Тест для 7 класу з української мови "Контрольна тестова робота №6"

Про матеріал

Контрольна тестова робота №6 побудована відповідно до вимог чинної програми з української мови. Робота перевіряє рівень навчальних досягнень учнів 7 класу з теми

"Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук"


Перегляд файлу

7  клас

Українська мова

Контрольна тестова робота № 6

Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук

 

Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.

  1. Яке визначення прийменника є правильним?

А. Службова частина мови, за допомогою якої поєднуються однорідні члени речення, частини складного речення або окремі речення в тексті.

Б. Службова частина мови, що виражає залежність іменника, числівника або займенника від інших слів у словосполученні та реченні й указує на просторові, часові, причинові, допустові, означальні, об’єктні та інші відношення.

В. Частина мови, що слугує для безпосереднього вираження різних емоцій, волевиявлень, звуків тощо, але не називає їх.

Г. Службова частина мови, яка надає словам або реченням додаткових смислових чи емоційно-експресивних відтінків, а також слугує для творення нових слів та граматичних форм.

2.  Виділіть рядок, у якому всі слова є прийменниками.

А. Ні, бо, тому що, але.

Б. Біля, із-за, зате, однак.

В. Ой, не, чи, відповідно до.

Г. Задля, згідно з, між, коло. 

  1. У якому рядку пропущений прийменник у?

А. Стоїть … цвіту; зеленіє ...гаю; квітують … полі.

Б. Синіє … лузі; ... озері плавають; посадила ... землю.

В. … весняному лісі; зайшов … вишняк; свято ... твоєму місті.

Г. Гарно ... саду; забирає весна ...зими; …квітчастому вбранні.

  1. У якому рядку всі слова є сполучниками сурядності?

А.  Але, однак, та, то…то.

Б. Незважаючи на, попід, на чолі, після.

В. Немов, ніби, ні…ні, чи…чи.

Г. Агов, лише, би, же.

  1. Виділіть рядок зі складними сполучниками.

А. Зате, проте, але, поки.

Б. Якби, начебто, якщо, щоб.

В. Через те що, так що, для того щоб, у зв’язку з тим що.

Г. Хоча, коли б, аби, ніби.

  1. Яка частина мови утворює окремі слова, граматичні форми, надає реченню або словам певного відтінку?

А. Прийменник.

Б. Сполучник.

В. Частка.

Г.Вигук.

  1. Виділіть рядок, у якому частка не пишеться окремо зі всіма словами.

А. (Не)абищо, (не)мовля, (не)тільки, (не)зацвів.

Б. (Не)квітка, (не)волити, (не)погано, (не)видно.

В. (Не)зійшов, (не)весняний, (не)третій, (не)(до)смаку.

Г. (Не)зелений, (не)заходь, (не)года, (не)скопаний.

  1. Визначте рядок, у якому всі частки модальні означальні.

А. Якраз, ледве, саме, майже.

Б. Тільки, лише, же, таки.

В. Як, що за, що то, еге.

Г. Приблизно, ледве не, мало не, ні.

  1. Яке з тверджень є правильним?

А. За допомогою словотворчих часток творяться наказовий та умовний способи дієслів.

Б. Частки не, ні ніколи не бувають підсилювальними.

В. Частка ні при повторенні виступає в значенні розділового сполучника.

Г. Формотворчі частки використовуються  для творення наказового та умовного способів дієслів.

  1.  Коли вигуки о, ой не відокремлюються розділовими знаками?

А. Якщо вони стоять перед звертанням та перед займенником, що стоїть перед звертанням.

Б. Якщо вони стоять на початку або в середині речення.

В. Якщо не вимовляються  підвищеною інтонацією.

Г. Якщо вони стоять перед дієсловом або його формами.

  1.  Яке з тверджень є правильним? За значенням і вживанням (роллю в реченні) частки поділяються на…

А. Формотворчі, словотворчі, єднальні.

Б. Словотворчі, формотворчі, протиставні.

В. Модальні, словотворчі, формотворчі.

Г. Формотворчі, словотворчі, допустові.

  1.  Визначте рядок, у якому представлено вигуки одного розряду за значенням:

    А. Гей, агов, ціп-ціп, геть.

    Б. Ой, ух, на добраніч, спасибі.

    В. Ку-ку, дякую, киш, геть.

    Г. Дзень, бах, брязь, ого.

  1.   Виділіть рядок, у якому  всі прийменники пишуться разом.

А.(Із)за, (в)результаті, (на)зустріч, (на)серед.

Б.(По)біля, (з)поміж, (по)близу, (по)серед.

В. (У)супереч, (по)під, (по)перед, (за)ради.

Г. (Що)до, (по)при, (з)над, залежно(від).

  1.  Виділіть рядок, у якому  всі частки зі словами  пишуться разом.  

 А. (Не)(мов)(би)то, (де)які, ніби(то), (ані)хто.

Б. (Хтозна)де, (казна)коли, все(ж)таки, навряд(чи).

 В. (Ні)один, написав(таки), говоріть(бо), (ось)де.

 Г. Ад(же), мов(би), запишіть(бо), чий(небудь).

Завдання 15 – 19  передбачають установлення відповідності.  До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.

    15. Установіть відповідність між словами та частинами мови.

 

А. Прийменники.

1. Та, що, оскільки, однак.

Б. Сполучники.

2. Абиде, щось, якось, нічий.

В. Частки.

3. З, над, перед, край.

Г. Вигуки.

4. Браво, привіт, ой, гм.

 

5. Же, ні, лише, тільки.

 

16. Установіть відповідність між сполучниками підрядності та групами їх за значенням. 

А. Часові.

1. Хоча, незважаючи на те що, хай, дарма що.

Б. Причинові.

2. Оскільки, у зв’язку з тим що, тому що, бо.

В. Умовні.

3. Якщо, коли, коли б, як.

Г.Допустові.

4. Як, наче, мов, ніби.

 

5. Поки, як тільки, коли, після того як.

17. Установіть відповідність між реченнями та вигуками, які можна використати в поданих реченнях.

А. … яка краса навколо!

Б. …за добре слово.

В. Пташко, заспівай, …, веселу пісеньку.

Г. … хто там шепочеться?

1. Дякую, спасибі.

2. О, ах.

3. Агов, цить.

4. Брязь, ш-ш-ш.

5. Будь ласка, прошу.

18. Установіть відповідність між початком прислів’я та його закінченням.

 

А. Скрізь добре…

Б. За те мене бито…

В. Не їздять довгою дорогою…

Г. На те коня кують…

1. …щоб не спотикався.

2. …щоб не було шкоди.

3. …що не там сіяв жито.

4. …якщо знають ближню.

5. …проте вдома найліпше.

19. Установіть відповідність між словами-синонімами.

 

А. Хвороба.

Б. Прикрість.

В. Безладдя.

Г. Хиба.

1.Непорядок.

2.Недолік.

3. Неприємність.

4. Негода.

5. Недуга.

Завдання  20 – 25 передбачають формулювання доповнень до поданих початків речень.

20. Якщо вигуки вимовляються протяжно, то пишуться…

21. Завжди вживається з прийменником … відмінок.

22. Похідні прийменники (з) метою, (за) винятком, згідно (з) пишуться …

23. У реченні  Що (б) ми не робили, але завжди згадуємо з любовю рідну школу підкреслену сполуку пишемо …

24. Частки б, би, хай, нехай слугують для …

25. Слова (не)озорий, (не)впинний, (не)навидіти, (не)года з часткою не

пишуться …

 

Завдання  1 – 14,  20 – 25       оцінюються 1 балом,

                              15 – 19       оцінюються 4 балами.

Шкала оцінювання :

Кількість набраних балів

Оцінка

40 – 39

„12”

38 – 36

„11”

35 – 33

„10”

32 – 30

„9”

29 – 26

„8”

25 – 23

„7”

22 – 20

„6”

19 – 17

„5”

16 – 14

„4”

13 – 11

„3”

10 – 8

„2”

менше 8 балів

„1”

 

 

ВІДПОВІДІ

  1. Б.
  2. Г.
  3. В.
  4. А.
  5. Б.
  6. В.
  7. В.
  8. А.
  9. Г.
  10. А.
  11. В.
  12. А.
  13. В.
  14. А.
  15.  А – 3,  Б – 1,  В – 5,  Г – 4.
  16.  А – 5,  Б – 2,  В – 3,  Г – 1.
  17.  А – 2,  Б – 1,  В – 5,  Г – 3.
  18.  А – 5,  Б – 3,  В – 4,  Г – 1.
  19.  А – 5,  Б – 3,  В – 1,  Г – 2.
  20.  Через дефіс.
  21.  Місцевий.
  22.  Окремо.
  23.  Окремо.
  24.  Творення умовного та наказового способів дієслів.
  25.  Разом.

 

doc
Додано
6 липня 2018
Переглядів
12714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку