19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Тематичний день "Вода у нашому житті"

Про матеріал
Авторська розробка на тему: «Тематичний день. Вода у нашому житті» Особливе значення для розвитку особистості має засвоєння нею уявлень про взаємозв’язки між людиною і природою. Спираючись на висловлювання Конфуція «Що я чую – забуваю. Що я бачу – пам’ятаю. Що я роблю - розумію», створюю цей проект. Він може бути використаний у роботі з дітьми 6-7 років (2 клас). Проект спрямований на осмислення різних аспектів взаємодії людини з природою, розвиток екологічного мислення, творчого уявлення в процесі дослідницької діяльності дітей.
Перегляд файлу

 

                                            Авторська розробка  на тему:

            «Тематичний день.

                              Вода у нашому житті»

                                       

 

 

                                                                           Виконала:

                                                                           Синчило  Алла  Андріївна

                                                                           вчитель  початкової  школи

                                                                           загальноосвітньої  школи № 103

                                                                           м. Запоріжжя

                                                                      

                                                         

                                                             м.    Запоріжжя

                                                                     2019р.

 

 

 

Вступ

Особливе значення для розвитку особистості має засвоєння нею уявлень про взаємозв’язки між людиною і природою. Спираючись на висловлювання Конфуція «Що я чую – забуваю. Що я бачу – пам’ятаю. Що я роблю - розумію», створюю цей проект. Він може бути використаний у роботі з дітьми 6-7 років (2 клас). Проект спрямований на осмислення різних аспектів взаємодії  людини з природою, розвиток екологічного мислення, творчого уявлення в процесі  дослідницької діяльності дітей.

 

Мета

Ознайомити дітей з трьома станами води у природі, різними природними явищами. З’ясувати, які засоби очищення води існують, наскільки важливо берегти воду. Ввести поняття «Кругообіг води у природі». Вчити складати розповідь за малюнками і опорними словами. Знайти прислів’я і приказки про воду і пояснити їх зміст. Навчити дітей (з допомогою батьків) спланувати діяльність, зафіксувати її на фото і викласти у вигляді комп’ютерної презентації. Вдосконалювати вміння розв’язувати задачі з величинами.

 

Очікувані результати:

В кінці дня учні:

  • з’ясують, у яких станах знаходиться вода у природі;
  • дізнаються, які засоби очищення води існують;
  • навчаться складати розповідь (казку) за малюнками та опорними словами;
  • збагатять словниковий запас прислів’ями і приказками;
  • матимуть уявлення про планування дослідницької роботи;
  • вдосконалять  обчислювальні навички;
  • усвідомлять необхідність збереження прісної води.

 

 

 

 

Я  досліджую світ

Попередня робота:

  1. Спостереження за станом води на вулиці, в приміщенні.

Наприклад:

* порівнюється час висихання білизни на подвір’ї і в приміщенні, за наявності вітру і в тихий день;

* замірюється розмір калюжі протягом дня, рівень води в акваріумі, вологість води у горщику з квітами;

* розглядаються морозні узори на вікні, лід на калюжі (за наявності)

  1. Об’єднання  дітей у групи для досліджень за водою.

Завдання групам для досліджень: (Результати будуть розглянуті на наступному уроці):

  • Перетворення води (три стани)
  • Вода – розчинник.                 *  Де в природі є вода?
  • Вода в професіях людей.       *  Кругообіг води у природі

  3)  Пам’ятка для дослідницької роботи.

- Під час роботи над проектом вам доведеться звернутись до бібліотеки.

То ж – пам’ятка  читачам:       Без читання нема навчання.

1. Звертайся до бібліотекаря в разі потреби допомоги.                                        

2. Приходь до бібліотеки по цікаву інформацію. Став питання, які тебе цікавлять.

3. Розраховуй на те, що бібліотекар задіє на тебе весь бібліотечний фонд.

5.Пам’ятай, що діти-читачі мають ті ж права і обов’язки, що й читачі - дорослі.

6. Розраховуй на підтримку твоїх творчих задумів.

7. Вір, що бібліотекар сприятиме твоїй дорозі у світ знань і досягнень.

 

       

План заняття

  1. Ранкова зустріч
  • Послухайте віршик «Падав сніг на поріг»
  • Чому розтанув пиріг?
  1. Мозковий штурм 

Вікторина «Пізнай мене»

  1. Що в природі не має кольору? (лід, медуза, вода,..)
  2. Що не має запаху? (сніг, іній, бурулька, струмок,..)
  3. Що може розширюватись при нагріванні? (ртуть, спирт, вода, тісто,..)
  4. Що може зменшуватись при охолодженні?
  5. Що може бути розчинником? (молоко, кола, вода, ацетон, бензин, чай,..)
  6. Що може бути прозорим? (скло, пакет, льодинка, сік березовий, вода,..)
  7. Що може розлитись і потекти? (чай, кава, напій, молоко, кефір, бензин, вода,..)
  8. А що в природі може про себе сказати ось так:

                       Я і хмара, і туман, і струмок, і океан,

                       Я літаю і біжу, і скляною бути можу?

  1. А що в природі має всі перелічені зараз властивості?

                       - Звичайно ж, це – вода!

  1. Обговорення спостережень (Див. Попередня робота)

Пропоную  відповіді та дослідження моїх учнів:

  1. Перетворення води (три стани)

 

cleanwater2      waterprop_bg    1229604371_4a

 

  1. Вода - розчинник

  2(9)                    1285580196_maslo           ne-pokupayut-slivochnoe-maslo               

Природні розчиниморська, річкова, озерна вода, вода мінеральних джерел, сік рослин, кров тварин і людей.

У воді не розчиняються пісок, глина, олія, нафта, бензин, крохмаль.

Такі речовини називають нерозчинними.

 

  1. Де в природі є вода?

Вода — єдина, що вільно зустрічається у природі, речовина на Землі, яка у рідкому стані займає місця більше, аніж у твердому. Тому лід не тоне у воді. Саме завдяки цьому водойми зазвичай не промерзають до дна, хоча за екстремальних температур повітря це можливо.

 1240922206_8253   В них теж є вода?!  

 

 

 

 

 

 

  1. Хто і що не існує без води? 

    

    091022141400-large 651584_5296nothumb500 070815_dogcool_vmed_5p    zebras

Без води людина може прожити дуже недовго. Потреба у воді стоїть на другому місці після кисню. Без їжі людина може прожити близько шести тижнів, а без води – п’ять - сім діб. За все своє життя людина випиває приблизно 35 т води.

  1. Вода в професіях людей.

ВСІ ПРОФЕСІЇ ВАЖЛИВІ, РОБОТИ – ЧУДОВІ!

АЛЕ МАЄМО ЗАВДАННЯ: - ВИБРАТИ З ВОДОЮ!

               91caaeade0121db256e2d74201929c37             פורום עיצוב וריטוש תמונות - עמוד 2 - תפוז פורומים            Приготовление маленький мальчик и девочка смотрит в сковороде — стоковое фото               

УВАЖНО ДИВИЛИСЬ? КОГО ПІЗНАЛИ?

ЯКІ ПРОФЕСІЇ ЗАПАМ’ЯТАЛИ? А ЯКІ ЩЕ МОЖЕТЕ НАЗВАТИ?

 (Пожежник, моряк, еколог, водолаз, меліоратор, садівник, будівельник, лікар, художник, прибиральник, рисовод, добувач солі, металург,..)    

  1. Кругообіг води у природі

               89715339

 

 

  1. Рефлексія.

Гра  «Корисно чи небезпечно?»

-  Вода корисна чи небезпечна? Поясніть свою думку.

                                   Відповіді дітей

Вода корисна:

  • Для гасіння пожежі;  - Для пиття людям і тваринам;
  • Для готування їжі;  -  Для миття;   - Для загартування;   - Для поливання рослин у природі і в домашніх умовах;          - Для будівництва.
  • В побуті (для миття посуду, прибирання, прання, прасування);
  • У воді живуть деякі тварини;   -Біля води мешкають птахи;
  • Для миття металобрухту на сталеплавильних заводах;
  • Для перевезення вантажів водними видами транспорту;

Вода небезпечна:

  • Для того, хто не вміє плавати;
  • Для того, хто її п’є льодяною у спеку;   -Для рослин, якщо її забагато;
  • Гарячою водою можна ошпаритись;
  • Якщо розлити на підлогу, можна  послизнутись;
  • Якщо річка розливається, і руйнує все на своєму шляху;
  • Якщо вода випадає у вигляді крупного граду і б’є рослини, тварин, людей, машини;       - Якщо злива затяжна;
  • Якщо вода у вигляді густого туману, особливо, на дорозі;
  • Якщо вода у вигляді ожеледиці, або обледеніння (особливо для рослин).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформатика

Попередня робота. З допомогою батьків провести досліди «Очищення води у домашніх умовах».

Перегляд та обговорення презентації дітей.

D:\Вода (маме)\Детские слайды\Експеримент\работа с бумагой\IMG_2372.JPG     D:\Вода (маме)\Детские слайды\Експеримент\результаты и выводы\IMG_2382.JPG     D:\Вода (маме)\Детские слайды\Експеримент\результаты и выводы\IMG_2387.JPG

 

   Розвиток мовлення.

Попередня робота. Знайти приказки і прислів’я про воду та її використання. Пояснити, як їх розумієте. (Можна зробити малюнки)

План заняття

  1. Розгляд малюнків дітей з краплинами. Визначення аплодисментами, який найцікавіший, оригінальніший.
  2. Скласти екологічну казку про пригоди Краплинки. (Раніше були зроблені малюнки Краплинок дітьми.

 Опорні слова: Сонечко, Хмара – мама, Вітер,   сім я грибочків,   льодяні Кульки, Мороз, Сніжинки, Річка – надруковані  в «башні»  на дошці ключових слів).

Фото0429     Фото0426      5732    Фото0435     Фото0427                                    

грибы    Фото0434      Фото0431      photo56 

… А Сонечко все припікало і Крапелька не помітила крізь сон, як повільно перетворилась на крихітну Хмариночку і полинула вгору, до мами – Хмарки.

 

 

  1. Слухання  приказок  і прислів’їв  про воду та її використання. Поясніть, як їх розумієте. 

                                        

             Без води й борщу не звариш.              В решеті води не наносиш.                                        

          Без води і не туди, і не сюди                У воді стоїть, а води просить.

Вивели його на чисту воду.                   Він, як вода, скрізь просочиться.

Вода в решеті не встоїть.                   Він без кінця воду варить.

Вода ума не мутить та й голови не смутить.  Він і на холодну воду дує.

  1. Рефлексія

Гра «Я почну, а ти продовжуй»:

  •    Була на уроці цікавою робота з…
  •    Я  зрозумів (зрозуміла)…         - Тепер я буду…

 

 

 

 

 

Математика

План заняття

  1. Створення сприятливої атмосфери.

Листочок не зазеленіє,    й травиця землю не укриє.

     І птах, і звір, і я, і ти  навряд чи зможемо без води.

     Вона дарує нам життя й  нащадкам нашим майбуття.

     Даваймо ж разом – я і ти,   і світ весь – Воду берегти!

  1. Перегляд презентації, підготованої вчителем, про бережливе ставлення до води.
  2. Розв’язування задач. ( Можна запропонувати дітям  самостійно скласти задачі за слайдами презентації)

1303894908Q9HU8R              0= 2_4K[10]         vedro             1204211478image_big

1). Якщо з вашого крану постійно капає вода, то за 20 хв. ви втратите 1 склянку (250 мл). Скільки води буде втрачено марно за 1 годину?    (750 мл)

2). За добу втрачено 18 л води. Скільки тварин можна було б нею напоїти, якщо одній козі необхідно на добу 3л, а теляті – 6 літрів? (2 кози і 2 телят, або 6 кіз, або 3 телят, і т.д.)

3). Відро вміщує 18 літрів води. Скільки часу знадобиться, щоб наповнити діжку, яка вміщує 126 літрів води? (7 діб)

  1. Рефлексія. Перевірка «Кошика очікувань»
  • Що нового відкрили на уроці?
  • Що було важливим?    -   Що запам’ятали?

 

 

 

 

 

 

Заключна частина

Заздалегідь продумана робота  принесла очікувані результати. Діти проявили достатню ініціативу та зацікавленість даним питанням. Багато нового дізнались про воду. Зрозуміли необхідність її збереження. Казка допомогла зясувати, як відбувається кругообіг води у природі, допомогла розвитку творчого мислення, фантазії дітей. На наступні уроки залишились питання розваг на воді,  здоров’язбереження, водойм рідного краю, запасів прісної води на Землі і багато іншого. Кошик очікувань з цієї теми ще можна наповнювати безліч разів.

Використані джерела:

 

  1. Дитяча мережева бібліотека: http://www.dedushka.net.
  2. Каталог дитячих ресурсів: http://www.kinder.ru.
  3. Національна бібліотека України для дітей: http://www.chl.kiev.ua.
  4. Харківська обласна бібліотека для дітей: http://www.bibl.kharkiv.com.
  5. Підручник «Природознавство», І. Грущинська, 2 клас.
  6. https://www.youtube.com/watch?v=rSx7OF62g9Q

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Синчило Алла
Додано
19 грудня 2019
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку