Правильно підкреслено літеру на позначення наголошеного звука в слові
Частку не треба писати разом у варіанті
Суфікс -ов- має прикметник, утворений від іменника
Помилково вжито слово в рядку
Неправильно утворено форму слова у варіанті
Спонукальним є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...
Фразеологізмом є вислів
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...
Окремо в цьому тексті треба писати
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...
Простим реченням з відокремленою обставиною є
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
Виділене слово вжито в невластивому йому значенні в реченні
Спрощення у групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка
Без апострофа треба писати всі слова в рядку
Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку
Подвоєне нн треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Закінчення -е (-є) у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку
Граматичну помилку допущено в рядку
Правильно утворено форму 3-ї особи множини від інфінітива
Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено у рядку
Вставне слово, що вказує на послідовність і зв'язок думок, ужито в реченні
Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні
Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини "У неділю ми обов'яково поїдемо до Києва..." додати
Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням
Фразеологізм Значення
1 неопалима купина А невеликий, посильний вклад
2 земля обітована Б вершина творчості
3 лепта вдовиці В місце заповітної мрії
4 наріжний камінь Г те, що живе вічно
Д основа, базис
З'ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово).
Ніколи не треба забувати про своє призначення й (1) завжди пам'ятати, що (2) митці покликані народом для того, аби показувати (3) світові насамперед, що життя (4) прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.
1 завжди А обставина
2 митці Б підмет
3 світові В додаток
4 прекрасне Г іменна частина присудка
Д означення
Доберіть приклад до кожного виду речення
Вид речення Приклад
1 означено-особове А Раніше, аніж наказувати, навчись коритися.
2 неозначено-особове Б Мені невесело було й на нашій славній Україні.
3 узагальнено-особове В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.
4 безособове Г Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими
пуп'янками.
Д Озеро в лісі, в озері - ліс
Доберіть приклад до кожного типу речення
Тип речення
1 складнопідрядне
2 складносурядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв'язку
Приклад
А Не бійтесь заглядати у словник: це пишний яр, а не сумне провалля.
Б Старе поволі забувається, а нового не варто порушувати.
В Треба дати зрозуміти, що світ наш не замерзає і не згасає.
Г У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов розлився бурштиновий мед.
Д Осяяний сонцем, перед нами розкрився зовсім новий світ.
З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Знову осінь... (1) Знов у дальній вирій Птаство з (2) України відліта, У високім (3) піднебеснім вирі Піднебесну путь (4) свою верста.
1 знов А дієслово
2 України Б іменник
3 піднебеснім В займенник
4 свою Г прикметник
Д прислівник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома