Щоб успішно скласти ЗНО, готуватися до нього потрібно систематично. Тести з української літератури для 11 класу в 9 варіантах допоможуть перевірити, як учні засвоїли навчальний матеріал за курс 9-11 класів, виявити проблемні теми, а після цього попрацювати над їх усуненням. Завдання можна використати як для самостійної, так і для контрольної роботи.
11 клас
Контрольна робота
1 ВАРІАНТ
1 Зворушливе прощання матері з сином зображено у творі
А"Засвіт встали козаченьки..." Б"Дума про Марусю Богуславку"
В"Чи не той то Хміль..." Г"Віють вітри..." Д"Бондарівна"
2. В уривку зі "Слова про похід Ігорів" "Сонце йому тьмою путь заступало; ніч, стогнучи йому грозою, птиць збудила" йдеться про
АСвятослава БІгоря ВКончака ГВсеволода ДОвлура
3"Щоб бути зачинателем нової української літератури - мало самого таланту: треба мати український хребет. Той хребет, який крізь усі лихоліття й катастрофи знову й знову випрямляється і утверджує вільне людське право - бути собою" - сказано про
АПантелеймона Куліша БІвана Франка ВГригорія Квітку-Основ'яненка
ГІвана Котляревського ДГригорія Сковороду
4"Патріархом" літературного угрупування "Бу-Ба-Бу" називають
АІвана Драча БВасиля Стуса ВІгоря Римарука ГБогдана-Ігоря Антонича
ДЮрія Андруховича
5. «Тому роду нема переводу,в котрому браття милують згоду”,- наставляє снів
А Лаврін Запорожець Б Івоніка Федорчук В Денис Сірко
Г Мина Мазайло Д Мусій Половець
6. «Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з нею», – закликав
А Василь Стус Б Володимир Сосюра В Микола Вороний
Г Євген Маланюк Д Василь Симоненко
7. «Серцем передчуваю, що українізація – це спосіб робити з мене провінціала, другосортного службовця і не давати мені ходу на вищі посади», – заявляє персонаж твору
А «Моя автобіографія» Б «Місто» В «Мина Мазайло» Г «Подвійне коло»
Д «Мартин Боруля»
8.«По одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду – старий козарлюга» – сказано про персонажа
Аоповідання Бновели Вповісті Гісторичного роману Дпригодницького роману
9.Батьківщину, як і рідну матір, не обирають. Це провідна думка вірша
А«Як добре те, що смерті не боюсь я» Б«Українське альфреско»
В«Лебеді материнства» Г«Блакитна Панна» Д«Молюсь і вірю…»
10. «Сміливі завжди мають щастя» – лейтмотив твору
А «Подвійне коло» Б «Я (Романтика)» В «Тигролови»
Г «Маруся Чурай» Д «За мить щастя”
11 Іван Білик закликав створити "народний роман на основі щирого реалізму"
АГригорія Квітку-Основ'яненка БІвана Нечуя-Левицького ВПанаса Мирного
ГОльгу Кобилянську ДВасиля Стефаника
12. Вислів "Кров людська - не водиця, проливати не годиться" суголосний ідеї
А"Земля" Б"Місто" В"Кайдашева сім'я" Г"Камінний хрест" Д"Мартин Боруля"
13. Танець головного героя в сюжеті твору «Камінний хрест» є
Акульмінацією Бзав’язкою Врозвитком дії
Гекспозицією Дрозв’язкою
14.«Зі своїм запорозьким бурлацтвом він самовільно влетів у метушливий світ олімпійських маскарадів, його сміх розітнувся голосною луною», – сказано про
А Івана Нечуя-Левицького Б Тараса Шевченка
В Григорія Сковороду Г Івана Котляревського Д Остапа Вишню
15. "Я сам. Вікно. Сніги...
Сестру я Вашу так любив -
Дитинно, злотоцінно", - зізнається ліричний герой вірша
АОлександра Олеся БМиколи Вороного ВМаксима Рильського ГПавла Тичини
ДВолодимира Сосюри
16. "Наповнена милосердям до свого нещасного сина, розіп'ятого на хресті фанатичної ідеї" героїня твору
А"Подвійне коло" Б"Момент" В"Я (Романтика)"
Г"Три зозулі з поклоном" Д"За мить щастя"
17."Парубок моторний / І хлопець хоть куди козак, / Удавсь на всеє зле проворний, / Завзятіший од всіх бурлак" - сказано про персонажа
Апоеми Ббалади Вдрами Гкомедії Ддуми
18.Образ Вічного революціонера оспівано в поезії
АТараса Шевченка БЛесі Українки ВМиколи Вороного
ГОлександра Олеся ДІвана Франка
19.Зустріч ліричного героя й селянина в новелі ,,Інтермецо”
А експозицією Б зав’язкою В розвитком дії Г кульмінацією Д розв’язкою
20. "Вони йшли, преніжно обнявшись, їм у вічі дмухав трамонтан, позаду калатало море, вони йшли впевнено й дружно, як ходили ціле життя" - так зображено подружжя
АСірків БЯркових ВФедорчуків ГЗапорожців ДПоловців
21. Установіть відповідність між автором і персонажем твору.
Автор твору 1Іван Багряний 2Тарас Шевченко 3Іван Карпенко-Карий 4Михайло Коцюбинський
|
Персонаж твору АПалагна БФеноген ВМавка ГМногогрішний ДЯрема Галайда |
22. Установіть відповідність між жанром і назвою твору.
Жанр твору 1роман 2повість 3поема 4комедія
|
Назва твору А"Мартин Боруля" Б"Хіба ревуть воли, як ясла повні? В"Кайдашева сім'я" Г"Наталка Полтавка" Д"Мойсей" |
23. Установіть відповідність між персонажами того самого твору.
Персонаж 1Григорій Многогрішний 2Лаврін Кайдаш 3Іван Іскра 4Лукаш
|
Персонаж АМотря Довбиш БГаля Вишняк ВМедвин ГКирило Тур ДКилина |
24. Установіть відповідність між назвами творів одного автора.
Назва твору 1«De libertate» 2«Маруся Чурай» 3«Сон» («У всякого своя доля») 4«Чари ночі»
|
Назва твору А«Українське альфреско» Б«Маруся» В«Бджола та Шершень» Г«Кавказ» Д«О слово рідне! Орле скутий!..»
|
25. Встановіть відповідність
1Григорій Сковорода 2Іван Котляревський 3Іван Нечуй-Левицький 4Панас Мирний
|
А Засновник нової української літератури Б Видатний майстер реалістичної прози. В Корифей української прози Г Великий сонцепоклонник Д Український Сократ |
11 клас
Контрольна робота
2 ВАРІАНТ
1.Драматичну долю галицького селянства кінця ХІХ - початку ХХ століття втілено в образі
АОмелька Кайдаша БІвана Палійчука ВЧіпки Варениченка
ГІвана Дідуха ДМаксима Гримача
2 "Ми з нею рідні. Ми з одного кореня.
Мабуть, один лелека нас приніс
Батьки у нас безстрашні й невпокорені
і матері посивілі від сліз", - так про себе й Марусю Чурай говорить
АІван Іскра БМартин Пушкар ВГриць Бобренко ГСемен Горбань ДЯким Шибилист
3. Україна як утрачений рай постає в "зболеному сні" ліричному героєві поезії
АЛіни Костенко БВасиля Симоненка ВВасиля Стуса
ГЄвгена Маланюка ДБогдана-Ігоря Антонича
4. Баладний сюжет має твір
А«Камінний хрест» Б«Мартин Боруля» В«Максим Гримач» Г«Intermezzo» Д«Енеїда»
5.«Пошли ж вам, Боже, щасливу долю та сили в руки, щоб виповнити свій довг перед миром, щоб возвеличити трудами красну землю нашу українську, аби цвіла вона багатствами і згодою», - благословляє своїх дітей
АМаруся Кайдашиха БНастя Дрот ВТетяна Запорожчиха
ГГорпина Терпилиха ДМарійка Федорчук
6 «Спіши, милий, спаси мене од лютой напасті! / За нелюбом коли буду, то мушу пропасти», — звертається до коханого головна героїня твору
АТараса Шевченка БЛесі Українки ВЛіни Костенко
ГІвана Франка ДІвана Котляревського
7. У творі «Intermezzo» слова «Ми таки стрілись на ниві і мовчки стояли хвилину — я і людина. То був звичайний мужик» є
Аекспозицією Бзав’язкою Врозвитком дії Гкульмінацією Дрозв’язкою
8.«Поет поринає і пориває за собою читача в розкоші молодого зору, слуху, дотику. Його «пейзажі споминів» - безконечно знадливі лемківським колоритом», - сказано про
АПавла Тичину БМаксима Рильського ВБогдана-Ігоря Антонича
ГОлександра Олеся ДМиколу Вороного
9. Уривок із листа «От і знов берусь здіймати «сізіфовий камінь» догори!... Чи підійметься? Навряд — не такий то камінь!» перегукується з óбразами та мотивами вірша
А«О слово рідне! Орле скутий!..» Б«Мені однаково» В«Стилет чи стилос?»
Г«Молюсь і вірю...» Д«Contra spem spero!»
10.Поєднання інтелектуальної й масової, елітарної й кітчевої культури є характерною ознакою
Аромантизму Бпостмодернізму Вреалізму
Гбароко Декспресіонізму
11.Про героїчну битву українського війська проти загарбників біля Савур-могили йдеться у творі
А«Засвіт встали козаченьки» Б«Дума про Марусю Богуславку»
В«Ой Морозе, Морозенку» ë³ють вітри» Д«Бондарівна»
12. «Клянусь тобі, веселий світе,
Клянусь тобі, моє дитя,
Що буду жити, поки жити
Мені дозволить дух життя», –
заявляє ліричний герой вірша
А«Молюсь і вірю…» Б«О панно Інно» В«Страшні слова, коли вони мовчать»
Г«О земле втрачена, явися!..» Д«Стилет чи стилос?»
13.«Запорожжя споконвіку було серцем українським, на Запорожжі воля ніколи не вмирала, давні звичаї ніколи не забувались», - пише автор твору
А«Чорна рада» Б«Вершники» В«Камінний хрест»
Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Д«Тіні забутих предків»
14. На початку 1990-х років виникло літературне угруповання
А«Молодняк» Б«Нова дегенерація» В«Ланка» Г«Молода Муза» Д«МАРС»
15.Написання нарису «Подоріжжя од Полтави до Гадячого» стало важливим етапом підготовки твору
А«Наталка Полтавка» Б«Чорна Рада» В«Максим Гримач»
Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Д«Кайдашева сім’я»
16.Прочитайте уривок тексту:
«А такий був: нехай тільки станеться кому з нашого села пригода - головою ляже, а вирятує: нехай зачепить хто чужий, то й не збудеться лиха: налетить, як той вихор нагальний, дощенту викорчує. Коли жив, то, може, й досі пам'ятає, які нагайки-дротянки плелися в пана …………»
Замість крапок має бути ім'я
АНаума Дрота БМартина Борулі ВМаксима Гримача ГОмелька Кайдаша ДІвана Дідуха
17.Повість «Маруся» Григорія Квітки-Основ’яненка має яскраво виражені ознаки
Акласицизму Бсентименталізму Вромантизму Гмодернізму Дімпресіонізму
18.«Я не хочу буть дворянкою! Краще жить на світі щасливим мужиком, ніж нещасним паном - це всяке знає!» - заявляє
АЛеся Череванівна БМарися Боруля ВГаля Ґудзь ГКатря Гримач ДМотря Довбиш
19. «Тобі дано і вірити й кохати.
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше — жить на дві душі», — зізнається герой твору
АЛесі Українки БТараса Шевченка ВЛіни Костенко ГВасиля Симоненка
ДМаксима Рильського
20.«Основною темою я зробив смерть пророка, непризнаного своїм народом», - сказано автором про твір
А«Ісаія. Глава 35» Б«Камінний хрест» В«Чорна рад໠ëгздво» Д«Мойсей»
21.Установіть відповідність між персонажами одного твору.
Персонаж 1Леся Череванівна 2Марися Боруля 3Мотря Довбиш 4Галя Ґудзь
|
Персонаж АМикола Гуляницький БЧіпка Варениченко ВПетро Шраменко ГІван Палійчук ДКарпо Кайдаш |
22. Встановіть відповідність:
1. «Вершники» 2.«Гайдамаки» 3.«Зачарована Десна» 4.«Intermezzo» |
А у Богуславі Б Під Компаніївкою В на Правобережжі,Умань Г біля Кононівки Д на березі Десни |
23. Установіть відповідність.
Літературне угрупування 1 «Покутська трійця» 2 «празька школа» поетів 3 неокласики 4 «нью-йоркська група»
|
Представники А Богдан Рубчак, Емма Андієвська Б Максим Рильський, Микола Зеров В Василь Стефаник, Марко Черемшина Г Євген Маланюк, Олена Теліга Д Ліна Костенко, Василь Симоненко |
24.Установіть відповідність між цитатою з твору та його назвою.
Цитата з твору 1«Можеш вибирати друзів і дружину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину...» 2«На снігу великими літерами було написано: «ФІЙОНА МЕДВИНУ ПРИВІТ ПЕРЕДАВАЛА»…» 3«Лютували шаблі, і коні бігали без вершників, і Половці не пізнавали один одного, а з неба палило сонце, а ґелґання бійців нагадувало ярмарок...» 4«Ні! Я жива! Я буду вічно жити! / Я в серці маю те, що не вмирає...» |
Назва твору А«Лебеді материнства» Б«Лісова пісня» В«Тигролови» Г«Катерина» Д«Подвійне коло» |
25.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.
1комедія 2балада 3роман 4повість
|
АЧіпка БЕней ВІван Палійчук ГБондарівна ДСтепан Боруля |
11 клас
Контрольна робота
3 ВАРІАН
1Біблійну притчу про Каїна і Авеля нагадують сюжети обох творів у рядку
А«Місто», «Лісова пісня» Б«Земля»,«Подвійне коло»
В«Момент»,«Україна в огні» Г«Гайдамаки»,«Я (Романтика)» Д«Різдво»,«Маруся»
2.У рядках
О панно Інно, панно Інно!
Я – сам. Вікно. Сніги...
Сестру я Вашу так любив –
Дитинно, злотоцінно...
провідним художнім засобом є
Аінверсія Басонанс Вантитеза Ганафора Депіфора
3.Сюжет «Енеїди» Іван Котляревський запозичив у
АГомера БОвідія ВГорація ГВергілія ДШекспіра
4.Припливайте до колиски, лебеді, як мрії, / Опустіться, тихі зорі, синові на вії», – співає в колисковій пісні героїня твору
АМаксима Рильського БАндрія Малишка ВЛіни Костенко
ГОлександра Олеся ДВасиля Симоненка
5. Біля Кононівки розгортаються події твору:
А «Хіба ревуть воли як ясла повні» Б «Інтермецо»
В«Тіні забутих предків» Г «Подвійне коло» Д «Шаланда в морі»
6.Дія комедії «Мина Мазайло» розгортається в
АХаркові БКиєві ВДонецьку ГПолтаві ДКурську
7....Шумлять щасливі води,
І грає вітер навкруги,
І голуби ясної вроди
Черкають неба береги... –
так змальовано образ веселого світу в поезії
А«Любіть Україну» Б«О земле втрачена, явися!..» В«Українське альфреско»
Г«Блакитна Панна» Д«Молюсь і вірю...»
8.«У Томську мене перехопила залізнична агентура НКВС. Арешт, суд, вирок: за втечу із заслання — три роки вже ув’язнення в таборі. Так я потрапив у «Бамлаг» (Байкало-амурський лагер)», - згадував
АПавло Тичина БІван Багряний ВВолодимир Сосюра
ГБогдан-Ігор Антонич ДМаксим Рильський
9.Екзотичну природу Уссурійського краю змалював
АІван Багряний БОстап Вишня ВВалер’ян Підмогильний ГЄвген Маланюк
ДОлесь Гончар
10.Асоціацію українських письменників (АУП) створено в добу
Амодернізму Бпостмодернізму Вреалізму Гсентименталізму Дбароко
11.Героїчну битву козацького війська проти татарських нападників зображено у творі
А«Засвіт встали козаченьки» Б«Чи не той то Хміль»
В«Дума про Марусю Богуславку» ë³ють вітри» Д«Ой Морозе, Морозенку»
12.«Той, в кого совість як чистий криш таль», є ідеалом автора твору1
А«Чого являєшся мені у сні» Б«До Основ’яненка»
В« Молюсь і вірю...» Г«Всякому місту - звичай і права» Д«Contra spem spero!»
13. У творі “Я (Романтика)” центральною є тема
Азахисту Батьківщини Бнаціонального відродження Влюбові до матері
Гтрагічного кохання Дроздвоєності особистості
14Українське слово в умовах імперії названо «скутим орлом» у поезії
АІвана Франка БЛесі Українки ВОлександра Олеся
ГМиколи Вороного ДТараса Шевченка
15.Заклик до українців «Обніміться ж, брати мої. / Молю вас, благаю!» є у творі
А«Гайдамаки» Б«Мені однаково» В«І мертвим, і живим, і ненарожденним...»
Г«Сон» («У всякого своя доля») Д«Заповіт»
16. «Як син, тобі доземно уклонюсь, і чесно гляну в чесні твої вічі», — звертається до свого народу
АВасиль Симоненко БЄвген Маланюк ВАндрій Малишко ГВолодимир Сосюра ДВасиль Стус
17.«Зацвіте перша вишня у твоєму садочку, закує сива зозуля – я припливу до тебе, припливу не наймитом – вільним козаком, Kampe!», – каже коханій дівчині герой твору
А«Маруся» Б«Максим Гримач» В«Наталка Полтавка» Г«Мартин Боруля»
Д«Тіні забутих предків»
18. «Неси мене, коню… коли б хоч не пізно…
Шляхи перекриті… і варта не спить…
Якщо я впаду — неврятована пісня,
задушена пісня в петлі захрипить!» –
з такими думками поспішає до гетьмана
АЛесько Черкес БМартин Пушкар ВІван Іскра ГГриць Бобренко ДЯким Шибилист
19. Порівнює поезію із «сонцем оранжевим», яке «щомиті якийсь хлопчисько відкриває для себе»,
АВасиль Стус БЛіна Костенко ВДмитро Павличко ГІван Драч ДАндрій Малишко
20. Наприкінці ХХ століття діяло літературне угруповання
А«Молода Муза» Б«Пропала грамота» В«Молодняк» Г«МАРС» Д«Ланка»
21.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.
1комедія 2балада 3роман 4повість
|
АЧіпка БЕней ВІван Палійчук ГБондарівна ДСтепан Боруля |
22.Установіть відповідність між персонажами того самого твору.
1Мавка 2Мартин Пушкар 3Леся Черевань 4Лушня
|
АШрам БГаля Вишняківна ВТагабат ГЧіпка ДПерелесник |
23.Установіть відповідність між назвами двох творів одного автора.
1«De libertate» 2«Заповіт» 3«Енеїда» 4«0 слово рідне, орле скутий!..»
|
А«До Основ’яненка» Б«Всякому місту - звичай і права» В«Ви знаєте, як липа шелестить...» Г«Чари ночі» Д«Наталка Полтавка»
|
24.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.
1Павло Тичина 2Іван Котляревський 3Ольга Кобилянська 4Леся Українка
|
А«Талановита буковинська письменниця внесла в наше письменство новий тон, новий спосіб писання, узятий з новішої німецької літератури та філософії…» Б«Письменниця революційно-демократичного напряму кінця XIX – початку XX століття, учасниця загальнодержавного визвольного руху, полум'яний пропагандист ідей наукового соціалізму, вона оспівала "нащадків Прометея", разом з ними своєю творчістю світила "досвітні огні" революції, здобувши від народу величні й славні імена Дочка Прометея і Співачка досвітніх огнів...» В«Малим хлопчиком бігав у темну ніч, оточений мороком холодних, мовчазних лемківських лісів, із острахом піднімав очі до таємничого неба, яке уявлялося йому, було пришпилене горючими цвяхами зір до безмежного простору вічності...» ë³н став придворним поетом, бо не хотів розділити долю найближчих друзів, які в роки сталінських репресій загинули чи надовго зникли в таборах. Більшовики багато що могли йому нагадати. Хоч би й вірш "Пам'яті тридцяти"...» Д«Він урахував те, що біля колиски нової у критської літератури були вічно свіжі джерела – римські класики, яких у нас тоді знали, читали в оригіналах, а бурсаки-семінаристи мали звичай перелицьовувати та пересаджувати їх на український ґрунт...» |
25.Установіть відповідність між назвою твору і прислів’ям, що співзвучне з проблематикою цього твору
Назва твору 1 «Кайдашева сім’я» 2 «Мартин Боруля» 3 «Мойсей» 4 «Наталка Полтавка»
|
Прислів’я А Ще той не вродився, що всім догодив Б Живуть, як кіт із собакою В На милування нема силування Г Нема пророка у своїй землі Д Хотів буть паном, а закінчив погано |
11 клас
Контрольна робота
4 ВАРІАНТ
1.«Росте Антонич, і росте трава, / і зеленіють кучеряві вільхи», – писав про себе автор поезії
А«Чари ночі» Б«Різдво» В«Молюсь і вірю...» Г«Балада про соняшник»
Д«Лебеді материнства»
2.Василь Стефаник започаткував в українській літературі стильову течію
Аімпресіонізму Бсентименталізму Вромантизму Греалізму Декспресіонізму
3.Шумить, гуде Тополівка. До Лавріна Запорожця приїхали гості» так починається оповідь про події твору
АВалер’яна Підмогильного БВолодимира Винниченка ВОстапа Вишні
ГОлександра Довженка ДОлеся Гончара
4. Твір «Арфами, арфами…» перегукується з віршем
А «Чого являєшся мені у сні» Б «Блакитна Панна»
В «О земле втрачена, явися!.. Г «О слово рідне! Орле скутий!..» Д «Молюсь і вірю…»
5 Григорій Сковорода в пісні «Всякому місту — звичай і права» з чистим кришталем порівнює
А розум Б любов В совість Г право Д честь
6. .«Повість минулих літ» за жанром
А пісня Б дума В балада Г повість Д літопис
7.Народну «Пісню про Байду» переосмислює («У Полтаві на риночку...») героїня твору
А«Маруся Чурай» Б«Бондарівна» В«Любіть Україну»
Г«Дума про Марусю Богуславку» Д«О земле втрачена, явися!..»
8.Рядки
Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати
написано
АПавлом Тичиною БІваном Драчем ВВолодимиром Сосюрою
ГВасилем Симоненком ДАндрієм Малишком
9.«У Томську мене перехопила залізнична агентура НКВС. Арешт, суд, вирок: за втечу із заслання — три роки вже ув’язнення в таборі. Так я потрапив у «Бамлаг» (Байкало-амурський лагер)», - згадував
АПавло Тичина БІван Багряний ВВолодимир Сосюра
ГБогдан-Ігор Антонич ДМаксим Рильський
10.Синтез мистецтва й антимистецтва, елітарної й масової культури, іронічно-сміхового й серйозного ставлення до дійсності - це характерна риса
Аекспресіонізму Бпостмодернізму Внеоромантизму Гбароко Дімпресіонізму
11.Образ гордої красуні, яка сміливо захищає власну гідність, є у творі
А«Дума про Марусю Богуславку» Б«Віють вітри»
В«Бондарівна» ГЗасвіт встали козаченьки» Д«Ой Морозе, Морозенку»
12.Про київського князя Святослава («Слово про похід Ігорів») йдеться в рядку
А«Великому Хорсові путь перебігав» Б«Ізронив злоте слово, з сльозами змішане»
В«Підпер гори угорськії своїми залізними полками»
Г«Жадоба спробувати Дону великого знамення йому заступила»
Д«Думкою поле міряє од великого Дону до малого Дінця»
13.Рядки Зброю співаю і мужа, що перший з надмор’їв троянських, Долею гнаний нещадно, на берег ступив Лавінійський
оригінально переробив
АІван Котляревський БГригорій Сковорода ВТарас Шевченко
ГІван Франко ДПантелеймон Куліш
14.Народну пісню «Ой під вишнею, під черешнею / Стояв старий з молодою, як із ягодою» адресовано
АІванові Брюховецькому БМартинові Борулі Ввозному Тетерваковському
ГМаксимові Тримачу ДОмелькові Кайдашеві
15.Рядки
Шляхи життя важкі і грузні:
працюй - зморивсь чи не зморивсь.
Він полюбив огонь у кузні,
під молотом, що все іскривсь
присвячено
АІванові Котляревському БТарасові Шевченку ВПантелеймонові Кулішу
ГІванові Франку ДМихайлові Коцюбинському
16 Панас Мирний пояснює вчинки Чіпки («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») впливом соціально-побутового оточення та походження, дотримуючись принципів
А бароко Б класицизму В сентименталізму Г романтизму Д реалізму
17.Думка з Першого послання Іоанна Богослова «Коли хтось каже: «Я люблю Бога», а брата свого ненавидить, - неправду мовить. Хто любить Бога, той нехай любить і брата свого» є суголосною провідній ідеї твору
А«Гімн» Б«Енеїда » В«Всякому місту-звичай і права»
Г«Як добре те, що смерті не боюсь я» Д«І мертвим, і живим, і ненарожденним...»
18.«Ця дівчина не просто так, Маруся. / Це голос наш. Це – пісня. Це - душа» – сказано про героїню
Адуми Бпоеми Вдрами Гпригодницького роману Дроману у віршах
19. Добу Руїни зображено у творі
А «Максим Тримач» Марка Вовчка Б «Кайдашева сім'я» Івана Нечуя-Левицького
В «Гайдамаки» Тараса Шевченка Г «Чорна рада» Пантелеймона Куліша
Д «Кавказ» Тараса Шевченка
20.«Любові всевишній присвячується» твір
А«Лісова пісня» Б«Три зозулі з поклоном»
В«Маруся Чурай» Г«За мить щастя» Д«Камінний хрест»
21.Установіть відповідність між персонажами того самого твору
1Уля Розсоха 2Кирило Тур 3Палагна 4Мелашка Балаш |
АНаталка Сірко ББогдан Чорногор ВМарічка Гутенюк ГМокій Мазайло ДЛаврін Кайдаш |
22.Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.
1Микола Хвильовий 2Остап Вишня 3Іван Котляревський 4Григорій Сковорода
|
А«Добрими старими шляхами, обминаючи казенні «стовпи неотесані», але не обминаючи доріг європейської науки, мандрував по Україні і сіяв у людських серцях мудрість любові та самопізнання, задоволення в сродній праці та совісті – як чистий кришталь» Б«Музичність заполонила все його світосприймання — і саме слово зробилося для нього не стільки способом висловлювання тих чи інших думок і почуттів, скільки шляхом до виявлення звуку, який сам по собі народжус думки й почуття...» В«Багато його усмішок – це розгорнуті сцени, де дійові особи живуть і діють немовби на підмостках, вони такі сценічно довершені, що самі просяться, аби їх зіграли…» Г«У його творі закодовано вибір, що невблаганно поставав перед українським комуністом, роздвоюючи його самосвідомість: вибір між вірністю фанатичній догмі й синівською любов’ю до Матері-України…» Д«Він зробив цю м’яку, виразну, сильну, багату мову літературною, і українська мова, яку тоді вважали місцевою говіркою, з його легкої руки залунала так голосно, що звуки її рознеслись по всій Росії… »
|
23.Установіть відповідність між назвами двох творів одного автора.
1«Маруся Чурай» 2«Сон» («У всякого своя доля») 3«О земле втрачена, явися!.. 4«Всякому місту - звичай і права»
|
А«Катерина» Б«Бджола та Шершень» В«Як добре те, що смерті не боюсь я» Г«Балада про соняшник» Д«Українське альфреско» |
24.Установіть відповідність між жанром і персонажем твору
1роман 2поема 3п’єса 4повість
|
АІван Гонта БТерпилиха ВБондарівна ГЯким Сомко ДНаум Дрот |
25.Установіть відповідність.
Уривок 1 Байдуже смерті, мужик то чи цар, — А Все пожере, як солому пожар. Хто ж бо зневажить страшну її сталь? Б Той, в кого совість, як чистий кришталь... 2 Панів за те там мордовали І жарили зо всіх боків, Що людям льготи не давали І ставили їх за скотів. 3 Заворушилася пустиня. Мов із тісної домовини На той останній Страшний суд Мерці за правдою встають. 4 Що чудовий обіцяний край, Що смарагди й сапфіри Вже ось-ось за горою блистять, — З них ніхто не йме віри. |
Назва твору А«Всякому місту — звичай і права...» Б«Сон (У всякого своя доля...)» В«Гайдамаки» Г«Мойсей» Д «Енеїда»
|
11 клас
Контрольна робота
5 ВАРІАНТ
1. В уривку поезії Л. Костенко:
Осінній день, осінній день, осінній,
О синій день, о синій день, о синій
Осанна осені, о сум! Осанна —
вживається:
А метафора; Бепітети; Васонанс; Галітерація Д гіпербола
2.Події Громадянської війни 1917-1921 років зображено у творі
А"Intermezzo" Б"За мить щастя" В"Тигролови" Г"Подвійне коло" Д"Україна в огні"
3. Йдучи начебто від християнства до поганства, поет утілював у повноцінних художніх образах природність буття людини і її мислення, ту оживленість світу, яку він знаходив у лемківському фольклорі" - сказано про
АБогдана-Ігоря Антонича БМиколу Вороного
ВВасиля Симоненка ГЄвгена Маланюка ДВасиля Стуса
4. У «Слові про похід Ігорів» свої віщії персти на живії струни накладає
А оповідач Б Ярослав Мудрий В Ярославна Г Святослав Д Боян
5 За жанром твір «Всякому місту — звичай і права...» Григорія Сковороди це —
А байка Б поема В пісня Г балада Д послання
6.Лаврін Запорожець є персонажем твору
АОльги Кобилянської БВасиля Стефаника ВЮрія Яновського
ГОлександра Довженка ДІвана Багряного
7."А як хочеться знайти собі такого друга, теплого, щирого, щоб до нього можна було промовитися словом із Грінченкового словника та й з власного серця...", - мріє
АГригорій Многогрішний БВасиль Кравчина ВАндрій Половець ГКарпо Ярковий
ДМокій Мазайло
8 . Слова «Палкий, як порох, сміливий, як голодний вовк» характеризують
А Максима Ґудзя Б Івана Брюховецького В Наума Дрота
Г Михайла Федорчука Д Лавріна Кайдаша
9. Провідним мотивом твору «Contra spem spero!» Лесі Українки є
А любов до рідного, занапащеного краю Б віра у світле майбутнє рідної країни
В оптимізм за будь-яких життєвих ситуацій Г заклик до боротьби за краще життя
Д роль історичної пам'яті в житті нації
10. Літературну дискусію з гаслом Геть від Москви! Дайош психологічну Європу! започаткував
А Микола Куліш Б Володимир Сосюра В Микола Хвильовий
Г Максим Рильський Д Юрій Яновський
11.У "темній темниці проживали, / Аж тридцять три годи / Світа Божого не забачали"персонажі твору
А"Дума про Марусю Богуславку" Б"За світ встали козаченьки"
В"Бондарівна" Г"Ой Морозе, Морозенку" Д"Чи не той то Хміль"
12. До неокласиків належить
А Володимир Сосюра Б Павло Тичина В Максим Рильський
Г Євген Маланюк Д Леся Українка
13 У «Слові про похід Ігорів» розтікався мислю по древу, сірим вовком по землі, сизим орлом під
хмарами
А Всеволод Б Святослав В Ігор Г Овлур Д Боян
14.Упевненість, що
Сила родиться й завзяття
Не ридать, а добувати,
Хоч синам, як не собі,
Кращу долю в боротьбі.
висловлено у творі
АІвана Котляревського БІвана Франка ВТараса Шевченка
ГМаксима Рильського ДПавла Тичини
15.Рядки Миколи Некрасова
Все йому знане: тюрма петербурзькая,
Допит, заслання, жандармів люб'язності,
Сині, безкраї степи оренбурзькії,
Грати залізні...
присвячено
АІванові Котляревському БІванові Франку ВТарасові Шевченку
ГПантелеймонові Кулішу ДПанасові Мирному
16 На початку 1990-х років виникло літературне угруповання
А«Молодняк» Б«Нова дегенерація» В«Ланка» Г«Молода Муза» Д«МАРС»
17."Дух нашого плем'я, дух людськості, дух богочоловічності виявив себе поважними і праведними художніми образами, як-от Катеринині батько і мати в Шевченка, як-от Кирило Тур і Божий чоловік у мене...", - писав
АМихайло Коцюбинський БПантелеймон Куліш ВІван Карпенко-Карий
ГВасиль Стефаник ДПанас Мирний
18. У творі «Intermezzo» слова «Ми таки стрілись на ниві і мовчки стояли хвилину — я і людина. То був звичайний мужик» є
Аекспозицією Бзав’язкою Врозвитком дії Гкульмінацією Дрозв’язкою
19. Життя родини Мазурів із села Семигори лягло в основу твору
АПанаса Мирного БОльги Кобилянської ВІвана Нечуя-Левицького
ГГригорія Квітки-Основ’яненка ДІвана Карпенка-Карого
20.До одного літературного жанру належать обидва твори в рядку
А"Мартин Боруля", "Енеїда" Б"Наталка Полтавка", "Камінний хрест" В"Intermezzo", "Гімн"
Г"Чорна рада", "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Д"Лісова пісня", "Тіні забутих предків"
21.Установіть відповідність між персонажами того самого твору.
Персонаж 1Іван Іскра 2Азазель 3Василь Кравчина 4Яким Сомко
|
Персонаж АДатан БІван Брюховецький Вфон Крауз ГЧіпка ДГригорій Бобренко |
22.Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.
Письменник 1Іван Франко 2Олександр Довженко 3Валер'ян Підмогильний 4Микола Куліш
|
Висловлювання А"Митець почував себе щасливим, що народився на березі сивої Десни і ніколи не зійшов з її берегів. Зупиніться на мить у цьому шаленстві долання вічного часу – і ви побачите його, здивованого маленького хлопчика з широко розкритими зеленими очима, на березі вічної української ріки…" Б"Не буду шукати безперечних аналогій у класиці – між Шекспіром або Мольєром чи Бомарше, але в сучасній йому радянській драматургії він не мав собі рівних…" В"Його ім’я символічне для кінця ХХ віку. Проти течії, за найжорсткіших обставин він проніс у руслі української традиції ідеали гуманізму і патріотизму – і по-лицарські зберіг вірність цім ідеалам до кінця…" Г"Він був таким, яким вродила його мужицька хата в Нагуєвичах. Завзятим, роботящим, розумним, тверезодумаючим, ворогом брехні, а тому й гризьким, дотепним, саркастичним… пострахом "патріотів" з печі, нещирих, кар’єристів, фарисеїв. А понад усе був скромний…" Д"Від був одним, може єдиним справді великим українським прозаїком, який зобразив місто, - не в тому сенсі, що не писав віршів, а в тому сенсі, що його проза справді була прозою..."
|
23.Установіть відповідність між назвами творів одного автора.
Назва твору 1"Мені однаково" 2"Ви знаєте, як липа шелестить" 3"Гімн" 4"Маруся Чурай"
|
Назва твору А"Страшні слова, коли вони мовчать" Б"Молюсь і вірю..." В"Мойсей" Г"Гайдамаки" Д"О, панно Інно" |
24.Установіть відповідність між жанровим різновидом і персонажем твору.
Жанровий різновид твору 1роман 2кіноповість 3поема 4комедія
|
Персонаж твору АДідона БГригорій Многогрішний ВУля Розсоха ГІван Дідух ДХристя Хуторна |
25.Установіть відповідність.
Назва твору 1.«Всякому місту — звичай і права» Григорія сковороди 2. «Мойсей» Івана Франка 3. «Молюсь і вірю. Вітер грає...» Максима Рильського 4. «Арфами, арфами...» Павла Тичини |
Провідний мотив А чисте сумління Б роль музики в житі людини В вождь і доля його народу Г весна як символ любові й життя Д молодечий оптимізм, відчуття польоту |
11 клас
Контрольна робота
6 ВАРІАНТ
1. Захист рідної землі, почуття громадянського обов'язку, розгульний спосіб життя можновлад-
ців, засудження хабарництва — ці проблеми порушені у творі
А «Наталка Полтавка» Івана Котляревського Б «Енеїда» Івана Котляревського
В «Маруся» Григорія Квітки-Основ'яненка Г «До Основ'яненка» Тараса Шевченка
Д «Земля» Ольги Кобилянської
2. "Йдучи начебто від християнства до поганства, поет утілював у повноцінних художніх образах природність буття людини і її мислення, ту оживленість світу, яку він знаходив у лемківському фольклорі" - сказано про
АБогдана-Ігоря Антонича БМиколу Вороного
ВВасиля Симоненка ГЄвгена Маланюка ДВасиля Стуса
3. Темою роману «Чорна рада» Пантелеймона Куліша є зображення подій
А під Жовтими Водами Б під Берестечком В Руїни Г Коліївщини Д пореформеної доби
4. Написання нарису «Подоріжжя од Полтави до Гадячого» стало важливим етапом підготовки твору
А «Наталка Полтавка» Б «Чорна рада» В «Інститутка»
Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Д «Кайдашева сім’я»
5.Тема кохання є провідною у творі
А «І все-таки до тебе думка лине» Б «Людина» В «Ви знаєте, як липа шелестить»
Г «Лебеді материнства» Д «Я (Романтика)»
6. Розпочав літературну дискусію 1925-1928 pp.
А Максим Рильський Б Володимир Сосюра В Микола Вороний
Г Валер'ян Підмогильний Д Микола Хвильовий
7.Батьковою настановою «Тому роду нема переводу, в котрому браття милують згоду» нехтують сини у творі
А «Кайдашева сім’я» Б «Чорна рада» В «Камінний хрест»
Г «Вершники» Д «Україна в огні»
8.У пролозі до поеми «Мойсей» І. Франко звертається до
А Бога Б українського народу В рідного краю Г освічених дворян
Д майбутніх поколінь
9. Ігор («Слово про похід Ігорів») у кінці твору повертається з полону до
А Новгород-Сіверського Б Чернігова В Путивля Г Курська Д Києва
10. Реплікою Знайся кінь з конем, а віл з волом Наталка («Наталка Полтавка» Івана Котляревського)
А завершує розмову з возним під час сватання Б мотивує свою відмову під час умовлянь матері
В аргументує своє рішення панові виборному Г відповідає возному на його освідчення в коханні
Д заспокоює себе під час розмови з Миколою
11.На Савур-могилі відбуваються події твору
А«Бондарівна» Б«Чи не той то хміль» В«Маруся Богуславка»
ë³ють вітри, віють буйні» Д«Ой Морозе, Морозенку»
12.У Чигирині, Лисянці, Лебедині, Умані відбуваються події твору
А«Кайдашева сім’я» Б«Мартин Боруля» В«Гайдамаки»
Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Д«Чорна рада»
13.Танець головного героя в сюжеті твору «Камінний хрест» є
Акульмінацією Бзав’язкою Врозвитком дії Гекспозицією Дрозв’язкою
14.У рядках
Гетьте, думи, ви хмари осінні!
То ж тепера весна золота!
провідним художнім засобом є
Аантитеза Бепіфора Впорівняння Гтавтологія Данафора
15.Рядки «Ой щоб слава не пропала / Поміж козаками» є в
Асоціально-побутовій пісні Бісторичній пісні Вкалендарно-обрядовій пісні
Гнародній баладі Ддумі
16. Заперечення тужливих настроїв, протиприродних молодій людині, — головний мотив вірша
А «Балада про соняшник» Івана Драча
Б «Contra spem spero!» Лесі Українки
В «Блакитна ГІанна» Миколи Вороного
Г «Молюсь і вірю. Вітер грає...» Максима Рильського
Д «Любіть Україну!» Володимира Сосюри
17.Біля Кононівки розгортаються події твору:
А «Хіба ревуть воли як ясла повні» Б «Інтермецо» В«Тіні забутих предків»
Г «Подвійне коло» Д «Шаланда в морі»
18. Ворона «завідувала погодою» у творі
А «Зачарована Десна» Олександра Довженка Б «Лісова пісня» Лесі Українки
В «Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського Г «Момент» Володимира Винниченка
Д «Intermezzo» Михайла Коцюбинського
19.Актором української професійної театральної трупи Михайла Старицького був
АІван Котляревський БІван Нечуй-Левицький ВТарас Шевченко
ГІван Карпенко-Карий ДГригорій Квітка-Основ'яненко
20. Роман у віршах «Маруся Чурай» Ліни Костенко написаний за мотивами пісні
А «За світ встали козаченьки» Б «Зелененький барвіночку»
В «Ой не ходи, Грицю» Г «Рости, рости, дівчинонько»
Д «Ой я дівчина Полтавка»
21. Установіть відповідність між творами та символами, ужитими в цих творах.
1 «Мина Мазайло» М. Куліша 2 «Тигролови» І. Багряного 3 «Intermezzo» М. Коцюбинського 4 «Подвійне коло» Ю. Яновського |
А рушник Б втома В прізвище Г поїзд Д прислів’я |
22. Установіть відповідність між авторами та характеристикою персонажів з їхніх творів
1. До природної звичайності української селянки в неї пристало щось уже дуже солодке, аж нудне. Але як тільки вона трохи сердилась, з неї спадала та солодка луска, і вона лаялась і кричала на ввесь рот. 2. [Вона] обзивалась на гру флояри, як самичка до дикого голуба, — співанками. 3. Моя любов чолом сягала неба, а Гриць ходив ногами по землі. 4. Не багата я і проста, но чесного роду… |
А. Ліна Костенко Б.І. Нечуй-Левицький В.М. Коцюбинський Г І. Котляревський Д М. Хвильовий
|
23.Установіть відповідність.
Літературне угрупування 1 «Покутська трійця» 2 «празька школа» поетів 3 неокласики 4 «нью-йоркська група» |
Представники А Богдан Рубчак, Емма Андієвська Б Максим Рильський, Микола Зеров В Василь Стефаник, Марко Черемшина Г Євген Маланюк, Олена Теліга Д Ліна Костенко, Василь Симоненко |
24.Установіть відповідність між назвою твору та художнім напрямом (стилем).
Назва твору 1«Intermezzo» 2«Кайдашева сім’я» 3«Маруся» 4«Гайдамаки»
|
Художній напрям Аромантизм Бімпресіонізм Векспресіонізм Гсентименталізм Дреалізм
|
25. Установіть відповідність між твором і суголосним йому мотивом.
1«Два кольори» 2.«Балада про соняшник» 3 «Як добре те, що смерті не боюсь я...» 4«Арфами, арфами...» |
А гімн весні як символу любові, життя і натхнення Б здатність залишатися людиною за будь-яких обставин В поет і поезія Г талант бачити красу в повсякденні Д доля людини й материнська любов |
11 клас
Контрольна робота
7 ВАРІАНТ
1. Слова рід розпадається, а клас стоїть («Подвійне коло» Юрія Яновського) належать
А Сашкові Б Андрієві В Оверкові Г Панасові Д Іванові
2. Прикметні жанрові особливості суттєво реформовано в
А ліричному вірші «Блакитна панна» Миколи Вороного Б «Пісні про рушник» Андрія Малишка
В «Баладі про соняшник» Івана Драча Г новелі «Три зозулі з поклоном» Григора Тютюнника
Д романі «Тигролови» Івана Багряного
3. Спогадами, викликаними довгою розлукою з землею батьків, і бажанням усвідомити свою природу на ранній досвітній зорі коло самих її первісних джерел, пояснює написання твору
А «Камінний хрест» Василя Стефаника Б «Любіть Україну!» Володимира Сосюри
В «Мисливські усмішки» Остапа Вишні Г «Зачарована Десна» Олександра Довженка
Д «Пісня про рушник» Андрія Малишка
4.Словами ««Засвіт встали козаченьки»» починається
Адума Ббалада Вісторична пісня Гсоціально-побутова пісня
Дкалендарно-обрядова пісня
5. Чеських учених Коллара, Шафарика й Ганка Тарас Шевченко згадує у творі
А «Сон (У всякого своя доля...)» Б «Гайдамаки» В «Кавказ»
Г «До Основ'яненка» Д «І мертвим, і живим...»
6.Прадавні гуцульські звичаї й обряди у своєму творі описав
А Михайло Коцюбинський Б Іван Котляревський В Панас Мирний
Г Іван Багряний Д Іван Нечуй-Левицький
7.Який художній засіб використано в творі:
Ні, я хочу крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись…
А інверсія Б оксюморон В антитеза Г анафора Д епіфора
8.Вкажіть автора твору «О слово рідне! Орле скутий!..»
А Богдан-Ігор Антонич Б Максим Рильський В Іван Франко
Г Микола Вороний Д Олександр Олесь
9.Думка «…немає більшої радості, аніж жити за покликанням» висловлена у творі
А «Слово про похід Ігорів» Б «Повість минулих літ»
В «Бджола та Шершень» Г «Всякому місту — звичай і права»
Д «І мертвим, і живим, і ненародженним…»
10.«Не знаю в літературі всесвітній поета, котрий би представив так високо і так щиро людський ідеал жінки-матері, як це вчинив він», — сказав Іван Франко про
А Івана Котляревського Б Григорія Квітку-Основ’яненка
В Тараса Шевченка Г Івана Нечуя-Левицького Д Михайла Коцюбинського
11. Шевченкова модель ідеального життя українців — «садок вишневий коло хати» — утілена
Пантелеймоном Кулішем у романі «Чорна рада» в
А Ніжині Б хуторі в Гвинтовки В Запорожжі Г урочищі Романовського Кут
Д хуторі Череваня Хмарище
12. Слова Лучче мені проміняти шаблю не веретено, аніж напасти вдвох на одного належать героєві роману Пантелеймона Куліша «Чорна рада»
А Якимові Сомку Б Шраму В Петрові Шраменку Г Кирилові Туру Д Череваневі
13.Панас Мирний пояснює вчинки Чіпки («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») впливом соціально-побутового оточення та походження, дотримуючись принципів
А бароко Б класицизму В сентименталізму Г романтизму Д реалізму
14. Елементи експресіонізму наявні у творі
А «Кайдашева сімя» Івана Нечуя-Левицького Б «Мартин Боруля» Івана Карпенка-Карого
В «Мойсей» Івана Франка Г «Intermezzo» Михайла Коцюбинського
Д «Камінний хрест» Василя Стефаника
15. В уривку
«Під Берестечком бився ти сміливо.
Під Зборовом також і над Пилявою
своє ім’я ти не покрив неславою.
І тільки у домашньому бою
сміливість раптом втратив ти свою”
схарактеризовано
АІвана Іскру БЛеська Черкеса ВБогдана Хмельницького ГГордія Чурая ДГрицька Бобренка
16.Григорій Сковорода в пісні «Всякому місту — звичай і права» з чистим кришталем порівнює
А розум Б любов В совість Г право Д честь
17. У «Слові про похід Ігорів» землі раді, городи веселі князеві
А Всеволоду, що приєднався до Ігоря Б Ігорю, який, програвши бій, повертається до Києва
В Святославу за його мудре слово, «сльозами змішане»
Г Ігорю, що з братами йде визволяти Руську землю Д Ярославу, що зміцнював Руську землю
18.До одного літературного жанру належать обидва твори в рядку
А"Мартин Боруля", "Енеїда" Б"Наталка Полтавка", "Камінний хрест"
В"Intermezzo", "Гімн" Г"Чорна рада", "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"
Д"Лісова пісня", "Тіні забутих предків"
19 Події Громадянської війни 1917-1921 років зображено у творі
А"Intermezzo" Б"За мить щастя" В"Тигролови" Г"Подвійне коло" Д"Україна в огні"
20."А як хочеться знайти собі такого друга, теплого, щирого, щоб до нього можна було промовитися словом із Грінченкового словника та й з власного серця...", - мріє
АГригорій Многогрішний БВасиль Кравчина ВАндрій Половець ГКарпо Ярковий
ДМокій Мазайло
21.Установіть відповідність між персонажами того самого твору.
1Іван Брюховецький 2Дідона 3Мартин Пушкар 4Килина
|
АТурн БПетро Шраменко ВМина Мазайло ГГриць Бобренко ДЛукаш |
22. Установіть відповідність між назвами творів і цитатами з них.
Твір: 1“Сон” (“У всякого своя доля”) 2“Кавказ” 3“До Основ’яненка” 4“І мертвим, і живим…”
|
Цитата: А“Од молдованина до фінна На всіх язиках все мовчить, Бо благоденствує!” Б“А братія мовчить собі, Витріщивши очі!” В«Учітесь, читайте, І чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь…” Г“Наша дума, наша пісня Не вмре, не загине!” Д“Оживуть степи, озера, І не верстовії, А вольнії, широкії Скрізь шляхи святії Простеляться…”
|
23. Установіть відповідність між твором і його жанром.
1 «Мартин Боруля» 2 «Як варити і їсти суп з дикої качки» 3 «Три зозулі з поклоном» 4 «Маруся Чурай» |
А роман у віршах Б усмішка В новела Г трагікомедія Д повість-поема |
24. Установіть відповідність між літературним об’єднанням/угрупованням і письменниками, які до нього належали:
1 «неокласики» 2 «покутська трійця» 3 «празька школа» 4 «шістдесятники» |
А В. Симоненко, Л. Костенко, І. Драч Б М. Рильський, М. Зеров, П. Филипович В О. Теліга, Є. Маланюк, Олег Ольжич Г Іван Багряний, В. Барка, У. Самчук Д В. Стефаник, Л. Мартович, М. Черемшина |
25Установіть відповідність.
Художній засіб 1 антоніми 2 порівняння 3 тавтологія 4 діалектизм
|
Приклад («Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського) А Вони танцювали смертельний танець... БТепер Іван був уже легінь, стрункий і міцний... ВПо горах, долами й верхами, тяглися люди... Г Ричать громом гірські верхи... Д Палагна цвіла й веселилась, а Іван нидів і сох.
|
11 клас
Контрольна робота
8 ВАРІАНТ
1.«Переплелись, як мамине шиття, / Мої сумні і радісні дороги», — каже ліричний герой твору
АЛіни Костенко БВасиля Симоненка ВАндрія Малишка
ГДмитра Павличка ДВолодимира Сосюри
2. Пісня “Ой, піду я до роду гуляти” є композиційним обрамленням твору
А“Кайдашева сім’я” Б“Україна в огні” В“Марія”
Г“Камінний хрест» Д«Три зозулі з поклоном»
3 . Міфічний образ Прометея Тарас Шевченко використав у творі
А «І мертвим, і живим, і ненарожденним...» Б «Сон (У всякого своя доля...)»
В «Гайдамаки» Г «До Основ'яненка»
Д «Кавказ»
4. Красу весняної ночі відтворено у вірші
А“Так ніхто не кохав…” Б“Ви знаєте, як липа шелестить...” В“Балада про соняшник”
Г“Лебеді материнства” Д“Пісня про рушник”
5 . Словами Зо стрільбою ходив би день і ніч по полі й по лісі, а про хату думає лише тоді, коли мамалиґа на кружок вивернеться характеризується
А Націєвський («Мартин Боруля» Івана Карпенка-Карого)
Б Чіпка («Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика)
В Іван («Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського)
Г Сава («Земля» Ольги Кобилянської)
Д Лукаш («Лісова пісня» Лесі Українки)
6 Рядки «Ой щоб слава не пропала / Поміж козаками» є в
Асоціально-побутовій пісні Бісторичній пісні
Вкалендарно-обрядовій пісні Гнародній баладі Ддумі
7Славетну перемогу козацького війська біля Жовтих Вод («Жовтого» чи «Золотого» Броду) оспівано у творі
А«Засвіт встали козаченьки…» Б«Чи не той то Хміль…»
В«Ой Морозе, Морозенку…» Г«Віють вітри…» Д«Бондарівна»
8«Спіши, милий, спаси мене од лютой напасті! / За нелюбом коли буду, то мушу пропасти», — звертається до коханого головна героїня твору
АТараса Шевченка БЛесі Українки ВЛіни Костенко ГІвана Франка
ДІвана Котляревського
9.«Як треба рятовати Україну, байдуже мені i лiта, й рани. Обновиться, яко орля, юность моя. На коня, на коня! Нiчого гаятись!» — заявляє герой твору
А«Україна в огні» Б«Чорна рада» В«Максим Гримач» Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Д«Кайдашева сім’я»
10Баладний сюжет має твір
А«Камінний хрест» Б«Мартин Боруля» В«Максим Гримач» Г«Intermezzo» Д«Енеїда»
11. Людьми «високої проби» називає українців
А Герт («Подвійне коло» Юрія Яновського)
Б доктор Тагабат («Я (Романтика)» Миколи Хвильового)
В Степан Радченко («Місто» Валер'яна Підмогильного)
Г Ернст фон Крауз («Україна в огні» Олександра Довженка)
Д Григорій Многогрішний («Тигролови» Івана Багряного)
12«Нема на світі України, / Немає другого Дніпра, / А ви претеся на чужину / Шукати доброго добра», — докоряє землякам
АТарас Шевченко БПантелеймон Куліш ВІван Котляревський
ГМарко Вовчок ДІван Нечуй-Левицький
13.Ризикуючи життям, рятує артільну шаланду
АЛаврін Запорожець БКарпо Ярковий ВДенис Сірко
ГІвоніка Федорчук ДМусій Половець
14. Наявність пісні на початку і в кінці твору, перехід від прозової форми до драматичної, п'ятдесят епізодів — композиційні особливості твору
А «Місто» Валер'яна Підмогильного
Б «Тигролови» Івана Багряного
В «За мить щастя» Олеся Гончара
Г «Україна в огні» Олександра Довженка
Д «Зачарована Десна» Олександра Довженка
15.«Тобі дано і вірити й кохати.
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше — жить на дві душі», — зізнається герой твору
АЛесі Українки БТараса Шевченка ВЛіни Костенко ГВасиля Симоненка
ДМаксима Рильського
16Остап Вишня започаткував жанр
Ароману в новелах Броману у віршах Впамфлету Гусмішки Дфейлетону
17Вислів «Випускає він десять соколів на стадо лебедів» («Слово про похід Ігорів») означає
Аполювання на лебедів Бзатемнення сонця Ввтечу князя з полону
Гбій між русичами і половцями Дгру на гуслях
18«Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки — смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись», — так звертається до свого коханого героїня твору
АЛіни Костенко БІвана Котляревського ВЛесі Українки ГТараса Шевченка
ДПавла Тичини
19Любов до природи є провідним мотивом твору
А«Ви знаєте, як липа шелестить…» Б«Лебеді материнства»
В«Мисливські усмішки» Г«Три зозулі з поклоном» Д«Балада про соняшник»
20. До збірки «Зів'яле листя» належить вірш
А «Contra spem spero!» Б «О, панно Інно...» В «До Основ'яненка»
Г «Блакитна Панна» Д «Чого являєшся мені у сні?..»
21.Установіть відповідність між назвами творів одного автора.
Назва твору: 1«De libertate» 2«Маруся Чурай» 3«Сон» («У всякого своя доля») 4«Чари ночі»
|
Назва твору: А«Українське альфреско» Б«Маруся» В«Бджола та Шершень» Г«Кавказ» Д«О слово рідне! Орле скутий!..»
|
22Установіть відповідність між персонажами того самого твору.
Персонаж: 1Анхіз 2Мойсей 3Галя Ґудзь 4Мартин Пушкар
|
Персонаж: ААзазель БВенера ВЧіпка Вареник ГЯрема Галайда ДГриць Бобренко
|
23.Установіть відповідність між автором твору і цитатою з нього:
1 В. Стус
|
А Чи довго ще, о господи, чи довго ми будемо блукати і шукати рідного краю на своїй землі? Який ми гріх вчинили проти духа, що він зламав свій заповіт великий, той, взятий з бою волі заповіт? |
2 І. Франко |
Б У годину суху й вологу Відходились усі мости, І сказав я – ну, слава Богу, І, нарешті, перехрестивсь... Коли ж – здрастуйте, добрий вечір... Ви з якої дороги, пожежо моя?.. |
3 М. Вінграновський |
В Невже тобі на таблицях залізних |
4 Леся Українка |
Г Народе мій, до тебе я ще верну, |
|
Д Ради тебе перли в душу сію, Ради тебе мислю і творю... Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю. |
24. Установіть відповідність між історичною подією та назвою твору, у якому вона змальована
Історична подія 1 Коліївщина 2 українізація 20-х років ХХ ст. 3 Друга світова війна 4 Скасування кріпацтва 1861 року |
Назва твору А «Гайдамаки» Б «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» В «Україна в огні» Г «Маруся Чурай» Д «Мина Мазайло» |
25Установіть відповідність.
Назва твору 1 «Арфами, арфами...» 2 «Стилет чи стилос?» 3 «Пісня про рушник» 4 «Балада про соняшник»
|
Мотив Аталант бачити красу в повсякденні Б доля людини й материнська любов В роль слова й митця в житті суспільства Г неповторність і цінність кожної людини Дгімн весні як символу любові, життя й натхнення |
11 клас
Контрольна робота
9 ВАРІАНТ
1.Тематично близьким до вірша «Пісня про рушник» є твір
А«Любіть Україну» Б«Балада про соняшник»
В«Ви знаєте, як липа шелестить…» Г«Два кольори» Д«Ти знаєш, що ти — людина?»
2.В основу твору Ліни Костенко «Маруся Чурай» покладено події
АПівнічної війни 1700–1721 років БНаполеонівської навали 1812 року
Вросійсько-турецької війни 1787–1791 років
ГНаціонально-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького
Дантифеодального повстання, відомого в історії під назвою «Коліївщина»
3. Схожа проблема — «нерівня душ — це гірше, ніж майна» — наявна в творах рядка
А«Лісова пісня» і «Тіні забутих предків» Б«Людина» й «Інститутка»
В«Маруся Чурай» і «Кайдашева сім’я» Г«Лісова пісня» і «Маруся Чурай»
Д«Тигролови» і «Маруся Чурай»
4.Про київського князя Святослава («Слово про похід Ігорів») йдеться в рядку
А«Великому Хорсові путь перебігав»
Б«Жадоба спробувати Дону великого знамення йому заступила»
В«Підпер гори угорськії своїми залізними полками»
Г«Ізронив злоте слово, з сльозами змішане»
Д«Думкою поле міряє од великого Дону до малого Дінця»
5 Рада в романі Пантелеймона Куліша названа «чорною» через
А зраду й підступництво Івана Брюховецького
Б здійснення волевиявлення простим народом
В назву місцевості, де відбувалася рада
Г страту Якима Сомка після виборів
Д сумні наслідки виборів гетьмана
6.Датан, Авірон, Азазель є персонажами твору
А«Кавказ» Б«Лісова пісня» В«Intermezzo» Г«Гайдамаки» Д«Мойсей»
7. Десятки нагород на міжнародних кінофестивалях здобув екранізований твір
А «Чорна рада» Пантелеймона Куліша Б «Кайдашева сім'я» Івана Нечуя-Левицького
В «Лісова пісня» Лесі Українки Г «Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського
Д «Камінний хрест» Василя Стефаника
8.У рядках
Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
Лиш приходить подібне кохання..
поет використав
Аалегорію Бсинекдоху Воксиморон Ггіперболу Дантитезу
9.На тлі Другої світової війни розгортаються події твору
А«Я (Романтика)» Б«Жовтий князь» В«Вершники» Г«Тигролови»
Д«Україна в огні»
10.Період культу особи Сталіна є історичним тлом твору
А«Я (Романтика)» Б«Зачарована Десна» В«Вершники»
Г«Тигролови» Д«Тіні забутих предків»
11.Рядки
На межі двох епох, староруського золота повен,
Зазвучав сонценосно твій сонячно-ярий оркестр
адресовані
АВасилеві Симоненку БВолодимирові Сосюрі
ВАндрієві Малишку ГПавлові Тичині ДМаксимові Рильському
12.«Мутен сон бачив у Києві на горах» герой «Слова про Ігорів похід»
АВолодимир БСвятослав ВВсеволод ГОлег ДІгор
13.«Я покорюсь вашій волі і для вас за первого жениха, вам угодного, піду замуж… перенесу своє горе», — говорить своїй матері
АМаруся Дрот БЛеся Череванівна ВНаталка Полтавка
ГКатря Гримач ДГаля Ґудзь
14. Розповідь від першої особи як композиційний прийом використано у творі
А «Земля» Ольги Кобилянської Б «Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського
В «Чорна рада» Пантелеймона Куліша Г «Камінний хрест» Василя Стефаника
Д «Intermezzo» Михайла Коцюбинського
15«Чоловічок сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях, чоботи шкапові, попротоптувані — і пучки видно. Хіба по шаблі можна б догадуватися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота; да й та на йому була мов чужа. І постать, і врода в його була зовсім не гетьманська», — це портрет
АКирила Тура БІвана Шрама ВЯкима Сомка
ГМатвія Гвинтовки ДІвана Брюховецького
16.Історія розбійника Василя Гнидки лягла в основу твору
АМарка Вовчка БВасиля Стефаника ВОльги Кобилянської
ГПанаса Мирного ДІвана Нечуя-Левицького
17.Танець головного героя в сюжеті твору «Камінний хрест» є
Акульмінацією Бзав’язкою Врозвитком дії Гекспозицією Дрозв’язкою
18.Паралель до казки про курочку рябу наявна в творі
А«Чари ночі» Б«Пісня про рушник»
В«Лебеді материнства» Г«Українське альфреско» Д«О земле втрачена, явися!..»
19.«Стану я, гляну я — скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий», — писав
АПавло Тичина БАндрій Малишко ВМаксим Рильський
ГВолодимир Сосюра ДБогдан-Ігор Антонич
20. Підзаголовок Із оповідань тюремної Шахерезади має твір
А «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика
Б «Камінний хрест» Василя Стефаника В «Земля» Ольги Кобилянської
Г «Момент» Володимира Винниченка Д «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
21.Установіть відповідність між назвою та персонажами твору
Назва твору: 1«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» 2«Лісова пісня» 3«Наталка Полтавка» 4«Тіні забутих предків»
|
Персонажі твору: АЧугайстир, Палагна,Юра БЯрема Галайда, Іван Гонта, Оксана ВМавка, Лукаш, Килина ГМаксим Ґудзь, пани Польські, баба Оришка ДМикола, Макогоненко, Терпилиха |
22.Установіть відповідність між псевдонімом і справжнім прізвищем письменника
Псевдонім: 1Остап Вишня 2Марко Вовчок 3Леся Українка 4Іван Багряний
|
Справжнє прізвище: АІван Тобілевич БПавло Губенко ВІван Лозов’ягін ГМарія Вілінська ДЛариса Косач |
23.Установіть відповідність між назвою твору та його темою.
Назва твору: 1«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» 2«Тигролови» 3«Маруся» 4«Земля»
|
Тема твору: Атрагедія братовбивства в селянській родині Бвимушена еміграція українських селян за океан Вжиттєпис злочинця на широкому суспільному тлі Гтрагічне кохання сільської дівчини і міського хлопця Дбунт вільнолюбної особистості проти тоталітарного режиму |
24.Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.
Автор твору: 1Павло Тичина 2Андрій Малишко 3Василь Симоненко 4Максим Рильський
|
Цитата з твору: А«Молюсь і вірю. Вітер грає / І п’яно віє навкруги…» Б«Мріють крилами з туману лебеді рожеві, / Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві...» В«О слово! будь мечем моїм! / Ні, сонцем стань! Вгорі спинися…» Г«Думами, думами — / Наче море кораблями, переповнилась блакить…» Д«Рідна мати моя, ти ночей не доспала / І водила мене у поля край села…» |
25.Установіть відповідність.
Уривок з твору 1 Се бідні нищі, навіжені, Що дурнями зчисляли їх, Старці, хромі, сліпорожденні, З яких був людський глум і сміх... 2 Нема на світі України, Немає другого Дніпра, А ви претеся на чужину Шукати доброго добра. 3 Теплим весняним ранком Іван ішов у полонину. Ліси ще дихали холодками, гірські води шуміли на скоках, а плай радісно підіймався угору поміж: воринням. 4 Гостей у Івана повна хата, ґазди і ґаздині. Іван спродав усе, бо сини з жінкою наважилися до Канади, а старий мусив укінці податися |
. Жанр твору А повість Б роман В новела Г поема Д послання
|