20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Тести для 11 класу до теми: "Шістдесятники"

Про матеріал

Шістдесятництво започаткувало духовне відродження українського народу, стало поворотним моментом української історії, прологом до здобуття незалежності.

Тести з української літератури для 11 класу в 4 варіантах допоможуть перевірити, як учні засвоїли навчальний матеріал з поданої теми, виявити труднощі, а після цього попрацювати над їх усуненням. Завдання можна використати як для самостійної, так і для контрольної роботи.

Перегляд файлу

11 клас

Самостійна  робота

Варіант І

Творчість Л.Костенко,В.Стуса,І.Драча, Д.Павличка, Є.Маланюка,М.Вінграновського

1.Найбільший і центральний за змістом розділ роману, у якому найширше розкрито образ Марусі Чурай, має назву:
 А «Страта»;  Б «Проща»;  В «Якби знайшлась неопалима книга»;  Г «Сповідь».

2. «Маруся Чурай» Л. Костенко — художня енциклопедія життя українського народу...

 А середини XVII століття;    Б кінця XVII — початку XVIII ст.;

 В кінця XVIII ст.;                   Г початку XIX ст.

3. Порівнює поезію із «сонцем оранжевим», яке «щомиті якийсь хлопчисько відкриває для себе»,

АВасиль Стус БЛіна Костенко ВДмитро Павличко

ГІван Драч  ДАндрій Малишко

4. Збірки «Проміння сонця», «Вітрила», «Мандрівка серця», «Сад нетанучих скульптур» належать:

А І. Драчу; Б Б. Олійнику; В Л. Костенко; Г В. Симоненку Д В.Стусу

5.  Установіть відповідність між героями твору Л. Костенко «Маруся Чурай» та їхніми характеристиками. 

1 Северин Наливайко

2 Ярема Вишневецький

3 Грицько Бобренко

4 Мартин Пушкар

 

А  «Ще не старий. І славу мав, і силу.

     (Про нього потім думу і складуть.

      Мине сім літ – і голову сю сиву

       Виговському на списі подадуть)».

Б  «Був молодий і гарний був на вроду.

       І жив, і вмер, як личить козаку,

       За те, що він боровся за свободу,

       Його спалили в мідному бику!»

В  «Упир з холодними очима,

     Пихатий словом і чолом,

     Душа підступна і злочинна,

      Закута в панцир і шолом».

Г  «Він міряв не тією міркою.

     В житті шукав дорогу не пряму.

     Він народився під такою зіркою,

     Що щось в душі двоїлося йому».

6. Установіть відповідність між твором і суголосним йому мотивом.

1«Два кольори» 

А гімн весні як символу лю­бові, життя і натхнення

2.«Балада про соняшник»

Б здатність залишатися людиною за будь-яких обставин

3 «Як добре те, що смерті не боюсь я...»

В поет і поезія     

4«Арфами, арфами...»

Г талант бачити красу в повсякденні

 

Д доля людини й материнська любов

7. Установіть відповідність між твором і його автором.

1 «Мені зоря сіяла нині вранці...» 

А М. Вінграновський 

2 «Українське альфреско» 

Б В. Стус 

3 «Сеньйорито акаціє, добрий ве­чір...»

В Є. Плужник 

4 «Для вас, історики майбутні...»

Г Б.-І. Антонич 

 

Д Л. Костенко

8.  Установіть відповідність між художнім засобом і поетичними рядками. (4 бали)

1 персоніфікація

2 порівняння

3 метафора

4 метонімія

 

А «Сонця хлюпочуться в озерах».

Б  «Остання в світі казка сидить під образами».

В «Навшпиньки виглядають жоржини через тин».

Г  «Лиш мати – вміє жити, аби світитися, немов зоря».

9.Установіть відповідність між назвами розділів і подіями роману Л. Костенко

«Маруся Чурай». 

1 «Якби знайшлась неопалима книга»

2 «Гінець до гетьмана»

3 «Проща»

4 «Сповідь»

А гетьман скасовує смертний вирок Марусі

Б історія кохання Марусі й Гриця

В  суд над Марусею

Г  Маруся вирушає до Києва

 

 

11 клас

Самостійна  робота

Варіант 2

Творчість Л.Костенко,В.Стуса,І.Драча, Д.Павличка, Є.Маланюка,М.Вінграновського

1. Народною піснею літературного походження НЕ Є :

 А «Балада про соняшник» І. Драча;  Б «Два кольори» Д. Павличка;

 В «Пісня про рушник» А. Малишка;  Г «Лебеді материнства» В. Симоненка.

2. Епілогом у романі Маруся Чурай» Л. Костенко є розділ:

 А «Страта»;      Б «Весна, і смерть, і світле воскресіння»;

 В «Якби знайшлась неопалима книга»;  Г «Сповідь».

3.  В уривку поезії Л. Костенко:

    Осінній день, осінній день, осінній,

    О синій день, о синій день, о синій

    Осанна осені, о сум! Осанна —

вживається:

А метафора; Бепітети; Васонанс;  Галітерація  Д гіпербола

 4. Визначте жанр твору Л. Костенко «Маруся Чурай»:

 А історико-трагічна поема;  Б історичний роман-хроніка;

 В історичний роман у віршах; Г драматична поема.

5. Установіть відповідність між назвою твору та провідним мотивом у ньому.

1 «Молюсь і вірю...»   

А туга за рідним краєм, само­тність поета 

2 «Стилет чи стилос?...»   

Б нерозділене кохання

3 «Я...»    

В молодечий оптимізм, відчуття польоту

4 «О земле втрачена, яви­ся...»  

Г  справедливiсть, самоповага, неповторність кожної особистості

 

Д призначення поета й поезії

6.   Установіть відповідність між твором і видом лірики, до якої він належить.

1 «Гімн» 

2 «Українське альфреско» 

3 «О панно Інно...» 

4 «Блакитна Панна» 

 

А  інтимна

Б  пейзажна

В  релігійна

Г  філософська

Д  громадянська

7.Установіть відповідність між автором та його твором.

1 В. Стус

А «Сеньйорито акаціє, добрий ве­чір...» 

2 Є. Маланюк

Б «Мені зоря сіяла нині вранці...» 

3 М. Вінграновський

В «Зелена євангелія»

4 Б.-І. Антонич

Г «Ніч... а човен – як срібний птах!..» 

 

Д «Під чужим небом»

8.  Установіть відповідність між поетами та висловами про них. 

1 В. Симоненко

2 Д. Павличко

3 І. Драч

4  М.  Вінграновський

 

А «Він витворив художній світ, законом якого є краса».

Б  «Він відродив український модернізм, спрямовуючи поезію

в лоно світового мистецтва».

В  «Продовжувач Франка, каменяр нової доби».

Г  «Витязь молодої української поезії».

Д  «Ніяка сила не змогла відірвати його від далекої краси України».

9.  Установіть відповідність між уривком із поезії Л. Костенко та її назвою. (4 бали)

1 «Над шляхом, при долині, біля старого граба,де біла-біла хатка стоїть на самоті,

живе там дід та баба, і курочка в них ряба,

вона, мабуть, несе їм яєчка золоті».

2 «...де сосни пахнуть ладаном в кадильницях світань.  Де вечір пахне м’ятою,аж холодно джмелю».

3 «Все повторялось: і краса, й потворність.

Усе було: асфальти й спориші.

Поезія – це завжди неповторність,

Якийсь безсмертний дотик до душі».

4 «Чи, може, це ввижається мені

той несказанний камертон природи,

де зорі ясні і де тихі води?»

А «Недумано, негадано…»

Б  «Страшні слова, коли вони  мовчать…»

В  «Я вранці голос горлиці люблю…»

Г  «Українське альфреско»

11 клас

Самостійна  робота

Варіант 3

Творчість Л.Костенко,В.Стуса,І.Драча, Д.Павличка, Є.Маланюка,М.Вінграновського

1. Хто із героїв твору Л. Костенко «Маруся Чурай» зазначив, що серце у Марусі «горде і трудне»? 

  А Мати героїні;  Б Бобренчиха;  В Лесь Черкес; Г Пушкар.

2. У творі «Маруся Чурай» Л. Костенко відображується боротьба українського народу під керівництвом

Б. Хмельницького...

 А з монголо-татарами;  Б з печенігами і варягами;  В турками;  Г ляхами.

3.Йдучи начебто від християнства до поганства, поет утілював у повноцінних художніх образах природність буття людини і її мислення, ту оживленість світу, яку він знаходив у лемківському фольклорі" - сказано про

АБогдана-Ігоря Антонича  БМиколу Вороного

ВВасиля Симоненка   ГЄвгена Маланюка

ДВасиля Стуса

4. Кому з героїв твору Л. Костенко «Маруся Чурай» доручено виклопотати в гетьмана помилування Марусі Чурай?

 А Лесю Черкасу.  Б Івану Іскрі.   В Пушкару.  Г Якиму Шибалисту.

5.   Установіть відповідність між твором і суголосним йому мотивом.

1 «Молюсь і вірю…»

2 «Балада про соняшник»

3 «Як добре те, що смерті не боюсь я...»

4 «Арфами, арфами...»

 

А  гімн весні як символу любові, життя і натхнення

Б  незламність, здатність залишатися людиною за будь-яких обставин

В  талант бачити красу  в  повсякденні

Г  синівська любов до Батьківщини і віра в повернення

на рідну землю

Д  молодечий оптимізм, відчуття польоту

6.Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито

1 метафора 

А Очицями, повними блекоти

2 оксиморон 

Б Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні...

3 синекдоха 

В Ми — це народу одвічне лоно, ми — океанна вселюдська сім'я.

4 епітет

Г Темряву тривожили криками півні

 

Д Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.

7. Установіть відповідність між твором і видом лірики, до якої він належить.

1 «Гімн» І. Франка

2 «Українське альфреско» Л. Костенко

3 «О панно Інно...» П. Тичини

4 «Блакитна Панна» М. Вороного

 

 

А  інтимна

Б  пейзажна

В  релігійна

Г  філософська

Д  громадянська

8.    Установіть відповідність між родом діяльності та прізвищами шістдесятників. 

1 літературні критики

2 поети

3 художники

4 композитори

 

А  Л. Грабовський, М. Скорик, В. Івасюк

Б  І. Світличний, М. Коцюбинська, І. Дзюба

В  Д. Павличко,  І. Драч, В. Симоненко

Г  А. Горська,  В. Зарецький, В. Кушнір

Ґ  Гр. Тютюнник,  Є. Гуцало, В. Шевчук

9.  Установіть відповідність між назвами творів Л. Костенко та їхньою тематикою.

1 «Хай буде легко. Дотиком пера…»

2 «Страшні слова, коли вони мовчать...»

3 «Українське альфреско»

4 «Я вранці голос горлиці люблю…»

А образи-архетипи як атрибути української

свідомості

Б захоплення красою української природи

В  глибина і щирість почуттів ліричного героя

Г  роздуми про роль поета і поезії, про відповідальність митця перед народом

 

 

 

 

 

 

11 клас

Самостійна  робота

Варіант 4

Творчість Л.Костенко,В.Стуса,І.Драча, Д.Павличка, Є.Маланюка,М.Вінграновського

1. Першою збіркою письменника В. Симоненка:

 А «Поезія».  Б «Тиша і грім».  В «Земне тяжіння».  Г «Лебеді материнства».

2. Правдиве змалювання страхітливих руйновищ на Україні містить розділ твору Л. Костенко «Маруся Чурай»...

 А «Облога Полтави».  Б «Проща».  В «Дідова балка».  Г «Сповідь».

3. Визначте першу збірку творів Ліни Василівни Костенко:

 А «Сад нетанучих скульптур».  Б «Проміння землі». 

В «Мандрівники серця».   Г «Вітрила».

4. Найбільшим злочином Маруся Чурай вважає для себе (Л. Костенко «Маруся Чурай»)...

 А Підступність.  Б Улесливість.  В Крадіжку.   Г Зраду.

5.Установіть відповідність між автором і рядками з його поезії.

1 Б.-І. Антонич 

А І час прийде, коли весь світ покине Богів і духів, лиш тебе, богине, Чтить буде вічно – тут, на полотні

2 М. Вінграновський 

Б Поезіє, сонце моє оранжеве! Щомиті якийсь хлопчисько Відкриває тебе для себе...

3 В.Стус 

В Народе мій, до тебе я ще верну, і в смерті обернуся до життя 

4 І. Драч

Г Вже б, здавалося, відболіло, Прогоріло у тім вогні, Ступцювало і душу, й тіло, Вже б, здалося, нащо мені?

 

Д Стіл ясеновий, на столі слов’янський дзбан, у дзбані сонце. Ти поклоняйся лиш землі, землі стобарвній, наче сон цей!

6.Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.

1 персоніфікація

А спів калиновий піднісся над водою

2 оксиморон 

Б Гетьте, думи, ви хмари осінні!

3 риторичне звер­тання 

В Так! Я буду крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні, Без надії таки сподіватись...

4 метафора

Г Скільки в небі шамотіння снігопаду!Снігопаду шамотіння скільки в небі!

 

Д Навшпиньках Вечір підійшов...

7.Установіть відповідність між твором і суголосним йому мотивом.

1 «Молюсь і вірю…»

2 «Балада про соняшник»

3 «Як добре те, що смерті не боюсь я...»

4 «Арфами, арфами...»

 

А  гімн весні як символу любові, життя і натхнення

Б  філософське осмислення  сенсу життя

В  талант бачити красу  в  повсякденні

Г  синівська любов до Батьківщини і віра в повернення

на рідну землю

Д  молодечий оптимізм, відчуття польоту

8. Увідповідніть назви творів та уривки.

1 «Стилет чи стилос?» 

2 «Лебеді материнства» 

3 «Чари ночі» 

4 «Балада про соняшник» 

 

А  Гори, гай, луги, поля –вся земля

Їй  виспівує:  «Осанна!»

Б  І застиг він на роки і на століття

В золотому німому захопленні…

В  Не кинувши у глиб надійний якір,

Пливу й пливу повз береги краси.

Г  Чому ж стоїш без руху ти,

Коли ввесь світ співає?

Д  У хмільні смеркання мавки чорноброві

Ждатимуть твоєї ніжності й любові.

9.Установіть відповідність між героями твору Л. Костенко «Маруся Чурай» та їх характеристикою. 

1 Гордій Чурай

2 мати Марусі

3 Маруся Чурай

4 Іван Іскра

А «В нас на кутку його не люблять наші.

      Шляхетний дуже і чолом не б’є».

Б  «Він гордий був. … він і звався.

      Він лицар був, дарма що постоли,

      Стояв на смерть. Ніколи не здавався.

      Йому скрутили руки і здали…»

В  «Не повернула навіть голови.

      Лише печальне око з-під брови.

       Важка жалоба чорної коси,

       і тільки тінь колишньої краси…»
Г  «Таке обличчя чи така вже звичка,

       а голосочок! – чистий, мов кришталь.

       Така була красива молодичка,

       Вуста сміються, а в очах печаль…»

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Редько Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Galeeva Kate
    Якісні тести!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. kobrin Igor
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. kobrin Igor
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
26 січня 2018
Переглядів
26042
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку