складні хірургічні операції (О. Єфімов).

4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.

Люди б сонце заступили, якби мали силу,

Щоб сироті не світило, сльози не сушило.

5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:

[ ... ] , (що , (коли ...) , ...) .

6. Зробити синтаксичний розбір речення.

Людина, Яка не вміє зрозуміти іншу людину, яка приписує їй тільки лихі наміри, яка завжди ображається на інших, збіднює своє життя й заважає жити іншим.

 

 

Тематична контрольна робота № 6

9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)

Складні речення з кількома підрядними

Різнорівневі завдання

ІІ варіант

Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.


1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щуплень­ку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як го­лубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось лас­каве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілун­ком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розсту­палася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти до­рогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)

  • Укажіть (три) складні речення з кількома підрядни­ми з однорідною супідрядністю.

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.

Море знає, де мій милий, бо його носило...

D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image2.jpeg                    D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image2.jpeg

3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.

1. Розмовляй рідною мовою свого народу скрізь де її розуміють з усіма хто її розуміє (І. Огієнко). 2. Відомо що коштовний камінь діамант це лише камінь і він не може служити прикрасою доки не має відповідної оправи (О. Корніяка).

4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.

Отож-то дивіться та кайтесь, дівчата,

Щоб не довелося москаля шукать, як Катря шукає...

5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:

[ ... ] , (бо (якщо ...) , то ...) .

6. Зробити синтаксичний розбір речення.

Коли розмова закінчилася й люди знову стали до роботи, німий поцікавився, хто я й за чим приїхав (В. Земляк).

 

 

 

Тематична контрольна робота № 6

9 КЛАС. Українська мова (поглиблене вивчення)

Складні речення з кількома підрядними

Різнорівневі завдання

ІІІ варіант

Примітка: 1 завдання 2 б., 2 1б., 3 3 б., 4 2б., 5 1б., 6 3б.


1. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

(1) Тимко взявся за косу й хотів шаркнути нею по траві, але потім озирнувся, щоб глянути ще раз, чи вже далеко відійшла Орися. (2) І коли він побачив її, щуплень­ку, босоногу, одиноку, беззахисну й довірливу, – як го­лубка у своїй любові, то перший раз у житті відчув, як хвилюючим болем застукотіло його серце. (3) Щось лас­каве, тепле, як ті світлі сльози, що він їх змив поцілун­ком з личка коханої, покотилося йому в душу... (4) Тимко подумав, що він тепер не одинокий і що йому є для чого жити на світі. (5) Трава, яка здавалася йому раніше стальною, дзвенючою, як щось неживе, тепер розсту­палася перед ним прозоро-зеленою морською хвилею, як перед молодим богом. (6) І те, що вона [ромашка] така прекрасна, і те, що її так звати, зачарувало його. (7) Але він утримався, щоб не збити з неї росички, не зняти до­рогої краси, дарованої природою. (Гр. Тютюнник.)

  • Укажіть (два) складні речення з кількома підрядни­ми з послідовною підрядністю.

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

2. Укажіть літеру, під якою знаходиться схема, що відповідає записаному реченню.

...Плачте очі, поки не заснули, голосніше, жалібніше, щоб вітри почули.

D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image4.jpeg            D:\Мої документи\уроки 9 клас поглиблене\media\image4.jpeg

 

3. Перепишіть речення, розставте у них розділові знаки і визначте кількість частин.

1. Грімр налив у ківш меду й подав щоб усі пили й кожний сказав би свою найкращу волю (М. Реріх). 2. Отямилася Марійка тільки тоді коли човен ударило об гострий камінь і він перевернувся й почав тонути (Із кн. «Савур-могила»).

4. Зобразіть схематично речення. Укажіть вид складнопідрядного речення з кількома підрядними.

Утни, батьку, щоб нехотя на весь світ почули,

Що діялось в Україні, за що погибала,

За що слава козацькая на всім світі стала!

5. За поданою схемою скласти складнопідрядне речення з кількома підрядними:

(Коли ...) і (...) , [ ... ] .

6. Зробити синтаксичний розбір речення.

Дикун гадав, ніби природа живе за тими самими законами споріднення, що й він, і немов між ним та природою існують особливі зв’язки (З часопису).

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
9330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку