Тестові завдання Бліц-перевірка знань з теми "Дієслово"

Про матеріал

Запропоновані завдання допоможуть учителю швидко перевірити вивчений матеріал на попередньому уроці, своєчасно ліквідувати частково незасвоєний матеріал чи використати при підготовці випускників до ДПА та ЗНО з української мови, зокрема, при повторенні теми "Дієслово".

Перегляд файлу

Бліц-перевірка знань з теми «Дієслово»

Дієслово як частина мови. Форми дієслова

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) примусити, підбити, гриміти, блимаючи;

б) намовляючи, берегти, затямивши, збагнувши;

в) чекаючий, блимаючий, забруднений, пролунавши.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова:

а) малювати, співати, танцюючий, редагувати;

б) прочитаний, намальований, редагуючи, сидіти;

в) варити, пекти, діяти, народити;

г) білити, червоніти, їсти, збагнувши.

3. З-поміж поданих слів  підкреслити лише ті, що вказують на ознаку предмета за дією:

Вичерпано, дихати, пожовклий, танцюючий, розкрито, писати, зварений, спечений, молодіти, думати, розквітлий, крокуючий, вишитий, нести, водити, промовити, сказаний, замовлений, працюючий, вигаданий, молодіючий.

Неозначена форма дієслова та особові форми дієслова

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) казати, показувати, прошепотів, шмагнути;

б) заспокоїв, побачив, притоптав, полетіли;

в) запитати, погасити, почервоніло, переступити.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова неозначеної форми:

а) розповідається, познайомився, звернути, гадати;

б) сказати, здивувати, затріщати, поранити;

в) відчути, поговорити, здивувати, бачили;

г) обминули, обминати, згадати, затріщати.

3. З-поміж поданих слів підкреслити лише особові дієслова:

Учимо, танцюйте, робити, стати, вивчають, пише, дивитися, означає, творити, сховаєш, пливіть, вірити, перемагати, викликає, хмурюсь, перекотити, оглядати, брати, співаю, пливете, лунають.

 

4. Від поданих слів утворити дієслова в неозначеній формі:

Синій _________________________________________________

Спів __________________________________________________

Жаль _________________________________________________

Плач __________________________________________________

Журба _________________________________________________

Червоний _______________________________________________

 Нахил __________________________________________________

Голос ___________________________________________________

Вигляд __________________________________________________

 

Види дієслова

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а)  зрадів, побудував, вивчу, малюю;

б) буду спати, читатиму, складатиму, зроблю;

в) летіти, оформити, складати, винести.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова доконаного виду:

а) прибігти, сидіти, образити, ходити;

б) відпочити, скиглити, мирити, кликати;

в) сказати, списати, створити, сховати;

г) плавати, винести, гукнути, мирити.

3. З-поміж поданих слів підкреслити лише дієслова недоконаного виду:

Переслідувати, робити, пропрацювати, вести, насидітися, адресувати, нарощувати, атакувати, підписати, виростити, фотографувати, пофарбувати, обмежити, імпонувати, насміятися, підказати, наголосити, обстежувати, їсти.

4. Від поданих дієслів утворити видові пари: 

Читати _________________________________________________

Подарувати _____________________________________________

Вітати __________________________________________________

Списати ________________________________________________

Заробити _______________________________________________

Перейти ________________________________________________

Зникати _________________________________________________

 

Часи дієслова

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) будую, перевозить, повторює, рухався;

б) замело, зрадів, біжить, запитали;

в) розкаже, намалює, буде вивчати, переорав.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова минулого часу:

а) розговоритися, закивав, поважає, буде мити;

б) ловитиме, візьме, наллє, сподівається;

в) розвивав, перевезли, випрали, впіймала;

г) поважатиму, буду співати, читатиму, полотимуть.

3. З-поміж поданих слів  підкреслити лише складену форму майбутнього часу:

Буду копати, пишаюся, гримітиме, побіжить, буде пам’ятати, відвідає, буде вчити, захищатиме, будуть змагатися, приїдуть, будеш слухати, називатимуть, будемо садити, будуть стежити, проситиме, пригощатимуть, буду дарувати.

4. Від поданих дієслів утворити складну форму  майбутнього часу:

Писати ____________________________________________________

Любити ____________________________________________________

Піднімати _________________________________________________

Рости _____________________________________________________

Робити ____________________________________________________

Нести _____________________________________________________

Лізти _____________________________________________________

Везти _____________________________________________________

 

Дієвідмінювання дієслів. Дієслова І та ІІ дієвідмін

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) казати, затримувати, дихати, дивитися;

б) збиратися, розходитися, молотити, учити;

в) зробити, літати, сіяти, зникати.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова І дієвідміни:

а) виконати, просити, учити, вишити;

б) іржати, ревіти, сопіти, гудіти;

в) шанувати, червоніти, перепитувати, клеїти.

г) спати, бігти, стояти, грати.

3. З-поміж поданих слів  підкреслити лише ті дієслова, які при дієвідмінюванні в особових закінченнях мають -И:

Брати, ледарювати, лінуватися, варити, перебирати, марудити, мовчати, говорити, мовити, держати, спати, сварити, пустити, балакати, написати, знебарвити, ощасливити, знесилити, запекти, обновити, розбити, запекти.

4. Подані дієслова поставити у ІІ особі однини та ІІ особі множини теперішнього часу:

Полоти ____________________________________________________

Будувати __________________________________________________

Порадити __________________________________________________

Приклеїти _________________________________________________

Писати ____________________________________________________

Стояти ____________________________________________________

Бачити ____________________________________________________

Їсти ______________________________________________________

Дати ______________________________________________________

 

Способи дієслів. Загальне ознайомлення

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) дбати,  мати,  працювати, сидіть;

б) кличете, малюєте, плекаймо, в’яжете;

в) радіймо, лишаймося, розвиваємо, принесімо.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова умовного способу:

а) лізти, сидів би, стану, вносити;

б) лагодити, вивозити, примітити, дозволив би;

в) вирила б, стежив би, залишили б, покликало б;

г) поставити, шили б, ходили б, знали.

3. З-поміж поданих слів  підкреслити дієслова лише наказового способу:

Кинь, звіряв, малюй, переписував,  говорив, дозволь, змінюється, розвивається,  маж, викликає, переказує,  нехай повернуться, підготуйся, сій,  хай беруть, здобути, побачиш,  лікуйся, гуляй, поживеш, нахилився.

4. Від поданих слів утворити дієслова умовного способу жіночого та чоловічого роду:

Працювати _________________________________________________

Сміятися __________________________________________________

Пливти ____________________________________________________

Забути ____________________________________________________

Насипати __________________________________________________

Порадити __________________________________________________

Поставити _________________________________________________

 

Творення способових форм дієслів

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) доказати, підмести, злізти, дозволь;

б) стережи, поклади, вистояти, прибіжи;

в) різати, віддав би, оживив би, стерла б.

2. Вибрати рядок, в якому правильно утворено умовний спосіб дієслів:

а) сидів би, сиділа б, залишав би, залишала би;

б) робила б, ходив би, ходила би, малювала б;

в) липнув би, кричала б, порадив би, порадила б;

г) різали б, пекли б, плакала би, сіли б.

3. З-поміж поданих слів  підкреслити лише ті, в яких правильно утворено способові форми:

Веди, дай, живи, дбали б, хотілося би, докажи, запобігти, повечоріло, стань, плакали б, підмели би, запитав б, стережи, прибігли б, нехай співає, хай грають, змагай, вимагали би, змагайтесь, позаздрила б, впадуть, любімо.

4.Від поданих слів утворити дієслова наказового способу І особи множини:

Говорити __________________________________________________

Мислити ___________________________________________________

Казати ____________________________________________________

Берегти ___________________________________________________

Брати _____________________________________________________

Любити ___________________________________________________

Лежати ____________________________________________________

Вчити _____________________________________________________

 

Безособові дієслова

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) похолодало, поталанило, живеться, живуть;

б) думає, працює, бачить, стихло;

в) смеркає, спиться, дощить, світить.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова безособові:

а) мрячить, підмерзає, веде, зображує;

б) розвидняється, котить, копає, садить;

в) світає, щастить, вечоріє, віриться;

г) гнітить, корчить, сіє, каже.

3. Із  поданими дієсловами скласти речення, щоб вони були безособовими:

Чує ________________________________________________________

Бачить _____________________________________________________

Живе ______________________________________________________

Працює ____________________________________________________

Хоче _______________________________________________________

 

Творення дієслів

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) вписати, додерти, жаліти, пришити;

б) підмалювати, вечеряти, міцнішати, учителювати;

в) пофарбувати, викорінювати, піднести,  знешкоджувати.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова утворені суфіксальним способом:

а) обшити, обіграти, під’їхати, підібрати;

б) розгромити, бекати, стукнути, верховодити;

в) принести, додерти, синіти, благоволити;

г)  кип’ятити, днювати, білити, ойкнути.

 

3.1.  Із  поданих слів утворити дієслова різними способами:

Корінь _________________________________________________

Хвороба ________________________________________________

 Ліки ___________________________________________________

Кашель__________________________________________________

Міцність ________________________________________________

 Жаль __________________________________________________

 

4. Від поданих слів утворити якомога більше дієслів префіксальним способом:

Нести ___________________________________________________

Читати __________________________________________________

Майструвати _____________________________________________

Різати ___________________________________________________

Учити ___________________________________________________

Слухати _________________________________________________

 

Написання НЕ з дієсловами. Правопис –ться, -шся

 в кінці дієслів

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) не/дочути, не/добачати, не/доторкнутися, не/доїдати;

б) не/перевірити, не/зачинити, не/дочекатися, не/спекти;

в) не/дорахувати, не/цінити, не/вивчити, не/згадати.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова завжди пишуться із НЕ разом:

а) не/волити, не/навидіти, не/досипати, не/славити;

б) не/притомніти, не/здужати, не/дооцінювати, не/знати;

в) не/покоїти, не/притомніти, не/хтувати, не/зчутися;

г) не/терпіти, не/добачати, не/любити, не/писати.

3. У поданих реченнях підкреслити дієслова, в яких НЕ пишеться із ними окремо.

Не/має мудріших, ніж народ учителів. Ніхто не/має більшої любові, ніж той, хто душу поклав за друзів. У легендах стародавніх справедливості не/має, все там, річ іде про жертви та криваві події. Люди сплять, спить і людське лихо – лихо сили не/має всю ніч. Летить безумна пісня – стережіться! Бо жаль ваги не/має. Збирається в місті за радою рада, та згоди не/має, панує розрада. 

4. Від поданих дієслів утворити дієслова ІІ особи однини:

Купатися ____________________________________________

Вмиватися ___________________________________________

Кататися _____________________________________________

Гратися ______________________________________________

Піклуватися __________________________________________

Миритися _____________________________________________

 

Перехідні й неперехідні дієслова

  1. Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:
    1. поцілувати маму, зірвати квітку, вимити вчасно;
    2.  зачитатися книгою, вивчити правило, збиратися на вулицю;
    3. мріяти про подорож, зібрати речі, приїхати  автобусом.
  1.                    Вибрати рядок, в якому всі дієслова є неперехідними:

а) читати книгу, зрозуміти вчинок, любити країну;

б) виглядати чудово, схаменутися вчасно, літати уві сні;

в) сидіти на дивані, працювати в школі, купити подарунок;

г) ремонтує машину, любить вишивати, читає поезію.

3. З-поміж поданих слів підкреслити лише ті дієслова, що завжди неперехідні:

Незчутися, непокоїтися, пише, сумує, хмариться, мрячить, стати, писати, любити, стелитися, стояти, заграти, залетіти, жити, смеркати, судити, пахнути, скривдити, йти, малювати, читати, вивчити, розказати, рости, плакати.

4. Із поданими дієсловами побудувати словосполучення, щоб дієслова були перехідними:

Писати ____________________________________________________

Виконувати ________________________________________________

Нести _____________________________________________________

Малювати _________________________________________________

Казати ____________________________________________________

Рахувати __________________________________________________

Везти _____________________________________________________

 

Букви Е, И в особових закінченнях дієслів. Буква Ь у

дієсловах наказового способу

  1.                    Підкреслити «зайве» слово у кожному рядку:

а) стояти, говорити, бігти, писати;

б) копати, кричати, любити, жити;

в)  нести, везти, клеїти, малювати.

2. Вибрати рядок, в якому всі дієслова в наказовому способі 2-ї особи однини  мають у кінці Ь:

а) збільшити, озвучити, підставити, вдарити;

б) бути, стати, переглянути, входити;

в) попередити, передбачити, знати, садити;

г) відрізати, зважити, намалювати, ужалити.

3. Перебудуйте подані речення на спонукальні, визначте спосіб, особу чи рід та число усіх дієслівних форм:,

      Іде Марійка шляхом поважно, бо вона вже не маленька дівчинка. Їй вчора виповнилося аж п’ять рочків.

________________________________________________________________________________________________________________________________

      Дмитрик пише, старанно виводить літеру за літерою. Літери виходять вузлуваті, незграбні. Дмитрик сопе.

         4.Подані дієслова поставити у наказовому способі, підкреслити лише ті, у яких при творенні стоїть Ь:

Насипати _______________________________________________________

Вірити _________________________________________________________

Викинути _______________________________________________________

Порадити _______________________________________________________

Плакати ________________________________________________________

Поставити ______________________________________________________

Стати __________________________________________________________

Дивитися _______________________________________________________

Цілувати _______________________________________________________

 

doc
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
4723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку