Контрольна робота №2. Складнопідрядне речення

Додано: 19 травня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 16 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Складнопідрядним є речення:

варіанти відповідей

А. Цвіте земля, і простори морів її голублять синіми вітрами.

Б. Я знову згадав ті хвилини, що душу п'янили мені.

В.Темна хмара озвалася громом гучним, освітилась огнем блискавиці.

Г. Будеш сіяти з сумом - вродить печаль.

Запитання 2

2. Складнопідрядним з однорідною підрядністю є речення:

варіанти відповідей

А. Чекаю дня, коли тобі скажу, що ця строфа нарешті досконала.

Б. Велику силу чародійних перетворень мають наші ріки і броди, коли в них тоне й тоне місяць, коли в таємничих ямбах очеретів затихає птиця.

В. Ніколи я не знав, як тяжко жить без солов'я, що в пісні аж тремтить тільцем своїм маленьким і гарячим.

Г. Було шкода літа, що промайнуло, сонця, що вже помітно вихолоняло, степу, котрий стихав після гомону токів і пташиного граю.

Запитання 3

3. Складнопідрядним з неоднорідною підрядністю є речення:

варіанти відповідей

А. Біда навчить, кому подати руку і від кого прийняти чесний хліб.

Б. Не поет, хто покидає боронить народну справу.

В. Якби ми були дружніші, люди не знали б, як важко переживається самота.

Г. Недавно я поза Уралом блукав і Господа благав, щоб наша правда не пропала, щоб наше слово не вмирало.

Запитання 4

4. Складнопідрядним з послідовною підрядністю є речення:

варіанти відповідей

А. Людина недаремно прожила вік, якщо посадила хоч одну деревину.

Б. Розкажи, як за горою сонечко сідає, як у Дніпра веселочка воду позичає.

В. Коли пісні мойого краю пливуть у рідних голосах, мене здається, що збираю цілющі трави я в лугах.

Г. Епохо, дай мені завзяття на кожен день, на кожну мить, щоб міг нащадкам розказати я про те, як ми навчались жить.

Запитання 5

5. Укажіть складнопідрядне речення, частини якого з'єднані за допомогою сполучника.

варіанти відповідей

А. Я хочу, хочу в це повірити, що світ стоїть на доброті.

Б. Землю, що крила дала мені, довічно буду любить.

В У давніх літописах наших є одне оповідання, що зворушує у серці найсвятіші почуття.

У небі ластівка мріє далека, що на крилах весну принесла.

Запитання 6

6. Визначте кількість підрядних частин у реченні Треба було ще глибоко розуміти, що мова тільки та невичерпно багата й гарна, яка виплекана твоїм рідним народом, яка живиться із народних джерел, шо ніколи не замулюються.

варіанти відповідей

А. дві

Б. три

В. п'ять

Г. чотири

Запитання 7

7. Прочитайте речення.

Ви скажіть своєму пану (1) що заплати не бажаю (2) бо (3) коли я що дарую (4) то назад не забираю.

НЕ ТРЕБА ставити кому на місці цифри

варіанти відповідей

А. 1

Б. 2

В. 3


Г. 4

Запитання 8

8. Укажіть речення, в якому допущено пунктуаційну помилку.

варіанти відповідей

А. Люблю, коли зоря покрівлі золотить, коли світанковий спів пташки кругом розносять, коли од моря зір звільняється блакить.

Б. Чи буде ясно чи будуть грози, чи прийде часом якась наруга, ти не зіб'єшся в своїй дорозі, не скривдиш жінки не зрадиш друга.

В. Де обрії гойдалися вітрами, осінній ранок барви розливав.

Г. З - поміж безлічі книг, з якими має справу історія світової літератури, поодиноко виділяються ті, що ввібрали в себе науку віків і мають для народу значення заповітне.

Запитання 9

9. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і видом підрядної частини.

1. День стояв душний, незважаючи на те що справді краплі учорашнього рясного дощу іскрились на траві.

2. На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися дощу.

3. Куди кінь з копитом, туди і жаба з хвостом.

4. І тільки природа знаходить такі барви, що їх не відтворити жодною фарбою.

А. складнопідрядне означальне

Б. складнопідрядне наслідкове

В. складнопідрядне допустове

Г. складнопідрядне місця

варіанти відповідей

1- А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В;

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г;

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - А;

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А.

Запитання 10

10. Установіть відповідність між схемами і реченнями.

1. [ ( що... ), ], ( що... ).

2. [ ], ( чого...), ( хоча...).

3. ( хоч...), [ ], ( бо...).

4. [ ], ( де...), ( де...).

А. Бач, я тебе за те люблю найбільше, чого ти сам в собі не розумієш, хоча душа твоя про те співає виразно - щиро голосом сопілки.

Б. І хоч на світі сторони чотири, я тут живу, бо я свій край люблю.

В. Понеси мене на крилах, радосте моя, де на пагорбах і схилах сонця течія, де стоять в обновах білих, в чистому вбранні рідні хати, білі хати з хмелем при вікні.

Г. Є правдиві скарби, що намертво лежать у землі, і є живі скарби, що йдуть по землі від покоління до покоління.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Г, 3 - Б, 4 - В;

1 - Г, 2 - А, 3 - В, 4 - Б;

1 - В, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г;

1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - В.

Запитання 11

11. Укажіть рядок, в якому записано правильний варіант слововживання.


Музикальна школа, розкрити каталог, давайте заспіваємо, у якості музиканта, прийняти участь.

варіанти відповідей

А. Музикальна школа, розгорнути каталог, давайте заспіваємо, як музикант, узяти участь.

Б. Музична школа, розгорнути каталог, заспіваймо, як музикант, узяти участь.

В. Музична школа, розгорнути каталог, заспіваємо, як музикант, прийняти участь.

Г. Музикальна школа, розкрити каталог, давайте заспіваємо, як музикант, узяти участь.

Запитання 12

12. Укажіть рядок, в якому і члени речення, і схема відповідають даному реченню.


Страшні слова, коли вони мовчать, коли вони зненацька причаїлись.

варіанти відповідей

А. Означення, підмет, підмет, дієслово, підмет, обставина, присудок.

[ ], ( коли...), ( коли...). ;

Б. Означення, підмет, обставина, підмет, дієслово, обставина, підмет, обставина, присудок. [ ], ( коли...), ( коли...). ;

В. Означення, підмет, означення, підмет, дієслово, означення, підмет, обставина, присудок. [ ], ( коли...), [ коли...].

Г. Означення, підмет, обставина, підмет, присудок, обставина, підмет, обставина, присудок. [ ], ( коли...), ( коли...).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест