Тематичний позакласний захід"Математична вікторина"

Про матеріал
Підібрано матеріал-запитання й завдання для проведення математичного конкурсу для учнів 7 класу.В цьому конкурсі змагаються 2 команди .які по черзі дають відповіді на запитання й завдання ведучого.За кожну правильну відповідь отримують бали.Команда-переможець нагороджується дипломом.
Перегляд файлу

Вікторина з математики

                                                        для 7 класів

 

Мета: формувати вміння застосовувати набуті знання у нових навчальних ситуаціях; виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, прагнення до перемоги; розвивати кмітливість, логічне мислення, уяву

 

І тур. Далі-далі

Кожна команда отримує протягом 2 хв 10 запитань. Відповідати слід негайно, або пропускати — казати «далі». За правильну відповідь — 1 бал.

1-ша команда

(7-й клас, І група)

1. Операція, обернена до операції множення.

(Ділення)

2. Числа, які використовуються для лічби.

(Натуральні)

3. Число, що дорівнює відношенню довжини кола до довжини його діаметра.

(Пі)

4. Натуральне число Р > 1, натуральні дільники якого це тільки 1 та Р.

(Просте)

5. Чому дорівнює 1 пуд?

(16кг)

6. Рівняння, що мають одну і ту саму множину розв'язків.

(Рівносильні)

7. Наука про числа, їх властивості та дії над ними.

(Арифметика)

8. Як називається одна триста шістдесята частина кола?

(Градус)

9. Одне яйце варять 4 хвилини, а скільки хвилин треба варити шість яєць?

(4 хвилини)

 

10. Скільки кілограмів в одному центнері?

(100кг)

11. Трійка коней пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

(15км)

12. Скільки нулів у числі «мільйон»?

(6)

13. Сота частина числа.

(Відсоток)

14. Найбільша хорда у колі.

(Діаметр)

15. Яке натуральне число дорівнює кількості букв у його назві?

(Три)

16. Скільки разів на рік встає сонце?

(365)

 

2-га команда

 (7-й клас, II група)

 

1. Інша назва абсолютної величини числа.

(Модуль)

 

2. Наука про числа та операції над ними.

(Арифметика)

3. Два числа, добуток яких дорівнює одиниці.

(Взаємно обернені)

4. Прилад для вимірювання маси тіла.

(Терези)

5. Де записують знаменник дробу: над рискою чи під нею?

(Під нею)

6. Як називається шлях, пройдений тілом за одиницю часу?

(Швидкість)

7. Сума довільної кількості одночленів.

(Многочлен)

8. Одиниця маси коштовних каменів.

(Карат)

9. Пристрій для вимірювання кутів.

(Транспортир)

 

10. Горіло сім свічок, п'ять згасли. Скільки свічок залишилося?

(5,  решта згоріли)

11. Найбільше від'ємне число.

(-1)

12. Рівність двох відношень.

(Пропорція)

 

13. Чому дорівнює сума чисел від —5 до 5?

(0)

14. У батька п'ять дочок, і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька?

(Шестеро)

15. Чому дорівнює чверть години?

(15 хвилин)

16. Результат множення.

(Добуток)

 

 

ІI тур. Підказки

Правила

 

Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки — 3 с на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки — 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки — 3 бали, якщо після другої    2,  після третьої    1 бал.

 

Помилки

1. За це знижують оцінки.

2. Відмінники їх роблять рідко.

3. На них вчаться.

Площа

1. Звичайно знаходиться в центрі міста.

2. Вимірюється у квадратних одиницях.

3. У прямокутника — це добуток довжини на ширину.

Геометрія

1. У ній одних теорем штук сто.

2. Буває Евкліда, а буває Лобачевського.

3. З грецької перекладається як землемірство.

Координати

1. Їх не вистачало дітям капітана Гранта.

2. Військові їх не розголошують.

3. Бувають у вектора і у точки на площині.

Логіка

1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.

2. Коли одне випливає з іншого.

3. Буває математична, а буває жіноча.

Формули

1. Запам'ятати їх неможливо.

2. За ними обчислюють.

3. Їх повно у довіднику.

Діагональ

1. У кола їх немає.

2. Проходить із кута в кут.

3. У ромбі вони перетинаються під прямим кутом

Трапеція

1. На ній виступають акробати.

2. Буває в пташиній клітці.

3. Один із видів чотирикутників.

Множення

1. З багатством це також може статися.

2. Арифметична дія.

3. Є така таблиця.

Екзамен

1. Ним закінчується навчання.

2. Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.

3. Буває вступний, а буває випускний.

Кут

1. У класі їх чотири.

2. Вимірюється транспортиром.

3. Малюків туди ставлять.

Теореми

1. Їх формулюють математики.

2. Є про трикутники, є про кути.

3. Їх треба доводити.

Точка

1. Архімед це просив, а йому не дали.

2. Буває зору.

3. Основна геометрична фігура.

Висота

1. Її люблять льотчики.

2. Відрізок у трикутнику.

3. Буває над рівнем моря.

Дзвоник

1. Найприємніше на уроці.

2. Найнеприємніше на перерві.

3. Буває ще й останній.

Циліндр

1. Їх кілька у двигуні машини.

2. Є такий капелюх.

3. Схожий на каструлю.

Пі

1. Це постійно роблять немовлята.

2. Знамените число.

3. Відношення довжини кола до його діаметра.

 

ІІІ тур. Брейн-ринг

Правила

Команди отримують запитання. На обговорення 1 хв. Відповідає команда, яка першою піднімає сигнальну картку. За правильну відповідь – 3 бали.

 

1. Ковалю принесли 5 ланцюжків, по три ланки в кожному, і доручили з'єднати їх в один ланцюг. Перед тим як приступити до роботи, коваль почав думати, скільки кілець йому доведеться розкрити і знову закувати. Він вирішив, що доведеться розкрити і знову закувати 4 кільця. Чи не можна цю роботу виконати, розкривши менше кілець? Продемонструйте це на прикладі.

(3 кільця — роз'єднати один ланцюжок, отриманими кільцями з'єднати решту ланцюжків.)

2. Продемонструвати, що таке «косовий сажень».

(Відстань від носка відставленої убік лівої ноги до кінця середнього пальця витягнутої вгору і убік правої руки.)

 

3. На столі стоять шість склянок. Три з них порожні, а три наповнені водою. Зробіть так, щоб порожні і повні склянки чергувалися. Брати в руки можна тільки одну склянку.

(Перелити воду з однієї склянки.)

 

4. Виписали підряд всі числа від 1 до 99. Скільки разів написали цифру 5?

 (20)

5. Як можна розрізати головку сира 3 прямими розрізами на 8 рівних частин? Продемонструвати це на малюнку.

 

6. Торт оздобили 7 цукерками. Як 3 прямими розрізами поділити торт на 7 частин, щоб на кожній частині було по одній цукерці? Продемонструвати це на малюнку.

 

7. Скільки на малюнку трикутників?               (50)

 

 

 

 

 

 

8. Цеглина важить 2 кг і ще пів-цеглини. Скільки важать 4 цеглини?

(16 кг)

9. У скільки разів сходи на 7 поверх довші від сходів на другий поверх того самого будинку?

(у 6 разів)

10. У кімнаті одна лампочка, а в коридорі 3 вимикачі. У кімнату можна зайти лише один раз. Як дізнатися, який вимикач включає лампочку?

(Лампочка гріється і її можна торкнутися.)

 

 

docx
Додав(-ла)
Смычек Андрей
Додано
16 березня 2020
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку