[1] Демосфен, володіючи красномовством, мав нечітку дикцію. [2] Праця над собою дала йому можливість змінитися ─ викувати себе заново.[3]Він створив власний стиль промов гнучкий, блискучий. [4] Особливо сильне враження на слухачів мали переходи, наближені до риторичних зворотів. [5]Демосфена визнали найблискучішим оратором.
Відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом, є в реченні
[1] Демосфен, володіючи красномовством, мав нечітку дикцію. [2] Праця над собою дала йому можливість змінитися ─ викувати себе заново.[3]Він створив власний стиль промов гнучкий, блискучий. [4] Особливо сильне враження на слухачів мали переходи, наближені до риторичних зворотів. [5]Демосфена визнали найблискучішим оратором.
Відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом, є в реченні
[1] Демосфен, володіючи красномовством, мав нечітку дикцію. [2] Праця над собою дала йому можливість змінитися ─ викувати себе заново.[3]Він створив власний стиль промов гнучкий, блискучий. [4] Особливо сильне враження на слухачів мали переходи, наближені до риторичних зворотів. [5]Демосфена визнали найблискучішим оратором.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Означення відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)
Поширене означення не відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)
Речення з відокремленою прикладкою є в рядку
Не потребує редагування речення
Обставина не відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)
Потребує редагування речення
Неправильно розставлено розділові знаки при відокремлених додатках у реченні
Речення "Усе можна виправдати, окрім освіченого варварства." ускладнено
Поширене означення не відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)
Обставина не відокремлюється в реченні
Потребує редагування речення
Уточнювальну обставину вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
Неправильно розставлено розділові знаки при відокремлених додатках у реченні
Відокремлена прикладка є в реченні
Речення На відміну від брата, Максим був жадібний ускладнено
Установіть відповідність між відокремленим членом речення та прикладом
1 обставина
2 додаток
3 прикладка
4 означення
А Через якийсь час, пополуднувавши, вся сім’я сиділа під хатою на призьбі.
Б Багато грабіжників зазіхало на твої багатства і могутність, стольне місто Києве.
В Залякані нарами й нагаями, селяни вдавали тихих і покірних людей, які готові робити всяку роботу, усе, чого тільки забажається панам.
Г Досвідчений учитель, він завжди ретельно готувався до проведення уроків.
Д Хлопець досить успішно склав екзамени з усіх предметів, у тому числі з математики.
Установіть відповідність між відокремленим членом речення та прикладом (розділові знаки пропущено)
1 обставина
2 додаток
3 прикладка
4 означення
А Схилився день на золоті жита упало сонце в Дніпрові пороги.
Б Заслужений митець він з радістю передає багатий досвід молоді.
В Микола замість панського лану вийшов на своє поле.
Г Заглиблена в спогади вона не почула як розчинились двері і мати переступила через хатній поріг.
Д Сонце сходило до спокою червоним світлом обдаючи землю.
Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом
1 просте, ускладнене відокремленою прикладкою
2 просте, ускладнене відокремленим означенням
3 просте, ускладнене відокремленою обставиною
4 складне речення
А Кінь, перервавши уздечку, щосили подався по дорозі вбік села.
Б Солов’ї, нічні товариші мої, у сад злетілись до вікна.
В Вода, затягнута тремкими скалками льоду, була схожа на застигле блакитне шумовиння.
Г Бережіть природу рідного краю, дорогі друзі!
Д У житі синіли волошки та сокирки, червоніла квітка польового маку.
Установіть відповідність між реченнями та умовами відокремлення означень у них
1 Стривожені світлом, звірятка заворушилися,
збилися в одну купку.
2 Гордий і волелюбний, він нагадував сокола.
3 Налита сонцем і вітрами, хлюпоче веслами весна.
4 Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь.
А стосується особового займенника
Б має додаткове значення причини
В означення стоїть після означуваного слова
Г віддалене від означуваного слова
іншими членами речення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома