Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:
"Призвичаєні до землі переселенці бралися за плуга і вирощували хліб. Вони годували і випасали худобу, полювали на хижого звіра, займалися рибальством, бджільництвом. Праця цих роботящих людей давала плоди" (О. Опанович).
Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:
"Шевченко – наш поет і перший історик. Шевченко перше всіх запитав наші німі могили, що вони таке, і одному тільки йому дали вони ясну відповідь, ясну, як Боже слово. Шевченко перше всіх додумався, чим наша старосвітчина славна і за що проклянуть її грядущі роди" (П. Куліш).
Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:
"Саме інженери примусили вчених подумати, як втрутитися в найглибші тайники кристалів, перетворити графіт на алмаз. Інколи вони вкраплені в метеоритах, що прилітають з космосу на землю. Очевидно, створюють їх височенні температури, надвисокі тиснення удару при падінні на землю" (В. Собко).
Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:
"Було пів на дев’яту, і до гімназичних дверей прямувала сила народу. Гімназисти йшли на перехідні екзамени. Малих хлопчиків, отаких, як Юра, в матросках, сорочках, матері й батьки вели на вступні. Серце Юрине затремтіло" (Ю. Смолич).
Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:
"Вельбот відійшов од берега. З вельбота мисливці стежили за двома товаришами. Сміливо залишали ті під собою великі скелі. Та ось вони вже в тому місці, де треба закладати динамітні набої. Ножами вишкрябують ґрунт з-під скель. Роблять глибокі діри. Закладають туди набої" (М. Трублаїні).
Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:
"Леся Українка – одна з найоригінальніших поетес світу. Багатогранний талант Леся Українка успадкувала від своєї матері, Ольги Косач, що виступала під літературним псевдонімом Олена Пчілка. Від своєї матері Леся Українка перейняла і літературний хист, і замилування до фольклору та етнографії" (Л. Костенко).
Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:
"Дуже освічений був лікар у Ярослава Мудрого. Звали його Саргісом. Знав цей лікар кілька мов, мав при собі багату медичну бібліотеку" (О. Єфімов).
Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:
"Раз було так. Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом в яблуневому цвіті, тихим рожевим, у білій на стіні глині. Уперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалася вечеряти під яблунею надворі" (С. Васильченко).
Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:
"Йому судилося бути «українським Єремією», прокляття якого мали випекти рабську кров у співвітчизників, щоб силу нашому національному організмові давала кров здорова, дужа, горда. Йому нелегко було говорити холодним тоном історика. «Ярий крик» викрешував публіцистичні тони, а зосередженість на одній великій думці-пристрасті оберталася категоричністю й часом однозначністю присудів чи оцінок. Таким уже був хрест Євгена Маланюка" (З журналу).
Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:
"Коли кажемо "Григорій Сковорода", у голову приходить: мандрівник, мудрець, байкар, поет. При цьому імені згадується: дорога, бідна, але мудра людина, химерна закручена мова і тужлива мелодія, котра супроводжує важкуваті, але сильні строфи його віршів. Це ім’я знають в Україні всі" (В. Шевчуком).
Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:
"Якось довелося бути свідком такої історії. У міському парку, присівши на лавці, вели неквапну розмову двоє літніх людей. Та ось їхню розмову обірвав хлоп’як: пробігши поруч, він нагло потріскотів іграшковим автоматом, націленим на людей. Сивочолий чоловік підвівся, підійшов до ще досить молодих батьків" (В. Скуратівський).
Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:
"Ласкавий читачу мій, розкажу тобі казку. Діялось це не тоді, як людей було трохи, а тоді, вже, як було їх багато; і не тоді це діялось, як по річках і ставках текли молоко та меди, а як річки та ставки текли морями кров, та сльози, та піт. У тих місцях, де падав цей піт, ці сльози, ця кров, там стала земля парувати. Стала ця пара здійматись угору, стала рости і зробилася з неї великая хмара, хмара Життя. А як дійшла вона до своєї пори, то родилося з неї двоє дітей, двоє синів Життя: Вперед і Назад" (В. Винниченко).
Визначити в тексті ключове (автосемантичне) речення:
"(1) Визначному політичному діячу і полководцю часів Визвольної війни українського народу середини ХVІІ століття, гетьману України Богдану Хмельницькому присвячено багато творів монументального мистецтва. (2) Нині в нашій країні нараховується близько ста пам’ятників, споруджених на його честь. (3) Один із них встановлений у Києві ще в 1888 році. (4) Історія його спорудження – це яскрава сторінка національно-визвольної боротьби українського народу" (П. Скрипник).
Визначити в тексті ключове (автосемантичне) речення:
" (1) І дев’ять віків тому, і сьогодні – тільки зайдеш до Софіївського собору, метушня і злигодні земного буття залишаються за порогом. (2) Здається, відлунює загадковий і заспокійливий рай, де висохнуть сльози і загояться найболючіші рани. (3) Тягар негоди спадає з вимученої душі. (4) Стримані лінії стін стримують зайві вияви почуттів. (5) Ледь чутне шепотіння натовпу в соборі здається молитовним (Д. Горбачов).
Визначити в тексті ключове (автосемантичне) речення:
" (1) Нарешті прийшла весна. (2) Після рясних дощів усе одразу вкрилося молодою травою. (3) Вона зазеленіла навіть там, де, здавалося, їй ніяк було вчепитися корінцем на майже голому камінні. (4) По садах зацвіли черешні та жерделі, а на згір’ях попід деревом розцвітали чудні зелені квітки на дебелих соковитих стеблинах. (5) Від тих квіток розходилися чудові пахощі, що єднали в собі і пахощі молодої рослинності, і яблуневого цвіту, і черешні, і конвалії. (6) То були справжні весняні квіти звабливі, прекрасні, повні таємного життя та розкошів (М. Кибальчич).
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома