20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Тести ( 11 клас.Матеріал 10-11 класу)

Про матеріал

Щоб успішно скласти ЗНО, готуватися до нього потрібно систематично. Тести з української літератури для 11 класу в 10 варіантах допоможуть перевірити, як учні засвоїли навчальний матеріал за курс 9-11 класів, виявити проблемні теми, а після цього попрацювати над їх усуненням. Завдання можна використати як для самостійної, так і для контрольної роботи.

Перегляд файлу

11 клас

Контрольна робота

1 ВАРІАНТ

1 Зворушливе прощання матері з сином зображено у творі

А"Засвіт встали козаченьки..." Б"Дума про Марусю Богуславку" В"Чи не той то Хміль..."

Г"Віють вітри..."   Д"Бондарівна"

2.  В уривку зі "Слова про похід Ігорів" "Сонце йому тьмою путь заступало; ніч, стогнучи йому грозою, птиць збудила" йдеться про

АСвятослава  БІгоря  ВКончака ГВсеволода  ДОвлура

3"Щоб бути зачинателем нової української літератури - мало самого таланту: треба мати український хребет. Той хребет, який крізь усі лихоліття й катастрофи знову й знову випрямляється і утверджує вільне людське право - бути собою" - сказано про

АПантелеймона Куліша БІвана Франка  ВГригорія Квітку-Основ'яненка

ГІвана Котляревського ДГригорія Сковороду

4"Написати рідною мовою історичний роман, дотримуючись суворих правил форми, властивої цьому різновиду епосу" - таке завдання поставив перед собою

АГригорій Квітка-Основ'яненко БПанас Мирний ВПантелеймон Куліш

ГМихайло Коцюбинський  ДГригорій Сковорода

5. «Тому роду нема переводу,в котрому браття милують згоду”,- наставляє снів

А Лаврін Запорожець   Б Івоніка Федорчук   В Денис Сірко

Г Мина Мазайло   Д Мусій Половець

6. «Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з нею», – закликав

А Василь Стус  Б Володимир Сосюра  В Микола Вороний

Г Євген Маланюк  Д Василь Симоненко

7. «Серцем передчуваю, що українізація – це спосіб робити з мене провінціала, другосортного службовця і не давати мені ходу на вищі посади», – заявляє персонаж твору

А «Моя автобіографія»  Б «Місто»  В «Мина Мазайло»   Г «Подвійне коло»

Д «Мартин Боруля»

8.«По одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду – старий козарлюга» – сказано про персонажа

Аоповідання Бновели Вповісті Гісторичного роману Дпригодницького роману

9.Батьківщину, як і рідну матір, не обирають. Це провідна думка вірша

А«Як добре те, що смерті не боюсь я» Б«Українське альфреско»

В«Лебеді материнства» Г«Блакитна Панна» Д«Молюсь і вірю…»

10. «Сміливі завжди мають щастя» – лейтмотив твору

А «Подвійне коло»   Б «Я (Романтика)»   В «Тигролови»

Г «Маруся Чурай»   Д «За мить щастя”

11 Іван Білик закликав створити "народний роман на основі щирого реалізму"

АГригорія Квітку-Основ'яненка БІвана Нечуя-Левицького ВПанаса Мирного

ГОльгу Кобилянську   ДВасиля Стефаника

12. Вислів "Кров людська - не водиця, проливати не годиться" суголосний ідеї 

А"Земля" Б"Місто" В"Кайдашева сім'я" Г"Камінний хрест" Д"Мартин Боруля"

C:\Users\admin\Desktop\4222334.jpg13.На малюнку зображено епізод

АПанаса Мирного

БІвана Карпенка-Карого

ВМарка Вовчка

ГІвана Нечуя-Левицького

ДГригорія Квітки-Основ'яненка

14.«Зі своїм запорозьким бурлацтвом він самовільно влетів у метушливий світ олімпійських маскарадів, його сміх розітнувся голосною луною», – сказано про

А Івана Нечуя-Левицького  Б Тараса Шевченка

В Григорія Сковороду  Г Івана Котляревського  Д Остапа Вишню

15. "Я сам. Вікно. Сніги...
Сестру я Вашу так любив -
Дитинно, злотоцінно", - зізнається ліричний герой вірша

АОлександра Олеся БМиколи Вороного ВМаксима Рильського  ГПавла Тичини

ДВолодимира Сосюри

 16. "Наповнена милосердям до свого нещасного сина, розіп'ятого на хресті фанатичної ідеї" героїня твору

А"Подвійне коло" Б"Момент" В"Я (Романтика)"

Г"Три зозулі з поклоном"  Д"За мить щастя"

17Справжнє прізвище автора твору "Сом" -

АКандиба БГубенко ВФітільов ГЛозов'ягін ДТобілевич

 18. Слова «Палкий, як порох, сміливий, як голодний вовк» характеризують

А Максима Ґудзя   Б Івана Брюховецького  В Наума Дрота

Г Михайла Федорчука  Д Лавріна Кайдаша

19.Зустріч ліричного героя й селянина в новелі ,,Інтермецо”

А експозицією  Б зав’язкою В розвитком дії Г кульмінацією Д розв’язкою

20. "Вони йшли, преніжно обнявшись, їм у вічі дмухав трамонтан, позаду калатало море, вони йшли впевнено й дружно, як ходили ціле життя" - так зображено подружжя

АСірків БЯркових ВФедорчуків  ГЗапорожців  ДПоловців

21. Установіть відповідність між назвами двох творів одного автора.

Назва твору

1"Українське альфреско"

2"Катерина"

3"Подвійне коло"

4"Intermezzo"

 

Назва твору

А"До Основ'яненка"

Б"Моя автобіографія"

В"Страшні слова, коли вони мовчать"

Г"Тіні забутих предків"

Д"Шаланда в морі"

 

22. Установіть відповідність між жанром і назвою твору.

Жанр твору

1роман

2повість

3поема

4комедія

 

Назва твору

А"Мартин Боруля"

Б"Хіба ревуть воли, як ясла повні?

В"Кайдашева сім'я"

Г"Наталка Полтавка"

Д"Мойсей"

23. Установіть відповідність між персонажами того самого твору.

Персонаж

1Григорій Многогрішний

2Лаврін Кайдаш

3Іван Іскра

4Лукаш

 

Персонаж

АМотря Довбиш

БГаля Вишняк

ВМедвин

ГКирило Тур

ДКилина

24. Установіть відповідність між назвами творів одного автора.

Назва твору

1«De libertate»

2«Маруся Чурай»

3«Сон» («У всякого своя доля»)

4«Чари ночі»

 

Назва твору

А«Українське альфреско»

Б«Маруся»

В«Бджола та Шершень»

Г«Кавказ»

Д«О слово рідне! Орле скутий!..»

 

 

 


11 клас

Контрольна робота

2 ВАРІАНТ

1.Драматичну долю галицького селянства кінця ХІХ - початку ХХ століття втілено в образі

АОмелька Кайдаша  БІвана Палійчука  ВЧіпки Варениченка

ГІвана Дідуха   ДМаксима Гримача

2 "Ми з нею рідні. Ми з одного кореня.
Мабуть, один лелека нас приніс
Батьки у нас безстрашні й невпокорені
і матері посивілі від сліз", - так про себе й Марусю Чурай говорить

АІван Іскра БМартин Пушкар ВГриць Бобренко ГСемен Горбань ДЯким Шибилист

3. Україна як утрачений рай постає в "зболеному сні" ліричному героєві поезії

АЛіни Костенко БВасиля Симоненка  ВВасиля Стуса

ГЄвгена Маланюка ДБогдана-Ігоря Антонича

4. Баладний сюжет має твір

А«Камінний хрест» Б«Мартин Боруля» В«Максим Гримач» Г«Intermezzo»  Д«Енеїда»

5.«Пошли ж вам, Боже, щасливу долю та сили в руки, щоб виповнити свій довг перед миром, щоб возвеличити трудами красну землю нашу українську, аби цвіла вона багатствами і згодою», - благословляє своїх дітей

АМаруся Кайдашиха  БНастя Дрот  ВТетяна Запорожчиха

ГГорпина Терпилиха  ДМарійка Федорчук

6.«...Дегенерата введено не випадково! Навіть кращий із тих, що в них «розколюється «Я», навіть він іде в супроводі «низенького лоба, розкуйовдженого волосся і приплюснутого носа»...», - так пояснював появу одного зі своїх персонажів

АМикола Куліш БЮрій Яновський ВВолодимир Винниченко

ГОстап Вишня  ДМикола Хвильовий

7.Образ сталінських "ешелонів смерті" є наскрізним у творі

А"Україна в огні" Б"Подвійне коло" В"Місто" Г"Земля" Д"Тигролови"

8.«Поет поринає і пориває за собою читача в розкоші молодого зору, слуху, дотику. Його «пейзажі споминів» - безконечно знадливі лемківським колоритом», - сказано про

АПавла Тичину БМаксима Рильського  ВБогдана-Ігоря Антонича

ГОлександра Олеся ДМиколу Вороного

9.Ідеальний світ української родини переселенців зображено у творі

А«Зачарована Десна»  Б«Три зозулі з поклоном» В«Тіні забутих предків»

Г«Камінний хрест»  Д«Тигролови»

10.Поєднання інтелектуальної й масової, елітарної й кітчевої культури є характерною ознакою

Аромантизму  Бпостмодернізму  Вреалізму

Гбароко  Декспресіонізму

11.Про героїчну битву українського війська проти загарбників біля Савур-могили йдеться у творі

А«Засвіт встали козаченьки»  Б«Дума про Марусю Богуславку»

В«Ой Морозе, Морозенк󻠠ë³ють вітри» Д«Бондарівна»

12.У рядках

Так жив мудрець, без лестощів і прав,
І грішний світ ловив, та не спіймав
Його душі, повитої нуждою

йдеться про

АІвана Франка   БТараса Шевченка  ВІвана Котляревського

ГГригорія Сковороду  ДГригорія Квітку-Основ’яненка

13.«Запорожжя споконвіку було серцем українським, на Запорожжі воля ніколи не вмирала, давні звичаї ніколи не забувались», - пише автор твору

А«Чорна рада» Б«Вершники»  В«Камінний хрест» 

Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»  Д«Тіні забутих предків»

14.«Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри, а для волі Росії зробив більше, ніж десять переможних армій», - сказано про

АІвана Котляревського БТараса Шевченка  ВІвана Франка

ГОлександра Довженка ДВасиля Стуса

15.Написання нарису «Подоріжжя од Полтави до Гадячого» стало важливим етапом підготовки твору

А«Наталка Полтавка»  Б«Чорна Рада» В«Максим Гримач»

Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»   Д«Кайдашева сім’я»

16.Прочитайте уривок тексту:

«А такий був: нехай тільки станеться кому з нашого села пригода - головою ляже, а вирятує: нехай зачепить хто чужий, то й не збудеться лиха: налетить, як той вихор нагальний, дощенту викорчує. Коли жив, то, може, й досі пам'ятає, які нагайки-дротянки плелися в пана …………»

Замість крапок має бути ім'я

АНаума Дрота  БМартина Борулі ВМаксима Гримача ГОмелька Кайдаша ДІвана Дідуха

17.Повість «Маруся» Григорія Квітки-Основ’яненка має яскраво виражені ознаки

Акласицизму  Бсентименталізму Вромантизму  Гмодернізму  Дімпресіонізму

18.«Я не хочу буть дворянкою! Краще жить на світі щасливим мужиком, ніж нещасним паном - це всяке знає!» - заявляє

АЛеся Череванівна  БМарися Боруля  ВГаля Ґудзь

ГКатря Гримач  ДМотря Довбиш

C:\Users\admin\Desktop\41_6.jpg19.На рисунку зображено героїв твору

АЛесі Українки

БМарка Вовчка

ВВолодимира Винниченка

ГПанаса Мирного

ДОльги Кобилянської

20.«Основною темою я зробив смерть пророка, непризнаного своїм народом», - сказано автором про твір

А«Ісаія. Глава 35» Б«Камінний хрест» В«Чорна рад໠ëгздво» Д«Мойсей»

21.Установіть відповідність між персонажами одного твору.

Персонаж

1Леся Череванівна

2Марися Боруля

3Мотря Довбиш

4Галя Ґудзь

 

Персонаж

АМикола Гуляницький

БЧіпка Варениченко

ВПетро Шраменко

ГІван Палійчук

ДКарпо Кайдаш

22.З'ясуйте, кому з письменників присвячено цитовані поетичні рядки.

Письменник

1Тарас Шевченко

2Іван Франко

3Євген Маланюк

4Василь Стефаник

 

Цитата з твору

А«Я ж вам гармати слів повиставляв! / Я ж ніс за вас камінного хреста, / Аж захлиналась у сльозах земля! / Так чом же вам заціпило вуста?..»

Б«... «Стилет чи стилос?» ...Сумнів знову: / Чи віск м'який, чи синя сталь? / А за шатром напоготові / Стоїть нездоланна печаль...»

В«Сорок літ, як Мойсей по пустині, / Він провадив народ за собою, / В небо рвалися думи орлині, / А життя вниз тягло, бо в долині / бій завзятий кипів з темнотою...»

Г«Пройдуть віки, настане вічне літо. / І так, як ми, як з нами це було, / над книжкою твоєї «Енеїди» / нащадок схилить радісне чоло…»

Д«Холодний Яр. Суботів. Чигирин... / І дуб Залізняка, й круті байраки... / І в думах воскресають із сивин / Поборники свободи - гайдамаки...»

23.Установіть відповідність між твором і міфологічним персонажем.

Твір

1«Лісова пісня»

2«Кавказ»

3«Тіні забутих предків»

4«Енеїда»

 

Міфологічний персонаж

АПрометей

БДив

ВЧугайстир

ГПерелесник

ДЮнона

 

24.Установіть відповідність між цитатою з твору та його назвою.

Цитата з твору

1«Можеш вибирати друзів і дружину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину...»

2«На снігу великими літерами було написано: «ФІЙОНА МЕДВИНУ ПРИВІТ ПЕРЕДАВАЛА»…»

3«Лютували шаблі, і коні бігали без вершників, і Половці не пізнавали один одного, а з неба палило сонце, а ґелґання бійців нагадувало ярмарок...»

4«Ні! Я жива! Я буду вічно жити! / Я в серці маю те, що не вмирає...»

Назва твору

А«Лебеді материнства»

Б«Лісова пісня»

В«Тигролови»

Г«Катерина»

Д«Подвійне коло»

 

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

Контрольна робота

3 ВАРІАНТ

1.Проблема «нерівня душ – це гірше, ніж майна» пов’язує обидва твори рядка

А«Лісова пісня», «Момент»   Б«Лісова пісня», «Максим Гримач»

В«Маруся Чурай», «Кайдашева сім’я» Г«Маруся Чурай», «Лісова пісня»

Д«Маруся Чурай», «Тигролови»

2.Біблійну оповідку про Каїна й Авеля по-новому осмислено у творі

А«Земля» Б«Кайдашева сім’я» В«Камінний хрест» Г«Тіні забутих предків» Д«Момент»

3.У рядках «Моя любов чолом сягала неба, / А Гриць ходив ногами по землі» провідним художнім засобом є

Аантитеза Бепіфора Ванафора Гтавтологія Депітет

4. Ризикуючи життям, рятує артільну шаланду

АЛаврін Запорожець  БКарпо Ярковий ВДенис Сірко  ГІвоніка Федорчук

ДМусій Половець

5.Рядки «Ніч у сніговій завії / крутиться довкола стріх. / У долоні у Марії / місяць – золотий горіх» написав

АБогдан-Ігор Антонич БМаксим Рильський

ВОлександр Олесь  ГМикола Вороний  ДПавло Тичина

6.Батьківщину, як і рідну матір, не обирають. Це провідна думка вірша

А«Як добре те, що смерті не боюсь я» Б«Українське альфреско»

В«Лебеді материнства» Г«Блакитна Панна» Д«Молюсь і вірю…»

7.Зворушливий образ матері, яка подарувала синові «на щастя, на долю» вишиваний рушник, створив

АМаксим Рильський  БВолодимир Сосюра  ВВасиль Симоненко

ГПавло Тичина  ДАндрій Малишко

8.Події Громадянської війни 1917-1921 років зображено у творі

А"Intermezzo"  Б"За мить щастя" В"Тигролови"  Г"Подвійне коло" Д"Україна в огні"

9.«Це була наша друга Україна, синку... І назви наші люди подавали тут свої, сумуючи за рідним краєм: Київ, Чернігівка, Полтавка, Україна, Катеринославка, Переяславка тощо», – розповідає героїня твору

А«Земля» Б«Тигролови»  В«Місто» Г«За мить щастя» Д«Україна в огні»

10.Представником постмодерного письменства в Україні є

АОльга Кобилянська БЛариса Косач ВОксана Забужко ГМарія Вілінська ДЛіна Костенко

11.Славетну перемогу козацького війська біля Жовтих Вод («Жовтого» чи «Золотого» Броду) оспівано у творі

А«Засвіт встали козаченьки»  Б«Чи не той то Хміль»

В«Ой Морозе, Морозенк󻠠ë³ють вітри» Д«Бондарівна»

12.«Слава навіки буде з тобою, / Вольності отче, Богдане-герою!» – звертається до Богдана Хмельницького

АТарас Шевченко БІван Котляревський  ВПавло Тичина

ГГригорій Сковорода     ДМаксим Рильський

13.На монументі, присвяченому Івану Котляревському, висічено рядки вірша

C:\Users\admin\Desktop\36.jpgАТараса Шевченка

БЛесі Українки

ВЛіни Костенко

ГІвана Франка

ДПавла Тичини

 

 

 

 

 

14.«Як треба рятовати Україну, байдуже мені i лiта, й рани. Обновиться, яко орля, юность моя. На коня, на коня! Нiчого гаятись!» – заявляє герой твору

А«Україна в огні» Б«Чорна рада» В«Максим Гримач»

Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»  Д«Кайдашева сім’я»

15.«Нема на світі України, / Немає другого Дніпра, / А ви претеся на чужину / Шукати доброго добра», – докоряє землякам

АІван Котляревський  БТарас Шевченко ВІван Франко  ГМаксим Рильський

ДВасиль Стус

16.Переконання в тому, що «сила родиться й завзяття / Не ридать, а добувати, / Хоч синам, як не собі, / Кращу долю в боротьбі», – висловлено у творі

А«Заповіт» Б«Молюсь і вірю» В«Contra spem spero!»  Г«Стилет і стилос» Д«Гімн»

17.Карпо Адамович Тобілевич був прототипом головного героя твору

А«Максим Гримач»  Б«Кайдашева сім’я»  В«Камінний хрест»

Г«Мартин Боруля»  Д«Чорна рада»

18.У поемі «Мойсей» використано сюжет

Адавньоримський Бдавньогрецький Вдавньоєгипетський

Гшумерський  Дбіблійний

19.Іван Білик закликав створити «народний роман на основі щирого реалізму»

АГригорія Квітку-Основ’яненка БІвана Нечуя-Левицького

ВПанаса Мирного   ГОльгу Кобилянську  ДВасиля Стефаника

20.«Жити хочу! Геть, думи сумні!» – такою є провідна думка твору

А«Мойсей» Б«Енеїда» В«De libertate»  Г«Contra spem spero!»  Д«До Основ’яненка»

21.Установіть відповідність між персонажами одного твору.

Персонаж

1Наталка Сірко

2Мокій Мазайло

3Василь Кравчина

4Петро Шраменко

 

Персонаж

АМарфа Яркова

БМина Товченик

ВМедвин

ГУля Розсоха

ДЛеся Черевань

 

22.Установіть відповідність між іменем письменника та висловлюванням про його твір.

Письменник

1Василь Стефаник

2Михайло Коцюбинський

3Микола Куліш

4Іван Котляревський

 

Висловлювання

А«Оптимізмом життя людини і природи пройнятий увесь твір. Одухотворений ліс. Гори. Черемош, незвичайні герої – це вічна казка, яка не має початку і кінця...»

Б«В античні умови, у прадавні міфи повів він своїх запорожців, та вони від того не перестали бути запорожцями. У мешканцях Олімпу читачі легко впізнавали українських селян, козаків, старшину…»

В«Безземелля та тяжкі нестатки гнали за океан тих, що змушені були під голосіння рідних вимандровувати, може й назавжди, з отчого краю на чужину, несучи туди камінні хрести своєї недолі...»

Г«Композиція твору схожа на будинок з багатьма прибудовами і надбудовами, зробленими неодночасно і не за строгим планом...»

Д«Трагедія доби стала комедією доби. Українізація, русифікація, філологічний аспект криють у собі певну безпорадність у розв’язанні страшних проблем життя, намагання їх просто не бачити...»

 

 

23.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.

Жанр твору

1повість

2комедія1

3роман

4оповідання

 

Персонаж твору

АУля Розсоха

БКатря Гримач

ВМотря Довбиш

ГГаля Ґудзь

ДІван Дідух

24.Установіть відповідність між персонажем твору та його автором.

Персонаж твору

1Юнона

2Степан Радченко

3Медвин

4Націєвський

 

Автор твору

АІван Багряний

БПанас Мирний

ВІван Карпенко-Карий

ГВалер’ян Підмогильний

ДІван Котляревський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

Контрольна робота

4 ВАРІАНТ

1.«Пошли мені, доле, сили, уміння, талану, чого хочеш – тільки щоб я хоч що-небудь зробив таке, щоб народ мій у своїм титанічнім труді, у своїх печалях, горестях, роздумах, ваганнях, – щоб народ мій усміхнувся!» – сказав про свої творчі задуми

АВолодимир Винниченко БМикола Хвильовий  ВЮрій Яновський

ГОстап Вишня   ДВалер’ян Підмогильний

2.У рядках
О панно Інно, панно Інно!
Я – сам. Вікно. Сніги...
Сестру я Вашу так любив –
Дитинно, злотоцінно...
провідним художнім засобом є

Аінверсія Басонанс Вантитеза Ганафора Депіфора

3.«Прославити завоювання міста українським елементом села» – таке завдання поставив перед собою

АВолодимир Винниченко БМикола Хвильовий  ВВалер’ян Підмогильний

ГЮрій Яновський  ДОлександр Довженко

4.Припливайте до колиски, лебеді, як мрії, / Опустіться, тихі зорі, синові на вії», – співає в колисковій пісні героїня твору

АМаксима Рильського БАндрія Малишка ВЛіни Костенко

ГОлександра Олеся  ДВасиля Симоненка

5.Справжнє прізвище автора твору «Мартин Боруля»

АТобілевич БКандиба ВФітільов ГЛозов’ягін ДРудченко

6.Дія комедії «Мина Мазайло» розгортається в

АХаркові БКиєві  ВДонецьку ГПолтаві ДКурську

7....Шумлять щасливі води,
І грає вітер навкруги,
І голуби ясної вроди
Черкають неба береги... 
так змальовано образ веселого світу в поезії

А«Любіть Україну» Б«О земле втрачена, явися!..»  В«Українське альфреско»

Г«Блакитна Панна» Д«Молюсь і вірю...»

8.«У Томську мене перехопила залізнична агентура НКВС. Арешт, суд, вирок: за втечу із заслання — три роки вже ув’язнення в таборі. Так я потрапив у «Бамлаг» (Байкало-амурський лагер)», - згадував

АПавло Тичина БІван Багряний ВВолодимир Сосюра

ГБогдан-Ігор Антонич   ДМаксим Рильський

9.Екзотичну природу Уссурійського краю змалював

АІван Багряний БОстап Вишня ВВалер’ян Підмогильний ГЄвген Маланюк ДОлесь Гончар

10Асоціацію українських письменників (АУП) створено в добу

Амодернізму Бпостмодернізму Вреалізму Гсентименталізму Дбароко

11.Героїчну битву козацького війська проти татарських нападників зображено у творі

А«Засвіт встали козаченьки»  Б«Чи не той то Хміль»

В«Дума про Марусю Богуславку» Г«Віють вітри» Д«Ой Морозе, Морозенку»

12.«Той, в кого совість як чистий криш таль», є ідеалом автора твору1

А«Чого являєшся мені у сні»  Б«До Основ’яненка»

В« Молюсь і вірю...»  Г«Всякому місту - звичай і права» Д«Contra spem spero!»

13.Офіційно оформити своє «шляхетне» походження прагне герой твору

А«Наталка Полтавка»  Б«Чорна рада» В«Максим Тримач»

Г«Мартин Боруля»  Д«Земля»

14.«Красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, – яке в неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця»- так схарактеризовано героїню твору

А«Наталка Полтавка»  Б«Чорна рада» В«Максим Тримач»

Г«Земля»   Д«Мартин Боруля»

15.Заклик до українців «Обніміться ж, брати мої. / Молю вас, благаю!» є у творі

А«Гайдамаки»  Б«Мені однаково»  В«І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Г«Сон» («У всякого своя доля»)   Д«Заповіт»

16.Образ безсмертного волелюбного народного духу, що «тіло рве до бою, / Рве за поступ, щастя й волю», створив

АІван Франко  БТарас Шевченко  ВОлександр Олесь

ГЄвген Маланюк ДВасиль Стус

17.«Зацвіте перша вишня у твоєму садочку, закує сива зозуля – я припливу до тебе, припливу не наймитом – вільним козаком, Kampe!», – каже коханій дівчині герой твору

А«Маруся» Б«Максим Гримач» В«Наталка Полтавка»  Г«Мартин Боруля»

Д«Тіні забутих предків»

18.«По одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду – старий козарлюга» – сказано про персонажа

Аоповідання Бновели Вповісті Гісторичного роману Дпригодницького роману

C:\Users\admin\Desktop\45.jpg19.На картині зображено головну героїню твору

АІвана Котляревського

БТараса Шевченка

ВГригорія Квітки-Основ’яненка

ГПантелеймона Куліша

ДПанаса Мирного

20.Прадавні гуцульські звичаї й обряди у своєму творі описав

АМихайло Коцюбинський БІван Котляревський  ВПанас Мирний ГІван Багряний

ДІван Нечуй-Левицький

21.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.

1комедія

2балада

3роман

4повість

 

АЧіпка

БЕней

ВІван Палійчук

ГБондарівна

ДСтепан Боруля

 

22.Установіть відповідність між персонажами того самого твору.

1Мавка

2Мартин Пушкар

3Леся Черевань

4Лушня

 

АШрам

БГаля Вишняківна

ВТагабат

ГЧіпка

ДПерелесник

23.Установіть відповідність між назвами двох творів одного автора.

1«De libertate»

2«Заповіт»

3«Енеїда»

4«0 слово рідне, орле скутий!..»

 

А«До Основ’яненка»

Б«Всякому місту - звичай і права»

В«Ви знаєте, як липа шелестить...»

Г«Чари ночі»

Д«Наталка Полтавка»

 

24.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.

1Павло Тичина

2Іван Котляревський

3Ольга Кобилянська

4Леся Українка

 

А«Талановита буковинська письменниця внесла в наше письменство новий тон, новий спосіб писання, узятий з новішої німецької літератури та філософії…»

Б«Письменниця революційно-демократичного напряму кінця XIX – початку XX століття, учасниця загальнодержавного визвольного руху, полум'яний пропагандист ідей наукового соціалізму, вона оспівала "нащадків Прометея", разом з ними своєю творчістю світила "досвітні огні" революції, здобувши від народу величні й славні імена Дочка Прометея і Співачка досвітніх огнів...»

В«Малим хлопчиком бігав у темну ніч, оточений мороком холодних, мовчазних лемківських лісів, із острахом піднімав очі до таємничого неба, яке уявлялося йому, було пришпилене горючими цвяхами зір до безмежного простору вічності...»

ë³н став придворним поетом, бо не хотів розділити долю найближчих друзів, які в роки сталінських репресій загинули чи надовго зникли в таборах. Більшовики багато що могли йому нагадати. Хоч би й вірш "Пам'яті тридцяти"...»

Д«Він урахував те, що біля колиски нової у критської літератури були вічно свіжі джерела – римські класики, яких у нас тоді знали, читали в оригіналах, а бурсаки-семінаристи мали звичай перелицьовувати та пересаджувати їх на український ґрунт...»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

Контрольна робота

5 ВАРІАНТ

1.«Росте Антонич, і росте трава, / і зеленіють кучеряві вільхи», – писав про себе автор поезії

А«Чари ночі»  Б«Різдво» В«Молюсь і вірю...»  Г«Балада про соняшник»

Д«Лебеді материнства»

2.Василь Стефаник започаткував в українській літературі стильову течію

Аімпресіонізму Бсентименталізму Вромантизму  Греалізму Декспресіонізму

3.Шумить, гуде Тополівка. До Лавріна Запорожця приїхали гості» так починається оповідь про події твору

АВалер’яна Підмогильного БВолодимира Винниченка ВОстапа Вишні

ГОлександра Довженка ДОлеся Гончара

4.Справжнє прізвище автора твору «Тигролови»

АКандиба БТобілевич ВФітільов ГГубенко ДЛозов’ягін

5.«Моя зброя - сміх!» - так пояснював своє мистецьке покликання

АМикола Хвильовий  БОлександр Довженко ВІван Багряний 

ГОстап Вишня   ДЮрій Яновський

6.Образи соняшника й сонця, що символізують поета й поезію, створив

АВасиль Симоненко БМикола Вороний ВІван Драч ГВасиль Стус  ДПавло Тичина

7.Народну «Пісню про Байду» переосмислює («У Полтаві на риночку...») героїня твору

А«Маруся Чурай» Б«Бондарівна» В«Любіть Україну»

Г«Дума про Марусю Богуславку»  Д«О земле втрачена, явися!..»

8.Рядки
Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати
написано

АПавлом Тичиною БІваном Драчем ВВолодимиром Сосюрою

ГВасилем Симоненком   ДАндрієм Малишком

9.«У Томську мене перехопила залізнична агентура НКВС. Арешт, суд, вирок: за втечу із заслання — три роки вже ув’язнення в таборі. Так я потрапив у «Бамлаг» (Байкало-амурський лагер)», - згадував

АПавло Тичина БІван Багряний ВВолодимир Сосюра

ГБогдан-Ігор Антонич   ДМаксим Рильський

10.Синтез мистецтва й антимистецтва, елітарної й масової культури, іронічно-сміхового й серйозного ставлення до дійсності - це характерна риса

Аекспресіонізму Бпостмодернізму Внеоромантизму Гбароко Дімпресіонізму

11.Образ гордої красуні, яка сміливо захищає власну гідність, є у творі

А«Дума про Марусю Богуславку» Б«Віють вітри»

В«Бондарівна» ГЗасвіт встали козаченьки» Д«Ой Морозе, Морозенку»

12.Про київського князя Святослава («Слово про похід Ігорів») йдеться в рядку

А«Великому Хорсові путь перебігав» Б«Ізронив злоте слово, з сльозами змішане»

В«Підпер гори угорськії своїми залізними полками»

Г«Жадоба спробувати Дону великого знамення йому заступила»

Д«Думкою поле міряє од великого Дону до малого Дінця»

13.Рядки Зброю співаю і мужа, що перший з надмор’їв троянських, Долею гнаний нещадно, на берег ступив Лавінійський
оригінально переробив

АІван Котляревський  БГригорій Сковорода  ВТарас Шевченко

ГІван Франко   ДПантелеймон Куліш

14.Народну пісню «Ой під вишнею, під черешнею / Стояв старий з молодою, як із ягодою» адресовано

АІванові Брюховецькому БМартинові Борулі Ввозному Тетерваковському

ГМаксимові Тримачу  ДОмелькові Кайдашеві

15.Рядки 
Шляхи життя важкі і грузні:
працюй - зморивсь чи не зморивсь.
Він полюбив огонь у кузні,
під молотом, що все іскривсь
присвячено

АІванові Котляревському БТарасові Шевченку  ВПантелеймонові Кулішу

ГІванові Франку  ДМихайлові Коцюбинському

16.«Запорожжя споконвіку було серцем українським, на Запорожжі воля ніколи не вмирала, давні звичаї ніколи не забувались», - пише

АПантелеймон Куліш  БІван Нечуй-Левицький ВІван Котляревський

ГПанас Мирний  ДІван Карпенко-Карий

17.Думка з Першого послання Іоанна Богослова «Коли хтось каже: «Я люблю Бога», а брата свого ненавидить, - неправду мовить. Хто любить Бога, той нехай любить і брата свого» є суголосною провідній ідеї твору

А«Гімн» Б«Енеїда » В«Всякому місту-звичай і права»

Г«Як добре те, що смерті не боюсь я» Д«І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

18.«Ця дівчина не просто так, Маруся. / Це голос наш. Це – пісня. Це - душа» – сказано про героїню

Адуми  Бпоеми Вдрами Гпригодницького роману Дроману у віршах

C:\Users\admin\Desktop\Ukr45.jpg19.Персонажа давньогрецької міфології, зображеного на малюнку, згадано у творі

А«Кавказ»

Б«Земля»

В«Contra spem spero!»

Г«Intermezzo»

Д«De libertate»

20.«Любові всевишній присвячується» твір

А«Лісова пісня» Б«Три зозулі з поклоном»

В«Маруся Чурай» Г«За мить щастя» Д«Камінний хрест»

21.Установіть відповідність між персонажами того самого твору

1Уля Розсоха

2Кирило Тур

3Палагна

4Мелашка Балаш

АНаталка Сірко

ББогдан Чорногор

ВМарічка Гутенюк

ГМокій Мазайло

ДЛаврін Кайдаш

22.Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.

1Микола Хвильовий

2Остап Вишня

3Іван Котляревський

4Григорій Сковорода

 

А«Добрими старими шляхами, обминаючи казенні «стовпи неотесані», але не обминаючи доріг європейської науки, мандрував по Україні і сіяв у людських серцях мудрість любові та самопізнання, задоволення в сродній праці та совісті – як чистий кришталь»

Б«Музичність заполонила все його світосприймання — і саме слово зробилося для нього не стільки способом висловлювання тих чи інших думок і почуттів, скільки шляхом до виявлення звуку, який сам по собі народжус думки й почуття...»

В«Багато його усмішок – це розгорнуті сцени, де дійові особи живуть і діють немовби на підмостках, вони такі сценічно довершені, що самі просяться, аби їх зіграли…»

Г«У його творі закодовано вибір, що невблаганно поставав перед українським комуністом, роздвоюючи його самосвідомість: вибір між вірністю фанатичній догмі й синівською любов’ю до Матері-України…»

Д«Він зробив цю м’яку, виразну, сильну, багату мову літературною, і українська мова, яку тоді вважали місцевою говіркою, з його легкої руки залунала так голосно, що звуки її рознеслись по всій Росії… »

 

23.Установіть відповідність між назвами двох творів одного автора.

1«Маруся Чурай»

2«Сон» («У всякого своя доля»)

3«О земле втрачена, явися!..

4«Всякому місту - звичай і права»

 

А«Катерина»

Б«Бджола та Шершень»

В«Як добре те, що смерті не боюсь я»

Г«Балада про соняшник»

Д«Українське альфреско»

24.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору

1роман

2поема

3п’єса

4повість

 

АІван Гонта

БТерпилиха

ВБондарівна

ГЯким Сомко

ДНаум Дрот

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

Контрольна робота

6 ВАРІАНТ

1. Зворушливий образ матері, яка проводжала сина в далеку дорогу «і рушник вишиваний на щастя дала», створив

АВолодимир Сосюра  БВасиль Симоненко  ВБогдан-Ігор Антонич

ГАндрій Малишко  ДВасиль Стус

2.Події Громадянської війни 1917-1921 років зображено у творі

А"Intermezzo"  Б"За мить щастя" В"Тигролови"  Г"Подвійне коло" Д"Україна в огні"

3.Елементи імпресіонізму відіграють важливу роль у творі

А"Камінний хрест" Б"Максим Гримач" В"Маруся" Г"Три зозулі з поклоном" Д"Intermezzo"

4.Справжнє прізвище автора твору "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" -

АКандиба БРудченко ВФітільов ГЛозов'ягін ДТобілевич

5 «В пралісах Сіхоте-Аліня» відбуваються події твору

АЛіни Костенко БОлеся Гончара ВОлександра Довженка

ГМиколи Куліша ДІвана Багряного

6.Лаврін Запорожець є персонажем твору

АОльги Кобилянської  БВасиля Стефаника  ВЮрія Яновського

ГОлександра Довженка ДІвана Багряного

7."А як хочеться знайти собі такого друга, теплого, щирого, щоб до нього можна було промовитися словом із Грінченкового словника та й з власного серця...", - мріє

АГригорій Многогрішний БВасиль Кравчина ВАндрій Половець ГКарпо Ярковий

ДМокій Мазайло

8 . Слова «Палкий, як порох, сміливий, як голодний вовк» характеризують

А Максима Ґудзя   Б Івана Брюховецького  В Наума Дрота

Г Михайла Федорчука  Д Лавріна Кайдаша

9.Образ сталінських "ешелонів смерті" є наскрізним у творі

А"Україна в огні" Б"Подвійне коло" В"Місто" Г"Земля" Д"Тигролови"

10.Літературне угруповання "Пропала грамота" виникло в добу

Амодернізму  Бреалізму  Впостмодернізму Гбароко Дромантизму

11.У "темній темниці проживали, / Аж тридцять три годи / Світа Божого не забачали"персонажі твору

А"Дума про Марусю Богуславку" Б"За світ встали козаченьки"

В"Бондарівна"  Г"Ой Морозе, Морозенку" Д"Чи не той то Хміль"

C:\Users\admin\Desktop\776811.jpg12.На малюнку зображено героїню твору

А"Віють вітри"

Б"Дума про Марусю Богуславку"

В"Слово про похід Ігорів"

Г"Енеїда"

Д"Тіні забутих предків"

13."Крізь товщу століть задивляється в глибінь віків письменник, що був дитям запорозького сміху, здатного, попри всі нещастя, на руїнах рідної Трої утверджувати волю до життя" - сказано про

АТараса Шевченка БІвана Котляревського ВГригорія Квітку-Основ'яненка

ГІвана Франка  ДГригорія Сковороду

14.Упевненість, що

Сила родиться й завзяття
Не ридать, а добувати,
Хоч синам, як не собі,
Кращу долю в боротьбі.

висловлено у творі

АІвана Котляревського БІвана Франка  ВТараса Шевченка

ГМаксима Рильського  ДПавла Тичини

15.Рядки Миколи Некрасова

Все йому знане: тюрма петербурзькая,
Допит, заслання, жандармів люб'язності,
Сині, безкраї степи оренбурзькії,
Грати залізні...

присвячено 

АІванові Котляревському БІванові Франку ВТарасові Шевченку

ГПантелеймонові Кулішу ДПанасові Мирному

16 На початку 1990-х років виникло літературне угруповання

А«Молодняк»  Б«Нова дегенерація»  В«Ланка» Г«Молода Муза» Д«МАРС»

17."Дух нашого плем'я, дух людськості, дух богочоловічності виявив себе поважними і праведними художніми образами, як-от Катеринині батько і мати в Шевченка, як-от Кирило Тур і Божий чоловік у мене...", - писав

АМихайло Коцюбинський БПантелеймон Куліш  ВІван Карпенко-Карий

ГВасиль Стефаник  ДПанас Мирний

18. У творі «Intermezzo» слова «Ми таки стрілись на ниві і мовчки стояли хвилину — я і людина. То був звичайний мужик» є

Аекспозицією  Бзав’язкою Врозвитком дії Гкульмінацією Дрозв’язкою

19. Життя родини Мазурів із села Семигори лягло в основу твору

АПанаса Мирного БОльги Кобилянської  ВІвана Нечуя-Левицького 

ГГригорія Квітки-Основ’яненка   ДІвана Карпенка-Карого

20.До одного літературного жанру належать обидва твори в рядку

А"Мартин Боруля", "Енеїда" Б"Наталка Полтавка", "Камінний хрест" В"Intermezzo", "Гімн"

Г"Чорна рада", "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Д"Лісова пісня", "Тіні забутих предків"

21.Установіть відповідність між персонажами того самого твору.

Персонаж

1Іван Іскра

2Азазель

3Василь Кравчина

4Яким Сомко

 

Персонаж

АДатан

БІван Брюховецький

Вфон Крауз

ГЧіпка

ДГригорій Бобренко

22.Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.

Письменник

1Іван Франко

2Олександр Довженко

3Валер'ян Підмогильний

4Микола Куліш

 

Висловлювання

А"Митець почував себе щасливим, що народився на березі сивої Десни і ніколи не зійшов з її берегів. Зупиніться на мить у цьому шаленстві долання вічного часу – і ви побачите його, здивованого маленького хлопчика з широко розкритими зеленими очима, на березі вічної української ріки…"

Б"Не буду шукати безперечних аналогій у класиці – між Шекспіром або Мольєром чи Бомарше, але в сучасній йому радянській драматургії він не мав собі рівних…"

В"Його ім’я символічне для кінця ХХ віку. Проти течії, за найжорсткіших обставин він проніс у руслі української традиції ідеали гуманізму і патріотизму – і по-лицарські зберіг вірність цім ідеалам до кінця…"

Г"Він був таким, яким вродила його мужицька хата в Нагуєвичах. Завзятим, роботящим, розумним, тверезодумаючим, ворогом брехні, а тому й гризьким, дотепним, саркастичним… пострахом "патріотів" з печі, нещирих, кар’єристів, фарисеїв. А понад усе був скромний…"

Д"Від був одним, може єдиним справді великим українським прозаїком, який зобразив місто, - не в тому сенсі, що не писав віршів, а в тому сенсі, що його проза справді була прозою..."

 

23.Установіть відповідність між назвами творів одного автора.

Назва твору

1"Мені однаково"

2"Ви знаєте, як липа шелестить"

3"Гімн"

4"Маруся Чурай"

 

Назва твору

А"Страшні слова, коли вони мовчать"

Б"Молюсь і вірю..."

В"Мойсей"

Г"Гайдамаки"

Д"О, панно Інно"

24.Установіть відповідність між жанровим різновидом і персонажем твору.

Жанровий різновид твору

1роман

2кіноповість

3поема

4комедія

 

Персонаж твору

АДідона

БГригорій Многогрішний

ВУля Розсоха

ГІван Дідух

ДХристя Хуторна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

Контрольна робота

7 ВАРІАНТ

1. Пісня Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні» стала частиною твору

А   І. Котляревського  Б Т. Шевченка  В   П.Куліша  ГЛіни Костенко

Д    Григора Тютюнника
2.  "Йдучи начебто від християнства до поганства, поет утілював у повноцінних художніх образах природність буття людини і її мислення, ту оживленість світу, яку він знаходив у лемківському фольклорі" - сказано про

АБогдана-Ігоря Антонича БМиколу Вороного ВВасиля Симоненка ГЄвгена Маланюка

ДВасиля Стуса

 3. Справжнє прізвище автора твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

А Кандиба Б Рудченко В Фітільов Г Лозов’ягін Д Тобілевич

 4. Написання нарису «Подоріжжя од Полтави до Гадячого» стало важливим етапом підготовки твору

А  «Наталка Полтавка» Б  «Чорна рада» В  «Інститутка»

Г  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»   Д  «Кайдашева сім’я»

5.Тема кохання є провідною у творі

А  «І все-таки до тебе думка лине»    Б  «Людина»    В  «Ви знаєте, як липа шелестить» 

Г  «Лебеді материнства»     Д  «Я (Романтика)»

6.Іван Дідух є центральним персонажем твору

А  Ольги Кобилянської Б  Лесі Українки В  Івана Франка

Г  Михайла Коцюбинського Д  Василя Стефаника

7.Батьковою настановою «Тому роду нема переводу, в котрому браття милують згоду» нехтують сини у творі

А  «Кайдашева сім’я»    Б  «Чорна рада» В  «Камінний хрест»  

Г  «Вершники»  Д  «Україна в огні»

8.У пролозі до поеми «Мойсей» І. Франко звертається до

А  Бога  Б  українського народу В  рідного краю Г  освічених дворян

Д  майбутніх поколінь
9. Ігор («Слово про похід Ігорів») у кінці твору повертається з полону до

А Новгород-Сіверського  Б Чернігова  В Путивля  Г Курська  Д Києва

10. Дівчина з народу зображена як ідеал у творах

А «Катерина» Тараса Шевченка і «Максим Тримач» Марка Вовчка

Б «Кайдашева сім'я» Івана Нечуя-Левицького і «Чорна рада» Пантелеймона Куліша

В «Земля» Ольги Кобилянської і «Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського

Г «Мартин Боруля» Івана Карпенка-Карого і «Лісова пісня» Лесі Українки

Д «Маруся» Григорія Квітки-Основ'яненка й «Наталка Полтавка» Івана Котляревського
11.На Савур-могилі відбуваються події твору

А«Бондарівна» Б«Чи не той то хміль» В«Маруся Богуславка»

ë³ють вітри, віють буйні» Д«Ой Морозе, Морозенку»

12.У Чигирині, Лисянці, Лебедині, Умані відбуваються події твору

А«Кайдашева сім’я»  Б«Мартин Боруля»  В«Гайдамаки»

Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»   Д«Чорна рада»

13.Танець головного героя в сюжеті твору «Камінний хрест» є

Акульмінацією Бзав’язкою Врозвитком дії Гекспозицією Дрозв’язкою

14.У рядках

Гетьте, думи, ви хмари осінні!
То ж тепера весна золота!

провідним художнім засобом є

Аантитеза Бепіфора Впорівняння  Гтавтологія Данафора

15.Рядки «Ой щоб слава не пропала / Поміж козаками» є в

Асоціально-побутовій пісні Бісторичній пісні Вкалендарно-обрядовій пісні

Гнародній баладі   Ддумі

16. Затемнення сонця спостерігають персонажі твору

А«Слово про похід Ігорів»  Б«Чорна рада» В«Мойсей»

Г«Україна в огні»   Д«Жовтий князь»

17.Біля Кононівки розгортаються події твору:

А «Хіба ревуть воли як ясла повні»   Б «Інтермецо»   В«Тіні забутих предків» 

Г «Подвійне коло»      Д «Шаланда в морі» 

18.«Сама заробляє собі на прожиття; вірно чекає хлопця, якого кохає; має природний розум, кмітливість; готова до самопожертви заради матері» — це характеристика

АЛесі ( «Чорна рада») БМелашки («Кайдашева сім’я») ВКилини («Лісова пісня»)

ГГалі («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)   ДНаталки («Наталка Полтавка»)

19.Актором української професійної театральної трупи Михайла Старицького був

АІван Котляревський

БІван Нечуй-Левицький

ВТарас Шевченко

ГІван Карпенко-Карий

ДГригорій Квітка-Основ'яненко

20. Карпо Адамович Тобілевич був прототипом головного героя твору

А«Максим Гримач»

Б«Кайдашева сім’я»

В«Камінний хрест»

Г«Земля»

Д«Мартин Боруля»

21. Установіть відповідність між творами та символами, ужитими в цих творах.

1 «Мина Мазайло» М. Куліша

2 «Тигролови» І. Багряного

3 «Intermezzo» М. Коцюбинського

4 «Подвійне коло» Ю. Яновського

А рушник

Б втома

В прізвище

Г поїзд

Д прислів’я

22. Установіть відповідність між авторами та характеристикою персонажів  з їхніх творів

1. До природної звичайності української селянки в неї пристало

щось уже дуже солодке, аж нудне. Але як тільки вона трохи

сердилась, з неї спадала та солодка луска, і вона лаялась 

і кричала на ввесь рот.

2. [Вона] обзивалась на гру флояри, як самичка до дикого

голуба, — співанками.

3. Моя любов чолом сягала неба, а Гриць ходив ногами по землі.

4. Не багата я і проста, но чесного роду…

 

А. Ліна Костенко

Б.І. Нечуй-Левицький

В.М. Коцюбинський

Г І. Котляревський

Д М. Хвильовий

 

23.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.

Жанр твору

1роман

2повість

3поема

4комедія

 

Персонаж твору

АБондарівна

БКирило Тур

ВМарічка Гутенюк

ГУля Розсоха

ДДідона

 

24.Установіть відповідність між назвою твору та художнім напрямом (стилем).

Назва твору

1«Intermezzo»

2«Кайдашева сім’я»

3«Маруся»

4«Гайдамаки»

 

Художній напрям

Аромантизм

Бімпресіонізм

Векспресіонізм

Гсентименталізм

Дреалізм

 

 


11 клас

Контрольна робота

8 ВАРІАНТ

1.Павло Тетеря, Іван Брюховецький і Яким Сомко є персонажами твору

А«Чорна рада»  Б«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

В«Тіні забутих предків» Г«Маруся»  Д«Людина»

2.Уплив імпресіонізму явно відчутний у творі

А«Intermezzo» Б«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» В«Енеїда»

Г«Камінний хрест» Д«Хазяїн»

3.Письменник Лозов’ягін обрав собі псевдонім

АОстап Вишня БПанас Мирний ВМарко Вовчок ГІван Багряний ДВасиль Барка

4.Словами «Зажурилась Україна» починається

Адума  Ббалада Вісторична пісня Гсоціально-побутова пісня 

Дкалендарно-обрядова пісня

5.«По одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду – старий козарлюга» – сказано про персонажа

А оповідання    Б новели    В повісті    

Г історичного роману  Д пригодницького роману

6.Прадавні гуцульські звичаї й обряди у своєму творі описав

А Михайло Коцюбинський  Б Іван Котляревський В Панас Мирний

Г Іван Багряний   Д Іван Нечуй-Левицький

7.Який художній засіб використано в творі:

Ні, я хочу крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись…

А інверсія  Б оксюморон  В антитеза  Г анафора  Д епіфора

8.Вкажіть автора твору  «О слово рідне! Орле скутий!..»

А Богдан-Ігор Антонич Б Максим Рильський В Іван Франко

Г Микола Вороний  Д  Олександр Олесь

9.Думка «…немає більшої радості, аніж жити за покликанням» висловлена у творі

А «Слово про похід Ігорів»

Б «Повість минулих літ»

В «Бджола та Шершень»

Г «Всякому місту — звичай і права»

Д «І мертвим, і живим, і ненародженним…»

10.«Не знаю в літературі всесвітній поета, котрий би представив так високо і так щиро людський

ідеал жінки-матері, як це вчинив він», — сказав Іван Франко про

А Івана Котляревського  Б Григорія Квітку-Основ’яненка

В Тараса Шевченка   Г Івана Нечуя-Левицького

Д Михайла Коцюбинського

11.Мотив трагічної долі дитини-безбатченка наявний у творі Тараса Шевченка

А «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»  Б «Сон (У всякого своя доля...)»

В «Мені однаково, чи буду...»   Г «Катерина»  Д «Кавказ»

12.Добу Руїни зображено у творі

А «Максим Тримач» г Б «Кайдашева сім'я»

В «Гайдамаки» г Г «Чорна рада»  Д «Кавказ»

13.Панас Мирний пояснює вчинки Чіпки («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») впливом соціально-побутового оточення та походження, дотримуючись принципів

А бароко Б класицизму  В сентименталізму  Г романтизму  Д реалізму

14. Тема нерозділеного кохання та його наслідків розкривається в поезії

А «Мені однаково»     Б «Чого являєшся мені у сні?»  

В «І все-таки до тебе думка лине»   Г «Ви знаєте, як липа шелестить»  

Д «Чари ночі»  

15. В уривку

«Під Берестечком бився ти сміливо.
Під Зборовом також і над Пилявою
своє ім’я ти не покрив неславою.
І тільки у домашньому бою
сміливість раптом втратив ти свою”

схарактеризовано

АІвана Іскру БЛеська Черкеса ВБогдана Хмельницького ГГордія Чурая  ДГрицька Бобренка

 16.Григорій Сковорода в пісні «Всякому місту — звичай і права» з чистим кришталем порівнює

А розум  Б любов  В совість  Г право  Д честь

17. "Крізь товщу століть задивляється в глибінь віків письменник, що був дитям запорозького сміху, здатного, попри всі нещастя, на руїнах рідної Трої утверджувати волю до життя" - сказано про

АТараса Шевченка БІвана Котляревського ВГригорія Квітку-Основ'яненка

ГІвана Франка  ДГригорія Сковороду

18. До одного літературного жанру належать обидва твори в рядку

А"Мартин Боруля", "Енеїда"  Б"Наталка Полтавка", "Камінний хрест"

В"Intermezzo", "Гімн"   Г"Чорна рада", "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

Д"Лісова пісня", "Тіні забутих предків"

19 Події Громадянської війни 1917-1921 років зображено у творі

А"Intermezzo"  Б"За мить щастя" В"Тигролови"  Г"Подвійне коло" Д"Україна в огні"

20."А як хочеться знайти собі такого друга, теплого, щирого, щоб до нього можна було промовитися словом із Грінченкового словника та й з власного серця...", - мріє

АГригорій Многогрішний БВасиль Кравчина ВАндрій Половець ГКарпо Ярковий

ДМокій Мазайло

21.Установіть відповідність між персонажами того самого твору.

1Іван Брюховецький

2Дідона

3Мартин Пушкар

4Килина

 

АТурн

БПетро Шраменко

ВМина Мазайло

ГГриць Бобренко

ДЛукаш

 

22. Установіть відповідність між назвами творів і цитатами з них.

Твір:

1“Сон” (“У всякого своя доля”)

2“Кавказ”

3“До Основ’яненка”

4“І мертвим, і живим…”

 

Цитата:

А“Од молдованина до фінна На всіх язиках все мовчить, Бо благоденствує!”

Б“А братія мовчить собі, Витріщивши очі!”

В«Учітесь, читайте, І чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь…”

Г“Наша дума, наша пісня Не вмре, не загине!”

Д“Оживуть степи, озера, І не верстовії, А вольнії, широкії Скрізь шляхи святії Простеляться…”

 

23. Установіть відповідність між твором і його жанром.

1 «Мартин Боруля» 

А роман у віршах 

2 «Як варити і їсти суп з дикої качки» 

Б усмішка

3 «Поза межами болю» 

В роман у новелах 

4 «Маруся Чурай»  

Г трагікомедія 

 

Д повість-поема

24. Установіть відповідність між літературним об’єднанням/угрупован­ням і письменниками, які до нього належали:

1 «неокласики» 

А В. Симоненко, Л. Костенко, І. Драч 

2 «покутська трій­ця»

Б М. Рильський, М. Зеров, П. Фили­пович

3 «празька школа»

В О. Теліга, Є. Маланюк, Олег Оль­жич 

4 «шістдесятники»

Г Іван Багряний, В. Барка, У. Самчук

 

Д В. Стефаник, Л. Мартович, М. Че­ремшина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

Контрольна робота

9 ВАРІАНТ

 1.«Переплелись, як мамине шиття, / Мої сумні і радісні дороги», — каже ліричний герой твору

АЛіни Костенко БВасиля Симоненка  ВАндрія Малишка

ГДмитра Павличка ДВолодимира Сосюри

2. Пісня “Ой, піду я до роду гуляти” є композиційним обрамленням твору

А“Кайдашева сім’я”  Б“Україна в огні”  В“Марія”

Г“Камінний хрест»  Д«Три зозулі з поклоном»

3 У творі “Я (Романтика)” центральною є тема

Азахисту Батьківщини Бнаціонального відродження  Влюбові до матері

Гтрагічного кохання  Дроздвоєності особистості

4. Красу весняної ночі відтворено у вірші

А“Так ніхто не кохав…” Б“Ви знаєте, як липа шелестить...”  В“Балада про соняшник”

Г“Лебеді материнства” Д“Пісня про рушник”

5 «Його мандрівне життя є предметом оповідань і легенд», - сказав Микола Костомаров про

АПантелеймона Куліша БІвана Вишенського  ВТараса Шевченка

ГГригорія Сковороду  ДІвана Франка

6 Рядки «Ой щоб слава не пропала / Поміж козаками» є в

Асоціально-побутовій пісні  Бісторичній пісні

Вкалендарно-обрядовій пісні  Гнародній баладі Ддумі

7Славетну перемогу козацького війська біля Жовтих Вод («Жовтого» чи «Золотого» Броду) оспівано у творі

А«Засвіт встали козаченьки…» Б«Чи не той то Хміль…»

В«Ой Морозе, Морозенку…»  Г«Віють вітри…» Д«Бондарівна»

8«Спіши, милий, спаси мене од лютой напасті! / За нелюбом коли буду, то мушу пропасти», — звертається до коханого головна героїня твору

АТараса Шевченка БЛесі Українки ВЛіни Костенко ГІвана Франка

ДІвана Котляревського

9.«Як треба рятовати Україну, байдуже мені i лiта, й рани. Обновиться, яко орля, юность моя. На коня, на коня! Нiчого гаятись!» — заявляє герой твору

А«Україна в огні» Б«Чорна рада» В«Максим Гримач» Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Д«Кайдашева сім’я»

10Баладний сюжет має твір

А«Камінний хрест» Б«Мартин Боруля» В«Максим Гримач» Г«Intermezzo» Д«Енеїда»

11У творі «Intermezzo» слова «Ми таки стрілись на ниві і мовчки стояли хвилину — я і людина. То був звичайний мужик» є

Аекспозицією  Бзав’язкою Врозвитком дії Гкульмінацією Дрозв’язкою

12«Нема на світі України, / Немає другого Дніпра, / А ви претеся на чужину / Шукати доброго добра», — докоряє землякам

АТарас Шевченко БПантелеймон Куліш  ВІван Котляревський

ГМарко Вовчок ДІван Нечуй-Левицький

13Ризикуючи життям, рятує артільну шаланду

АЛаврін Запорожець  БКарпо Ярковий ВДенис Сірко

ГІвоніка Федорчук  ДМусій Половець

14Словами: «З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест: то йде Марія» починається твір

А«Зачарована Десна»  Б«Україна в огні»  В«Тіні забутих предків»

Г«Я (Романтика)»  Д«Три зозулі з поклоном»

15.«Тобі дано і вірити й кохати. 
А що мені? Які такі куші?! 
Нелегко, кажуть, жити на дві хати. 
А ще нелегше — жить на дві душі», — зізнається герой твору

АЛесі Українки БТараса Шевченка ВЛіни Костенко ГВасиля Симоненка

ДМаксима Рильського

16Остап Вишня започаткував жанр

Ароману в новелах Броману у віршах Впамфлету Гусмішки Дфейлетону

17Вислів «Випускає він десять соколів на стадо лебедів» («Слово про похід Ігорів») означає

Аполювання на лебедів Бзатемнення сонця Ввтечу князя з полону 

Гбій між русичами і половцями   Дгру на гуслях

18«Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки — смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись», — так звертається до свого коханого героїня твору

АЛіни Костенко БІвана Котляревського ВЛесі Українки ГТараса Шевченка

ДПавла Тичини

19Любов до природи є провідним мотивом твору

А«Ви знаєте, як липа шелестить…» Б«Лебеді материнства»

В«Мисливські усмішки»  Г«Три зозулі з поклоном» Д«Балада про соняшник»

20Героїню п’єси М.Куліша «Мина Мазайло» Мотрону Розторгуєву (тьотю Мотю) терміново викликали з Курська, тому що

АМину звільнили з тресту «Донвугілля» БМина вирішив брати уроки «правильних проізношеній»

ВМокій вирішив давати Улі уроки української мови

Гдядько Тарас підтримав намір Мокія змінити прізвище на «Мазайло-Квач»

ДМокій «збожеволів від укрмови»

21.Установіть відповідність між назвами творів одного автора.

Назва твору:

1«De libertate»

2«Маруся Чурай»

3«Сон» («У всякого своя доля»)

4«Чари ночі»

 

Назва твору:

А«Українське альфреско»

Б«Маруся»

В«Бджола та Шершень»

Г«Кавказ»

Д«О слово рідне! Орле скутий!..»

 

 

22Установіть відповідність між персонажами того самого твору.

Персонаж:

1Анхіз

2Мойсей

3Галя Ґудзь

4Мартин Пушкар

 

Персонаж:

ААзазель

БВенера

ВЧіпка Вареник

ГЯрема Галайда

ДГриць Бобренко

 

23.Установіть відповідність між автором твору і цитатою з нього:

1 В. Стус 

А Чи довго ще, о господи, чи довго ми будемо блукати і шукати рідного краю на своїй землі? Який ми гріх вчинили проти духа, що він зламав свій заповіт великий, той, взятий з бою волі заповіт?

2 І. Франко 

Б У годину суху й вологу Відходились усі мости, І сказав я – ну, слава Богу, І, нарешті, перехрестивсь... Коли ж – здрастуйте, добрий вечір... Ви з якої дороги, пожежо моя?..

3 М. Вінгранов­ський 

В Невже тобі на таблицях залізних
Записано в сусідів бути гноєм,
Тяглом у поїздах їх бистроїзних?

4 Леся Українка

Г Народе мій, до тебе я ще верну, 
і в смерті обернуся до життя 

 

Д Ради тебе перли в душу сію, Ради тебе мислю і творю... Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.

24. Установіть відповідність між історичною подією та назвою твору, у якому вона змальована

Історична подія

1 Коліївщина

2 українізація 20-х років ХХ ст.

3 Друга світова війна

4 Скасування кріпацтва 1861 року

Назва твору

А «Гайдамаки»

Б «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

В «Україна в огні»

Г «Маруся Чурай»

Д «Мина Мазайло»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

Контрольна робота

10 ВАРІАНТ

1.Тематично близьким до вірша «Пісня про рушник» є твір

А«Любіть Україну»  Б«Балада про соняшник»

В«Ви знаєте, як липа шелестить…»  Г«Два кольори»

Д«Ти знаєш, що ти — людина?»

2.В основу твору Ліни Костенко «Маруся Чурай» покладено події

АПівнічної війни 1700–1721 років  БНаполеонівської навали 1812 року

Вросійсько-турецької війни 1787–1791 років 

ГНаціонально-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького

Дантифеодального повстання, відомого в історії під назвою «Коліївщина»

3. Схожа проблема  «нерівня душ — це гірше, ніж майна» — наявна в творах рядка

А«Лісова пісня» і «Тіні забутих предків» Б«Людина» й «Інститутка»

В«Маруся Чурай» і «Кайдашева сім’я» Г«Лісова пісня» і «Маруся Чурай»

Д«Тигролови» і «Маруся Чурай»

4.Про київського князя Святослава («Слово про похід Ігорів») йдеться в рядку

А«Великому Хорсові путь перебігав»

Б«Жадоба спробувати Дону великого знамення йому заступила»

В«Підпер гори угорськії своїми залізними полками»

Г«Ізронив злоте слово, з сльозами змішане»

Д«Думкою поле міряє од великого Дону до малого Дінця»

5.«Ваша «Маруся» так мені про Вас розказала, що я Вас навиліт знаю», — написав Тарас Шевченко 

АІванові Котляревському БПантелеймонові Кулішу ВІванові Нечую-Левицькому

ГГригорієві Квітці-Основ’яненку ДПанасові Мирному

6.Датан, Авірон, Азазель є персонажами твору

А«Кавказ» Б«Лісова пісня» В«Intermezzo»  Г«Гайдамаки»  Д«Мойсей»

7.Батьковою настановою «Тому роду нема переводу, в котрому браття милують згоду» нехтують сини у творі

А«Кайдашева сім’я»  Б«Чорна рада» В«Камінний хрест»

Г«Вершники»   Д«Україна в огні»

8.У рядках

Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
Лиш приходить подібне кохання..

поет використав

Аалегорію  Бсинекдоху  Воксиморон  Ггіперболу Дантитезу

9.На тлі Другої світової війни розгортаються події твору

А«Я (Романтика)» Б«Жовтий князь» В«Вершники»  Г«Тигролови»

Д«Україна в огні»

10.Період культу особи Сталіна є історичним тлом твору

А«Я (Романтика)» Б«Зачарована Десна»  В«Вершники»

Г«Тигролови»  Д«Тіні забутих предків»

11.Рядки

На межі двох епох, староруського золота повен,
Зазвучав сонценосно твій сонячно-ярий оркестр

адресовані

АВасилеві Симоненку  БВолодимирові Сосюрі

ВАндрієві Малишку  ГПавлові Тичині  ДМаксимові Рильському

12.«Мутен сон бачив у Києві на горах» герой «Слова про Ігорів похід»

АВолодимир  БСвятослав  ВВсеволод  ГОлег  ДІгор

13.«Я покорюсь вашій волі і для вас за первого жениха, вам угодного, піду замуж… перенесу своє горе», — говорить своїй матері

АМаруся Дрот  БЛеся Череванівна  ВНаталка Полтавка

ГКатря Гримач ДГаля Ґудзь

14.«Батьком української повісті» називають

АІвана Котляревського БГригорія Квітку-Основ’яненка

ВПантелеймона Куліша ГПанаса Мирного  ДМихайла Коцюбинського

15«Чоловічок сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях, чоботи шкапові, попротоптувані — і пучки видно. Хіба по шаблі можна б догадуватися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота; да й та на йому була мов чужа. І постать, і врода в його була зовсім не гетьманська», — це портрет

АКирила Тура  БІвана Шрама  ВЯкима Сомка

ГМатвія Гвинтовки ДІвана Брюховецького

16.Історія розбійника Василя Гнидки лягла в основу твору

АМарка Вовчка БВасиля Стефаника ВОльги Кобилянської

ГПанаса Мирного ДІвана Нечуя-Левицького

17.Танець головного героя в сюжеті твору «Камінний хрест» є

Акульмінацією Бзав’язкою  Врозвитком дії

Гекспозицією  Дрозв’язкою

18.Паралель до казки про курочку рябу наявна в творі

А«Чари ночі»   Б«Пісня про рушник»

В«Лебеді материнства» Г«Українське альфреско»

Д«О земле втрачена, явися!..»

19.«Стану я, гляну я — скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий», — писав

АПавло Тичина БАндрій Малишко ВМаксим Рильський

ГВолодимир Сосюра ДБогдан-Ігор Антонич

20.Біблійну оповідь про Каїна й Авеля нагадує конфлікт твору

А«Три зозулі з поклоном» Б«Тигролови»

В«Україна в огні»  Г«Маруся Чурай» Д«Подвійне коло»

21.Установіть відповідність між назвою та персонажами твору

Назва твору:

1«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

2«Лісова пісня»

3«Наталка Полтавка»

4«Тіні забутих предків»

 

Персонажі твору:

АЧугайстир, Палагна,Юра

БЯрема Галайда, Іван Гонта, Оксана

ВМавка, Лукаш, Килина

ГМаксим Ґудзь, пани Польські, баба Оришка

ДМикола, Макогоненко, Терпилиха

 

22.Установіть відповідність між псевдонімом і справжнім прізвищем письменника

Псевдонім:

1Остап Вишня

2Марко Вовчок

3Леся Українка

4Іван Багряний

 

Справжнє прізвище:

АІван Тобілевич

БПавло Губенко

ВІван Лозов’ягін

ГМарія Вілінська

ДЛариса Косач

23.Установіть відповідність між назвою твору та його темою.

Назва твору:

1«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

2«Тигролови»

3«Маруся»

4«Земля»

 

Тема твору:

Атрагедія братовбивства в селянській родині

Бвимушена еміграція українських селян за океан

Вжиттєпис злочинця на широкому суспільному тлі

Гтрагічне кохання сільської дівчини і міського хлопця

Дбунт вільнолюбної особистості проти тоталітарного режиму

 

24.Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.

Автор твору:

1Павло Тичина

2Андрій Малишко

3Василь Симоненко

4Максим Рильський

 

Цитата з твору:

А«Молюсь і вірю. Вітер грає / І п’яно віє навкруги…»

Б«Мріють крилами з туману лебеді рожеві, / Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві...»

В«О слово! будь мечем моїм! / Ні, сонцем стань! Вгорі спинися…»

Г«Думами, думами — / Наче море кораблями, переповнилась блакить…»

Д«Рідна мати моя, ти ночей не доспала / І водила мене у поля край села…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1.  Decemo
    А як дiзнатися вiдпoвiдi?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сухініна Ірина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чкан Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ігнатова Марина Василівна
    Дякую, Тетяно Миколаївно, за тести.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Перепелиця Наталія Валентинівна
    Дякую за змістовний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
26 січня 2018
Переглядів
9998
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку