Контрольна робота "Складне речення з різними видами зв'язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

20 запитань
Запитання 1

 Визначте складне речення з різними видами зв'язку

варіанти відповідей

Не бійтесь заглядати у словник: це пишний яр, а не сумне провалля.

Старе поволі забувається, а нового не варто порушувати.

Треба дати зрозуміти, що світ наш не замерзає і не згасає

У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов розлився бурштиновий мед.

Осяяний сонцем, перед нами розкрився зовсім новий світ.

Запитання 2

Прочитайте речення.       

     Сонце зайшло (1) та відблиски неба ще живуть на стрілчастих (2) блискучих ракетах (3) що (4) скільки глянеш (5) височать по всьому степу.           

Кόму треба ставити на місці всіх цифр, окрім

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

Запитання 3

 До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення.

варіанти відповідей

Соломія не знала, як і коли це сталося,— втома і шум комишу приспали її.

 Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.

Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.

Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.


Запитання 4

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.

варіанти відповідей

Признаюсь — заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.

Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.

Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

Запитання 5

До складної синтаксичної конструкції Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися (розділові знаки пропущено) входить.

варіанти відповідей

Три частини.

Чотири частини.

П’ять частин.

Шість частин.

Запитання 6

Складне речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком – це

варіанти відповідей

Козак живе з бідою, як риба з водою, але водночас із ним поруч привілля і необмежена воля, тому ніколи не стерпить він приниженості і залежності 

Коли поговориш з людиною по душах, воно одразу щось там і зворухнеться: серце не кам’яне!

Хоробрих у бою і вірних у товаристві козаків нагороджували звучними прізвиськами, котрі багато до чого зобов’язували, і носили такі прізвиська з честю

Запитання 7

Схемі [ ] : [ ] – [ ] , і [ ] . відповідає така складна синтаксична конструкція:

варіанти відповідей

Виявляється коли їм скрута птахи просто горнуться до людини вони зовсім довіряються їй

Маківці легше грунт відволог запалахкотіли цвіту пелюстки і п’є стебло трохи не луска соки землі

Важко знайти переліт-траву бо вона весь час перелітає з місця на місце зате того хто її зірвав щастя вже не залишить

Запитання 8

Правильно розставлено розділові знаки в реченні: 

варіанти відповідей

Над нами зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла. 

Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на вогонь. 

Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущавині, належали таємниці і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше. 

Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень. 

Запитання 9

Визначте складне речення, побудоване за схемою: [  ], й [  ], (  ). 

варіанти відповідей

Вишнево-яблуневі садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, й село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали. 

Я слухав рідну пісню, рідну мову, й вона лилась струмком, у якому переплелися запахи калини, чебрецю, лепехи.

Огонь пішов по жилах хлопця, й він ясно одчув в собі, од сну пробудившись, одчув творця, художника.

Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа. 

Запитання 10

Чотири частини має складне речення: 

варіанти відповідей

Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п’янкий запах – власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів. 

В темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки. 

І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Вірунці й досі вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків привело її кохання на Зачіплянку. 

А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки. 

Запитання 11

    Складним з різними видами зв’язку є речення:

варіанти відповідей

Вітер підганяв їх на снігових белебнях, але як тільки вони скочувались в яр, Сіроманцеві доводилось похекати і попріти. 

Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце. 

Михайло якраз натрапив на ту розмову чи суперечку, встряв у неї й почав доводити інспекторові, що він не має права лаяти учнів, і сказав щось образливе для самого інспектора. 

Проте маленька пташина, ця пухнаста кулька життя, що майже цілком уміщалася в моїй жмені, виявилась завзятою і не хотіла без бою віддаватись. 

Запитання 12

Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення:

варіанти відповідей

А малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху. 

За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий. 

Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить. 

Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина. 

Запитання 13

Прочитайте речення.

На зиму лелеки відлітають до далекої країни за морем. Там вони нібито плюскаються в озері й перетворюються на людей.

Засобами міжфразового зв'язку речень є

варіанти відповідей

 лексичний повтор

  прислівник і синонім

 сполучник і вставне слово

  прислівник і займенник

Запитання 14

Прочитайте речення.

У "Кайдашевій сім'ї" характери персонажів, як правило, статичні. Виокремлюючи одну-дві їхні риси, І.Нечуй-Левицький робить акцент на домінантах.

Засобами міжфразового зв'язку речень є

варіанти відповідей

 займенник

 антонім

прислівник

 лексичний повтор

 синонім

Запитання 15

Текст – це :

варіанти відповідей

 група слів, словосполучень та речень; 

група речень, об'єднаних темою, головною думкою та граматично;

кілька речень;

кілька мікротем.

Запитання 16

Головною думкою тексту НЕ може бути :

варіанти відповідей

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує; 

 висновок, що робить автор;

 його зміст, те, про що в ньому розповідається;

 те, заради чого створено текст (задум його автора) .

Запитання 17

Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

тип мовлення;  

 стиль мовлення;

 “відоме” та “нове”;

тему та головну думку тексту.

Запитання 18

З яких частин складається текст?

варіанти відповідей

 Вступу (зачину), теми, мікротеми, кінцівки;

 вступу (зачину), основної частини, кінцівки;

теми, основної думки, мікротеми, абзацу;

теми, основної думки, кінцівки.

Запитання 19

Оберіть всі правильні твердження

варіанти відповідей

 Чітко і правильно сформульована мікротема - це пункт простого плану тексту

 

 В одному абзаці завжди є тільки одна мікротема

 Ключові слова - це найбільш значимі слова у змісті тексту чи абзацу

Тільки текст може мати ключові слова

 Кожна мікротема тексту зазвичай розкривається в абзаці

Запитання 20

Мікротема тексту - це...

варіанти відповідей

те, про що розповідається в тексті

 ідея тексту

 частина загальної теми

 підсумок усього сказаного

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест