Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності"

Додано: 6 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 616 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Укажіть складне речення з різними видами зв'язку

варіанти відповідей

А Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, Змалюй дуби, могутні і крислаті, котрі од вітру гнуться до землі.

Б Преславне українське слово звучить у серці моїм, бо мова - хліб, а не полова: я чув її із уст батьків.

В Пігмей бажа високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди злочинець - на ділах добродій.

Г Добре сказано Синекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.

Запитання 2

2. Укажіть речення, у якому частини поєднані безсполучниковим і сурядним зв'язком.

варіанти відповідей

А Ріка налітала на камінні зубці, поміж яких застряв дуб-велет, а потік спадав униз, де також стриміли камені.

Б не зневірся, не впади у відчай6 вир не вкрутить, хвиля не знесе.

В Вже вечір тіні склав у стоси, за обрій котиться курай, і дальні пахнуть сінокоси, і дальній пахне рідний край.

Г Іду, дивлюсь: мій край, моя земля, сміються в небі золотому річки, і села, і поля.

Запитання 3

3. укажіть речення, у якому частини поєднані безсполучниковим та підрядним зв'язками.

варіанти відповідей

А. Тут панував такий шум, що спершу хотілося просто затулити вуха і бігти безоглядно, але Наталка все-таки вирішила спершу роздивитися майстерні.

Б Чудний народ - художники й поети, усе їм сниться те, чого нема.

В Блукав вечір сумовито, на покоси стелив роси, а за ним йшла чорнокоса ніч у зорянім вбранні, що у вибалках тумани вичакловувала здавна десь на дні.

Г Бери в народу вічну силу духу: вона ще знадобиться у борні, і в ній ти знайдеш силу і наснагу, і нею утамуєш спрагу волі.

Запитання 4

4. Укажіть речення, у якому перед виділеним сполучником ТРЕБА ставити кому

варіанти відповідей

А Нікому й на думку на спадало, що за якісь двадцять хвилин по вулицях пронисеться страшний ураган, усе полетить шкереберть і над Харковом забушує шалена злива.

Б Маки заквітли червоними зорями поміж колосків, і якщо подивитись здалеку, то здаються вони гарячими вогнищами.

В І якщо згадати слова, що сказав ти найпершими, то, певно, у них і захована таїна життя: батьки тримають над нами небо.

Г Шевченко - це не тільки те, що вивчають а й те, чим живуть; у ньому черпають сили й надії.

Запитання 5

5. Укажіть речення, у якому після виділеного слова слід ставити двокрапку

варіанти відповідей

А Перший рамковий вулик був винайдений українцем П. Прокоповичем у 1814 році він створив унікальу конструкцію, завдяки якій можна було збирати мед, не знищуючи при цьому бджіл.

Б Саме в Україні є найбільша станція метро у світі конкурентом може бути лише "Пухунг" у Пхеньяні, котрий потрапив на другу сходинку.

В Український транспортник Ан-225 справді вражає величезним вантажним відсіком, у якому могла б легко вміститися відстань, що її здолав при першому перельоті літак братів Райт а їм'я наш велетень має романтичне - "Мрія".

Г Першим вищим навчальним закладом у Східній Європі була Острозька слов'яно-греко-латинська школа, яку заснував меценат К. В. Острозький працює вона і нині, чекаючи студентів.

Запитання 6

6. Правильно названо засоби міжфразового зв'язку в тексті в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

А синоніми

Б займенники

В прислівники

Г омоніми

Запитання 7

7. Він їхав на велосипеді,а потім наш друг зник у лісі,у якому Сашко не міг заблукати.

Правильно побудована схема до речення..

варіанти відповідей

А [ ],а [ ], ( у якому )

Б [ ],а [ ], [ у якому ]

В ( ),а [ ] ,( у якому )

Запитання 8

8. Тема тексту - це...

варіанти відповідей

А група слів, словосполучень та речень;

Б  оцінка предмета чи явища;

В його зміст, те, про що в ньому розповідається;

Г «відоме» і «нове».

Запитання 9

9. Види міжфразового зв'язку в тексті

варіанти відповідей

А Послідовний, ланцюговий

Б  паралельний, перпендикулярний

В  послідовний, зворотній

Г послідовний, паралельний

Запитання 10

10. Який вид зв'язку наявний у даному тексті : "…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?

варіанти відповідей

А паралельний.

Б послідовний

В неоднорідний

Г однорідний

Запитання 11

11. Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

А лексичні повтори

Б займенник 

В синоніми

Г вставні слова

Запитання 12

12. Основне повідомлення в реченні міститься..

варіанти відповідей

А у "новому"

Б у "відомому"

В  у присудку

Г у підметі

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест