Авторська розробка на тему:
«Тематичний день.
Вода у нашому житті»
Виконала:
Синчило Алла Андріївна
вчитель початкової школи
загальноосвітньої школи № 103
м. Запоріжжя
м. Запоріжжя
2019р.
Вступ
Особливе значення для розвитку особистості має засвоєння нею уявлень про взаємозв’язки між людиною і природою. Спираючись на висловлювання Конфуція «Що я чую – забуваю. Що я бачу – пам’ятаю. Що я роблю - розумію», створюю цей проект. Він може бути використаний у роботі з дітьми 6-7 років (2 клас). Проект спрямований на осмислення різних аспектів взаємодії людини з природою, розвиток екологічного мислення, творчого уявлення в процесі дослідницької діяльності дітей.
Мета
Ознайомити дітей з трьома станами води у природі, різними природними явищами. З’ясувати, які засоби очищення води існують, наскільки важливо берегти воду. Ввести поняття «Кругообіг води у природі». Вчити складати розповідь за малюнками і опорними словами. Знайти прислів’я і приказки про воду і пояснити їх зміст. Навчити дітей (з допомогою батьків) спланувати діяльність, зафіксувати її на фото і викласти у вигляді комп’ютерної презентації. Вдосконалювати вміння розв’язувати задачі з величинами.
Очікувані результати:
В кінці дня учні:
Я досліджую світ
Попередня робота:
Наприклад:
* порівнюється час висихання білизни на подвір’ї і в приміщенні, за наявності вітру і в тихий день;
* замірюється розмір калюжі протягом дня, рівень води в акваріумі, вологість води у горщику з квітами;
* розглядаються морозні узори на вікні, лід на калюжі (за наявності)
Завдання групам для досліджень: (Результати будуть розглянуті на наступному уроці):
3) Пам’ятка для дослідницької роботи.
- Під час роботи над проектом вам доведеться звернутись до бібліотеки.
То ж – пам’ятка читачам: Без читання нема навчання.
1. Звертайся до бібліотекаря в разі потреби допомоги.
2. Приходь до бібліотеки по цікаву інформацію. Став питання, які тебе цікавлять.
3. Розраховуй на те, що бібліотекар задіє на тебе весь бібліотечний фонд.
5.Пам’ятай, що діти-читачі мають ті ж права і обов’язки, що й читачі - дорослі.
6. Розраховуй на підтримку твоїх творчих задумів.
7. Вір, що бібліотекар сприятиме твоїй дорозі у світ знань і досягнень.
План заняття
Вікторина «Пізнай мене»
Я і хмара, і туман, і струмок, і океан,
Я літаю і біжу, і скляною бути можу?
- Звичайно ж, це – вода!
Пропоную відповіді та дослідження моїх учнів:
Природні розчини – морська, річкова, озерна вода, вода мінеральних джерел, сік рослин, кров тварин і людей.
У воді не розчиняються пісок, глина, олія, нафта, бензин, крохмаль.
Такі речовини називають нерозчинними.
Вода — єдина, що вільно зустрічається у природі, речовина на Землі, яка у рідкому стані займає місця більше, аніж у твердому. Тому лід не тоне у воді. Саме завдяки цьому водойми зазвичай не промерзають до дна, хоча за екстремальних температур повітря це можливо.
В них теж є вода?!
Без води людина може прожити дуже недовго. Потреба у воді стоїть на другому місці після кисню. Без їжі людина може прожити близько шести тижнів, а без води – п’ять - сім діб. За все своє життя людина випиває приблизно 35 т води.
ВСІ ПРОФЕСІЇ ВАЖЛИВІ, РОБОТИ – ЧУДОВІ!
АЛЕ МАЄМО ЗАВДАННЯ: - ВИБРАТИ З ВОДОЮ!
УВАЖНО ДИВИЛИСЬ? КОГО ПІЗНАЛИ?
ЯКІ ПРОФЕСІЇ ЗАПАМ’ЯТАЛИ? А ЯКІ ЩЕ МОЖЕТЕ НАЗВАТИ?
(Пожежник, моряк, еколог, водолаз, меліоратор, садівник, будівельник, лікар, художник, прибиральник, рисовод, добувач солі, металург,..)
Гра «Корисно чи небезпечно?»
- Вода корисна чи небезпечна? Поясніть свою думку.
Відповіді дітей
Вода корисна:
Вода небезпечна:
Інформатика
Попередня робота. З допомогою батьків провести досліди «Очищення води у домашніх умовах».
Перегляд та обговорення презентації дітей.
Розвиток мовлення.
Попередня робота. Знайти приказки і прислів’я про воду та її використання. Пояснити, як їх розумієте. (Можна зробити малюнки)
План заняття
Опорні слова: Сонечко, Хмара – мама, Вітер, сім я грибочків, льодяні Кульки, Мороз, Сніжинки, Річка – надруковані в «башні» на дошці ключових слів).
… А Сонечко все припікало і Крапелька не помітила крізь сон, як повільно перетворилась на крихітну Хмариночку і полинула вгору, до мами – Хмарки.
Без води й борщу не звариш. В решеті води не наносиш.
Без води і не туди, і не сюди У воді стоїть, а води просить.
Вивели його на чисту воду. Він, як вода, скрізь просочиться.
Вода в решеті не встоїть. Він без кінця воду варить.
Вода ума не мутить та й голови не смутить. Він і на холодну воду дує.
Гра «Я почну, а ти продовжуй»:
Математика
План заняття
Листочок не зазеленіє, й травиця землю не укриє.
І птах, і звір, і я, і ти навряд чи зможемо без води.
Вона дарує нам життя й нащадкам нашим майбуття.
Даваймо ж разом – я і ти, і світ весь – Воду берегти!
1). Якщо з вашого крану постійно капає вода, то за 20 хв. ви втратите 1 склянку (250 мл). Скільки води буде втрачено марно за 1 годину? (750 мл)
2). За добу втрачено 18 л води. Скільки тварин можна було б нею напоїти, якщо одній козі необхідно на добу 3л, а теляті – 6 літрів? (2 кози і 2 телят, або 6 кіз, або 3 телят, і т.д.)
3). Відро вміщує 18 літрів води. Скільки часу знадобиться, щоб наповнити діжку, яка вміщує 126 літрів води? (7 діб)
Заключна частина
Заздалегідь продумана робота принесла очікувані результати. Діти проявили достатню ініціативу та зацікавленість даним питанням. Багато нового дізнались про воду. Зрозуміли необхідність її збереження. Казка допомогла зясувати, як відбувається кругообіг води у природі, допомогла розвитку творчого мислення, фантазії дітей. На наступні уроки залишились питання розваг на воді, здоров’язбереження, водойм рідного краю, запасів прісної води на Землі і багато іншого. Кошик очікувань з цієї теми ще можна наповнювати безліч разів.
Використані джерела:
1