Тести, різнорівневі завдання для контролю знань з української мови та літератури. 10 клас

Про матеріал

Матеріал містить завдання для контрольних та моніторингових узагальнюючих робіт з української мови та літератури для 10 класу. Завдання розраховані на два варіанти. Теми:

"Творчість І Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, Б. Грінченка", "Творчість І. Франка", "Творчість М. Коцюбинського",

"Морфеміка і словотвір української мови як учення про будову і творення слів"

Перегляд файлу

10 клас

Контрольна робота №1

"Творчість І Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, Б. Грінченка"

Тести

1 варіант

  1.  Хто з українських письменників сказав, що повість І. С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» «належить до найкращих оздоб українського письменства»?

А   І. Франко;  Б   М. Коцюбинський;  В   М. Старицький;  Г   Б. Грінченко;  Д   І. Карпенко-Карий.

  1. У якому році було написано твір І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?

А 1878 p.; В 1886 p.;  Б 1879 p.; Г 1887 р.

  1. Зразком якого жанру є твір Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?

А історичної повісті;  Б філософського роману;  В історичного роману;  Г реалістичної соціально-психологічної повісті;  Д реалістичної соціально-побутової повісті.

  1. Хто з персонажів повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» вважав, що вісь воза зламалася тільки тому, що він поїхав по снопи в неділю?

А Омелько Кайдаш;  Б Карпо; В Лаврін; Г Кайдашиха;  Д Мотря.

  1. Як називається твір І. Нечуя-Левицького, центральна постать якого — онук запорізького лицаря Байди?

А «Іван Виговський»; Б «Хмари»; В «Афонський пройдисвіт»; Г «На Кожум’яках»; Д «Князь Ієремія Вишневецький».

  1.                Осуд негативних рис людської натури та суспільства у повісті "Кайдашева сім'я" є 

А темою,   Б   ідеєю,   В експозицією,   Г кульмінацією ?

  1. У творі "Кайдашева сім'я" НЕ порушено проблеми     А  кохання і стосунків у сім'ї,  Б  народної моралі,   В  батьків і дітей,  Г  митця і суспільства
  2. Критичність перетворюється на жорстокість у героя твору "Кайдашева сім'я"   А Лавріна,  

 Б  Карпа,     В Омелька,   Г   Балаша.

  1. "…Заходила у хати, щоб попрощатися з тими молодицями, з якими лаялася" героїня 

А   Мелашка,   Б   Мотря,   В  Палажка,   Г   Кайдашиха.

  1.  Вид комічного, який нещадно висміює людську недосконалість, це:

А  гумор;   Б  гротеск;   В  сатира;   Г  іронія;   Д  алегорія.

  1. Укажіть твір, який не належить перу І. Нечуя-Левицького.

А «Дві московки»;  Б «Микола Джеря»;  В «Лихий попутав»;  Г «Бурлачка»;  Д «Хмари».

  1. Панас Мирний започаткував в українській літературі жанровий різновид роману   А  пригодницький,  Б  соціально-побутовий,  В  соціально-психологічний,  Г  історичний.
  2. "Польовою царівною в романі "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" названо   А Галя,  Б  Мотрю,  В  Христю,  Г  Явдоху.
  3. "Слова "У Чіпки й серце добріше й душа чистіша…А що він п'є? То його лихо п'є" сказала  

А  Галя,  Б  Мотря,   В  Христя,   Г  баба Оришка.

  1. "Тільки те й робили, що пили та гуляли нишком…" герої твору   А  Грицько і Христя,  Б  Галя і Чіпка,  В  Явдоха і Максим,   Г  пани Польські.
  2. З пекучим докором на устах "Так оце та правда?"   А  Чіпка іде в земство,   Б  Галя накладає на себе руки,  В  Мотря біжить услід за сином,  Г  Гриць наздоганяє Чіпку.
  3.  Установіть відповідність між персонажами роману Панаса Мирного та їх характеристиками    1 Грицько,   2 Галя,  3 Чіпка,  4 Максим -----   А "тихий янгол-спаситель",  Б "своя сорочка ближче до тіла",  В "не підмажеш – не поїдеш",  Г "Пропало, все пропало. І добро, і душа пропала, бо немає правди на світі",  Д "моторний, сміливий, він скрізь давав усьому привід".
  4. Установіть відповідність між жанром і назвою творів Панаса Мирного    1  оповідання,              2  повість,   3  роман,   4 драма   ------       А   "Повія",  Б  "Подоріжжя від Полтави до Гадячого",  В  "Лихі люди",  Г   "Морозенко",   Д   "Лимерівна"
  5. Укажіть твір, який не належить перу Б. Грінченку  А   "Серед темної ночі",   Б   "Каторжна",  В "Етнографічні матеріали, зібрані в Чернігівській і сусідніх з нею губерніях",  Г  "Микола Джеря",  Д  "Сестриця Галя".
  6. Вирубування калини в оповіданні Б. Грінченка, як і народних піснях, символізує   А  розчарування в коханні, Б  безнадію,   В  страшну ненависть,   Г  глузування з когось.  

 

 

 

10 клас

Контрольна робота №1

"Творчість І Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, Б. Грінченка"

Тести

2 варіант

  1. Справжнє прізвище І. Нечуя-Левицького    А  Нечуй,  Б Левченко,   В  Левицький,    Г  Панасенко.
  2. Слова "Я ладен і на церкву дати… Та я ладен з вами жити, як з братами…" у "Кайдашевій сім'ї каже  А  Лаврін Кайдаш,  Б  жид,  В  Омелько Кайдаш,  Г Карпо Кайдаш.
  3. Хто сказав, що повість І. С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» — «сміх крізь сльози»?

А Панас Мирний;   Б Іван Франко;  В Михайло Драгоманов;  Г Іван Білик;  Д Олена Пчілка.

  1. Конфлікт твору І. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"  А   побутовий і соціальний;  Б  культурологічний;  В   морально-етичний   Г національний.
  2. Події якого періоду змальовано в повісті І. С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?

А часів Київської Русі;   Б кріпаччини;   В XIV ст.;  Г перших десятиліть після реформи 1861 р.;

  1. Яка реальна сім’я була прототипом Кайдашевої? А Кайдашів; Б Балашів; В Мазурів; Г Довбишів.
  2. Визначте художньо-виражальні засоби, ужиті в словах із твору «Кайдашева сім’я»: «сало в печі шкварчало сердито та голосно».   А Порівняння, гіпербола;  Б метафора, епітети;  В метафора, гіпербола;   Г порівняння, епітети;
  3. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».    1 «Під її солодкими словами ховається гіркий полин»   2 «Рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком»

3 «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи - все подихало молодою парубочою красою»  4 «Гострі темні очі були ніби сердиті»  5 «Серце з перцем ----  А Мелашка,   Б Маруся Кайдашиха,  В Карпо   Г Лаврін   

  1. 3 якого села була Мелашка? А  Семигорів; Б  Вербівки;   В  Бієвців    Г   Тополівки;  
  2.  Яку професію мав Омелько Кайдаш?  А  бондаря;  Б    стельмаха;  В   каменяра, Г  коваля;  
  3. Хто став прототипом Чіпки в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ?   А    Кармелюк;   Б    Іван Гонта;    В   Василь Гнидка;     Г    Іван Сірко;  
  4. Хто взяв Мотрю догодувати до смерті після того, як Чіпку заарештували?  А    Грицько; Б   Лоза;   В   Хоменко;   Г   дід Улас;   Д   Бородай
  5. Перша частина роману містить розділ   А «Польова царівна»   Б «Січовик»  В «Махамед»

Г «Слизька дорога»   Д «Так оце та правда».

  1. Хто розкрив Чіпці таємницю його батька?  А  баба Оришка; Б  пани Польські;  В  дід Улас;  Г  Максим Ґудзь
  2.  Кого в селі прозвали двужоном?

А    пана Польського;   Б    Матню;   В    Максима Ґудзя;   Г    Остапа Хруща;  Д    Пороха.

  1. Першою назвою твору "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" була  А   "Чіпка",   Б   "Хіба ревуть воли, як ясла повні?",   В   "Пропаща сила", Г  "Подоріжжя від Полтави до Гадячого".
  2. Із скількох частин складається роман Панаса
    Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?   А із двох;   Б  шести;   В трьох;  Г п'яти; Д   чотирьох.
  3. Установіть відповідність 1 "Не судилося… щастя. Не знала вона його змалку, не бачила дівкою…", 2 "весела, моторна й робоча дівчина, хоча й невеличка красуля", 3 "Була вона низенька, чорнява, метка і жвава, заквітчана польовими квітами", 4 "…зварить їстки, догляне й нагодує, й спати положить, котка співає…"   А  Галя,  Б  Мотря,  В  Оришка,  Г Явдоха,  Д Христя
  4. Які з наведених псевдонімів належать Б. Грінченку?  А П. Вартовий,  Б  Б. Вільхівський, В Нечуй, Г Іван Перекотиполе, Д  Джеджалик.
  5. Установіть відповідність 1 "Сонячний промінь",  2 "На розпутті",  3 "Дзвоник", 4  "Каторжна"   А  правдиві страшні історії про дітлахів,  Б  показ розвитку особистості,  В взаємини  інтелігенції із селянами,  Г   життя українського села.

 

 

 

 

 

 

10 клас

Контрольна робота №4. "Творчість І. Франка"

Тести

1 варіант

1.  Нерозділене кохання юнака, яке він щиро виповідає в образному монолозі, є провідним мотивом поезії  А "Чого являєшся мені у сні?"  Б  "Гімн", В "Тричі мені являлася любов", Г  "Розвивайся ти, високий дубе".

2.  Поезія "Гімн" входить до збірки  А "Баляди і розкази",  Б "Мій Ізмарагд", В ""З вершин і низин", 

Г "Зів'яле листя".

3.  У творі "Мойсей" І. Франко НЕ порушує проблеми  А  буття особи і нації,  Б  вождя і народу, 

В еміграції українців за кордон,   Г пробудження національної свідомості, віри в ідеали.

4.  Хто назвав твір І. Франка  "Мойсей" "нерукотворним пам’ятником українській і світовій літературі"?  А Ю. Шерех,   Б  О. Білецький, В  Т. Шевченко,  Г  І. Нечуй-Левицький?

5.  Установіть відповідність між творами і жанрами:  1 роман,  2 поема,  3 драма,  4 вірш;

А  "Украдене щастя",  Б "Перехресні стежки",  В "Чого являєшся мені у сні?"  Г  "Мойсей",

Д "Сікстинська мадонна".

6.  Довести Мойсеєві ( в однойменному творі) марність справи, якій пророк присвятив життя, намагається  А  Датан,  Б Авірон,  В  Єгошуа,  Г  Азазель.

7.  З якого твору цитата: "Він не вмер, він ще живе! Хоч від тисяч літ родився, та аж вчора розповився І о власній силі йде"?

8. Який твір складається із прологу і двадцяти пісень?

9.  У рядках  Ні попівськії тортури, Ні тюремні царські мури, ані війська муштровані, Ні гармати лаштовані, ні шпіонське ремесло В гріб його ще не звело  вжито   А  анафору,  Б  епіфору, В  рефрен,

Г  інверсію.

10. Тема, основна думка твору "Мойсей".

11.  Установіть відповідність:   1  Азазель,  2  Регіна,  3 Михайло Гурман,  4 Олександр Македонський  А "Украдене щастя", Б "Мойсей", В  "Легенда про вічне життя""  Г  "Перехресні стежки",  Д "Сойчине крило"

12. Який епізод із життя І. Франка вас найбільше вразив? Намалюйте словесний портрет письменника.

 

10 клас

Контрольна робота №4. "Творчість І. Франка"

Тести

  1. Варіант

1. Поєднання різних віршових розмірів – композиційна особливість твору І. Франка  А "Чого являєшся мені у сні?",  Б "Мойсей",  В "Тричі мені являлася любов",  Г  "Розвивайся ти, високий дубе".

2. Другим "заповітом" української літератури назвав твір І. Франка "Мойсей" А   Ю. Шерех,  

Б  О. Білецький, В  Т. Шевченко,  Г  І. Нечуй-Левицький.

3. Поезія "Чого являєшся мені у сні" входить до збірки І. Франка    А "Баляди і розкази",  Б "Мій Ізмарагд",  В ""З вершин і низин",   Г "Зів'яле листя".

4. Біля кожного перифраза поставте прізвище автора, кого він  стосується   А мандрівний філософ, прихильник ідеї "сродної" праці,  Б  Великий сонцепоклонник,  В Кобзар, геній української нації,

Г  Каменяр, духовний провідник нації.

5. Слова "І глянеш, як хазяїн домовитий, По своїй хаті і по своїм полі" у творі "Мойсей" адресовані 

А пророкові Мойсею,  Б українському народові,  В Єгошуа,  Г Авіронові.

6. Установіть відповідність  1 Євген Рафалович,  2 Микола Задорожний,  3 Сойка,  4 Єгошуа   

 А   новела,  Б драма,  В роман,  Г оповідання,  Д  поема.

7.Установіть відповідність  1 "Гімн",  2 "Чого являєшся мені у сні?",  3 "Мойсей",  4 "Сойчине крило"  А ліро-епос,  Б громадянська лірика,  В епос,  Г інтимна лірика, Д пейзажна лірика.

8. У рядках "Мовив терен: "Се добре вам хтось Підповів таку раду…" вжито А алітерацію, Б  алегорію,

В епітет,  Г порівняння.

9.  У якій збірці І. Франка вміщено філософські твори?

10. Жанр і особливості композиції твору І. Франка "Мойсей".

11. Установіть відповідність 1. Регіна, 2 Михайло Гурман, 3 Юзефа Дзвонковська, 4 Датан   А Ольга Рошкевич, Б Ганна Задорожня, В Азазель, Г Стальський, Д герой-адресат.

12. Продовжіть речення "Мене найбільше вразив твір І. Франка "…" тим, що …" 

 

10 клас

Контрольна робота №5. "Творчість М. Коцюбинського"

Тести

  1. варіант

  1.Першим оповіданням М. Коцюбинського вважається...

А «Лялечка». Б «Андрій Соловейко, або…». В «Цвіт яблуні». Г «Подарунок на іменини».

  2. «Інтермецо» написано М. Коцюбинським під час реакції — жорстоких розправ російського самодержавства з революціонерами та бунтівниками...

А У 1905 році. Б 1917 році. В 1908 році. Г 1918 році.

  3. Про кого з героїв твору думала мати так: «Хитра бісиця встигла обміняти її дитину на своє бісеня»? (М. Коцюбинський «Тіні забутих предків»)

  4 . М. Коцюбинський в українській прозі початку XX ст. в Україні вважається одним із творців...

А Соціально-побутової повісті. Б Соціально-психологічної новели. В Історико-соціального оповідання. Г Романтичної оповіді.

 5. З 1892р. М. Коцюбинський працює у філоксерній партії, яка...   А Пропагувала ідеї народництва.

Б Здійснювала агітацію серед простого люду, мешканців села,стосовно боротьби з гнобителями.

В Проводила боротьбу з виноградними шкідниками у молдавських селах.  Г Критикувала соціальне гноблення.

 6.Чим займався Іван, коли йому минуло сім років? (М. Коцюбинський «Тіні забутих предків»)

7. М. Коцюбинський народився і жив...  А У Харкові. Б Запоріжжі. В Одесі. Г Вінниці.

8.Де поховано М.Коцюбинського?  А У Києві на Байковому цвинтарі.  Б  У Каневі на Чернечій горі.

В  У Львові на Личаківському цвинтарі. Г  У Чернігові на Болдиній горі.

9. Ознаки імпресіонізму у новелі «Інтермецо».

10. Де порушено тему ролі й місця митця в суспільному житті?

11. Коли і ким екранізовано повість М. Коцюбинського "Тіні забутих предків"?

12. Чи можна вважати Палагну негативним персонажем? Відповідь умотивуйте. Порівняйте з Марічкою.

 

 

10 клас

Контрольна робота №5. "Творчість М. Коцюбинського"

Тести

2 варіант

1. 3. М. Коцюбинський з 1876 по 1880 навчався... А У Київському університеті. Б Полтавській гімназії. В Шаргородському духовному училищі. Г Бобринецькій повітовій школі.

2. «Інтермецо» за тематикою творів М. Коцюбинського належить до такої групи...

А Художнє відображення волелюбності трудового народу. Б Проникнення у внутрішній світ людини.

В Викриття справжньої суті лібералізму. Г Роль і місце поета в суспільному житті.

3. 10. З яким літературним напрямом пов’язані найвищі здобутки художньої майстерності М.Коцюбинського?  А З критичним реалізмом.  Б  З декадансом. В  З романтизмом.  Г  З імпресіонізмом

4. 9. Укажіть твір М. Коцюбинського, що першим побачив світ у 1890 р. А «Наша хатка»; Б «Харитя»;

В «Для загального добра»; Г «Тіні забутих предків».

5.Яку присвяту мав твір «Інтермецо»? 

6. Якою наукою захоплювався М.Коцюбинський, окрім літературознавства?

7. Який талант мала Марічка? (М. Коцюбинський «Тіні забутих предків»)

8. Чому Іван вимушений був битися з Юрою? (М. Коцюбинський «Тіні забутих предків»)

А Прагнув відстояти свою честь. Б Намагався захистити гідність своєї дружини. В Бо люди звели.

Г Був злий на мольфара.

9. Куди М. Коцюбинський тричі виїжджав лікуватися?

10. Які проблеми порушує М. Коцюбинський у творі "Тіні забутих предків"?

11. Де поховано Михайла Михайловича Коцюбинського?

А) Київ  Б) Вінниця  В) Чернігів  Г) Львів

12.Хто головний винуватець зруйнування родини – Палагна чи Іван? Поясніть

 

 

 

 

10 клас                                     Моніторингова контрольна робота

з української мови

за І семестр

І варіант

1. Букву е треба писати в усіх словах рядка 

 А п..чиво, пом..ло, кр..чати

Б др..жати, л..вада, вел..тенський  

В пал..во, тр..мбіта, тр..мтіти    Г пров..сінь, експ..римент, см..тана.

2. Через дефіс треба писати всі слова рядка

А багато/тисячний, жук/короїд, всесвітньо/історичний

Б льон/довгунець, радіо/комітет, відео/ролик

В західно/європейський, буй/тур, яскраво/зелений

Г військово/спортивний, прем’єр/міністр, пів/карбованця

Д науково/фантастичний, кисло/солодкий, народно/визвольний.

3. Правильно виділені літери на позначення наголошених голосних у всіх словах рядка

А олені, подруга, спина

Б український, призвела, кропива

В читання, одинадцять, випадок

Г квартал, дрова, зароблю

Д листопад, жалюзі, кілометр.

4.З апострофом пишуться всі слова рядка

А  миш..як, П..ємонт, монпас..є

Б Барб..юс, кон..юнктура, прем..єр

В  ател..є, інтерв..ю, Монтеск..є

Г верф..ю, Рив..єра, зм..якшити

Д різдв..яний, Женев..єва, кар..єра

5.Установіть відповідність між іншомовними й українськими словами.

1 інспірувати        А започатковувати

2 імпонувати         Б звинувачувати

3 інтерпретувати  В підбурювати

4 ініціювати          Г витлумачувати

                               Д подобатися

6. М’який знак на місці пропуску треба писати у всіх словах рядка

А уман..ський, волен..ці, кол..є

Б пот..мяніти, компан..йон, чотир..ма

В кол..оровий, лан..цюжок, різ..ба

Г брин..чати, молот..ба, дон..чин.

7. Помилку в написанні особових закінчень дієслів допущено в рядку

А пишеш, солите, бачать

Б борониться, колеш, клеїте

В слухаєш, говоримо, стелять

Г боряться, сиплемо, хочеш

8. Доберіть антоніми до поданих слів.

       Слово                                    Антонім

1 фальш                                   А ницість

2 архаїзм                                  Б      порядок

3 шляхетність                         В правда

4 хаос                                       Г    неологізм

                                                 Д  щирість

9.Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

А надзьобувати, юшечка, щасливець

Б  бджолосім’я, розмаїтість, узбережжя

В  єднання, сором’язливість, щирість

Г джерельце, льодовий, щільний

Д зшивати, рум’янець, дзеркальце.

10. Доберіть замість пропусків потрібні слова.

                 Речення                                                                  Пропущене слово

1 Замість паспорта можна подати … про народження.        А свідоцтво

2 Це було натхненне й поетичне … в коханні.                      Б свідчення

3 На вході чергові обов’язково перевіряють …особи.          В освідчення

4 Лейтенант уважно занотував … очевидця події.                Г засвідчення

                                                                                                    Д посвідчення

11. Правильно написано всі слова рядка

А дилетанський, улесливий, щасливий, пізній

Б навмисний, кістлявий, очисний, діяльнісний

В міський, ремісничий, форпосний, тижневий

Г масний, захисний, пестливий, зап’ясний.

12. Уподібнення приголосних відбувається при вимові кожного слова рядка

А коритце, доріжка, кузня, легкий

Б робиться, стежка, розчин, нігті

В солодко, близько, безкоштовний, перемогти

Г (на) грушці, камінчик, рюкзак, просьба

Д покажчик, шибка, швидко, вогкість

13. Помилки у правописі великої букви допущено у рядку

А Північна Буковина, Народний рух України, Андріївський узвіз, Папа Римський

Б Геростратова слава, новий Заповіт, Собор паризької Богоматері, Акт проголошення незалежності України

В доба Відродження, Полтавська битва, Святе Письмо, Гельсінська спілка

Г Кирило-Мефодіївське братство, Китайська Народна Республіка, Федерація футболу України, Різдво Христове

14. Омоніми використано в реченні

А До втоми, до сльозинок на щоці про мене будеш думати-гадати.

Б Пострибали жабки в став, сірий вовк тремтіти став.

В Як горить і мигтить інша зірка, сріблом міниться інша.

Г Після кількаденного свисту вітру прибляк степ, притьмарився, прижухнув.

15. Синонімічний ряд утворюють слова

А квітень, травень, червень, липень, серпень

Б майстер, митець, художник, мастак

В акуратний, охайний, чистий, впорядкований

Г серйозний, зібраний, уважний, ретельний.

16. Правильно дібрано український відповідник до слова плебс у рядку

А виборці

Б можновладці

В слухачі

Г простолюд.

17. Не збігається за значенням з іншими фразеологізмами

А грати на нервах

Б обламати крила

В діймати до живого

Г бути сіллю в оці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас                                     Моніторингова контрольна робота

з української мови

за І семестр

ІІ варіант

1. Букву е треба писати в усіх словах рядка

А м..реживо, пом..ло, щ..бетати

Б бр..ніти, вос..ни, вел..тенський

В л..лека, к..шеня, гр..бінець

Г пров..сінь, нап..нати, ч..решня

2. Правильно утворено форму 3-ї особи множини від інфінітива

А бігти — біжуть

Б свистати — свистають

В хотіти — хотять

Г сідати — сидять

Д губити — гублять

3. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

А надзьобувати, юшечка, щасливець

Б бджолосім’я, розмаїтість, узбережжя

В єднання, сором’язливість, щирість

Г джерельце, льодовий, щільний

Д зшивати, рум’янець, дзеркальце

4. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А прип’ят..ський, купал..ський, зглян..ся, дівчинон..ці

Б брин..чати, ласун..чик, кан..йон, різ..бяр

В вигул..кнути, монпас..є, зат..марити, держал..це

Г волин..ський, бояз..кий, ц..кувати, дон..чин

5. Установіть відповідність між іншомовними словами і їх відповідниками в українській мові

1 адекватний                       А впливовий, вагомий

2 кардинальний                  Б суттєвий, істотний

3 превентивний                  В рівнозначний, тотожний

4 унітарний                         Г запобіжний, випереджувальний

                                            Д єдиний, неподільний

6. Прикметники із суфіксом -зьк- утворюються від іменників рядка

А Острог, Збараж, Кавказ, Франція

Б Овруч, Каховка, Вижниця, Дрогобич

В Буг, Кривий Ріг, Волга, Мекка

Г Запоріжжя, Таганрог, Дамаск, Цюрих

Д Париж, Чикаго, Хортиця, Лейпциг.

7. Через дефіс треба писати всі слова рядка

А віце/президент, аграрно/сировинний, кисло/молочний

Б чар/зілля, екс/чемпіон, відео/касета

В західно/український, норд/ост, ясно/зелений

Г суспільно/історичниий, медико/санітарний, гама/проміння.

8. Звук [ц:] є в усіх словах рядка

А ворітця, ідеться, на пічці              Б на вервечці, братці, озерця

В робиться, не морочся, у діжці     Г здається, в аптечці, у мисці

                                                           Д коритця, блюдця, на дошц

9.Усі слова пишуться з великої букви в рядку

А (Тт)унгуський (Мм)етеорит, (Дд)ержава (Бб)агамські (Оо)строви, (Рр)еспубліка (Мм)олдова, (Сс)півдружність (Нн)езалежних (Дд)ержав

Б (Зз)бройні (Сс)или України, (Сс)ади (Сс)еміраміди, (Зз)атока (Сс)вятого Лаврентія, (Зз)ахідна (Вв)іргінія

В (Пп)олярна (Нн)іч, (Мм)іжнародний (Оо)лімпійський (Кккомітет, (Бб)ермудські (Оо)строви

Г (Мм)олочний (Шш)лях, (Пп)івденне (Пп)олісся,(Зз)ахідноукраїнська (Нн)ародна (Рр)республіка, (Сс)тародавня (Гг)реція.

10. Синоніми використано в рядку

А додатковий тираж – додатковий наклад

Б сміливий вчинок – зухвалий вчинок

В великий будинок – маленький будинок

Г стояти  на мості – пірнати з моста

11. Пароніми подано в рядку

А ланіти –  щоки

Б картопля – бараболя

В демократія – народовладдя

Г авторитетний – авторитарний

Д день – ніч

12.Неправильно дібрано український відповідник до запозиченого слова в рядку

А гуру – наставник

Б вібрація – коливання

В графіті – буква

Г дефіс – риска

13. Синонімічний ряд утворюють слова

А стукати, шуміти, гамселити, дзижчати

Б гречний, чемний, спокійний, сумирний, вихований

В ходити, йти, відійти, підійти, сходити

Г хороший, гарний, красивий, вродливий, чудовий, гожий, чарівний.

14.Установіть відповідність між фразеологізмами та їх тлумаченнями

1 встигнути з козаками на торг   А зробити посильний внесок у якусь справу

2 вхопити шилом патоки             Б нема причини, потреби поспішати

3 тримати ніс за вітром               В триматися впевнено; не виказувати своїх почуттів

4 внести лепту                       Г змінювати свої погляди, переконання, пристосовуючись до обставин

                                                Д зазнати невдачі.

15. Наголос на другому складі мають усі слова рядка

А вільха, завдання, олень, феномен

Б предмет, квартал, параліч, слина

В одинадцять, корисний, всередині, навчання

Г запитання, фартух, адже, дрова

Д омела, цемент, ненависть, рукопис

16. Уподібнення приголосних відбувається при вимові кожного слова рядка

А молотьба, анекдот, ніжність, зжалитись

Б ложка, колодка, зшити, освітній

В смієшся, казка, розбещений, рубка

Г принісши, берізка, якби, радість

Д казка, (на) ніжці, боротьба, сережка.

17. Через дефіс усі слова пишуться в рядку

А внутрішньо/політичний, різно/характерний, аграрно/індустріальний, лікар/хірург

Б важко/атлет, прес/секретар,різно/складовий, азотно/водневий

В вище/згаданий, внутрішньо/галузевий, різно/масштабний, індустріально/розвинений

Г фізико/математичний, стоп/кран, азотно/фосфорний, жар/птиця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас. Українська мова

 Контрольна робота №4

 "Морфеміка і словотвір української мови як учення про будову і творення слів"

(тести)

1 варіант

1.Спільнокореневими є всі слова рядка 

 А вода, водити, підводник, водій  

 Б село, села, сіл, (у) селі 

 В міст, місточок, міщанин, місто

 Г  зварити, зварю, звариш, зваримо 

Д дріб, дрібний, дріб’язок, дріб’язковий

2.Не мають закінчення усі слова в рядку  

 А Чернівці, Чилі, Перу, Сочі  

 Б наодинці, по-перше, гарно, перший

 В надміру, навесні, зима, беж 

 Г кенгуру, шимпанзе, нанду, жираф 

Д хакі, весело, Сухумі, бюро.

3.Розібрати за будовою слова  прикордонник, потемнілий, вчитель, записаний, переможний.

4.Виділити префікси у словах  безвідмовно, знеболити, недооцінювати, безперервний, понадплановий.

5.Суфіусальним способом утворені всі слова рядка      

 А всістися, повечеряти, миритися, жаліти

 Б вечеряти, збагатити, поїсти, зав'язувати, 

 В обідати, дівувати, марширувати, поетизувати                

 Г  пагорб, весело, посивіти, сивина.

6. Префіксальним способом утворені всі слова в рядку    

А хилитися, приборкувати, подорожник, порозумітися 

Б сфотографувати, обійняти, підвальний, зачинити  

В випередити, намалювати, передпокій, пройдисвіт 

Г прилетіти,  прегарний, приклеїти, переставити.

7.Префіксально-суфіксальним способом утворені всі слова в рядку   

 А підосичник, опеньок, пришкільний, придорожній  

 Б приміський, пришвидшити, співучасть, долити 

 В виблискувати, пожвавити, спізнитися, надвечір'я 

 Г  горілиць, покарати, надвечір'я, підгір’я.

8.Безсуфіксним способом утворені всі слова в рядку    

 А велич, молодь, плач, ніхто

 Б біг, потік, пуск, вихід 

 В блакить, абиде, спів, хід 

 Г переспів, призвук, перегук, насип .

9.Способом складання утворені всі слова в рядку  

 А  фотовиставка, телеміст, півовал, без'ядерний,   

 Б хлібопекарня, сміттєпровід, екс-президент, одинадцять 

 В  краєвид, землетрус, семиповерховий, всюдихід 

 Г космонавт, астронавтика, кіборг, робот.

10. Згрупуйте слова за способом їхнього творення. Виділіть, де можливо, словотворчі суфікси і префікси.  Пароутворення, ООН,  швидко, крижина, старенька (прикметник), старенька (іменник), по-нашому, подорожник, розказати, ЄС, юннат, облком, пуск.

11. Утворити спільнокореневі слова та форми слова         архітектура, місто, вулиця, Львів.

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас. Українська мова

 Контрольна робота №4

 "Морфеміка і словотвір української мови як учення про будову і творення слів"

(тести)

2 варіант

1.Спільнокореневими є всі слова рядка  

 А підвода, підводний, вода, водити  

 Б сиджу, сидів, сидячи, сидимо

 В дівча, дівувати, дівочий, дівчина

 Г  горе, горішній, горище, гора 

 Д великий, велич, вельвет, вельбот

2.Не мають закінчення усі слова в рядку 

 А кольрабі, колібрі, Чернівці, жайворонок  

 Б ведмідь, тигр, лев, цеце 

 В ножиці, відро, Олексій, юнак 

 Г вирішувати, по-новому, ступінь, рушій 

 Д хлопець, солідарність, тінь, Василь.

3.Розібрати за будовою слова  лимонний, африканець, грабіжник, задоволений, перевізник.

4.Виділити префікси у словах  безвідмовно, знеболити, недооцінювати, безперервний, понадплановий.

5.Суфіусальним способом утворені всі слова рядка       

 А продиктувати, добренький, пророчий, перехожий 

 Б гордість, напівтемрява, величина, любощі  

 В білизна, шахтар, приземлитися, прекрасний                 

 Г  співак, кобзар, вчителька, режисерський .

6. Префіксальним способом утворені всі слова в рядку   

 А заморський, висвітлити, привітний, ушосте 

 Б приземлитися, прехороший, спізнитися, по-нашому  

 В струменіти, спізнитися,  співпраця, співпереживати 

 Г антигуманний, вгрузнути, допоки, ультраправий.

7.Префіксально-суфіксальним способом утворені всі слова в рядку    

 А знешкодити, прибиральник, підсніжник, пожежник 

 Б знеболювальний, переписувати, зіпсувати, зчіплювати 

 В передмістя, присадибний, переробити, перепрошувати  

 Г  знеболити, збагатити, видолинок, одвірок.

8.Безсуфіксним способом утворені всі слова в рядку    

А поросль, кримінал, відріз, паморозь 

Б міць, липень, добір, синява  

В вибір, синь, переклад, неук 

Г золотий, прокіс, захист, мудрість.

9.Способом складання утворені всі слова в рядку  

 А  життєдайний, кругозір, землероб, ультрафіолетовий  

 Б ЗАЗ, лікар-педіатр, дизель-поїзд, антигуманний  

 В  медсестра, Донбас, самовчитель, понадлімітний  

 Г фотоапарат, газозварювальний, кіловат-година, жовто-блакитний.

10. Згрупуйте слова за способом їхнього творення. Виділіть, де можливо, словотворчі суфікси і префікси.  Пароутворення, ООН,  швидко, крижина, старенька (прикметник), старенька (іменник), по-нашому, подорожник, розказати, ЄС, юннат, облком, пуск.

11. Утворити спільнокореневі слова та форми слова           архітектура, місто, вулиця.

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас                                     Моніторингова контрольна робота

з української літератури

за І семестр

І варіант

1. І. С. Нечуй-Левицький увів в українську літературу новий жанр —

А історичний роман

Б історична повість

В соціально-побутова повість

Г соціально-психологічний роман

Д пейзажна новела

2. Літературний герой, НЕ ВІДПОВІДНИЙ зазначеному твору, названий у рядку

А Степан, Марися, Мартин ("Мартин Боруля" І. Карпенко-Карий)

Б Максим Гудзь, Явдоха, Чіпка ("Хіба ревуть воли…" Панас Мирний)

В Омелько, Карпо, Маруся («Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького)

Г Орися Завісна, панотець Василь, Антось Корецький («Облога Буші» М. Старицький)

Д Авірон, Датан, волох («Мойсей» І. Франко)

3. Уособленням образу «вічного революціонера» в поезії «Гімн» І. Франка є всі зазначені поняття,

ОКРІМ        А      думка      Б воля        В честь           Г наука       Д дух

4. Написання нарису «Подоріжжя од Полтави до Гадячого» стало важливим етапом підготовки якого твору?

5. Установіть відповідність між назвою та персонажами твору.

   Назва твору                                                               Персонажі твору

1 «Перехресні стежки»                        А Семен, Докія, Санька

2 «Каторжна»                                        Б Націєвський, Палажка, Гервасій

3 «Мартин Боруля»                              В Євген Рафалович, Регіна

4 «Хіба ревуть воли…»                        Г Мотря, Галя, Грицько Чупруненко

                                                                Д Мотря, баба Палажка, Омелько

6. Установіть відповідність між жанром і назвою твору.

   Жанр твору                                                    Назва твору

1 трагікомедія                                        А «Мойсей»

2 повість                                                 Б «Хіба ревуть воли, як ясла повні»

3 роман                                                   В «Кайдашева сім’я»

4 поема                                                   Г «Каторжна»

                                                                Д «Мартин Боруля»

7. Установіть правильну послідовність подій у житті Чіпки Варениченка

із роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

А одруження Чіпки з Галею

Б знайомство Чіпки з друзями-розбишаками

В Мотря видає властям сина-убивцю

Г вибори в земство

8. Являйся, зіронько, мені    Хоч в сні!

Ці слова І. Франко адресує           А  матері      Б дружині      В коханій     Г музі     Д Україні

9. У пролозі до поеми «Мойсей» І. Франко звертається до

  А Бога

  Б  українського народу

  В  рідного краю

  Г  освічених дворян

  Д  майбутніх поколінь

10.Прагнення до об’єктивності й достовірності відображуваного, пояснення формування характеру, вчинків героїв – характерні особливості

А бароко

Б класицизму

В сентименталізму

Г романтизму

Д реалізму

 

 

11. Ямбом написані рядки твору

А Віють вітри, віють буйні,

Аж дерева гнуться… (Народна пісня)

Б Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрість би була своя… (Т. Шевченко)

В Підіймалося сонце над степ,

Мов багровеє коло… (І. Франко)

Г Не раз ми ходили в дорогу,

Не раз ми вертали до хати… (П. Грабовський)

Д Ніч яка, Господи, зоряна, ясная,

Видно, хоч голки збирай! (М. Старицький)

12.Антиподом Чіпки, виразником ідеї "моя хата скраю" в романі "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" виступає 

А  Максим Гудзь

Б  Грицько

В  Матня

Г Лушня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас                                     Моніторингова контрольна робота

з української літератури

за І семестр

ІІ варіант

1.Усе життя мріяв про праведну смерть, а помер не по-християнськи

А Нечипір Вареник

Б Михайло Гурман

В Омелько Кайдаш

Г Михайло Федорчук

2.Провідною темою роману Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" є зображення

А життя запорозьких козаків у XVII ст. та їхніх нащадків

Б тяжкого життя селянства до та після реформи 1861 року

В історії села Піски та життя панів Польських

Г різних життєвих шляхів Чіпки і Грицька

3.Позитивно впливали на Чіпчине виховання

А Галя і Матня

Б Мотря і Грицько

В Максим Гудзь і Явдоха

Г баба Оришка і дід Улас

Д земське панства і батько

4. У творі І. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я" НЕ описано обряду

А весілля

Б розглядин

В похорону

Г ворожіння

5. Екскурс у минуле в другій частині твору Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" поширює

А зав’язку

Б розв'язку

В експозицію

Г кульмінацію

Д розвиток дії

6"Ти, сину, не дружи з нерівнею, краще з вищими, ніж з нижчими" – таку настанову дає головний герой якого твору?

7. Ознаки модернізму наявні у творі

А "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного

Б "Кайдашева сім'я" І. Нечуя-Левицького

В "Мартин Боруля" І. Карпенка-Карого

Г "Мойсей"І. Франка

Д "Каторжна" Б. Грінченка

8. Прочитайте уривок, визначте художні засоби, використані для змалювання пейзажу.

Червень місяць добігав уже до кінця. Починалася косовиця. Широкі, мокрі луги підгірські зеленілися та пишалися стобарвним рясним зіллям. Мов широкі озера між скалистими сірими берегами, вони хвилювали пахучою зеленню, дихали свіжим, повним життям. А круг них сіро, мертво, понуро!

(І. Франко)

А уособлення, протиставлення

Б порівняння, алегорія

В протиставлення, гіпербола

Г епітети, алегорія

Д епітети, метафора

9. Установіть відповідність між художніми творами та наведеними цитатами.

1 "Облога Буші "    А "Ох, любила ж вона! Так любила, що всю душу віддала і назад не думала

                           брати…"

2" Мартин Боруля "      Б Народе мій, замучений, розбитий, Мов паралітик той на роздорожжу

3" Мойсей "  В "Чую, як мені легше робиться, наче нова душа сюди ввійшла, а стара попелом стала

4 " Каторжна"   Г "Це було тої доби, коли розпанахана Україна мусила в московського царя Олексія

                            Михайловича оборони шукати"

                           Д "Куди не глянь, де не кинь, -  усюди кривда та й кривда. Немає правди на світі"

10.Трагізм долі лідера нації осмислено у якому творі?

11.Правильно утворено пару персонаж – назва твору в рядку

А Христя – "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

Б Націєвський – "Кайдашева сім'я

В Орися Завісна – "Мойсей"

Г Мелашка – "Мартин Боруля"

12.Смішна та людина, яка соромиться бути собою, захоплюється фальшивими цінностями, з усіх сил намагається пристосуватися до швидкоплинної моди, така головна ідея якого твору?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас

Контрольна робота № 6

"Творчість О. Кобилянської та В. Стефаника"

Тести

І варіант

1.До участі у феміністичному русі О. Кобилянську залучили 

А Леся Українка та Марко Вовчок  Б  Василь Стефаник та Леся Українка

В  Софія Окуневська та Наталя Кобринська  Г  Леся Українка та Наталя Кобринська

2. З перебуванням Михайла у війську ("Земля") пов'язується елемент сюжету

А зав’язка   Б експозиція  В кульмінація  Г розв'язка

3. На творчості О. Кобилянської найбільше позначився вплив

А філософії Сковороди  Б  філософії Канта  В філософії Нового часу  Г філософії Ніцше

4. Розповідь у "Землі" ведеться від

А першої особи          Б третьої особи         В імені автора       Г імені очевидця подій

5. У повісті "Земля" письменниця художньо відобразила вічну тему

А  особистості нації    Б гармонії людини і природи   В Каїна і Авеля, зради і покути

Г  любовного трикутника

6. "Земля" написана в руслі   А імпресіонізму  Б експресіонізму  В  символізму  Г неоромантизму

8. Твір "Земля" великий за обсягом. Чому літературознавці кваліфікують його не як роман, а як повість? Свою відповідь аргументуйте.

9. Кому О. Кобилянська  присвятила твір "Земля"?

10. Установіть відповідність між персонажами та назвами творів

  1 Наталка Веркович  2 Олена Ляуфлер  3 циганка Мавра  4 Докія

А "Земля"  Б "Людина"  В "У неділю рано зілля копала"  Г "Некультурна" Д  "Царівна"

11. Перша збірка новел В. Стефаника  А "Моє слово"  Б  "Оповідання"  В  "Синя книжечка" 

Г "Камінний хрест"

12. У творі "Камінний хрест"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас

Контрольна робота № 6

"Творчість О. Кобилянської та В. Стефаника"

Тести

І варіант

1. В. Стефаник — неперевершений майстер…

А Соціально-психологічної новели.

Б Соціально-побутової повісті.

В Філософського роману.

 Г Драматичного твору.

2. В. Стефаник свій твір «Камінний хрест», відзначаючи його жанрові спрямування, назвав…

А Повістю.

Б Оповіданням.

В Новелою.

Г Студією.

3. В. Стефаник народився…

А На Львівщині.

 Б Івано-Франківщині. 

В Вінниччині. 

 Г Тернопільщині.

4. Працювати для рідного народу, писати твори О. Кобилянську переконала…

А С. Окунева.  Б Леся Українка.

 В Н. Кобринська.  Г Її мати.

5. До ранніх творів О. Кобилянської належить…

А «Людина». Б «Через кладку».

 В «Гортенза».  Г «Царівна».

6. Трагічні роки першої світової війни, засудження кривавої бійні О. Кобилянська відобразила у творі…

А «Земля». Б «Юда»

 В «Ніоба». Г «Через кладку».

7.Прочитайте уривок («Земля» Ольги Кобилянської)

...Той великий ліс... Пишний, майже безмежний великан... задумався над тихими полями... Тонкі ніжні берези перепліталися з поважними дубами і ясними літніми ночами блищать, мову срібло одягнені. їх листя дрижать неспокійно, а граціозні, легко повигинані пні приманюють до себе ніжністю та білістю, мов русалки

В уривку використано всі названі художні засоби, КРІМ

А порівняння  Б оксиморону  В епітета  Г символу  Д персоніфікації

8.Чому новела В.Стефаника має назву «Камінний хрест» ?

9. Чому Марійка ганьбила вагітну Анну на похороні сина? ( «Земля» О.Кобилянська)

10. Порівняйте кохання Михайла й Анни, Сави та Рахіри.

11.Кому присвятила свою повість «Людина» О.Кобилянська?

12.Тематика прози В.Стефаника.

13. Виконайте одне з завдань.

1) Напишіть твір-мініатюру на тему «Загальнолюдське значення змісту новели В.Стефаника

«Камінний хрест».

2) Напишіть твір-мініатюру на тему «Нові жінки» у творах О.Кобилянської».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас

Контрольна робота № 6

"Творчість О. Кобилянської та В. Стефаника"

Тести

ІІ варіант

1. В. Стефаник, окрім того, що був обдарованим письменником, вважався незрівнянним…

А Педагогом. Б Психологом.

В Музикантом.

Г Істориком.

2. Творчість В. Стефаника зближується…

А З експресіонізмом.

Б Романтизмом.

В Сюрреалізмом.

Г Символізмом.

3 Писати почав Василь Стефаник у Кракові, з 1897 р. його твори друкуються у чернівецькій газеті…

А «Воля». Б «Народне життя».

В «Праця». Г «Зоря».

4 Ольга Юліанівна — дочка…

А Чергового залізничної станції.

Б Військовослужбовця.

В Урядовця-працівника.

Г Шевця. Г Життєві приклади.

5. Попередній твір О. Кобилянської, який вона переробила і назвала «Людина», мав назву…

А «Любов до рідної землі».

Б «Царівна».

В «Сниться».

Г «Вона вийшла заміж».

 6. Останній великим твором О. Кобилянської

А роман "Апостол черні"

Б повість "В неділю рано зілля копала"

В повість "Земля"

Г повість "Царівна".

7. Образ хреста символізує (В. Стефаник «Камінний хрест»)………..

8. Твір "Земля" великий за обсягом. Чому літературознавці кваліфікують його не як роман, а як повість? Свою відповідь аргументуйте.

9.Які події лягли в основу новели В.Стефаника «Новина»?

10 Які ознаки експресіонізму?

11. Чому Стефаника називають майстром психологічної новели? Обґрунтуйте свої міркування.

12. Як ставиться до смерті Михайла Івоника? Сава? Марійка? Анна?

13. Виконайте одне із завдань.

1) Напишіть твір-мініатюру на тему «Камінний хрест як художній символ українського селянина - бідняка».

2) Чому О.Кобилянська розпочала свою творчість з теми емансипації жінки? Як ви розумієте сутність цієї проблеми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас українська література

Контрольна робота № 8

"Творчість М. Вороного, О. Олеся, В. Винниченка, В. Самійленка, С. Васильченка"

(тести)

І варіант

1. Укажіть назву твору, яким В.Винниченко заявив про себе як літератор у 1902 р.:

А. «Гріх»;

Б  «Сила і краса»;

В «Момент»;

Г «Відродження нації»;

2.     Укажіть назву тритомної мемуарно-публіцистичної праці В.Винниченка, в якій письменник аналізує проблеми становлення української державності:

А «Студент»;

Б   «Відродження нації»;

В  «Між двох сил»;

Г   «Заповіт батька»;

3. Блавати, камеї, фрески – ці образи емоційно наснажують поезію:

А «Інфанта.»;

Б «Айстри»;

В «Блакитна панна»;

Г «Чари ночі»;

Д «О слово рідне! Орле скутий».

4. Провідний мотив твору Олександра Олеся «Чари ночі»:

А оптимістичний погляд на життя;

Б краса літньої української ночі;

В сенс людського життя;

Г краса життя і кохання.

5. Прочитайте текст.

І уже в душі моїй

В сяйві мрій

В'ються хмелем арабески,

Миготять камеї, фрески,

Гомонять-бринять пісні

Голосні

І сплітаються в гротески.

У рядках використано такий художній прийом:

А синекдоха;  Б метонімія;  В метафора;  Г оксиморон.

6. У творі М.Вороного «Блакитна панна» звучить мотив:

А краси перших почуттів;

Б цілісної, багатогранної людини;

В возвеличення краси природи навесні;

Г захоплення красою жінки.

7. У центрі якої поезії змальований узагальнено-ідеалізований жіночий образ?

А «До моря» М.Вороного;

Б «Інфанта» М.Вороного;

В «Чари ночі» О.Олеся;

Г «З журбою радість обнялась…» О.Олеся.

8. Визначте віршовий розмір поезії О.Олеся "О слово рідне!"

О слово рідне! Шум дерев!

Музика зір блакитнооких,

Шовковий спів степів широких,

Дніпра між ними левій рев…

9. Які тенденції наявні у творчості О. Олеся?

А Імпресіоністичні, експресіоністичні;

Б імпресіоністичні, неоромантичні;

В неореалістичні, експресіоністичні;

Г неоромантичні, символістські.

10. Укажіть перший український науково-фантастичний соціально-утопічний роман:

А «Гріх»;

Б «Сонячна машина»;

В «Машина часу»;

Г «Аеліта».

11. Хто сказав такі слова: «Кого у нас читають? — Винниченка. Про кого скрізь йдуть розмови, як тільки інтереси сходяться на літературі? — Винниченка. Кого купують? — Знов Винниченка»?

12. Який вірш В. Самійленко присвячує Т. Шевченку? Чому?

13. Назвіть кульмінаційний момент повісті С. Васильченка "Талант"

14. Кого ідеологом модернізації українського письменства?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас українська література

Контрольна робота № 8

"Творчість М. Вороного, О. Олеся, В. Винниченка, В. Самійленка, С. Васильченка"

(тести)

ІІ варіант

1. Перша поетична збірка Олександра Олеся мала назву:

А «З журбою радість обнялась»;

Б «Чужиною»;

В «Перезва»;

Г «Кому повім печаль мою».

2. У вірші "Блакитна Панна уся земля виспівує "Осанна!"  А  вродливій дівчині,  Б весні,  В  осені,  Г любові

3."… йти за віком /І бути цілим чоловіком" – це життєвий і мистецький  девіз

 А  М. Вороного, 

Б  О. Олеся,

В   В. Самійленка,   

Г  В. Винниченка

4. Слова "О слово рідне!" в поезії "О слово рідне!" Орле скутий" є  

А епіфорою, 

Б  анафорою,

В  тавтологією, 

Г  рефреном

5."Лови летючу мить життя!" – радить у своїй поезії  

А  М. Вороний, 

Б  О. Олесь,

В   В. Самійленко,  

 Г  В. Винниченко

6.  Хто так сказав про В. Винниченка: «І відкіля ти такий узявся? — так і хочеться запитати у Винниченка… Серед млявої, тонко артистичної та малосилої генерації сучасних українських письменників раптом виринуло щось таке дуже, рішуче, мускулисте і повне темпераменту, щось таке, що не лізе в кишеню за словом, а сипле його потоками…»?

7.  Визначте віршовий розмір поезії О.Олеся «Чари ночі».

Сміються, плачуть солов’ї

І б’ють піснями в груди:

«Цілуй, цілуй, цілуй її,—

Знов молодість не буде!»

8. У творі "Момент"  автор НЕ порушує проблем 

А  життя і смерті, 

Б  сенсу щастя людини  

В  миті як частини вічності   

Г  митця і суспільства

9. Твір "Момент" написано в річищі 

А  експресіонізму,  

Б  імпресіонізму,

 В символізму, 

Г  неокласицизму

10.   Допишіть речення.

«Вірш О. Олеся, що став популярним романсом — …»

11.  Прийом обрамлення використано в такому творі Олександра Олеся, як:

А «З журбою радість обнялась»;

Б «О слово рідне! Орле скутий!»;

В «Чари ночі»;

Г «По дорозі в казку».

12. У поезіях О. Олеся "Айстри", "Лебідь" що символізують ці образи?

13. Якої тематики торкається у своїй творчості В. Самійленко?

14. Визначте тему повісті С. Васильченка "Талант"

15.Справжнє прізвище О. Олеся, С. Васильченка

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
19579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку