Способи передачі чужого мовлення

Додано: 4 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Копія з тесту: Пряма мова.Діалог
Тест виконано: 165 разів
24 запитання
Запитання 1

Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Брат сказав я йду до міста а ти залишайся вдома.

Усе іде але не все минає над берегами вічної ріки.

Вгамуйся думко не літай так буйно.

Лелеки щовесни прилітали виводили діток знову відлітали.

Запитання 2

Укажіть речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Не говори печальними очима те що бояться вимовить слова.

Передай Андрію щоб зайшов під вечір.

Мудрість кажуть приходить із роками.

Колись почула вислів Батьківщина може прожити без будь-кого з нас а ми без неї ні.

Запитання 3

Оберіть рядок, у якому схема відповідає реченню

варіанти відповідей

«Чи ж буває Вкраїна без верби й калини?»-- дивуються наші земляки.                       «П?»:а.

«Прощавайте, люди добрі! Прощавайте!— голосно прощався з козаками бранець.— Мені, мабуть, не судилося вже повернутися в рідні краї».                      «П» -- а — «П».

«Ой на морі хвиля грала, -- сумно дівчина співала,-- у долині роса впала».                            «П, -- а,-- п».

А весна говорила: «Послухай мене! Усе кориться міцній владі моїй».                                        «А»: П.

Запитання 4

Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Син у захопленні спитав у матері: «Звідки взялися ці квіти в нашому саду?»

Жінка спитала, чого він мовчить.

«Гарно і затишно на серці стало», стиха мовив хлопчик.

«Яка ти розкішна, земле», - думала Маланка. – «Весело засівати тебе хлібом, прикрашати тебе зелом, заквітчати квітками».

Запитання 5

Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові

варіанти відповідей

«Отже, тут кращі хліба, ніж під селом, – подумав сам собі та додав:  – Тут, мабуть, сильніший дощ пройшов».

Мірошник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: «Ще хтось молоти під’їхав».

«Не чуєш, як літо пішло нашим народом?» – дивується мати.

 «Михайле, ти ще не в хаті?! – гримнув з катраги дід, – гляди: перепаде нам обом за лебедів!»

Запитання 6

Прочитайте діалог.

– Назаре, обов’язково забери сестру з дитсадка, – попросила мати.

– На жаль, не зможу: я пропустив багато репетицій, – відповів син.

Точно передає зміст діалогу речення

варіанти відповідей

Назар знову відмовився забирати сестру з дитсадка, хоч мати вчергове просила про це.

Назар поскаржився, мовляв, пропустив багато репетицій через те, що мама постійно доручала йому забирати сестру з дитсадка

Мама не вважає репетиції Назара важливою справою, тому просить його все-таки забрати сестру з дитсадка.

Мати просила Назара забрати сестру з дитсадка, але він відмовився, бо пропустив багато репетицій.

Запитання 7

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«Веди ж нас, Василю, до пана, — каже полковник Шрам. — Де він? Чи в світлиці, чи в пасіці?»

«Нащо ви одв'язали нашого коня та заперли в свій хлів? — крик­нула Мотря: Не святі ж прийшли з неба та одв'язали його!»

«Це — кінець!» — нестерпною іскрою пронеслося у свідомості.

Сидить на поріжку і обриває пелюстки на ромашці, шепочучи: «Є — нема, є — нема, є...»

Запитання 8

(1) Як добре, що люди не забули прекрасного звичаю. (2) Як не стануть писанок писати та й на Юрія класти вогнища то згине світ їм каже мені писанкарка Анна Коб’юк. (3) Сидить вона в чистій хаті, убрана у вишиту сорочку, з писачком у руках, з молитвою на вустах. (4) «Мама мені наказували, що писанку треба писати з побожними думками, відганяючи од себе злість і нечисть», - стиха мовила Анна. (5) Слухала Анниця маминого слова, слухався Анницю писачок…

Розділові знаки при прямій мові треба поставити в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

п'ятому

Запитання 9

Установіть відповідність

Схеми речень                     

1 «П», - а.                           

2 «П, - а. – П».                   

3  А: «П!».                          

4 «П,- а,- п».    

Приклад із прямою мовою

А «Українська мова, - писав І. Срезневський, - може рівнятися з освіченими мовами гнучкістю й багатством синтаксису». 

Б «Краще слухати, ніж говорити», - наполягав ще стародавній філософ Епіктет.                  

В Моя мама, учителька, каже: «Школа вимагає від людини всього життя».

Г З чайки, на якій перебував кошовий, передано наказ: «Виплисти у відкрите море і прямувати просто на південь!»

Д «Це все від сонця, - подумав юнак.- Від утоми, від поганого харчування».

варіанти відповідей

1Б , 2А, 3Г, 4Д

1Б, 2Д, 3В, 4А

1Б, 2Д, 3Г, 4А

1В, 2А, 3Г, 4Д

Запитання 10

Правильно вжито розділові знаки при прямій мові в реченні...

варіанти відповідей

"Мамо, чи кожна пташина в вирій на зиму літає?", - в неньки спитала дитина.

Я всіх питав із щирою душею: "Яку ви любите найбільше мову?" І всі відповіли: "Ту, що співала рідна мати колискову".

А голос твій бринить, співа з журбою, - "Я тут, я завжди тут, я все з тобою!"

Добридень, Жане - привітався зі свого почесного місця Аркадій Петрович. - Що снилось?"

Запитання 11

Правильно вжито розділові знаки при прямій мові в реченні...

варіанти відповідей

"Крім того, ми вже так запаморочені, - сказав суддя, - що ще не з"ясували, а чи були у неї в тому злочині помічники..."

Ньютон говорив - "Уся моя геніальність у тому, що я можу більше за інших висидіти за роботою".

"Дай зірку, дай..." - крізь сон дитя белькоче.

"Я тобі, Марусенко, цю книжку дарую, сказав раптом Тарас: І вірші на пам"ять про нашу першу зустріч".

Запитання 12

Позначити речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Батько спитав мене чи хочу я поїхати із ним до Києва.

Чується немолодий голос хазяйки та двері двері зачиняйте.

Це ти Андрію спитала з полу мати.

Дивіться тепер ми як боги!

Запитання 13

Позначити речення, в якому правильно розставлені розділові знаки при прямій мові

варіанти відповідей

Дзвони над селом виспівують велику радість: Христос воскрес!

Дзвони над селом виспівують велику радість - "Христосу воскрес!"

Дзвони над селом виспівують велику радість: "Христос воскрес"!

Дзвони над селом виспівують велику радість: "Христос воскрес!"

Запитання 14

Позначити речення, в якому правильно розставлені розділові знаки при прямій мові

варіанти відповідей

"Хто хоче більше знати, - говорить щоранку мама, - треба менше спати."

"Хто хоче більше знати - говорить щоранку мама, - треба менше спати".

"Хто хоче більше знати, - говорить щоранку мама, - треба менше спати".

"Хто хоче більше знати: говорить щоранку мама, - треба менше спати".

Запитання 15

Позначити речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Марія Іванівна попередила щоб я не запізнювався на уроки.

Еге подумав Остап так ось воно що!...

А де ж батьки запитав Дмитро

Ні не клич мене весно казал я їй не чаруй і не ваб надаремне.

Запитання 16

Визначити, якій схемі відповідає подане речення.


Роби добро мені казала мати і чисту совість не віддай за шмат!

варіанти відповідей

"П", - а: - П!

А: "П"!

"П, - а, - п!"

"П", - а!.

Запитання 17

Прочитайте речення.


Колись давно мені казала мати: "Роби добро і чисту совість не віддай за шмати".


Правильно замінено пряму мову непрямою в рядку

варіанти відповідей

Колись давно мені казала мати, що роби добро і чисту совість не віддай за шмати.

Щоб робити добро і чисту совість не віддати за шмати, колись давно мені казала мати.

Колись давно мені казала мати, щоб я робив добро і чисту совість не віддав за шмати.

Колись давно мені казала мати робити добро і чисту совість не віддати за шмати.

Запитання 18

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

"А ось уже, хвалити Бога, й на світі благословиться!" - чую голос матері

"Я знаю тільки те, що нічого незнаю",- любив повторювати Сократ

"Дуб здавна користується в людей великою шаною - згадував Береговець- з-поміж усіх наших дерев - наймогутніший пагін землі".

Запитання 19

Правильно поставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

"Це не вигадка, а бувальщина, мовила Вілія. - Кажуть, що в легендах часом буває більше правди, ніж у житті".

"Ні, не клич мене, весно", - казала я їй: "Не чаруй і не ваб надаремне!"

"Вам не здається, - обізвалася сусідка, - Що тепер море як синій птах щастя?"

"Кармелюк був славний чолов'яга, - усміхнувся коваль і додав: - Він відбирав гроші в багатіїв і роздавав бідним".

Запитання 20

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

"Важливо не те, як як малюю, а що в тому бачать інші, - сказав Валерій. - Я ніколи не стану художником".

"Мамо, чи кожна пташка в вирій на зиму літає?", - в неньки спитала дитина.

Он вітри там женуться, кричать: "Ей ви, кралі! Почекайте, бо ми вас кохаєм!"

"Якби не мамина пісня, - сказав якось один давній історик, - яким убогим було б наше життя".

Запитання 21

Прочитайте діалог.


(1) У крамницю господарчих товарів заходить хлопчик і запитує: У вас є таке мило, щоб з нього була біла піна?

(2) Продавчиня поглянула на нього здивовано:

(3) - Так будь-яке можеш узяти.

(4) - Та ні... Я вже купляв мило і зелене, і жовте, рожеве, відповідає хлопець і додає: А піна завжди була... брудна.


Помилку допущен в частині діалогу, позначеній цифрою

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 22

Прочитайте діалог.


(1) Першокласник Сергійко, повернувшись зі школи, сказав:

(2) - Я до школи не піду.

(3) - "Чому?" - здивувалася бабуся.

(4) - Бо там треба писати й читати, а я не вмію, а розмовляти я вмію, так на уроках не дозволяють.


Правильно оформлено всі частини діалогу, ОКРІМ позначеної цифрою

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 23

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Життя лише доти має вартість, – говорив батько частенько – доки людина може допомагати іншим».

«Це ж хто сказав, що одна ластівка не робить весни?» – переможно вигукнув Таран.


Давньогрецький філософ Епікур казав: «Якщо доля особливо прихильна до людини, вона дає їй вірних друзів».

«Розумні люди говорять тому, що їм є що сказати, – стверджував мудрець і додавав: – А дурні просто хочуть сказати хоч щось».

Запитання 24

Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками (розділові знаки пропущено)


1 речення із звертанням

2 речення з однорідними підметами

3 речення із вставним словом

4 речення з однорідними додатками


А Дурний язик на жаль голові не приятель.

Б  Природа, час і терпеливість — найкращі лікарі.

В Осінній вечір заховав під крило і голову, і ноги.

Г Був гарний  день, і все навколишнє здавалось прекрасним.

Д У радості й у горі йду до тебе, матінко моя.

варіанти відповідей

1Д 2Б 3А 4В

1Д 2Г 3Аа 4В

1Б 2Д 3А 4В

1Д 2Б 3В 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест