1.Безсполучниковим є речення
2. Тире слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)
3. Двокрапку слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)
4. Після речення Цвіте бузок... треба поставити кому, якщо серед варіантів його продовження вибрати
5. Після речення Сонце сідає... треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
6. Поданій схемі [ ] : [ ] - [ ] , і [ ] . відповідає речення:
7. Складним з різними типами зв'язку (сполучниковим і безсполучниковим) є речення
8. Складним з різними типами зв'язку (сурядним, підрядним, безсполучниковим) є речення
9. Установіть відповідність.
1. складне речення складносурядне
2. складне речення складнопідрядне
3. складне речення безсполучникове
4. складне речення з різними видами зв'язку (сполучниковим і безсполучниковим)
А Людині треба, щоб її робота залишалася після неї жити.
Б. Спустився вечір, і одразу похолоднішало, хоч удень була нестерпна спека.
В. Переконатися пора: зробиш зло - не жди добра!
Г. Ні повітря не ворухнеться, ні пташка не защебече.
10. Установіть відповідність.
1. складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв'язком
2. складне безсполучникове речення
3. складне складносурядне речення
4. складне складнопідрядне речення
А. Золота порохівниця місяця порошила трави, і здавалось козакові, що то іржуть чиїсь коні, і не сиділося старому: свербіла рука до бою.
Б. Весняне сонце ще не було пекуче, воно лиш приємно пригрівало теплом, степ вільготно дихав.
В. Зранку вітер ущух і засяяло сонце.
Г. У житті нічого страшного статися не може, тому що це просто реалістичний сон.
11. Укажіть рядок, в якому і члени речення, і схема відповідають даному реченню:
Настрій помітно покращав: зникла ота внутрішня пригніченість, яку не приховаєш від людей.
12. Укажіть рядок, в якому правильно записано виділені слова.
Опівдні сонце пр..гріло так, що в спеку заструмувало мар..во, ніби там, на обрії, пастухи варили куліш у здоровен..ому казані.
По/осінньому тихо цвітуть неб..са, мила погляду й серцю б..илиночка кожна, і не любити цю землю не/можна.
Справжнє почут..я ні на кого не/зважає, про/те й не ображає ні/кого, викликає с..мпатію.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома