Контрольна робота за темою "Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності" "

Додано: 28 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 707 разів
12 запитань
Запитання 1

Потребує редагування кожне речення, ОКРІМ

варіанти відповідей

А На святі вітали людей праці та науковців.

Б З дитинства він любив і демонстрував неабиякі здібності у спорті.

В У шкільний буфет сьогодні завезли напої, тістечка та кулінарні вироби.

Г Ми цінуємо наших переможців і пишаємося ними.

Запитання 2

НЕправильно побудовано речення

варіанти відповідей

А Козаки не тільки були озброєні шаблями, а й пістолями.

Б Денис нашкодив не тільки собі, а й усьому колективу.

В Оксана підготувала доповідь, скориставшись допомогою бібліотекаря.

Г Співаючи веснянки, дівчата беруться за руки й утворюють коло.

Запитання 3

Правильно названо засоби міжфразового зв'язку в тексті в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

А синоніми

Б займенники

В прислівники

Г омоніми

Запитання 4

Тема тексту - це...

варіанти відповідей

А група слів, словосполучень та речень

Б оцінка предмета чи явища

В його зміст, те, про що в ньому розповідається

Г «відоме» і «нове»

Запитання 5

Види міжфразового зв'язку в тексті

варіанти відповідей

А Послідовний, ланцюговий

Б паралельний, перпендикулярний

В послідовний, зворотній

Г послідовний, паралельний

Запитання 6

Який вид зв'язку наявний у даному тексті : "…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?

варіанти відповідей

А паралельний.

Б послідовний

В неоднорідний

Г однорідний

Запитання 7

Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

А лексичні повтори

Б займенник

В синоніми

Г вставні слова

Запитання 8

 Основне повідомлення в реченні міститься..

варіанти відповідей

А у "новому"

Б у "відомому"

В у присудку

Г у підметі

Запитання 9

 Прочитайте речення. Було вже надвечір. Сонце світило стиха. І любо було поглянути, як воно розливалось по зелених вітах (П.Куліш). Засобами міжфразового зв'язку між реченнями є (виберіть три варіанти відповіді)

варіанти відповідей

А сполучник

Б займенник

В часові форми дієслів-присудків

Г синоніми

Запитання 10

Змоделювати й записати складне синтаксичне ціле, розташувавши речення у відповідній послідовності.

(1) На його території зростає понад 870 видів судинних рослин, що становить 42 % генофонду рослинного світу Українських Карпат, флора яких нараховує понад 2040 видів. (2) Особливо цінними є унікальні для Карпат букові, яворово-букові та ялицево-букові праліси, що збереглися у віддалених місцях на площі понад 3000 га. (3) Це — «золотий фонд» природної спадщини для нас і наших нащадків. (4) Багата флора і фауна парку «Східні Карпати». (5) 40 видів рослин, що зростають у парку, занесені до Червоної книги України (В. Лоя).



варіанти відповідей

4,1,5,2,3

1,2,3,5,4

4,1,5,3,2

4,1,2,5,3

Запитання 11

Паралельний тип зв’язку речень характерний уривку тексту:




варіанти відповідей

 Місто — одне з наймогутніших та найповніших уособлень культури. Але поруч із культурою розвивається також цивілізація. У сучасному світі ці дві складові розвитку людства найчастіше виявляються ворожими одна одній.

Величезні будинки, що оточують нас, як ворожа озброєна армія. Широченні майдани, перетнути які — справжнє геройство. Натовп, що о будь-якій годині вирує неначе на карнавалі.

Мешканці сучасного міста, яким би воно не було — стародавнім чи новим, великим чи маленьким, столичним чи провінційним, часто почуваються в місті — навіть у власному! — ніяково, а то й з острахом. Тут не важко не тільки розгубитись, але й загубитись.

Суцільний стрес! Але його можна подолати, якщо навчитися розуміти місто, навчитися не виживати, а жити в ньому, говорити його мовою.

Запитання 12

Займенник як засіб зв’язку речень у тексті вжито в уривку.




варіанти відповідей

Культура ховається від наступу технічного прогресу або й зовсім зникає. Мешканці сучасного міста, яким би воно не було, часто почуваються в місті - навіть у власному! - ніяково, а то й з острахом.

Мимоволі ми змушені пристосовуватися до шаленого ритму та темпу сучасного міста. Воно несе нас за течією, з якої так важко вирватись.

Сучасне місто обернулось на протилежність того, чим воно було від початку. З місця, де людина могла жити, почуваючись захищеною від стихій та зовнішніх ворогів, воно перетворилося на агресора, котрий майже унеможливлює індивідуальне буття.

«Серце» міста його мешканці і гості традиційно пов’язують з якимось важливим місцем: вулицею чи майданом, історичною пам’яткою або храмом святого, що є охоронцем міста. А от душу міста кожен повинен відшукати свою, особливу, поєднавши її з власними відчуттями та переживаннями.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест