Тест для підготовки до НМТ

Додано: 14 квітня
Предмет: Українська мова, 11 клас
17 запитань
Запитання 1

Визначте складнопідрядне речення, в якому підрядна частина стоїть перед головною (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Доки грім не гряне ледачий не встане.

На Україну подивлюсь і любо серце відпочине.

А я люблю як у вечірній час сопілка заспіває переливна.

Красива осінь вишиває клени червоним жовтим срібним золотим. 

 


Запитання 2

Указати складносурядне речення з розділовим сполучником:


варіанти відповідей

Птахи по надбережжю гуртуються відлітати у вирій, а деякі вже й рушили.

Там тільки павуки та обламані щогли, та пухлинами повисувались від вибухів сталева палуба.

Де-не-де біля вирв синіє безводний полин чи кущиться пахучий чебрець.

А за вікном то хмарилось, то зрідка зблискував промінь неяскравого сонця.

Запитання 3

До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

варіанти відповідей

Уже сонце хилилося до заходу, як у степу показалася велика чорна плахта .

Старий дзвонар одного давнього вечора розповідав, як десь дівчата  дзвонами привертали парубочі серця 

Зібралася ціла флотилія, наче з якого великого переможного походу верталися.                              

Назбирали багато сухого бадилля, щоб було чим цілу ніч палити .                                  

Запитання 4

Складним з різними видами зв’язку є речення:

варіанти відповідей

Біля будки вартовий; він нічого не говорить нам, але здається, що між нами була довга розмова, після якої краще всього нам одійти собі геть.

Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.

Аж ось труснуло сніжком, і земля нагадала аркуш паперу, чи, може, мені так здалося.

 

 Пам'ять наша – глибокий чарівник колодязь, на дні якого затонуло синє небо.

 

Запитання 5

Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення: 

варіанти відповідей

Малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.

 Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина.

За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий.

Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця!

Запитання 6

Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

 «Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

 «Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

 «Ні, — сказав сам собі Василько, — щуки я не піймаю, бо вона прудка».

 Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

Запитання 7

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

 Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

 «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

 «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Запитання 8

Пряма мова є в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.

Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

Запитання 9

Без усякої іншої науки ще можна обійтися писав І. Срезневський

без знання рідної мови обійтися не можна.


варіанти відповідей

«П», — а.

 «П, — а: — П».

«П! — а. — П...»

«П, — а, — п».

Запитання 10

Укажи речення з непрямою мовою

варіанти відповідей

Синоптики попереджали про можливість ускладнення погодних умов.

Перед від’їздом до Львова на навчання батько наказував Соломії, щоб вона чесно виконувала свої обов’язки, вчилася і йшла вперед.

А що, хлопці, будемо рушати, каже дід.


 «Що там, — дума Чіпка, — там, мабуть, гарно так».

Запитання 11

У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку?

варіанти відповідей

 Я вирішила зупинитись і запитати, чого йому треба.

Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.

 Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.

 Гетьман підтвердив, що не хоче війни.

Запитання 12

Визначте складне речення, побудоване за схемою: [   ], й [   ], (   ).

варіанти відповідей

Вишнево-яблуневі садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, й село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.

Я слухав рідну пісню, рідну мову, й вона лилась струмком, у якому переплелися запахи калини, чебрецю, лепехи.

Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа.

В темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки.

Запитання 13

Указати складносурядне речення з єднальним сполучником:


варіанти відповідей

Мине час, і піде вода аж за Перекоп.

На грядках червоно виблискують скиби, а в борознах біліє опалий цвіт.

Город копати було ще рано, але Миколка наточив рашпилем лопату, набив на граблі нового держака та пішов згрібати під яблунями торішнє листя.

То він пригадував вираз подиву і страху на її обличчі, то спливало перед очима її розгублене личко.

Запитання 14

Складнопідрядне речення з підрядним означальним є в рядку

варіанти відповідей

У Японії вважають, що риси характеру кожної людини визначає її група крові.

Ви здивуєте японця і навіть наведете на підозру, якщо не знатимете своєї групи крові.

Запитання про групу крові є ключовим у Японії, адже ця побутова мудрість дуже популярна.

У японських газетах друкують гороскопи, які прогнозують успіхи й невдачі для людей певної групи крові.

Запитання 15

Складнопідрядне речення з підрядним обставинним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати

варіанти відповідей

 хоча надворі вже була рання весна.

ніби лежала товста пухова перина.

тому що не була розчищена від заметів.

так що не можна було доїхати до міста.

Запитання 16

Визначте схему, якій відповідає речення: А хто стрічався на шляху зо мною, того я  щирим серденьком вітала (Л. Українка.)

варіанти відповідей

 (   ), [   ]. 

[   ], [   ]. 

 [   , (   ),   ]. 

[   ], (   ).

Запитання 17

Указати складносурядне речення

варіанти відповідей

Сиджу і слухаю, як народжується вітер

І так мені хочеться піти в лісову далечінь, побачити з якогось незнайомого берега отих, наче зі срібла вилитих, лебедів, подивитись на їхні співучі крила

І на цих високих пам’ятниках спочивають не тільки запізнілі перелітні птахи, а й, здається, у надвечірніх сутінках дрімають обважнілі хмари

Неозорі лани жита і пшениці золотилися навкіл

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест