БСР

Додано: 5 квітня 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 357 разів
16 запитань
Запитання 1

Безсполучникове складне речення (БСР) це-

варіанти відповідей

речення, в якому прості речення об'єднані за змістом та інтонацією без допомоги сполучників та сполучних слів.

складне речення, яке складається з двох або кількох простих речень, з'єднаних сурядними сполучниками і рівноправних між собою.

одне просте речення залежить від іншого і з'єднується підрядними сполучниками.

прості речення об'єднані інтонацією та за допомогою сполучних слів.

Запитання 2

Між частинами БСР крапка з комою ставиться, якщо

варіанти відповідей

наступна частина розкриває зміст попередньої.

частини значно поширені, далекі за змістом одна від одної і мають в собі розділові знаки .

зміст частин протиставляється.

частини виражають часову послідовність

Запитання 3

Виберіть БСР , в яких потрібно ставити крапку з комою (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Козацьке сонце високо підбилось вгору зорі вкрили все небо, як ризу.

Надворі усе залито ясним осліплюючим сяйвом бадьоро цвірінькають горобці.

Між уликами зеленіла трава, синіли дзвоники, показуючи свої ясні осередочки під тином червоніла , ніби кров'яні краплі, червона смілка.

Тим часом надворі вечоріло жара спадала.

Запитання 4

Якщо друга частина БСР розкриває причину того, про що йдеться у першій частині, то між ними ставиться ....

варіанти відповідей

крапка з комою

тире

двокрапка

кома

Запитання 5

Якщо друга частина СБР виражає наслідок або висновок того, про що говориться в першій частині , то між ними ставиться ...

варіанти відповідей

тире

двокрапка

кома

крапка з комою

Запитання 6

Визначте БСР з і значенням наслідку

варіанти відповідей

Ластівки летіли в тучу, голуби - до схову.

За вікнами вигін парував під сонцем, уже жовтіли козельці, зазеленіли кущики пасльону, пробивався спориш.

Заспівала Ніна Матвієнко - зал завмер , очікуючи дива.

На віях заморожених коней заіскрилася паморозь, під віями прикляклих вершників трималася ніч.

Запитання 7

Визначте СБР зі значенням часу

варіанти відповідей

Була в цій нічній красі якась тиха урочистість, хотілося мріяти про щось високе, красиве й радісне.

Біля мосту тінився невеликий млин, до його боку притулилось велетенське колесо.

Вернувся він - вже смеркло.

Бухта звалася Соколиною, виселок теж звався Соколиним.

Запитання 8

Двокрапку треба поставити між частинами БСР в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Хмар грізно суне на Бориспіль темна тиша опада в лиман.

Здається чую лопають каштани жовто-зелену викидають брость.

Не русалонька блукає то дівчина ходить.

Править хтось малим човенцем в'ється стежечка злотиста.

Зайде сонце Катерина по садочку ходить.

Запитання 9

Кому треба поставити між частинами БСР в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Міцна сім'я міцна держава.

Світали ночі вечоріли дні.

Ловив рибу впіймав рака.

Подивлюся серце защемить.

Небо зоряне завтра дощу не буде.

Запитання 10

Тире треба поставити між частинами БСР в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Сонце гріє вітер віє з поля на долину.

Друзі розповіли подробиці втеча готувалася давно.

Віз ламається чумак розуму набирається.

Усе ясно великого бажання навчатися ти не маєш.

Вихід із становища один потрібні негайні енергійні заходи.

Запитання 11

Кому треба поставити між частинами БСР (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Торгуй правдою більше зиску буде.

Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.

Угорі почало світлішати місяць зійшов.

Хочеш їсти калачі не сиди на печі.

Як зараз бачу ген горить мій степ.

Запитання 12

Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Здобули волю відшукали долю.

Посієш впору збереш зерна гору.

Гаї шумлять я слухаю хмарки біжать милуюся.

Повіяв вітер по долині пішла дібровою луна.

Знаю одне мені вистачить сил подолать перешкоди.

Запитання 13

Кому треба поставити між частинами БСР в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Була б охота знайдеться робота.

Білі мухи налетіли все подвір'я стало біле.

Поглянув я на ягнята не мої ягнята.

Поглянь в обличчя тоді питай про здоров'я.

Пахнуть сонцем дині спілі хмелем б'ють меди скажені.

Запитання 14

Двокрапку треба поставити між частинами БСР в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Здалось на мить пливе у безвість ночі під парус хмар високий корабель.

На зеленій траві білі чайки сидять білі свічі горять на тарелях латать.

Людство не усвідомить себе як єдине ціле не буде йому добра.

Ще сонячні промені сплять досвітні огні вже горять.

Небо скоро затяглося хмарами стало мрячити.

Запитання 15

До кожного смислового відношення в безсполучниковому складному реченні, позначеному цифрою, доберіть відповідний Приклад, позначений буквою Смислові відношення в безсполучниковому складному реченні

1 перше речення вказує на умову, а друге – на наслідок

2 перше речення вказує на причину, а друге – на наслідок

3 друге речення пояснює перше

4 друге речення вказує на причину дії в першому


Приклади

А Оксані радість: мати одрізала з полотна хустку.

Б Сохне стерня, затихають лани.

В Защебетав соловейко – пішла луна гаєм.

Г Здалось на мить: пливе у небі срібний човен.

Д Була б охота – знайдеться робота

варіанти відповідей

1-Д, 2-В, 3-Г, 4-А

1-Б, 2-В, 3-А, 4-Г

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Д

1-В, 2-А, 3-Д, 4-Б

Запитання 16

З’ясуйте, який смисловий зв’язок існує між частинами безсполучникових складних речень

Вид смислового зв’язку

1 частини речення виражають одночасність подій

2 друга частина виражає причину того, про що йдеться в першій

3 перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини

4 друга частина доповнює або розкриває зміст першої

Приклад

А Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях.

Б Не навчив батько – не навчить і дядько.

В Далеко на сході стало червоніти небо: сонце сходило.

Г Роса блищить на сонці – чисте срібло.

Д Мені здається: твої очі світять з вишини

варіанти відповідей

1-А,2-Б,3-В,4-Г

1-А,2-В,3-Б,4-Д

1-А,2-Г,3-Д,4-Б

1-Г,2-А,3-Д,4-В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест