Тест "Текст. Повторення і систематизація вивченого"

Про матеріал
Тестові завдання для контролю знань з теми "Текст. Повторення і систематизація вивченого"
Перегляд файлу

Контрольна робота

  «Текст. Повторення й систематизація вивченого»

 

1.Укажіть рядок, у якому подано правильне визначення синтаксису.

А) Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень.

Б) Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення речень.

В) Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень та речень.

Г) Розділ науки про мову, який вивчає  частини мови.

 

2. Реченням називається

А) синтаксична одиниця, що виражає закінчену думку про факт чи явище дійсності;

Б) мінімальна одиниця мови, що виражає поняття про предмет, процес, явище дійсності, ознаки чи відношення;

В) смислове й граматичне об’єднання слів, що називає предмети, дії та ознаки повніше, ніж окреме слово;

Г) продукт мовленнєвого процесу, що характеризується тематичною завершеністю й відображає ставлення мовця до висловленого.

 

3. Складносурядним є речення:

А) Заходь до хати зоря-зоряниця, і гомін стихає кругом.

Б) Далеч осінню дощами розмито, хилиться сад за вікном сумовито.

В) Спасибі вам, зорі, що ви не байдужі, що ви біля мене, великі, були.

Г) З кожним днем для мене все рідніші ці гаї і ріки, і поля.

Д) Сядемо гуртом та й поговоримо на близькі птахам і людям теми.

 

4. З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах:

1. означальне

2. з’ясувальне

3. обставинне місця

4.  обставинне мети

А) Аби зійти до верховіть мети, знайди опору у собі самому.

Б) Не вірте, що ви людина звичайна, - неправда!

В) Не маєм права забувати пісень, яких навчила мати.

Г) Клен старий на мене дивиться, наче батько на дитя.

Д) А там, де в полі козаченька вбито, стоїть береза сива.

 

5. Укажіть речення із безсполучниковим і сполучниковим сурядним зв’язками.

А) А потім підійшла молода поросль, якій уже було байдуже, якому Богові молитися.

Б) На зголоднілий грунт дитячої душі впали слова чужої віри, та віра дала їй спокій, перші дитячі радощі й хліб.

В) А чужа віра й мова так міцно запали у свідомість дитини, вона не вміє навіть думати материною мовою, хоч і розуміє її.

Г) Корови розкошували соковитою травою, хрумкотіли й форкали коні, пастухи, погейкуючи, віддалялися, а хліб солодко пах і ніде так не смакував, як тут – на степовій волі.

 

6. Укажіть схему, яка відповідає структурі речення.

      Ось уже коні беруть на другу вулицю, ось уже востаннє промайнули голови молодят, а ми ще дивимося і дивимося і на дальні приімлені весною поля, і на сонце, і на вітряк – оту селянську птицю-казку, що все збирається злетіти в небо, та не може розлучитися із землею (М.Стельмах).

 А) […], […], а […], (що…), та […].

 Б) […], […], а […], (що…), та (…).

 В) […], […], а […], (що…).

 Г) Немає правильної відповіді.

 

7.  Текст  - це

А) висловлювання, яке складається з кількох речень (іноді з одного) і має змістову й структурну завершеність;

Б) сукупність мовних засобів, що використовується мовцем  за певних умов спілкування;

В) сукупність загальноприйнятих правил, якими користуються мовці;

Г) розмова двох або більше осіб.

 

8. Комунікативна мета тексту (те, заради чого його створено) – це

А) тема тексту;

Б) головна думка тексту;

В) підтема тексту;

Г) мікротема тексту.

 

9. Укажіть рядок, у якому правильно названі всі лексико-гра­матичні засоби зв'язку речень у тексті:

А) Займенники, іменники, прикметники, вигуки, прислівники.

Б) Займенники, іменники, прикметники, частки, повтор.

В) Займенники, сполучники, частки, дієслова, синоніми.

Г) Займенники, сполучники, прислівники, частки, лексичні по­втори, видо-часові форми дієслів, синоніми, антоніми, повтор, синтаксичний паралелізм.

 

10. Абзац – це

А) стійке сполучення слів, яке за значенням відповідає одному слову;

Б) фрагмент тексту від нового до нового рядка або до кінця тексту;

В) стисло й чітко сформульована підтема тексту;

Г) уривок тексту, який дає змогу точно визначити смисл окремого слова або виразу, що входять до його складу.

 

11. З погляду актуального членування в реченні можна виділити:

А) підмет і присудок;       

Б) групу підмета і групу присудка;    

В) головні і другорядні члени речення;

Г) "дане” і "нове”.

 

12. Якщо "даним” наступного речення стає "нове” речення попереднього, йдеться про

А) паралельний  зв’язок між реченнями;       

Б) послідовний зв’язок між реченнями;         

В) перспективний зв’язок;

Г) дистантний зв’язок.

docx
Додав(-ла)
Деркач Альона
Додано
8 червня 2021
Переглядів
3910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку