Тест за творчістю Т. Шевченка

Про матеріал
Літературна вікторина за творчістю Т.Шевченка для учнів 9-11 класів. Містить цікаві факти про життя і творчість Кобзаря.
Перегляд файлу

Літературна вікторина за творчістю Тараса Шевченка

Тести

1. В останній рік свого життя Тарас Шевченко власним коштом видав книгу 

  1. "Українська читанка"
  2. «Букварь южнорусскій»
  3. "Український буквар"
  4. "Українська грамота"

2. Найбільший портрет Тараса Шевченка було намальовано в Харкові в жовтні 2014 року на стіні 17-поверхівки. Його площа становить: 

  1. 400 м²
  2. 100 м²
  3. 200 м²
  4. понад 500 м²

3. Тарас Шевченко присвятив Якову де Бальмену твір 

  1. "І мертвим, і живим..."
  2. "Катерина"
  3. "Сон"("У сякого своя доля...")
  4. "Гайдамаки"
  5. "Кавказ"

4. Тарас Шевченко присвятив Василеві Жуковському твір 

  1. "Сон"("У сякого своя доля...")
  2. "Кавказ"
  3. "Гайдамаки"
  4. "Катерина"
  5. "І мертвим, і живим..."

5. За кілька місяців до смерті Тарас Григорович отримав від Петербурзької Академії мистецтв звання: 

  1. академіка гравюри
  2. майстра акварелі
  3. некласного художника
  4. викладача живопису

6. Тема жіночої долі розкрита у всіх творах Т. Шевченка, ОКРІМ 

  1. "Тополя"
  2. "Причинна"
  3. "Кавказ"
  4. "Наймичка"
  5. "Катерина"

7. На подарованому екземплярі "Кобзаря" автор написав: «Моїй єдиній доні ............... і рідний і хрещений батько Тарас Шевченко». На місці крапок треба вставити ім'я:

  1. Ольга Кобилянська
  2. Олена Пчілка
  3. Марко Вовчок
  4. Леся Українка

8. 1384 — стільки пам’ятників Тарасові Шевченку встановлено в світі. З них в Україні налічується 1256 монументів, і ще 128 в 35 країнах світу — Бразилії, США, Китаї тощо. За якою адресою розміщений пам’ятник Тарасові Шевченку в Миколаєві? 

  1. На розі вулиць Шевченка та Пушкінської
  2. На розі вулиць Шевченка та Нікольської
  3. На розі вулиць Шевченка та Шнеєрсона
  4. На розі вулиць Шевченка та Московської

9. Тарас Шевченко народився на 

  1. Черкащині
  2. Київщині
  3. Полтавщині
  4. Харківщині

10. Живучи в Петербурзі, Тарас Шевченко вдягався досить модно. Про це свідчить запис у його щоденнику щоденнику щодо придбання ним:

  1. модного костюма
  2. вишиваної сорочки
  3. плаща-макінтоша
  4. шкіряних черевиків

11." Мов опеньок засушений,

Тонка, довгонога,

Та ще, на лихо, сердешне

Хита головою."

 Так Т. Шевченко зобразив:

  1. Катерину ІІ
  2. царя
  3. Петра І
  4. царицю

12. Як Тарас Шевченко визначив жанр поеми "Сон" 

  1. власне драма
  2. комедія
  3. трагікомедія
  4. трагедія

Правильні відповіді:


  1. б
  2. г
  3. д
  4. г
  5. а
  6. в
  7. в
  8. б
  9. в
  10. в
  11. г
  12. б

 

 

 


 

Творчість поетів-шістдесятників

Тести

1. В алегоричних образах соняшника і сонця в «Баладі про соняшник» представлено: *

  1. «материкових» українців і емігрантів
  2. поета і поезію
  3. Україну і українців
  4. матір і дитину
  5. реальне і фантастичне

2. Музику до поезії Д. Павличка «Два кольори» написав *

  1. Л. Ревуцький
  2. Г. Майборода
  3. П. Майборода
  4. О. Білаш

3. Провідний мотив поезії “Два кольори”

  1. поєднання кольорів в українській вишивці
  2. Україна для поета – найдорожча в світі
  3. доля людини й материнська любов

4. Установіть відповідність між назвою вірша та ідеєю *

  1. Роздуми над долею рідної землі, її історії,любов поета до своєї Батьківщини
  2. Заклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити
  3. Уславлення материнської любові,яка буде супроводжувати її дитину протягом життя
  4. Заклик не забувати своє коріння, батьків, те, що є основою життя

 

  1. “Ти знаєш, що ти – людина”
  2. “Задивляюсь у твої зіниці”
  3. “Лебеді материнства”
  4. “Два кольори”

 

5 . Шістдесятники - це... *

  1. молоде покоління митців шістдесятих років ХХ ст., сформоване в період сталінських репресій
  2. молоде покоління митців шістдесятих років ХІХ ст., сформоване в період реформ
  3. старше покоління митців шістдесятих років ХХ ст., сформоване в період тимчасової "відлиги" радянського режиму
  4. молоде покоління митців шістдесятих років ХХ ст., сформоване в період тимчасової "відлиги" радянського режиму

6. Материнська тривога за долю сина, перед яким відкривається дійсність, — головний мотив поезії В. Симоненка *

  1. «Ти знаєш, що ти — людина…»
  2. «Лебеді материнства»
  3. «Світ який! Мереживо казкове…»
  4. «Піч»

7. На тлі яких історичних подій розгорталась трагічна доля Марусі Чурай? *

  1. Національно-визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького
  2. Перша світова війна
  3. Гайдамацький рух. Коліївщина на чолі з І.Гонтою та М.Залізняком
  4. Монголо-татарська навала, вторгнення монгольських військ на землі руських князівств

8. Тема твору "Маруся Чурай" *

  1. Возвеличення любові як високої християнської цінності
  2. Зображення облоги Полтави польською шляхтою в 1659 р.
  3. Зображення боротьби українського народу під проводом Богдана Хмельницького
  4. Зображення нещасливого кохання Марусі і Грицька в поєднанні з широкою картиною життя України в ХVІІ ст.

9. Ідея твору *

  1. Возвеличення любові як високої християнської цінності, що вивищує людину над буденністю, очищує її душу
  2. За будь-яких умов людина повинна залишатися людиною
  3. Незнищенність українського народу , глибока віра в його духовну силу і могутність
  4. Оспівування кохання

10. Хто перед самою стратою Марусі приніс універсал від Б. Хмельницького про скасування вироку ? *

  1. Гінець від гетьмана
  2. Семен Горбань
  3. Іван Іскра
  4. Мартин Пушкар

11. Яку пісню Марусі співають дівчата кінці твору? *

  1. "Зелененький барвіночку"
  2. "Рости, рости, дівчинонько, на другую весну"
  3. "Ой не ходи, Грицю"
  4. "Не плач, не журися"

12. Кому Маруся довіряє правду про власну любовну драму? *

  1. Івану Іскрі
  2. Сонцю
  3. Діду Галернику
  4. Матері

 

Правильні відповіді:


  1. б
  2. г
  3. в
  4. 1-б; 2-а; 3-в; 4-г
  5. в
  6. б
  7. а
  8. г
  9. а
  10. в
  11. в
  12. а

Творчість О. Довженка, І. Багряного

Тести

 

1. Прабаба Марусина не могла прожити й дня без... *

  1. Відвідувань сусідів
  2. Прокльонів
  3. Пісень
  4. Повчань

2. Якого героя кіноповісті характеризують ознаки любов до сонця, кашель. здатність розмовляти "з усім живим, що росло та рухалось навколо"? *

  1. батька
  2. діда Семена
  3. дядька Самійла
  4. діда Захара

3. Особливістю композиції твору "Зачарована Десна" є: *

  1. класичний сюжет, складається з 5 розділів-новел
  2. початок твору з розв'язки, затягнута експозиція
  3. двоплановість розповіді, фрагментарність, швидка зміна "кадрів", планів
  4. дві передмови, прийом ретроспекції, мотив дороги

4. Твір "Зачарована Десна" з'явився: *

  1. Як сповідь змученого митця і виправдання перед власним народом
  2. Як оповідь про цікаві пригоди малого Сашка на берегах Десни
  3. З бажання розповісти молодому поколінню українців про минуле
  4. як заклик берегти природу та допомагати їй

5. У яких рядках правильно вказані персонажі твору О.Довженка "Зачарована Десна": *

  1. Сашко, батько Петро, мати Одарка Єрмолаївна, дядько Самійло-косар.
  2. Дід Захарко (сусід), прабаба Марусина, Михайлик, Тихін Бобир (мисливець).
  3. Десна, Сашко ( О.Довженко), дядько Самійло-Косар, прабаба Марусина, Зоська, дід Панько.
  4. Тихін Бобир ( мисливець), сусід дід Захарко, дядько Самійло-косар, прабаба Марусина, мати Одарка Єрмолаївна, тато Петро.

6. Чи так уявляв Сашко своїх рідних на картині Божого суду ( вкажіть неправильну відповідність): *

  1. "...чорти наливали в рот гарячу смолу " ( батько Петро)
  2. "...лизала гарячу сковороду за довгий язик" ( прабаба Марусина)
  3. "...(його) тримав у руках сам диявол за те, що він чорнокнижник" ( Тихін Бобир)
  4. "...коло Божої Матері вгорі картини Страшного суду"(мати Сашкова)

7. Проблематика «Тигроловів» містить усі зазначені, ОКРІМ *

  1. виживання людини в умовах жорстокого терору
  2. боротьби добра і зла
  3. волі до життя і цілеспрямованості
  4. авторитету в громаді та самореалізації

8. Ідея твору «Тигролови» зазначена в рядку *

  1. перемога добра над злом; за будь-яких обставин кожен має залишатися Лю­диною
  2. зображення трагічної долі людини-особистості в тоталітарному суспільстві.
  3. показ трагічної долі головного героя
  4. життя українців за часів тоталітарного режиму

9. Якого звичаю дотримувалися Сірки, вирушаючи у далеку путь: *

  1. молились Богу
  2. пили свячену воду
  3. нетривалий час сиділи на призьбі
  4. пили чай із рути-м’яти.

10. Панти, за розповіддю Грицька Сірка,— це.. *

А Тамтежні звірі.

Б Схили біля ріки.

В Молоді роги тварин.

Г Фруктові дерева.

11. Про кого І. Сірко висловив власну думку: „Золотий чоловік, пантовщик — яких мало”? *

А Про П. Дядорова.

Б Г. Многогрішного.

В Свого сина.

Г Мороза.

12. „П’ятнування” — це змагання... *

А На зіркість пострілу.

Б Швидкий біг.

В Вправність розчиняти шкіру диких тварин.

Г Фізичну витримку.

Правильні відповіді:


  1. б
  2. б
  3. в
  4. в
  5. а
  6. в
  7. г
  8. а
  9. а
  10. в
  11. а
  12. а

 

docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку