Тeматичне тестування (тема: Безсполучникове складне речення)

Про матеріал
Мета: систематизувати й узагальнити вивчене про безсполучникове складне речення; з’ясувати рівень засвоєння знань, сформованості вмінь та навичок щодо теми “Безсполучникове складне речення”; удосконалювати вміння застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, навички самостійної роботи, пунктуаційні та орфографічні навички.
Перегляд файлу

Урок № 41

Тeматичне тестування (тема: Безсполучникове складне речення)

Мета: систематизувати й узагальнити вивчене про безсполучникове складне речення;  з’ясувати рівень засвоєння знань, сформованості вмінь та навичок щодо теми “Безсполучникове складне речення”; удосконалювати вміння застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, навички самостійної роботи, пунктуаційні та орфографічні навички.

 Тип уроку: комбінований урок  ( систематизація й узагальнення вивченого; перевірка й облік здобутих  мовних знань, умінь, навичок).

Обладнання: тестові завданняю

 

Хід уроку

 

 

І. Повідомлення мети і завдань уроку.

 

ІІ. Аналіз матеріалу з метою узагальнення вивченого.

 

* Робота з підручником. Відповіді на запитання, подані у вправі  218 (с.  111).

Опрацювання таблиці “Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні (с. 112).

 

ІІІ. Виконання вправ на застосування узагальнюючих правил.

 

*Робота біля дошки.  Записати речення, накреслити  його  схему. Пояснити вживання розділових знаків. За схемою, поданою на с. 115, усно зробити синтаксичний розбір речення.

 

Довіку не буде із мене раба, душа поневажить полони. (В.Стус.) Я вийду сама проти бурі і стану – поміряєм силу! (Леся Українка.) Все-таки ми не за вітром пустили слова: у помислах ваших і наші прокинулись гени. (Б.Олійник.)

 

ІV. Повідомлення мети перевірки й способів її проведення. Інструктаж щодо  проведення тестування.

 

V. Проведення тестування.

 

 

 

 

 

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (зразки)

 

1. Безсполучникове складне речення - це

а) речення, в якому прості речення обєднані за змістом та інтонацією без допомоги сполучників і сполучних слів;

б) складне  речення, яке складається з двох або кількох  простих речень, що з’єднуються сполучниками і одне з яких є залежним від іншого;

в) складне  речення, яке складається з двох або кількох простих речень, зєднаних сполучниками і рівноправних між собою.

Скласти (пригадати) й записати  безсполучникове складне речення (напр.: Осика раз у раз зітхає, осика сонно шелестить. (П.Тичина.)

2. Між двома частинами безсполучникового складного речення  крапка з комою ставиться, якщо

а)  наступна частина розкриває зміст попередньої;

б) зміст частин протиставляється;

в) частини значно поширені, не тісно повязані між собою за змістом.

Скласти (пригадати) й записати  складне безсполучникове речення, між частинами якого потрібно ставити крапку з комою (напр.: Козацьке сонце високо підбилось угору;  зорі вкрили все небо, як ризу. (П.Куліш.)

3. Якщо друга частина безсполучникового складного речення розкриває причину того, про що йдеться у першій частині, міє ними ставиться

а) крапка з комою;

б) тире;

в) двокрапка.

Скласти (пригадати)  й записати безсполучникове складне речення з двокрапкою (напр.: І досі сниться: під горою, меж вербами та над водою, біленька хаточка. (Т.Шевченко.) Глянь: розкривається назустріч сонцю й грозам руками пружними запліднений чорнозем. (М.Рильський.)

4.  Якщо друга частина безсполучникового складного речення  виражає наслідок або висновок  з того, про що йдеться в першій, між частинами ставиться

а) двокрапка;

б) тире;

в) крапка з комою.

Скласти (пригадати) й записати складне безсполучникове речення із тире (напр.:  Сімя міцна – горе плаче. Здобудеш освіту – побачиш більше світу. (Нар.творч.) Заспіваєш – аж світяться ранки. (А.Малишко.)

5. Тире ставиться в такому складному безсполучниковому реченні:

а) Висипали запорожці – лиман човни вкрили. (Т.Шевченко);

б) Бувають дивні на землі діла: серед зими черешня зацвіла. (Д.Павличко.);

в) Хай оживає істина стара: людина починається з добра. (Л.Забашта.)

Скласти й записати безсполучникове складне речення за запропонованою вчителем схемою.

6. Двокрапка ставиться у такому безсполучниковому складному реченні:

а) Мені здається: я не жив, а тільки ще збирався жити. (О.Маковей);

б) Грім не гряне – ледачий не встане. (Нар.творч.);

в) Вгору стежка твоя – я спускаюсь з гори. (Дніпрова Чайка).

Скласти й записати безсполучникове складне речення за запропонованою вчителем схемою.

 

VІ. Відповіді вчителя на запитання учнів (після того, як тестові завдання виконано).

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

 

VІІІ. Домашнє завдання. Повторити п. 10-13, вправа  225.

 

doc
Додано
20 березня 2020
Переглядів
4869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку