Контрольна робота №3 Складнопідрядне речення. Безсолучникове речення.

Додано: 19 травня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 2 рази
12 запитань
Запитання 1

Виберіть правильне продовження визначення:

Складнопідрядне речення допустове – це речення, підрядна частина якого

варіанти відповідей

вказує на наслідок того, про що йдеться в головній частині;

вказує на умови, всупереч яким відбувається дія, названа в головному реченні;

вказує спосіб дії головного речення;

вказує час дії, що відбувається у головному реченні;

Запитання 2

Визначте вид складнопідрядного речення.

Про що я зможу повісти, як стрінемось при зустрічі при нашій.(В. Стус).

варіанти відповідей

обставинне часу;

обставинне наслідкове;

обставинне умови;

обставинне допустове.

Запитання 3

Визначте вид складнопідрядного речення.

Я хочу так життя прожити, віддати днів тугий налив, щоб зло страшне й несамовите останній подих спопелив (А. Малишко).

 



варіанти відповідей

обставинне умови;

обставинне причини;

обставинне допустове;

обставинне способу і ступеня дії.

Запитання 4

Вкажіть безсполучникове складне речення:


варіанти відповідей

Мудрості не вивчитись чужої -треба помилятися самим. (Пл.)

Перш ніж рушити, підводимось, озираємось навкруги (Г).

Сльози і сміх (Ол.).

Розум там поможе, де сила не зможе.

Запитання 5

Яке складне безсполучникове речення виражає одночасність дій, явищ:


варіанти відповідей

Пригріло сонечко, обсохла земля, потягло орача в поле.

Глянеш на небо – небо високе, глянеш на хмари – хмари летять.

Сьогодні особливо звабно темніли на приполах обскубини гречки, легка паморозь пирію стелилась у долинах, молода конюшина між карячкуватих дубів кликала у лісосмугу.

Чогось завжди так виходить: гарного гриба не знайдеш, а поганка сама в очі лізе.

Запитання 6

Визначте, який розділовий знак пропущено в поданому безсполучниковому складному реченні:

Пам’ятайте серцем наша мова – пісня. (Л. Кисельов).


варіанти відповідей

Двокрапку.

Крапку з комою.

Тире.

Кому.

Запитання 7

Виберіть складнопідрядні речення, частини яких з'єднані за допомогою сполучних слів. (Оберіть 2 відповіді)



варіанти відповідей

 Сиву голову шануй, аби й сам такої нажив (Нар. творч.).

І скрізь, де тропа моя в’ється, лишав я частиночки серця (І. Драч).

 І дві вербички стали на сторожі, щоб ту могилу час не зарівняв (Л. Костенко).

Як зерно вродиться, то золото само прикотиться (Нар. творч.).

Хай мені зоріють зорі, доки сонце моє спить (Олександр. Олесь).

Запитання 8

Виберіть складнопідрядні речення, частини яких з’єднані за допомогою сполучника. (Оберіть 2 відповіді)


варіанти відповідей

Твій мужній голос музикою лине, як плескіт хвиль і сяйво без зірок (В. Сосюра)

Не бійся досвітньої мли, досвітній огонь запали, коли ще зоря не заграла (Леся Українка).

Ми розвіяли хмари похмурі, щоб над нами сіяла блакить (В. Сосюра).

Україно, рідна Батьківщино, доки жити буду, доти славитиму тебе (В. Сосюра).

Скільки хвиль у бурхливому морі, стільки співів у серці моїм (Леся Українка).

Запитання 9

Укажіть правильне визначення виду підрядності в складнопірядному реченні з кількома підрядними.

Неоднорідна підрядність -


варіанти відповідей

підрядність, за якої перше підрядне залежить від головного речення, друге підрядне – від першого, третє – від другого і т. д.

підрядність, за якої однакові за значенням підрядні речення відносяться до якогось одного члена в головному реченні або до головного речення в цілому.

підрядність, за якої підрядні частини різні за значенням і пояснюють різні частини головного речення

Запитання 10

Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і видом підрядної частини.

 

1 мети 2 наслідкове 3 причини 4 умови

А Намалюй мені ніч, коли падають зорі (М. Петренко).


Б Поет не боїться від ворога смерті, бо вільная пісня не може мерти (Леся Українка).

В Якби його воля, кожному заліз би в душу, пробудив би совість (Є.Гуцало).

Г Край неба на сході помітно блідне, так що в нього вже можна розпізнати сіру пелену розірваних вітром хмар (В. Кучер).

 

Ґ І виходить русалонька в поле виглядати, щоб побачити милого (Леся Українка).

варіанти відповідей

1- Ґ, 2-Г, 3-Б, 4-В

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Ґ

1-Б, 2-В, 3-А, 4-Ґ

1-В, 2-Г, 3-Б, 4-А

Запитання 11

Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і видом підрядної частини.


А) з підрядним умови Б ) з підрядним способу дії

В) з підрядним наслідковим Г)  з підрядним часу

Ґ)  з підрядним причини

1 Коли ти мрієш добре, працюєш добре теж (Нар. творч.)


Як сяду при тобі я в час вечірній, багато спогадів тоді встає (Леся Українка)

3 Сніг блищав так, що Дмитрик не міг на нього дивитися (М. Коцюбинський)

Мабуть, тому, що село коло річки близько, таке все свіже, зелене… (Марко Вовчок)


варіанти відповідей

1-А, 2-Г, 3-Б, 4- Ґ

1-Б, 2-А, 3-В, 4- Ґ

1-Г, 2-Б, 3-В, 4- Ґ

Запитання 12

Установити відповідність між безсполучниковими складними реченнями та схемами-моделями їх (розділові знаки випущено).


1 [ ], [ ]. послідовність 2 [ ] — [наслідок]. 3 [ ]: [пояснення].

4 [ ] — [ ]. зіставлення 5 [ ]: [причина]. 6 [ ]; [ ]. одночасність



А. Усе минеться одна праця залишиться (Нар. творчість).

Б. Світило сонце парувала земля (Петро Панч).

В. Весною сій восени збереш (Нар. творчість).

Г. Щастя не кінь прямої дороги не визнає (Нар. творчість).

Д. Пора до двора сходять місяць і зоря (Нар. творчість).

Е. Лягло сонце за горою зірки засіяли ( Т. Шевченко).

варіанти відповідей

1-Е; 2-В; 3-Г; 4-А; 5-Д; 6-Б.

1-А; 2-Д; 3-Г; 4-Б; 5-В; 6-Б.

1-Б; 2-В; 3-Г; 4-Д; 5-А; 6-Б.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест