Пряма мова, діалог, цитата

Додано: 2 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
11 запитань
Запитання 1

Правильно розставлені розділові знаки при прямій мові в реченні:


варіанти відповідей

 «Ніде щиріше не співають, як на війні» - зітхнув Мирошниченко.


Сам до себе говорив Тимофій, земля найкраще пахне восени.


 Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою»!


«Якраз там і стояла їхня хатина, - мовила бабуся, - отам, біля старої яблуні».


Запитання 2

Помилка у вживанні розділових знаків при прямій мові в реченні:


варіанти відповідей

«Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: - Готовий хлібороб, одним словом».


«Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».


«Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами».


 «А що таке поезія? Це щось більше ніж просто слова, це простір і любов між рядками...» –зазначає Ліна Костенко.

Запитання 3

 Реченню Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, бо багацько нас є говориться в народній пісні відповідає схема:


варіанти відповідей

 А: «П (?!)».     


 «П», — а.        


«П (?!)» — а.     


«П», — а, — «П».

Запитання 4

У разі заміни прямої мови непрямою речення буде:


 

варіанти відповідей

 простим                             


складним будь-якого типу


складнопідрядним          

складносурядним

Запитання 5

Неправильно замінено речення з прямою мовою на непряму «Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа у варіанті:


варіанти відповідей

На думку Івана Цюпи, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.


 Іван Цюпа писав, що доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.


 Іван Цюпа писав, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.


 Доброта, згідно з думкою Івана Цюпи, — це найбільше досягнення людини, прекрасне і свята.

Запитання 6

Складносурядним є речення ( розділові знаки пропущено):


варіанти відповідей

Старенька жінка вносила соломки і вся залита сяйвом золотим чогось палила у печі іконки, поцілувавши кожну перед тим.


Дорога зіп’ялась на невисокий перевал і круто збігла вниз по вапнистому білому схилу.


То наближаючись то віддаляючись але не стихаючи зовсім гуркотіло і

 гуркотіло два трактори в полі.


Холодні зірки мерехтіли в темному небі і нескінченний Чумацький Шлях простягся у вічність. 

Запитання 7

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення  Вітру на морі не було… вибрати:

варіанти відповідей

коли ми повернулися з екскурсії


хоча за прогнозом і обіцяли буйного.


як і очікуваного кілька днів сонця.


проте клекотав сильний прибій.

Запитання 8

Перед виділеним сполучником треба поставити кому в реченні

 (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Удосвіта знов загули на морозі сосни і закричали півні на горищах.


Тут кажуть уночі горять вогні болотні чи світяться корчі зотлілі до трухи.

Зрідка тут пробіжить заєць або спиниться на кручі вовк.


На сизих луках скошено траву і літо буйне в береги ввійшло.


Запитання 9

Коми НЕ ТРЕБА ставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Тільки коники сюрчать та перепел іноді підпадьомкує.

І наперед не треба ворожити і за минулим плакати не варт.


Над Дніпром клубочиться задуха і пахне степом сизий деревій.


Пливе над світом осінь як медуза і мокре листя падає на брук.

Запитання 10

Одночасність подій виражають частини складносурядного речення

(розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Багряне сонце сутінню лісною у просвіт хмар показує кіно і десь на пні під сивою сосною ведмеді забивають доміно.


Раптом заблискотів заколихав вогнями весь правий берег і стало видно

скіфські могили над Дніпром і лівобережні піски.


Біла стежка в далечі губилась а мені у безтурботні дні назавжди навіки

полюбились ніжні і замріяні пісні.


Одна хвилинка темного горя і вмить усміхнулось направо усміхнулось

наліво і золоте поле махнуло крилами аж до країв синього неба.

Запитання 11

Граматичну форму на позначення часу не порушено в рядку:


варіанти відповідей

за двадцять до десятої


чверть після одинадцятої


тридцять п'ять на дванадцяту


двадцять по третій дня

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест